Jump to content

Xenon Vs Halogen


EFlavius
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Nu a existat niciodata prevederea legala de a se retine permisul de conducere pt defectiunii la sistemul de iluminare/semnalizare. Permisul de conducere s-a retinut si se retine numai pt defectiuni tehnice la sistemul de directie sau franare.

Se face o confuzie cu privire la aceste lucru. In Dec 328/1966 Rep. (legea ce a reglementat circulatia rutiera pana in 1998), a existat ceva asemanator, respectiv, se retinea permisul de conducere pt folosirea necorespunzatoare a luminilor de drum (faza lunga) la circulatia din sens opus a altui autovehicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 255
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • docman

    16

  • Dudu

    11

  • Rapier

    11

  • mario75

    11

Bun, probabil ca asa este ,despre lumini nu se ia permisul vad acum in lege, dar talonul se ia ? Se da amenda fara sa se ia talonul asta ma intereseaza pe mine ? Unui sofer batran au vrut sa-i ia dea amenda acu vreo 8 ani pt ca nu-i mergeau luminile la TV, o raie de masina, dar au zis ca nu pot sa-i dea amenda pt asta ca trebuie sa-i ia si talonul( si nu-l mai lua in veci masina aia inapoi) asa ca i-au dat amenda pt "traversare prin loc nepermis"...ca pieton. Eram cu el in masina deci am vazut cu ochii mei pv-ul. Ideea e ca daca o contraventie atrage pe langa amenda si retinerea talonului nu poate sa-ti dea numai amenda...si ca sa retina un politist un talon "pt ca asa vrea el"...mai greu putin fara acoperire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah: cu vreo 5 ani in urma, l-a oprit politia pe fr meu pe la 3-4 dimineata (eram cu o coarja de renault 11), avea pe faza scurta un far care lumina spre verde, alt far lumina normal, si proiectoarele erau galbene :lol:. Se prezinta politaiul (era un baiat tanar) si il intreaba pe fr meu: "Dom'le, ce-i asta? pom de iarna? " si a vrut sa-i dea nush ce amenda etc.. bineinteles ca nu am tacut nici eu nici fr meu, am sustinut ca ni s-a ars un bec in drum si a trebuit sa-l inlocuim cu ce-am gasit la primul peco, etc (abureala, abureala). La un moment dat, vine si celalalt militian (asta era mai in varsta) si a inceput sa ne spuna ca nu e legal, ca ne amendeaza fara discutie, si chestii din astea... "bine bine, dar sa ne arati si noua unde scrie ca sa ne poti amenda?" s-au dus amandoi in masina de politie, si au inceput sa studieze decretul sa vada unde scrie despre asta, dar dupa vreo 10 minute nu au mai rezistat de gura noastra, ne-a dat actele si ne-a rugat sa plecam ca le stricam toata noaptea :)) mna.. asta o fost pe vreumuri ..

Revenind la subiect, cumnatul meu nu avea lumini bune pe un alfa romeo si si-a schimbat farurile. degeaba... se vedea putin mai bine dar tot nu era multumit. si-a pus xenoane nush de care (cica erau cele mai scumpe) si in final e multumit. ceea ce nu-mi place e ca imprastie lumina.. si cam orbeste pe ceilalti.. cand ai xenoane OM e cel mai fain.. astea AM le cunosti de la distanta ca sunt montate ulterior...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut xenon AM, la inceput am fost incantat... pe masura ce a trecut timpul, a inceput sa lumineze din ce in ce mai slab, mi s-a ars un balast, apoi inca unul dadea semnale ... se aprindea becul, apoi se stingea, am schimbat si al doilea balast. Dupa 1 an si jumatate, mergeam noaptea pe ploaie si nu aveam deloc vizibilitate, DELOC !!! Am faruri cu lupa, dar nu am spalator de faruri. Dupa ce s-au obosit in acest timp si au inceput sa lumineze din ce in ce mai albastru si mai slab, lucru pe care-l urasc, m-am hotarat sa pun la loc becurile cu halogene....

as fi ramas pe xenonul AM daca : nu s-ar albastri asa repede, si daca nu si-ar pierde din putere. mie asta mi s-a intamplat ...

1. sunt f. curios, si sper sa fiti sinceri, cum vedeti cu xenonul AM noaptea cand ploua ??

2. merita sa iti iei 1 kit xenon / an ? pt ca mie in 1,5 ani s-au cam rablagit, lumina f. slaba si 2 balasturi schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan N pot sa iti marturisesc ca xenonul AM este excelent pe timp de ploaie. Principale probleme ale xenonului AM raman o fiabiltate slaba si defectiunile la sistemul electric pe care le creaza.

