Jump to content

Diagnosticarea Pierderii De Putere


Northman
 Share

Postare recomandată

Mergand cu 120km/h pe autostrada, am avut o experienta nu tocmai placuta - am dat sa accelerez si am simtit cum creste zgomotul motorului putin, dar masina decelereaza. Mi-am zis ca poate scapa ambreiajul - dar turatia nu urca mai deloc.

Am oprit, am inspectat vizual turbo - nici o scurgere de ulei; scoate ceva fum acum la plecarea de pe loc, si in mers, dar nu exagerat. Plecand de pe loc, se duce usor sacadat, de parca "scapa" ceva - daca incerc sa apas pedala mai tare (oricum de plecat pleaca in ritmul ei). Daca apas pedala si schimb treptele lin, prind maxim 125km/h, pe la la 3100 rpm - motorul merge lin odata atinsa viteza asta. Am mers inca 500km.

Motorul: ALH cu chip (120CP)

Cu vreo 60km inainte de intamplare am facut plinul la o benzinarie in Italia; ma gandesc ca nu e chiar exclus sa fi manarit astia cumva motorina cu ceva (nr romanesti.)

Am o interfata vag-com seriala cu adaptor USB care nu prea se conecteaza cum trebuie - sper sa pot face log-uri la motor diseara. Trebuie sa ma intorc cu masina in Romania din Zurich in 7 zile, deci e urgent sa rezolv problema ... in momentul asta am nevoie mai ales de indicatii pentru log-urile pe care trebuie sa le fac, teste...

Multumesc anticipat!

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai fum negru si tras in suturi, insclusiv un fasait verifica sa nu fie furtun de dupa turbo sarit sau spart

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 2 loguri; e putin zgomot in ele, nu m-am prins inca prea bine cum sa il curat. Redenumiti fisierele cu extensia corecta .CSV, acum sunt in .TXT datorita restrictiilor la upload.

Am remarcat si un zgomot ca un soi de carait aproape oarecum de bord cred. Motorul e atat de zgomotos incat nu imi pot da seama prea bine ce se petrece.

Eroarea pe engine:

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

LOG_01_010_011_003take1.txt

LOG_01_010_011_008_take2.txt

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o stergi si apare iar nu e bine ai sters-o? tind sa cred ca e debitmetru sau furtune sparte sau iesite pe undeva pune pe cineva pe loc sa o tureze aproape de blana si stai la motor vezi daca fasaie si pe unde iese sau pierde ceva

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul nu are cum sa fie dus, nu se manifesta asa. Am sa incerc sa verific furtunele cu putina mea bruma de pricepere intr-ale mecanicii ... daca se da blana, nu se aude om cu om langa motor - ce mai fasait....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtun sarit, deoarece debitmerul are valoare mare iar presiune nu ajunge la senzor, deci verifca cu atentie, deobicei sare cel care iese din turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ALH ar trebui sa fie accesibil ala numai de sub motor, nu? Parca atunci cand am demontat turbina erau sub ea ... tre sa caut o rampa?

La relanti, daca unul din furtunele astea ar avea o scapare, s-ar auzi ceva? De cand am curatat turbo acum un an, tot auzeam un zgomot ca un fasait/pufait si nu stiam de unde sa-l iau, care mai tarziu s-a transformat intr-un zgomot de "greieras" in mers.

si intr-un final - cat este de safe sa merg asa cu masina pana ii dau de capat? ca am nevoie de ea ca de nu stiu ce zilele astea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi ce te costa sa vezi cum e fara debitmetru ? eu am incercat o mie de chestii si era chjiar el si nu tragea masian deloc decat max 120

la relanti nu prea s-ar auzi deasta am zis sa o accelereze cineva si tu sa stai acolo

vezi la intrare sau iesire in radiatorul mic la intercooler nu cumva scapa aer pe la coliere dar tre sa ii dai tare rau

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc - desi nu am vazut inca debitmetru care sa cauzeze mers sacadat si zgomot, si nici negative deviation..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci uitati la ce poate sa duca ignoranta unui sofer (de mine e vorba ...)

Am gasit furtunul care iese din EGR (nu stiu exact ce face) cu o gaura in el de vreo 3 cm lungime, de la frecarea cu ceea ce banuiesc ca e rola alternatorului si deconectat din colierul de jos.

