Jump to content

Scartzait Enervant :(


Danny78
 Share

Postare recomandată

Franele scartaie din cauza placutelor sau daca se aude din spate pot fi ferodourile. Asa si eu am un scartait pe stanga spate cand franez indiferent brusc sau lin . Cand ridic piciorul de pe frana se aude un scurt chitzait. E ceva foarte enervant si rusinos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zipp

    13

  • v@sy

    11

  • x_tziby

    10

  • Danny78

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

acel scartait aparut in momentul cand iei piciorul de pe frana l-am avut si eu..... s-a rezolvat cu niste vasilina de cupru pe sistemul de franare la rotile din spate....atentie nu pe ferodou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! In problema cu chitaitul cand las pedala de frana m-am bagat si eu acum, dupa ce am avut o conducta de frana sparta, iar dupa ce am reparat-o si i-am bagat lichid nou a inceput sa chitaie, numai cand dau drumul la pedala. Am observat, cand i-am facut aerisirea pe spate, cand busonul e deschis, nu mai chitaie, cand il strang dupa aerisire,face la fel, asta la ambele roti pe spate. Ce are? Dumnezeu o sti... acum a inceput sa scartaie si ambreiajul. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cu niste vaselina rezistenta la caldura intre sabot si tambur (atentie nu capacul tamburului) ci peretele interior. De asemenea sa ai grija sa nu ajunga vaselina pe saboti :wub:

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut si eu o multime de masini si tot felul de scartituri . Am sa va postez cateva rezolvari ale mele , desi majoritatea sunt convins ca le-ati folosit inainte de a ele auzi de la mine.

1) pentru scartit de chedere . Apar in principal atunci cand exista o uzura in mecanismul de inchidere al usilor . Daca ati fost atenti ati observat ca sistemul metalic de culisare de pe usa este imbracat intr-un plastic moale. Acesta se uzeaza , ducand la jocuri ale usii . Cum usa este "inconjurata" de cheder, va misca si va scartai indiferent cu ce o ungeti . Daca jocul este mic , un spray cu silicon dedicat pentru chedere si suprafete de plastic, poate rezolva temporar problema , dar nu va rezolva sursa acesteia . Pentru cei care se pricep putin si la mecanica , cele mai multe masini din gama VAG au sistemul de inchidere reglabil . AStfel , desfacant cele doua suruburi cu inbus de pe iala aflata pe portiere , se poate regla sistemul sa stranga mai tare , deplasand intreaga iala catre exteriorul masinii astfel rezolvand problema chederului care va sta presat si nu va mai face galagie. Din pacate solutia va afecta putin si pentru un ochi experimentat linia laterala a masinii , deoarece usa se va inchide mai spre interior si nu va mai fi in linie cu restul caroseriei.

2) pentru scartiturile de sub capota . Apar in principal din uzura distributiei si a transmisiei . In functie de modelul de motor si numarul de role intinzatoare , aceste zgomote pot sa apara de la : rola intinzatoare transmisie , rola unisens alternator , pompa de apa , rulment cupla clima , intinzator...sau intinzatoare distributie . De aceea este indicat ca la schimbarea distributiei cu kitul complet , sa se rezolve si problema transmisiei . Este mai costisitor , dar exista garantia ca nu veti plati manopera de mai multe ori daca le rezolvati pe rand si cand apar . Oricum pentru a ajunge la distributie se desface toata transmisia , deci manopera este inclusa . Platiti doar costul pieselor . Daca o anume curea se uzeaza mai repede ca celelalte si schimbarea ei este necesara dupa un numai mic de km , este evident ca un reper in miscare, pe care cureaua il angreneaza , este intepenit sau pe cale sa se intepeneasca. Se poate verifica usor la mana . Se da cureaua jos si se invarte cu mana . In mod normal trebuie sa mearga usor. Daca se intampina rezistenta , rulmentul si-a dat obstescul sfarsit si trebuie schimbata piesa.

