Jump to content

Altea Freetrack Vs Honda Cr-v


godaro
 Share

Postare recomandată

Inainte de a va repezi sa imi explicati ca cele 2 modele NU se pot compara va rog sa cititi argumentele mele pentru care cele 2 modele sunt perfect comparabile:

-au aceleasi dimensiuni exterioare (aprox 4.5 m lungime)

-ambele sunt excelente masini de familie: spatiu interior mare, bancheta spate culisanta, multiple spatii de depozitare, portbagaj incapator

-ambele au tractiune integrala Haldex ce nu poate fi cuplata "la cerere" ci doar atunci cand puntea fatza pierde aderenta.

-niciuna dintre ele nu este un off-roader veritabil. ambele sunt gandite pentru asfalt

-finisaje interioare de calitate la ambele

-garda la sol suficienta la ambele

Avantaje Seat:

-mai ieftina cu aprox 2000 EUR in versiunea diesel atat noua cat si SH

-motor diesel mai performant in conditiile unei cilindree mai mici (decurgand de aici si alte avantaje financiare: taxa de poluare, asigurari, impozit)

-dotari mai multe: spalator faruri, senzori presiune roti, conexiune blue-tooth, monitor 7 inch pt locurile spate, scaun pasager reglabil pe inaltime

-mai multe stele NCAP

Avantaje Honda:

-Garantie mai mare

-service in Bucuresti mai "relaxat"

-garda la sol un pic mai generoasa (+2cm)

-traditie SUV mai indelungata, insa fara realizari spectaculoase in domeniu

Destinatia principala a acestor modele o reprezinta iesirile in concediu/w-e cu familia. Pt. oras exista 307-le care isi face treaba bine. Off-road-ul extrem este exclus, insa o plimbare pe cate un drum forestier practicabil este binevenita.

Haideti sa incercam sa dicutam intre cele 2. Tiguan/Kuga/Rav/Qashqai nu ma intereseaza intrucat sunt mai mici la interior. Santa Fe, Outlander & French Co iar nu ma intereseaza ca sunt prea scumpe si sar din buget

Ramanem la cele 2. Mintea imi spune Seat, sufletul tzipa "Hoondaaa!".

Ia sa vedem care e parerea voastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bugetul nu conteaza atat de mult, as merge pe varianta Honda CR-V pentru comportamentul rutier de exceptie pentru un SUV, poate cel mai bun din clasa cu exceptia lui BMW X3 (care este insa premium). CR-V-ul este probabil si mai fiabil la utilizarea pentru care a fost gandit, cel putin prin prisma experientei in materie a celor de la Honda. Totusi, o bila neagra, in afara de pretul de achizitie ceva mai mare, o reprezinta piesele de schimb foarte scumpe. Ca design nici una nu poate aspira la titlul de "frumoasa clasei", dar parca tot pentru Honda as vota. In concluzie, daca optiunea este pentru cutia manuala, dintre cele doua eu unul as alege... Ford Kuga :) Desi lipsa banchetei spate culisante este un mare minus. Sau as mai astepta vreo 3 ani pana cand VW va scoate un SUV cu 5/7 locuri pe platforma viitorului Passat :D

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca intre cele 2, Honda este cistigator detasat. Aspectul exterior nu o avantajeaza pe niciuna (parere personala) dar la interior Honda este mult mai calitativ finisata. Sincer Seatul este chiar foarte deplorabil la acest capitol. Din ce am inteles, cauti motor diesel pe ambele, la acest capitol din nou Honda este cistigator detasat (am acest motor pe un Accord), este mult mai performant decit 2.0 TDI si incredibil de silentios.Cum a spus si Michael, marele avantaj al Hondei este tinuta de drum de exceptie, aproape de cea a unui X3 (ceea ce este cu adevarat impresionant). La capitolul service si intretinere, cistigator este Seat-ul, la Honda au fost sesizate multe nereguli in serviceuri (unele chiar de catre mine).

P.S. Ca parere personala, eu as face un efort maxim si as lua un X3 daca este posibil,chiar si SH.

Modificat de Devastator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Freetrack poate cu greu fi considerat SUV. CR-V este deja un nume greu in aceasta arie. Oricum, comparam o masina cu o calitate a construciei premium (Honda) cu una mai "de buget". Am condus atat Altea cat si Honda si diferentele sunt evidente.