Probabil ca merg asa de ceva timp. Imi trebuie codul de pt piesa pt furtun, si daca se poate o lista de scule si proceduri de reparare ...

post-528-1218048357_thumb.jpg

post-528-1218048368_thumb.jpg

post-528-1218048374_thumb.jpg

post-528-1218048381_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acela nu e furtunul de EGR

Aceea este conducta de la intercooler si acolo e presiunea mare,practic tu acum nu ai turbo ,nu e grava trebuie doar schimbat

si aceea nu e rola de la alternator ci de la pompa de servo directie

ca sa ajungi acasa cu ea, incearca sa o izolezi cu o banda adeziva f rezistenta, se da jos destul de greu,trebuie data jos bara,si farul drept ca sa ajungi la clema de jos

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate cineva da un cod de piesa pt furtunul ala, va rog? tre sa il dau la un dealer de piese sh - unul nou e 2,4 mil.

Nu prea as merge cu banda adeziva pe furtun de turbo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Nu prea as merge cu banda adeziva pe furtun de turbo ...

Temporar ai putea sa folosesti "Power Tape" pentru a acoperi gaura din furtun. E destul de rezistenta si se poate folosi pana la o temperatura de 85 grade. Nu stiu daca e cea mai buna varianta, dar in situatii de criza cred ca face fata. Sa ne spui si noua daca ai rezolvat altfel decat prin schimbarea furtunului :P

http://www.pattex.de/index.php?id=1487

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu tine cu power tape pt k am pus eu + poxipol si nu a tinut, la prima talpa sare, de dat jos se da relativ usor numai sa ai ceva scule necesare

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma complic cu power tape - am sa pun un furtun nou sau SH. Cred ca nu a fost proiectat pt overboost fitting-ul ala, asa ca am sa bag niste coliere de plastic ca siguranta in plus.

Ceea ce ma ingrijoreaza este ca am un zgomot metalic in spatele motorului - posibil sa fi busit turbina cu mers asa 500km. A aspirat si mult praf motorul probabil pe acolo, prin EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Am cumparat furtunul nou de la reprezentanta, a trebuit sa tai de pe el o ureche care dadea inspre aceasi rola. (cred ca se vinde numai un model, care se adapteaza la mai multe motoare ...). Am inlocuit colierul "arc" in partea de jos cu unul cu surub, cel vechi parea prea slab, probabil de aia a si sarit furtunul in primul rand.

Masina s-a intors foarte aproape de performantele de dinainte. Zgomotul de fasait persista, este ritmic (cam de 3 ori in 2 secunde) si nu pot determina daca e o curea/rola, sau ceva presurizat/vacuumat care are scapari. Urechea imi zice ca e ceva aproape de EGR. Se atenueaza mult dupa ce motorul se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut. am si eu o problema cu o skoda superb . 1.9 tdi 131 cp motor awx. Masina nu mai trae cum trebuie, nu mai merge mai mult de 180 si consuma mult. am fost la mai multe service-uri dar toti spun k masina este in parametrii mai putin valoarea din grupul 4 referitoare la avans kre este 0. daca poti sa imi lasi si mie un msg unde as putea sa ma duc cu ea ti-as fii foarte recunoscator .o zii buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea cauza scaderii performantelor trebuie facut un test in mers.

Daca te intereseaza o diagnoza si un test de turbina si debitmetru in mers, da-mi un PM sau un telefon.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea cauza scaderii performantelor trebuie facut un test in mers.

Daca te intereseaza o diagnoza si un test de turbina si debitmetru in mers, da-mi un PM sau un telefon.

Am facut test in mers si turbina , debitmetru sunt bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru aer/ motorina infundat ..... pune si tu logu cu debitmetru / turbina..... trebuie sa se vada ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune logul sa-l vedem si noi, sa ne dam cu parerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu am un log cu datele cerute:(. daca poate cineva cu un vag com sa ma ajute :icon_thumright:

filtru de motorina/ aer sunt schimbate.noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sugestia ti s-a dat mai sus, fa o scanare si un log si pune-l aici si mai vorbim. Vrei sa-ti fac un log in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!