3) legat de frane . Mi mi s-a intamplat de multe ori sa aud zgomote urate dinspre discurile de frana . Din pacate , este o mica gresala de proiectare a scutului interior metalic care protejaza discul de frana . Cine a dar roata jos a vazut ca spre extremitati , acest scut se apropie mai mult de disc . Astfel avem o adevarata capcana pentru pietricelele care sar de pe carosabil. Din cauza faptului ca rotile sa invart , discurile vor ghida pietricelele catre extremitatea din fata a scutului si le va prinde intre disc si scut . Cand se pune frana , zgomotul va disparea , deoarece roata se opreste si discul nu mai freaca piatra . Este indicat sa se desfaca roata si sa se degajeze pietrele prinse in capcana , deoarace o pietricica de 4-5 mm poate face niste urma pe un disc de frana nou de toata frumusetea . Se poate incerca si mersul inainte- inapoi de cateva ori , in speranta ca piatra va fi angrenata de disc si aruncata afara .

Sper ca o parte din cele postate aici sa va fie de folos .

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si io o problema virez maxim pt manevra de intoarcere si cand accelerez se aude un zgomot nu scartait ceva care parca ar freca mai degraba de la ce poate fi e un sunet puternic si cam gros idei cineva ? ms anticipat

Modificat de andrei iulian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe viitor incearca sa nu mai virezi volanul pana la capat de cursa(fortezi pompa de servodirectie),cred ca la tine se aude de la servodirectie,verifica nivelul la lichid ,acum in functie de kilometri pe care ii are masina e posibil sa ai inceput de sfarsit la pompa.eu spre ex am 271000 km ,iar in momentul cand virez cu ea pe loc se aude un zgomot pe care eu mai degraba il asociez cu un "bazait" ca de albina dar mai gros,probabil ca si la tine e la fel.nu e motiv de ingrijorare in cel mai rau caz o sa iti cada servodirectia(sunt optimist ,nu-i asa?)

PS verifica uleiul la servodirectie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu acel bazait, dar cand am cumparat masina era mult mai puternic. dupa ce am schimbat un cap de bara sunetul a fost mult diminuat. eu zic sa pui pe cineva sa invarta de volan si tu sa stai cu urechea la roata, si ai sa iti dai seama daca se aude de la roata sau de la pompa cum zice colegu. incercam sa schimbam ce e mai ieftin, nu? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei, poate sa iti atinga cauciucul de aripa sau de plasticul de protectie din interiorul aripei , asa pateam eu ......cand trageam tare de volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu un scartait enrvant pe care nu stiu cum sa-l rezolv. Primul se aude cand eliberez frana de picior sau cea de mana. Banuiesc ca e de la sabotii spate. Am citit un post al lui Phun mai sus si cred ca o sa procedez la fel, dar al doilea, se aude la roata stanga fata in mers. Se aude intermitent si il aud foarte bine la viteze mici, ca de ex. atunci cand ies din parcare. Pe asta nu stiu cum as putea sa-l rezolv si unde e nevoie de vaselina :huh:

Aveti idee de unde ar putea sa fie?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms baieti am sa verific servo si asta cu roata cu volanu ultima nu e buna ca am cauciucuri pe 13 si nu atinge am verificat ms mult si inca ceva cand ajung la 80 si merg spre suta incepe sa se auda un suierat cava de genul de la ce poate fi? mersi tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu ai etrierii blocati si de acolo sa fie si zgomotul la roata .

e un gomot metalic? ca un fel de scartaiala?

tre sa pui vaselina pe discurile de franare :) :) :) :D

Glumeam ,sa nu faci asta ca aleluia franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms baieti am sa verific servo si asta cu roata cu volanu ultima nu e buna ca am cauciucuri pe 13 si nu atinge am verificat ms mult si inca ceva cand ajung la 80 si merg spre suta incepe sa se auda un suierat cava de genul de la ce poate fi? mersi tuturor