De fapt Freetrack e o Altea/Altea XL cu ceva in plus si nu o masina off road dedicata, cum este CR-V. Fiind si la inceput, eu unul as mai astepta sa vad ce boli ale copilariei apar la Freetrack. CR-V deja este o masina cu experienta.

Plusurile Honda: motorizari diesel de exceptie, care rivalizeaza cu BMW. Sunt mult peste motoarele VAG. Dotarile interioare sunt ok, cu butoanele puse bine si intuitiv pe plansa de bord. Minusuri: costuri de intretinere mari si pret initial mai mare. Probabil ca si valoarea de revanzare scade mai accentuat, romanii neavand inca cunostinte despre Honda.

Plusuri Freetrack: pret initial mai scazut si intretinere mai putin costisitoare. Reteaua de service mult mai extinsa. Eventual valoare de revanzare mai mare. Minusuri: motoare mult mai zgomotoase, calitate materiale uneori indoielnica.

O varianta ar fi pentru mine si FR-V, dar nu are nici un fel de valenta off road, cum au impresia ca au 4track si CR-V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa le luam pe rand:

1. comportament rutier de exceptie la Honda

Este adevarat, dar nici despre Seat nu se poate spune nimic rau. Zorro, vad ca tu ai Altea XL, ai vreun motiv sa te plangi dpdv al tinutei de drum? probabil ca prin comparatie cu Captiva/Antara, Outlander, Rav, comportamnetul CRV este intr-adevar exceptional. Sta Altea chiar asa prost pe curbe ? n-as crede.

2. diesel Honda mai performant

aici e vina mea ca nu am precizat de la inceput ca se compara 2.0 TDI 170 CP 350 Nm/1800 RPM cu 2.2 Cdti 140 CP 340 Nm / 2000 RPM. Conform datelor tehnice, la mase aproape egale 1,6-1,7 tone, TDI-ul accelereaza cu ~2s (!!!!) mai repede ceea ce mi se pare enorm (8.7 vs 10.3). deci concret, unde este performantza ?

3. CRV - suv consacrat

faptul ca modelul CRV exista de multe generatii este un fapt concret, dar niciodata nu a fost vreo "icoana" in domeniu precum Freelander, Outlander, X-Trail. CRV nu este cu nimic superior echipat pt off-road. nu ai posibilitatea sa cuplezi 4x4 sub nicio forma, vascocuplajul decide cand si cum intra sau iese. Oricum aspectul off-road extrem nu ma intereseaza, am bebe mic si nu imi arde mie de Carpat Trophy cu pampersi si suzete

ce mi se pare mie ciudat este ca vorbiti despre calitatea materialelor "indoielnica" la Seat. eu unul nu am observat aspecte deranjante, dar am sa fiu mai atent.

poate s-o gasi vreun posesor de Freetrack sa ne povesteasca mai multe chestii tehnice.

PS: s-a intors lumea pe dos de am ajuns eu sa laud VAG iar membrii forumului sa ma contrazica :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
PS: s-a intors lumea pe dos de am ajuns eu sa laud VAG iar membrii forumului sa ma contrazica :)

Asta nu dovedeste decat ca, avem colegi care pot fi obiectivi in afirmatii, un lucru extrem de apreciat. :rolleyes: :))

ON: Nu am condus decat un CRV, dar benzina si pot spune ca masina este super ok, ca si finisaje interioare (presupun ca nu-i diferenta la interior fata de "dizel"), in schimb, aceasta motorizare, benzina, mi s-a parut foarte lenesa (150CP avand aproape 3 tone).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi, nu-i Hummer... nici un Range Rover V8 nu are 3 tone...

On topic: Eu am mers cu un CRV modelul nou si iti pot spune ca e finisat net superior fata de Seat care are mari probleme la capitolul asta. Seat-ul nu l-am condus asa ca asupra tinutei de drum nu ma pot pronunta, dar cea a CRV-ului este chiar foarte foarte buna.

Eu as merge clar pe CRV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TIP MOTOR DOHC i-CTDi

CILINDREE 2204 cmc

PUTERE MAXIMĂ 140 CP/ 4000 rpm

CUPLU MAXIM 340 Nm / 2000 rpm

Performanţe

VITEZA MAXIMĂ [km/h] 187

ACCELERAŢIE 0-100km/h 10.3

Consum

URBAN [l/100km] 8.1

EXTRAURBAN [l/100km] 5.7

COMBINAT [l/100km] 6.5

EMISII CO2 [g/km] 173

Dimensiuni

LUNGIME [mm] 4525

LĂŢIME [mm] 1820

Modificat de Devastator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Multumesc Devastator pentru completare.

