Jump to content

Burduf/bucsa amortizor


Tracto
 Share

Postare recomandată

Am descoperit o noua problema la suspensia spate. Am observat ca bucata de cauciuc care vine peste amortizorul spate (vizibil) s-a rupt pe o parte a masinii si pe cealalta nu mai are mult pana se rupe..... nu mai retin exact cum se numeste ... ceva cu soc. se gaseste piesa asta singura sau vine cu tot cu amortizor? ca vreau sa o schimb ca intra mizerie pe acolo......

are idee cineva cum se schimba? trebuie demontat amortizorul ?

post-10002-1217341625_thumb.jpg

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • WNS

    5

  • h3llboy

    4

  • marius1982.11

    4

  • sandor gherghely

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

burduf; da, trebuie demontat amortizorul

daca umbli la ele, verifica si burdufele pe fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am parte si eu de un scartait , care nu e chiar scartait,nu stiu cum sa explic mai bine, se aude din zona caroseriei, in partea din spate in momentul cand franez si greutatea masinii vine inspre fata, nu e foarte puternic zgomotul, dar se aude. Pe drum de tara face la fel, pe drum bun nu se aude nici cel mai mic zgomot. Banuiesc sa fie in partea de sus a amortizorului , unde cineva mi-a zis ca e o bucsa ca un rulment, sau ceva de genul. Acolo sa fie problema? :vaidecapulmeu:

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

h3llboy eu am schimbat acum o luna bucsele cap amortizor pe fata. S-ar putea sa aiba si pe spate asemenea bucse, nu sunt sigur. Rog pe cineva sa ne ajute.

Cele de pe fata sunt sus, in oala, exact in capul amortizorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

didus - multumesc pentru intentie. Pe fata inca nu au aparut probleme, si din cate vad pe spate cam alea din capul amortizorului produc astfel de zgomote, toata lumea le "incrimineaza" :offtopic: curand voi face o vizita la reprezentanta pentru rezolvarea altei probleme, si voi cere sa-mi verifice si gradul de uzura al amortizoarelor si sa-mi spuna daca trebuie sa schimb acele bucse din capul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asteptam rezultatul h3llboy. Sa ne zici si noua care a fost problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au cod separat fiecare si se pot comanda/achizitiona separat, atat protectia aceea din burete (sau ce o fi ?) cat si "falnsa" (nu sunt sigur ca asa se numeste) din capul telescopului.

Eu le-am schimbat, numai ca masina nu scartaia, pur si simplu bateau rau de tot in special cand treceam peste denivelari mai mari, cum sunt pragurile din apropierea trecerilor pt pietoni. Faceau un zgomot asa de urat incat aveam impresia ca s-a desprins puntea spate de pe caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am si eu o problema asemanatoare. Cu ceva timp in urma masina a inceput sa scartie usor la unele gropi sau la unele denivelari daca era incarcata pe spate (2-3 persoane). Am citit pe forum despre problema asta si am dat vina pe busa, dar am zis ca mai rezist pana facem revizia si atunci sa arunce mecanicul si acolo o privire. Problema e ca acum scartaie si daca e doar o persoana in spate si scartaie si la denivelari mai mici. M-am uitat dedesupt si am vazut ca e rupt burduful ala. Dar inauntru nu se vede a fi telescopul ci doar o alta protectie sau ceva moale oricum (nu poate fi rugina aia si nici mizerie). Intreabarea mea este de ce scartaie si ce ar trebui schimbat? Ca de batut nu bate cum se plang altii, din cauza bucselor. Sau ar putea fi devina telescopul? As vrea sa rezolv problema asta deoarece trebuie sa schimb si placutele de frana pe spate tot atunci, ca sa nu fac 2 vizite la mecanic.

pic0001vp5.th.jpgthpix.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Telescopul nu cred ca poate sa scartaie si nici acel burduf de protectie care imbraca tija telescopului.