Modificat de Cily
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu cu halogenul nu vedeam chiar nimica pe timp de ploaie , si cu xenonul mai vad ceva , ii de 4500 si are o lumina alba , nu albastra .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai spalator de faruri ,xenonul nu prea face banii pe ploaie.eu am avut si am numai OEM.cand ploua folosesc din plin spalatorul de faruri.de fapt toata chestia e din mizeria ce se depune pe faruri pe timp ploios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu face bani pe ploaie , dar decat sa nu vezi chiar nimica cu halogen mai bine vezi ceva cu xenon .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sambata seara mi-am schimbat si eu vechile becuri cu halogen H7 { am schimbat vreo 4 perechi intr-un an] care luminau asa in fata masinii - de nu vedeam daca urmeaza vreo curba sau alceva, cu XENON !!!

Diferenta e f. f. mare in sensul ca lumina este mai puternica si in special orientata pe asfalt de vad si gropile!

Sunt f multumit de alegere !

Xenonul nu e original e after marchet 6000K 35 W cu o tenta de albastru! {:biggrin: Raz}

Eu zic ca merita investitia !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xenonul e ok, atat timp cat masina a avut aceasta dotare din fabrica!

asta implica de la bun inceput o calitate sporita!

aftermarketul, nu e solutia, decat daca se folosesc piese OEM!

PS: cel mai tare ma enerveaza ca multi il monteaza si nu regleaza farurile! Lor ar trebui sa li se ridice talonul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun xenonul in comparatie cu halogenul, singura problema e cand ploua, si cred ca mai bine luam becuri de culoare mai mica de 6000k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:offtopic: ?

Nu stiu daca ma indepartez de topic, dar sunt foarte curios...Referitor la clasica disputa xenon aftermarket versus halogen...e oare posibil ca ASTA sa fie solutia optima pentru a impaca atat tabara pro cat si cea anti-xenon aftermarket? ;)

Modificat de BN23RZV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politia poate foarte usor sa iti ia talonul nu numai daca ai xenon AM.Orice modificare neomologata de catre RAR duce dupa sine la retinerea certificatului.Iar xenonul reprezinta o modificare in sistemul de iluminare al autovehiculului.

....Bafta

Ai dreptate partial, exista legea cu *modificari aduse instalatiei electrice* dar nu exista DEOCAMDATA nimic legat de xenon, probabil in cativa ani (dupa ce vom adopta legislatia europeana in totalitate va fi legal doar daca masina e dotata cu lupe, spalator, etc) Ex: eu am xenon AM, sunt oprit in trafic si luat la intrebari, raspuns: masina a venit cu xenon din DE. Cu ce drept ar putea sa imi ridice talonul (in momentul de fata)?? Exista talon in care scrie k masina are xenon?!...I don`t think so...ce nu e interzis e permis. Personal, chiar daca mi-l ia, nici o prbl, imi pun halogenele, rar, imi iau talonul inapoi (cred ca toata distractia m-ar costa 100-200 ron) dar in prima

Modificat de Marius
Avertisment!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul sper sa se adopte cat mai repede o lege prin care sa se interzica montarea xenonului in afara fabricii. De ce spun asta? Pt ca de fiecare data cand din sens opus intalnesc o astfel de masina, si mai ales pe ploaie, pur si simplu sunt orbit si nu mai vad aproape nimic. Daca in aceeasi situatie intalnesc o masina doar ca cu xenon din fabrica, este mai putin deranjant si decat halogenul. Sper sa se faca ceva, pt a se interzice aceste chitciuri, pt siguranta participantilor la trafic, cat si a celor care isi monteaza, care au senzatia ca un xenon de 200 Euro este mai bun decat cel din fabrica de 1000 Euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru passatul din dotare, eu am trecut de la halogen la xenon aftermarket.

Desi nu au nici spalator, nici autoleveling, sunt foarte multumit de schimbare. Sunt de 6000k si nu pot spune ca exista vreun moment in care halogenul sa fi fost mai ok, nici pe ploaie, nici cu farurile murdare...

Am incercat si becuri halogen cu iluminare mai puternica, respectiv Osram Silverstar, dar nu s-a simtit mare lucru.

Asadar, pentru plus-ul pe care il aduc, consider ca merita banii xenoanele after market, cu conditia sa fie reglate bine si sa nu fie prea albastre (peste 6000k).

Le am de cca 8 luni si nu am avut probleme pana acum. Sper sa ramana la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... o lege prin care sa se interzica montarea xenonului in afara fabricii. De ce spun asta? Pt ca de fiecare data cand din sens opus intalnesc o astfel de masina...pur si simplu sunt orbit ...