Asa este, am vazut si eu pe specificatiile tehnice ca nu are aproape 3 tone (m-am luat aiurea dupa spusele proprietarului, cred ca se scuza pentru lipsa de putere a motorului :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Nu pot fi obiectiv in alegerea freetrack deoarece: masina mea are suspensii sport, deci tinuta de drum nu este aceiasi, si este cu 4 cm mai joasa decat freetrack. Chestia cu care se lauda Seat ca este o masina de familii cu valente sportive este pe deplin adevarata in cazul meu (1.8 TSI ii imprima un caracter sportiv pronuntat, care-ti creaza senzatii foarte placute, care ma fac sa nu dau doi bani pe cifrele seci din fisele tehnice).

Altea XL Stylance este o masina de familie, cu mult spatiu si multe chestii utile (sau care se vor utile). Eu o recomand clar tuturor care doresc spatiu si confort. Freetrack a mostenit spatiul si finisajele interioare (care sunt perfectibile).

Totusi nu as compara-o cu o Honda deoarece am fost in ambele si pentru mine Honda este clar o masina mai cizelata la interior.

Motorul am vrut sa spun ca este mult mai rafinat. Pentru mine valorile CP si cuplu scad enorm in fata zgomotului specific al TDI PD. Dar este parerea mea. Insonorizarea la Altea este slabuta, motorul se aude destul de tare. Zgomotul respectiv ma determinat sa-mi schimb optiunea de la TDI la TSI (eram foarte pornit sa-mi iau 2.0 TDI). Nu vreau sa declansez discutii, repet, este o parere personala

SUV-ul, indiferent de marca, l-as lua numai pe motorina. Nu mi se pare o idee buna sa iei un motor pe benzina economic daca mai rulezi si off road. O sa ai nevoie de putere la turatii mici pe care nu toate benzinarele ti-o ofera (exceptie TSI, dar Honda inca nu are asa ceva). Iarasi o parere personala: Freetrack mai are ceva pana sa aspire la statutul de SUV. Este mai degraba o verisoara a Skodei Scout. SUV de la VAG: Q7, Tiguan, Touareg, Yeti (ma rog....).

Raspuns final (al meu): Honda CR-V 2.2 i-CTDI

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de aia nici nu am bagat benzina in discutia de pe acest topic (desi subiectul ma intereseaza f. mult)

am avut prilejul sa conduc vreo 150 km CRV benzina atat pe asfalt cat si soft-road. practic atunci m-am infectat cu microbul CRV si nu imi pot lua gandul. precizez ca vin de pe diesel (1.6 HDI) iar senzatia pe care mi-a lasat-o I-Vtec ul de pe Honda as trece-o la capitolul "minusuri". senzatia la demaraj este mai puternica la dieselul meu de pe 307 (110 CP/1350 kg) decat la CRV (150 CP/ 1600 kg). si am turat motorul ala, nu gluma.

overall mi-a placut CRV, insa trebuie sa aiba si el minusuri

revenind On Topic, nu am bagat in acest versus versiunile benzina intrucat aici castiga Altea Freetrack CLAR cu al sau 2.0 TSI 200 CP, 280 Nm disponibili la 1800 RPM !!!! accel 0-100 km/h in 7.5s (fatza la 10.2s la CRV sau 6.6 s la Civic Type R). f. bine au denumit unii aceasta motorizare "hot hatch hunter" :) imi inchipui cum e sa fii in Altea cu copiii si sa dai flashuri la BMW Seria 1 sa se dea la o parte :)

deci inca odata mintea bate sufletul

Later Edit:

Totusi nu as compara-o cu o Honda deoarece am fost in ambele si pentru mine Honda este clar o masina mai cizelata la interior.

pai si pentru o impresie de natura subiectiva ai da cateva mii de euro in plus pentru niste performante (obiective) mai slabe ?

Motorul mult mai rafinat. Pentru mine valorile CP si cuplu scad enorm in fata zgomotului specific al TDI PD.

pai TDI 2.0 170 CP nu este PD, este CR !

SUV de la VAG: Q7, Tiguan, Touareg, Yeti (ma rog....).

ce e ala un SUV ? :D exista vreun standard despre cum tre' sa arate un SUV? daca vreau un pic de garda la sol si un simulacru de 4x4 trebuie musai sa imi iau o masina cat o sufragerie ? valentele familiale primeaza impreuna cu comportamentul rutier si fortza in depasiri, toate acestea in combinatie cu un pic de 4x4. am ramas odata blocat cu masina pe iarba uda si de atunci m-am jurat ca urmatoarea masina va fi de familie si va avea "un pic" de 4x4.