cred dar nu stiu sigur ,poti sa o iei de bun augur dar daca e asa cum zici sa nu suiere cutia de viteze verifica uleiul la cutie de curiozitate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci uleiu e abia schimbat in cutie si ambreaju si rulmentu de presiune alta idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai suierat la viteza asta nu vad de unde ar fi decat de la ceva ce poate forma paravant sau daca in cutie nivelul uleiului e scazut sau nu este deloc ,altceva...... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De azi a inceput sa scartie oleaca volanu cand virez, eu am senzatia ca se aude de la volan. Sa fie din alta parte? Ce as putea sa ii fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este sectiune dedicata pentru servo... uita-te la capurile de bara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am mai postat cateva din rezolvarile mele ceva mai sus. Revin cu inca o problema pe care am rezolvat-o referitor sa scartaitul curelei de alternator.

Vara asta am inlocuit cureaua deoarece cea veche scartaia si am crezut ca este uzata. Zgomatul disparea atunci cand treceam prin apa si revenea imediat ce se usca cureaua. De asemenea am mai constatat ca disparea dupa ceva rulaj.

Acum doi ani am demontat scutul de protectie de sub motor si nu l-am mai montat ulterior. Demontarea, facand o retrospectiva, a coincis cu aparitia scartaitului. Am ajuns la concluzia ca este posibil ca impuritatile din apa de pe asfalt (praf, nisip fin), dupa uscare sa produca un efect de alunecare intre fulie si curea (efectul talc glicerina). Asa ca am montat din nou scutul. Am cateva luni si zgomotul nu a mai aparut.

Din cercetarile mele, din perioada cu problema, am mai descoperit ca si fuliile de pe arborele motor se pot descentra foarte usor, mai ales cand cauciucul dintre partea interioara si cea exterioara imbatraneste. Descentrarea, de multe ori vizibila cu ochiul liber, produce vibratii ale curelei, pierderea aderentei si ca urmare aparitia scartaitului. Pentru exemplificare mergeti in targul de masini si urmariti golfurile care scartaie (si nu sunt putine), uitativa la fulie si dupa aceea uitativa si la cele care merg bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare.

Am dat jos tamburii si am gresat pe acolo sistemul acela de actionare al ferodourilor. Am introdus WD40 si pe cablul de la frana de mana, am gresat pe sub masina pe la repartitor pe acolo...dar ce nu am mai gresat. :blink: Tot se aude fratilor chitzaiala aia cand afara nu ploua sau cand nu e umezeala. De ce cand ploua afara nu se mai aude? Nici asta iarna cand era zapada nu se mai auzea. Cand trag frana de mana si ridic piciorul de pe pedala de frana nu se mai aude. Deci e legat de cablul franei de mana. Cand o sa il schimb acum, ca il am rupt pe dreapta o sa dau cu vaselina pe el si apoi o sa il introduc pe camasa. Si asa o sa ii fac si celuilalt .

Daca si dupa aia va scartai...nu stiu ce ar putea sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

phun, acelasi scartait l-am avut si eu,si l-am eliminat schimband sabotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Mie imi scartaie volanul in momentul in care virez stanga...dupa cum se aude, mi se pare a fi o bucata de cauciuc care freaca pe acolo...vazusem odata un post cu rezolvarea la problema mea, dar acum pur si simplu nu gasesc nimic...daca poate sa imi zica cineva unde este mai exact mansonul ala de cauciuc de pe sub volan...raman recunoscator. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema. Doar cand e cald afara scartaie ceva din interior, o bucsa de volan sau ceva ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie cand merg pe drum accidentat imi scartaie usile...nush...ca si cum s-ar misca usa pe cheder sau ceva de genul...asta pe langa zgomotul facut de fetele de usi.Cum pot rezolva problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca pt. inceput sa dai chederele cu silicon de asa ceva, e posibil din cauza imbatranirii cauciucului sa faca asa. Usa aia nu prea are cum sa stea fixa fara sa se miste deloc, are o toleranta de miscare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e boala lor...cum zilele astea a fost mai frig si numai ploi, volanul nu a mai scartait...insa azi la +12 grade iar a facut figura....Tracto daca gasesti solutia te rog sa-mi dai si mie un PM ceva...Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!