De schimbat poti schimba flansele din capul telescoapelor + protectiile (burdufurile)

Asa arata :

flansect0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce trebuie si flansele? Din ce vad eu pe desen si din ce este pe masina, alea sunt de metal, nu? De ce ar scartai alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In interior sunt bucse de cauciuc. Vei vedea cand le dai jos. :icon_thumright:

In plus burduful acela nu va scartaii niciodata, el are rolul de a proteja impotriva mizeriei, te vei convinge cand le vei vedea demontate.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema prezentata anterior, pe care inca nu am rezolvat-o.( scarataitul de undeva din spatele caroseriei)

Zgomotul se aude acum mai tare si cam la orice denivelare sau franare, dar sunt intr-o dilema: nu reusesc sa depistez sursa acestuia. Am 3 variante: flanse amortizoare, bucse punte spate(cele 2 mari) sau bucse cap amortizor ( nu stiu daca am zis corect, acelea opuse flanselor, ce se vad jos langa roata si arc)

O sa prezint mai detaliat simptomele, poate cei care au patit or sa-si dea seama, ca n-as vrea sa arunc banii "la nimereala".

Tipul zgomotului: scartaie ca un pat pe care te asezi. Nu e bataie, e scartait.

Circumstantele in care se aude:

1. La trecerea peste denivelari usoare, mici gropi, franare urmata de venirea caroseriei inspre fata din cauza inertiei, fapt ce produce aparitia scartaitului.

2. Cand intru intr-o curba la viteza de 70-90 km/h si caroseria se inclina usor, la fel se aude acel zgomot.

3. cand schimb directia de mers (intr-o intersectie de exemplu) si masina trece peste mici denivelari sau piatra (stau la tara majoritatea timpului, dar circul foarte incet pe drumul neasfaltat)

4. Se observa mai ales cand e incarcata masina pe spate: 2 persoane in greutate de aprox 140 kg (amandoi) , un portbagaj cu ceva bagaje, nu exagerat de grele.

M-am uitat la amortizoare, par a fi ok, nu prezinta scurgeri, protectiile de cauciuc sunt in stare foarte buna, nici rupte nici zgariate, masina e stabila ca la inceput cand acest zgomot nu se auzea.

Mecanicul la care merg frecvent mi-a zis ca mai repede ar fi bucsele de la puntea spate decat flansele amortizoarelor ( asta din ce i-am zis eu, fara masina prezenta).

Voi ce parere aveti? care ar putea fi, ca n-as vrea sa le iau la nimereala, am si alte cheltuieli in perioada asta si trebuie sa-mi impart banii cu cap si cu maxim

de eficienta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ai reusit sa rezolvi problema?

Aproape aceleasi simptome le am si eu, numai ca la mine e ca o bataie surda si infundata. La fel, nu tot timpul si in special la trecere peste denivelari mai pronuntate sau la viteza mai mare, si in special cand e incarcata masina pe spate (~2 pers).

Eu am fost si am verificat bucsele bascula spate si sunt ok, am verificat si amortizoarele si sunt ok (adica sunt acceptabile, peste 50% la test).

La fel masina se comporta bine, cand merg singur cu ea trebuie sa fie denivelari destul de mari ca sa aud bataia.

Oare ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

ShMan problema descrisa de tine seamana cu cea din Post #7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am observat si exact de asta voiam sa ma refer la bucsa amortizor. :icon_thumright:

Din cate vad ele ar putea fi cauza zgomotelor, dar cum se poate verifica daca ele sunt de vina? Trebuie demontat amortizorul sau mai e si alta cale, ma gandesc ca nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pt schimbarea flanselor, obligatoriu se demonteaza amortizorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceau,

am si eu o problema cu amortizorul dreapta fata. am dat astazi roata jos sa ma uit ce ii pe acolo, am montat-o la loc si cand am inceput sa apropii prezoanele (cu roata suspendata) am observat ca atunci cand apasam sa strang se misca telescopul in jos. am ridicat capota si am apasat pe roata si am vazut ca telescopul meu joaca ca si cum nu ar fi strans (am verificat ii strans). sa fie oare din cauza bucsei de acolo de sus (sa fie sparta)? va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am aceeasi problema ca cea descrisa la post 12. Se manifesta cand am mai mult de 3 oameni in masina (driver included) si peste scartait se aude ca si cum e ceva desprins pe la rotile din spate.

