Jump to content

Rateuri motor


cikinu
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am nevoie de ajutorul vostru legat de urmatoarea problema. Am un GOLF III ABD 1.4cl din '92. Recent, a inceput sa dea rateuri destul de grave (ca si cum ar fi sarit peste un hop) in treapta 1 in special si in treapta 2 la demaraj. Inainte de aparitia problemei am curatat filtrul de aer de praf si am astupat cu mana (ca la Dacie) tubul prin care intra aer pt a trage mizeriile in motor. Dupa ce am observat rateurile am verificat bujiile (noi), fisele, delcoul si am incercat o resetare a clapetei de acceleratie prin deconectarea bateriei (procedura descrisa undeva pe forum).

Poate s-a mai lovit cineva de aceasta problema si stie rezolvarea.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aerofan

    6

  • cikinu

    6

  • alinutzu

    5

  • AlexRzv

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Regleaza avansul cu un stroboscop sau din mana si-l accelerezi sa vezi daca mai face. Daca nu merge din mana trebuie reglat cu stroboscopul. In cel mai rau caz ai o supapa defecta, plina cu calamina si nu mai inchide bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am omis sa mentionez in primul post ca o urmare a socurilor a fost faptul ca s-a stricat timoneria: a sarit tija de pe nuca de cauciuc dinspre cutia de viteze si nu mai intra decat in vitezele 3 si 4. Am pus-o la loc, dar a sarit iar...fix intr-o panta pe care nu am reusit sa o urc :)

Relantiul este OK. Este posibil sa fie supapa blocata de un gunoi? Banuiesc ca de reglajul avansului imi zici ca o urmare a supapei presupusa defecta, pentru ca altfel nu se deregla singur peste noapte.

Presupun clapeta cu probleme si pentru ca atunci cand apas pe accceleratie nu se accelereaza instant, ci cu un delay de cam 1 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa incerci sa-l reglezi pentru ca simptoamele sunt de avans dereglat. Daca se ineaca si da sa moara e avansul. Viteza reusesti sa prinzi cu ea sau abia ajungi la 100 cu ea? Din moment ce ai spus ca ai verificat bujiile, capacul delocu si totul e in regula mai ramane avansul, supapa sau supape defecte, blocate, etc si in cel mai rau caz cureaua de distributie, adica nu a fost montata bine. Prima oara zic sa incerci avansul sa-l reglezi si dupa aia sa vezi mai departe un test de compresie.

:( Ulei nu papa? Am avut si eu un 1,4 ABD tot din 92 si cam papa ulei. Au 2 boli, simeringurile de la supape :Driver:; si capacul de la chiulasa :lol:, nu mai etanseaza bine dupa un timp, am incercat cu tot felul de silicoane si nu a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajunge cam la 150 maxim, are 130.000km, nu pierde ulei decat putin pe la surubul din mijloc de la chiulasa. La 120.000 am desfacut capacul de chiulasa si l-am etansat cu silicon (inauntru era impecabil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am observat la motor urmatorul lucru.Daca accelerez pe loc pana la 3-3200 si apoi las acceleratia motorul da rateuri(1-3 in zona de 3000) ca si masinile de wrc.Am testat de mai multe ori si tot asa face.

Sper sa nu fi poluat topicul omului :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ v@sy: asa face si la mine... :icon_thumright:

tot in treptele 1 si 2 se aude dar nu tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e adevarat k motoarele aste cam mananca din ulei. la 10 000 km mi-a luat 1,5 litri ulei. asta e. mi-a dat si mie rateuri intr-o zi dar a fost din cauza benzinei. am avut busonul de la rezervor slab si nu am mers q ea 2 zile. a treia zi m-am urcat in ea,pun contactu : da sa moara. nu-i nimic-zic eu-,plec. la semafor: se opreste motorul. pornesc: pleaca din prima. apare un dobitoc in fatza pun frana(era scoasa din viteza): se opreste motorul. ajung acasa si incep sa o turez la 3000-4000 incepe sa dea rateuri. dau capacul de la fultru de aer jos si accelerez: un rateu de toata frumusetea cu o flacara la injector. ce s i fac-spuneam yo. m-am dus la un peco si i-am facut plinul(benznina aveam aproape jumate rezervor) si am flocait-o la unndrum dus-intors de 70 kkm in total cu 90-120km. nu am mai avut nimic de atunci su au trecut 2 luni. dar de fiecare data strang busonul bine. asta am patit eu,la tine poate sunt alte cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogmotorsport

@arabel nu stiu ce leg ar avea ca nu ai strans tu bine busonul de benzina de ti-a scos tie flacara la injector...poate trage aer fals...te-ai uitat la corpul de injectie?fa-i o proba si in timp ce merge motorul misca de corp si o sa auzi daca trage aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce are stransul busonului cu rateurile :screwy: .

Cand ai rateu si flacara in corpul "carburatorului" e clar ca e de la avans. Bujia da aprindere in momentul cand pistonul se afla inainte de punctul mort superior. Rezultatul este ca nu se inchid supapele de tot ca sa ai compresie, scanteia se da inainte, benzina iese din cilindru inapoi in galeria de admisie din cauza ca supapa nu este inchisa si se aprinde. Scanteia este data inainte de a se inchide supapa si astfel ajunge sa arda in galeria de admisie.

Cealalta cauza pentru care da rateuri este ca o supapa nu inchide bine, are calamina sau scaunul supapei este dus, poate chiar supapa este fisurata.

In cazul tau arabel se poate sa fi avut calamina pe supapa si cum ai forjat-o poate s-a curatat si astfel merge mai bine.

cikinu poti sa incerci si varianta forjei sa o mai cureti, daca circuli cu ea doar in oras mai mult si mergi babeste poate sa fie si asta cauza.

Dar parerea mea este ca initial se verifica avansul si apoi se trece la verificarea compresiei si in functie de asta se face forja. Daca este problema de la supape, forjand-o risti sa o strici mai rau sau chiar sa se rupa supapa si sa cada in cilindru si ai pus-o de o reparatie capitala sau in cel mai rau caz de un bloc motor nou.

Ultima varianta este ca ai schimbat cureaua de distributie si nu au pus-o bine.

LE: vad ca si bogmotorsport e de acceasi parere, am postat cu 2 minute mai tarziu decat el :D

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina de proasta calitate si si-a pierdut din proprieti prin evaporare. banuiesc ca daca alta era problema mai aveam si acum probleme. dar sunt f multumit

am 25 000 cu cureau de cant am schimbat-o. daca era cureaua de vina facea de la inceput. eu asa cred.

Modificat de arabel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina de proasta calitate pierde din proprietati prin evaporare....... :P . Eu nu am mai auzit asa ceva. In primul rand benzina e lichid si nu ramane ceva dupa ea dupa evaporare ca si cum ai pune apa cu sare la soare si ramane sarea ca se evapora apa. In plus ai la masina o zona in rezervor pentru gazele de la benzina care sunt trimise spre injector.

Ca a fost benzina de proasta calitate nu contest dar nu se aprinde singura in corpul clapetei de acceleratie sau direct la injector daca totul este OK la motor.

Eu zic ca dupa ce ai forjat-o s-a mai curatat din depuneri si de aceea merge bine.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca problema era la debitmetru + tampoane motor rupte.

Curios lucru pentru ca tampoanele le-am schimbat cu unul nou+unul SH cu cateva luni in urma.