Modificat de godaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica mentiune asupra interiorului de la Seat Altea Freetrack: cred ca este cel mai bine finisat din gama seat la ora actuala. Sunt niste mici diferente care pt unii conteaza. Unele materiale sunt mai moi si au alta culoare. Piele partial in standard.

Pt cine nu a vazut freetrack la interior am gasit niste poze de pe net. Mai caut acasa facute la showroom.

bunauh1.jpg

74459332sf9.jpg

93324593oy8.jpg

Pe langa faptul ca e mai ieftina cu 2000 de euro mai poti obtine si un disccount interesant la seat. La honda au strambat din nas la un honda accord type s cand am intrebat de disccount. Au zis ca se vinde singura masina respectiva :) .

Ca sa trag si eu o concluzie: Daca nu as fi conditionat de buget mi-as lua si eu CR-V ca masina de familie (a 2-a masina). CR-V are materiale la interior cu muult superioare seat-ului si este mai comfortabila.

Nu stiu daca CR-V se sudeaza prin tehnologie laser (cum e cazul alteii in fabrica seat/audi din Martorrel). Nu stiu cate stele are CR-V la teste. Altea Freetrack are 5.

Daca ar fi singura masina din familie probabil mi-as lua Freetrack pt acele momente cand voi fi singur la volan si o sa vreau sa profit din plin de sasiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-pe mobile.de au aparut deja Seat-uri Freetrack la 20.000 EUR cu < 20.000km la bord si >1 an ramas din perioada de garantie (banuiesc ca garantia Seat din .DE este valabila sin .RO)

-pentru frecus prin oras mai am o masina, deci vorbim de a 2-a masina in familie

-CRV are 4 stele la NCAP, Altea are 5

-am facut la un moment dat un research si am calculat ca garda la sol la Seat este de vreo 16 cm, cu 1 cm in plus fatza de Logan. Mie imi e suficient, cine vrea mai mult sa isi ia Forrester. comportamentul pe sosea primeaza in fatza abilitatii off road, si se stie f bine ca cele 2 valentze se exclud reciproc. La CRV garda la sol este de aprox 18 cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Bordul, capitonajele usilor si banchetele utilizeaza aceleasi materiale ca si Altea XL stylance.

Ansamblarea nu mi sa parut cu nimic deosebita fata de XL Stylance. Am avut ocazia sa compar cele doua masini in curtea dalerului. In afara de culori si tetierele spate nu prea am gasit multe diferente de stil si calitate.

Expresia de "cea mai stilata" mie mi se pare foarte comerciala. Repet, comparatia este facuta cu Altea XL si nu cu Altea, care arata (si costa) altfel.

De unde sti numarul de stele de la Altea Freetrack? Eu stiam Seat se bazeaza pe testele euroncap din 2004, facute pe Altea. Nici macar la XL nu sa facut crash test.

CR-V are 4 stele (un rezultat destul de normal pentru SUV)

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nr. de stele l-am citit prin articole si l-am "extrapolat" de la Altea normala. intr-adevar, nu am cautat pe www.euroncap.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Exact ce spuneam si eu ... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai aruncat o privire pe mobile.de si bag de seama ca se inmultesc ofertele de freetrack sub 20.000 EUR pt motorizarea diesel de 170 CP si tractiune 4x4

am si eu 2 intrebari de profan:

1. daca in .DE garantia este de 3 ani iar eu cumpar masina de acolo cu o vechime de 8 luni inseamna ca automat eu am garantie in .RO de 2 ani si 4 luni !??? ar fi super :icon_thumright:

2. vi se pare normal ca un Seat sa se devalorizeze in 8-12 luni si 20.000 km aprox 25% ? am dreptul sa fiu suspicios la astfel de oferte?

Modificat de godaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca garantia de 3 ani este de dealer atunci e clar ca nu va fi valabila in integralitatea ei in Romania.

Conteaza garantia europeana Seat si legat de asta iti poate raspunde dealerul respectiv din Germania. Cred ca aceasta e de maxim 2 ani.

E foarte normal sa se devalorizeze atat de mult. Seat e o marca cu o depreciere considerabila, asemanatoare marcii OPEL de exemplu...

Insa pt tine acest lucru e un avantaj daca iti place atat de mult modelul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!