Cred ca topicul va genera dispute la nesfarsit, datorita contradictiei dintre cele doua tabere...eu, personal, inclin sa fiu de acord cu unii dintre colegii de pe forum nemultumiti de folosirea xenonului aftermarket dar nu cred ca daca farurile se regleaza corespunzator (ma refer aici la cele cu oglinda si xenon aftermarket) , lumina degajata este " :) orbitoare" sau deranjanta ( :icon_thumleft: din cale afara), cel putin nu mult mai deranjanta decat farurile cu halogen reglate sau concepute prost (vezi cazurile matiz si dacia supernova)...tocmai de aceea, cred ca in principiu, solutia cu lupe pentru xenon (cea din linkul de mai sus) poate deveni optima (din punct de vedere a vizibilitatii corelate cu respectul pentru ceilalti participanti la trafic)...

Am zis!

Parerea vostra?

Modificat de BN23RZV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, eu nu am lupe, iar istoria e urmatoarea: prima seara, fara nici un reglaj...m-ai aveam putin si eram linsat, recunosc deja eram nesimtit, un prim reglaj, a doua seara, din 10 imi dadeau faza lunga 5, al 2 reglaj, din 7-8 soferi care vin din sens opus primesc lunga de la 1 (poate 2, in ffff putine cazuri si am mai observat un lucru: despre acestia nu se poate spune k au faruri pe masina, niste lumanari pe dacii din `80, faruri sparte, crescatorie de broaste `inside` iar primul lucru care il fac e sa aprinda lunga deoarece ei raman in `gaura neagra`, dar nu ma consider cu nimic vinovat )....aaa...important...35 watt, 6000 k...daca vrei sa impaci si `capra si varza` se poate, concluziile le trageti singuri

respect

Avertisment

QUOTE / REPLY (citatul) ajută c

Modificat de Marius
Quote inutil pt. postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

e diferenta mare intre xenon 4300k si 6000k ?

@Bogdan N pot sa iti marturisesc ca xenonul AM este excelent pe timp de ploaie. Principale probleme ale xenonului AM raman o fiabiltate slaba si defectiunile la sistemul electric pe care le creaza.

care ar fi problemele cauzate de xenon AM ?

e diferenta vizibila intre 35 si 55W ?

Modificat de Bogdan N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta intre 4300k si 6000k este la culoare! Adica cel de 4300 este un alb mai galbui (este aceeasi culoare pe xenon-ul original cu care vin echipate masinile), iar cel de 6000k este de o culoare alb-rece (glaciar -are o tenta spre albastru sa zicem). Din punct de vedere estetic unii zic ca se vede din exterior mai frumos cel de 6000, dar din punct de vedere al functionalitatii recomand 4300K.

Diferenta intre 35 si 55 w ...este si chiar vizibila... nu foarte evidenta ..dar oricum se simte diferenta !

Probleme nu sunt daca montajul se face corespunzator de catre o pers avizata (care stie ce face si care a mai facut acest montaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrein,

am avut de 6000k , ala stiu cum se vede... si pe masura ce trece timpul se face din ce in ce mai albastru din pacate :)

tu ai de 4300k ? sau le-ai incercat ?

in legatura cu montajul, nu are treaba persoana avizata sau nu :) daca te-ai uitat acolo, sau ai desfacut, sunt 2 picioruse care intra in soclul unde intra inainte becul. Nu ai ce gresi. Cineva mai sus a zis ca poate afecta instalatia electrica... si vroiam sa stiu in ce fel, pt canu imi pot da seama.

daca e , mi-as lua un 4300k 55W, dar as vrea sa aflu intai cateva pareri.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am 4300, dar am vb cu altii care au avu 6000 si acuma au 4300 si se declara mai multumiti !

Legat de montaj ,,nu neaparat la montarea becului in oclu e problema si la legarea firelor la instalatia electrica ! ---> de aici si unele pararei ca poate afecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu exista si varianta de 4700?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le stiu in felul urm: 4300, 5000, 6000, 8000, etc, continuarea nu isi are rostul..4300 nu mi-as pune dar daca chiar exista, as incerca un kit de 5000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 5000, dar nu toate firmele produc si e mai greu de gasit.

5000 are culoare alba ca lumina Soarelui, fara tenta de albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Inainte am pus philips extreme power,care si-ai facut treaba cu brio,cei care au halogene le recomand;pe urma am trecut la faruri aftermarket cu lupa si am pus kit xenon de 6000k 55w care iar isi fac treaba cu brio,dar personal ma deranjeaza nuanta de albastru,ideal ar fi 5000k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!