Ma mir si ma gandesc ca problema nu vine de la amortizoare, pentru ca eu tocmai le-am schimbat acum vreo luna de zile, cu tot cu acele protectii. Poate acele bucse de care vorbea altcineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! Am si eu aceasi prb cu bucsele spate (acel scartait la gropi si la curbe) Stie cineva cum se pot schimba care ar fi procedeul ca sa nu ma mai duc cu ea la service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand iti trebuie un elevator ( nu costa decat 3.000 euro ) sau poti s-o faci si pe canal dar.... ai sa injuri tare mult. Apoi te apuci sa schimbi bucsele dupa ce in prealabil inclini puntea spate in asa fel incat sa ai acces la ele. Daca bucsele au carcasa din plastic mai ies cum ies, dar daca sant metalice te-a batut crunt soarta. Le poti scoate ori cu o panza de bomfaier taind carcasa ori iese in 2 min daca cumperi o presa cu aprox 8 mil. Ai de ales : ori service ori acasa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu ambele probleme pe care le-am rezolvat. ce am constatateste ca scartaitul este clar de la flansele amortizor , iar bataia vine de la bucsele din partea inferioara a amortizoarelor. Aceste bucse mecanicul mi le-a inlocuit cu bucse de bascula centrala spate dacia( pentru ca nu se gasesc separat) pe considerentul ca nu contin parti metalice si se gasesc la pretul de 1 ron bucata. de 10.000 Km nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ii dau dreptate lui vidoo. Si eu am avut parte de bataia pe spate .. si s-au dovedit a fi bucsele de pe spate iar inlocuirea lor dureaza ceva ca trebuie data puntea spate jos ;). Cat despre scartaituri .. am observat de 2 saptamani si la mine acest lucru cand am masina plina si trec peste denivelari mai pronuntate ... si din spusele celor care au mai postat pe aici se pare ca sunt flansele amortizor. Stie cineva cat costa toata operatia de schimbare a lor? (Manopera, adica cate ore .. si piesele propriu zise ... ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi am fost si eu in service in speranta sa-mi rezolv problema prezentata pe pagina anterioara. S-a dat puntea spate jos si s-au verificat bucsele punte spate ( cele doua mari) concluzia: uzate rau, se vedea cu ochiu liber. Cumparat noi si schimbate (dupa 6 ore de munca, cele vechi au iesit foarte foarte greu).

Rezultatul: masina este mai stabila in curbe, dar zgomotul (scartaitul) nu a disparut complet, s-a mai atenuat dar tot mai persista.

Deci cred ca voi ajunge si la schimbul flanselor amortizoarelor, oare sa fie alea sau cele din partea inferioara telescopului, cele de care vorbea vidoo mai sus?

Chiar daca n-am scapat de zgomot complet oarecum ma simt impacat ca erau uzate cele aflate pe masina si nu mai duceau mult.

Pe cutie scrie Lemforder made in DE au costat 150 ron, iar manopera pe 6 ore 140 ron (lucrat frumos fara lovituri de ciocan in puntea spate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia priviti ce scule au oamenii astia :

as vrea si eu sa imi faca in service schimbarea bucsilor pe spate ca la Golful2 din filmulet:

http://www.klann-online.de/englisch/Filme_E/KL-0215-41_E.htm

http://www.klann-online.de/englisch/Filme_...e-Silentl_E.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ceau,

imi ziceti si mie care is cele mai bune flanse si rulmenti pt amortizoare?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!