O sa vedem in final cand o iau din service, nu am stat langa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerofan,nu te contrazic,insa benzina isi pierde din proprietati. e vb de cifra octanica(sau cum i s-o spune) care se pierde prin evaporare si explozia nu mai are aceeasi putere. -tata lucreza in domeniul combustibililor si mi-a explicat cum sta treaba- si mai e si treaba cu apa din benzina, spun din propria experienta. knd am avut dacie aveam si yo ca tot omul rezerva in portbagaj ca nu indica benzina.a doua zii-daca nu mergeam cu masin- se vedeau pe fundul sticlei bulele de apa,deci...asta e romania. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de Peco, daca alimentezi la BAT, Amarad (sau care or mai fi) sau alte benzinarii de colt de strada.... asa e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa cum va spuneam am rezolvat partial: rateurile grave remediate prin schimbarea tampoanelor de la motor cu unele noi, cele vechi erau prea moi.

-a ramas insa un "dat in nas" care il avea si inainte, foarte vizibil pana motorul se incalzeste. In plus nu se accelereaza instant daca apas pedala la fund, are un delay si apoi isi da drumul. Alta hiba e ca daca nu mi-a pornit din prima, apoi parca se ineaca si o ia mai greu...

Pentru astea mi-au zis ca e de vina debitmetrul, dar ca dureaza min 2 saptamani pana vine...si am lasat-o asa.

Acum am mai cercetat si se pare ca "debitmetrul" de care ziceau ei e defapt motorasul pas cu pas.

Si acesta se gaseste chiar f usor pentru ca e identic cu cel de pe Dacia 1310 pe injectie si e aprox. 300 RON.

Are rost sa il schimb sau trebuie sa caut defectul in alta parte?

Pe daciaclub.ro e un ghid pt repararea acestuia, o sa incerc si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci repet :)

Regleaza avansul cu un stroboscop sau din mana si-l accelerezi sa vezi daca mai face. Daca nu merge din mana trebuie reglat cu stroboscopul. In cel mai rau caz ai o supapa defecta, plina cu calamina si nu mai inchide bine.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ar trebui sa incerci ce e mai putin costisitor. Asculta-l pe Aerofan si regleaza avansul cu un stroboscop. Daca nu mere atunci incearca cu debitmetrul , desi nu cred ca poate fi el .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: :offtopic: :offtopic:

nu pot deschide alt topic!!!de ce???imi poate raspunde cineva??vreau sa deschid un nou subiect,ca ceea ce vreau sa discutam,nu mai e!!!! de aceea voi posta aici!

deci:am masina de 3 sapt . adusa din germania.bun pana aici.bateria ei va implini in noiembrie 1 an. toata problema si de fapt dilema mea e: de ce e de doar 35 de amperi? nu e prea mic amperajul??motorul e cel din semnatura.nu am probleme la pornire.poate doar cand e rece,tre sa invirta de vreo 2-3 ori.daca e cald o ia la sfert. dar la iarna?

MULTUMESC DE RASPUNSURI. si scuze pt locul afisarii,da...asta e ;)

respect.

poate imi zice vreun moderator de ce nu pot face nou topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat: am schimbat filtrul de aer si i-am mai marit putin avansul. Acum e OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cam aceasi problema o am si eu.

am fost la 2 mecanici si nici unul nu mi-a putut spune din ce cauza, sau macar sa-mi reolve problema.

la relantiv masina da niste rateuri.precizez faptul ca la relantiv masina nu are mai mult de 650 rot/min.eu zic ca e sub turata.

stie cineva din ce cauza da rateuri si cum as putea regla avansul la tipul meu de masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai intai verifica sa nu ia aer fals p la furtunul de la servo,pe la vreo garnitura. da filtrull de aer jos si vezi cum merge,senzorul de la clapet de acceleratie sa il verifici daca functioneaza-ma indoiesc sa il poti tu repara. porneste motorul cu mufa de la senzorul de temperatura scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am dus-o la mecanic.cica e de vina fisele de la bujii. cica astea ar rezolva problema rateurilor.eu sa va spun drept nu prea cred.ma poate ajuta cineva cu o idee?a........ si despre marirea relativului nici nu poate fi vorba, cica manual nu se poate si electronic nici asa!!!!!!

help me!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!