Jump to content

Xenon Vs Halogen


EFlavius
 Share

Postare recomandată

Si cei care isi pun xenon si in proiectoare ? Cei cu xenon in faruri cu oglinda sunt ingerasi pe langa ei. Deh, probabil ca e considerat tot element de tuning :biggrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 255
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • docman

    16

  • Dudu

    11

  • Rapier

    11

  • mario75

    11

Asa cum s-a mai discutat pe forum, exista multe autoturisme care vin din fabrica cu xenon pe far cu oglinda (s-au dat si exemple, eu stiind de Mini).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, mai este Volvo si Jeep Grand Cherokee (banuiesc ca si pe restul jeepurilor), astea imi vin acum in minte, si nu deranjeaza absolut deloc.

L.E. La modelele actuale de Volvo se pare ca este totusi cu lupa.La Grand Cherokee este cu oglinda xenonul

Modificat de Devastator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75 Cu spalatorul de faruri care e treaba ? :)

Vreau si eu sa-mi pun xenoane. Apropo, se poate monta lupa pe farul stock de G4? ca parca nu prea am chef sa dau 8 mil pe kitul de xenon si alte 8 pe far cu lupa. Probabil asta e si singurul motiv care-i determina pe cei cu xenon AM sa ramana cu xenon pe farul cu oglinda.

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Intradevar, mai este Volvo si Jeep Grand Cherokee (banuiesc ca si pe restul jeepurilor), astea imi vin acum in minte, si nu deranjeaza absolut deloc.

L.E. La modelele actuale de Volvo se pare ca este totusi cu lupa.La Grand Cherokee este cu oglinda xenonul

LR Discovery 3 are lupe doar de 1 an si ceva... inainte xenon oem pus pe far oglinda...

Pot spune clar ca nu eram f multumit de modul in care se vedea, mai ales ca am prins toate fazele intunericului - m-am suit in masina la 4am si am condus pana la 8am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cei care isi pun xenon si in proiectoare ?

Prima intrebare este: ce cauta cu proiectoarele aprinse daca nu e ceata. Ca-s cu halogen in plus, asta e deja....

"vad mai bine gropile"

"toti merg asa"

"pentru asta sunt facute nu?"

au fost cateva din explicatiile pe care le-am primit de la bizonii care incalca legea. "supertare frate, are xenoane"!

Atat le zic: poftiti mai pe la vest cu proiectoarele pornite. Sa vedeti explicatii sumare cand platiti macar 100-120 euro. Asta daca nu i se pune vreunui politist o pata mare pe permisul si atitudinea romaneasca ca sa vedeti atunci scandal.

Xenonul pe oglinda sincer cred ca nu e o solutie teribila din punctul meu de vedere. Se pierde exact unul din avantajele principale ale xenonului, ruperea brusca intre intuneric si lumina, obosind ochiul ca si niste halogene normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost multa vreme impotriva XE AM, se pot citi topicurile mele mai vechi, insa ma trecut pentru experiment la XE AM... am constatat ca noaptea VAD!

180 de grade cu intensitate foarte buna, pe noapte si asfalt negru NEmarcat e ceva mai bine decat cu halogen, insa raman 180 grade si intensitatea...

Pe carosabil ud, e ceva mai bine decat cu halogen, iar daca drumul e marcat e super ok.

E foarte importatnsa ai farurile reglate, la primul drum...auleo, primeam flashuri nonstop, bateau mai ceva ca si faza lunga... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am xenon din fabrica pe masina actuala si am avut xenon AM pe masina anterioara, deci vb in cunostinta de cauza.

Cate lucruri importante:

-majoritatea chinezariilor de pe piata sint de la 6000k in sus. Intra-devar, intensitatea luminoasa maxima a xenonului este la 4300k. De asemenea, cu cat temp de culoare este mai mare, nuanta se departeaza de la albul pur.

-xenonul de fabrica are 4300k. Multi incearca sa sustina si alte variante, dar... de altfel, daca studiati pe la siteurile philips si alti producatori mari, nu china, cand se vb de xenon se subintelege 4300k

-da, xenoanele AM pot orbi ceilalti participanti la trafic. Este necesar sa se regleze f bine farurile, f bine insemnand PE PRIZMA OPTICA!!!!

-xenoanele din fabrica au TOATE sistem autoleveling pt a nu orbi pe ceilalti!!! Si de asemnea spalator de faruri pt a nu se dispersa fasciculul luminos din cauza mizeriei.

-xenonul pe proiectoare nu este deloc o idee buna.. berbecii care nu inteleg ca proiectoarele sint pt ceata si le tin pornite si ziua si noaptea si vara si oricand, sint niste romani tipici... daca isi mai pun si xenon pe ele, deja e perfect... sint proiectoare din fabrica cu xenon, insa e o alta problema.

-intre halogen si xenon nici nu poate fi facuta o comparatie... diferentele sint uriase. Sint intr-un fel un adevarat beneficiu pt siguranta circulatiei.

-merita investitia, dar cine vrea sa vada, sa aleaga o temp de culoare cat mai aproape de 4300k, cine vrea sa fie vazut, isi ia peste 5000k, ca e mai cool... mai spre albastrui, mai interesant, mai nu stiu cum. Din pacate, cele AM (99% din china) nu se gasesc decat in varianta de 6000k si mai sus, f rar 5000k, si aproape deloc 4300k. De asemenea. faptul ca pe o cutie scrie 4300k nu inseamna si ca este adevarat... sint totusi doar niste cutiute din china de carton pe care s-a bifat ceva ulterior... cantitatea de gaz din bec si multe alte elemente constructive influenteaza temperatura de culoare. Solutia? Xenoanele din fabrica... probabil... in rest, norocul fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca la 6000k se vad super bine. Am facut comparatie intre 4300 original dp audi a6 si AfterM HELLA CELIS 6000k pe GOLF 4. Si vreau sa spun ca imi plac mai mult cele dp golf si ca amandoua se vad la fel de clar; nu am observat diferenta la vizibilitate intre ele (lucru sesizabil cu ochiul liber. Daca intram in detalii tehnice poate e mai vizibil cel de 4300k) . Asa ca tinand cont ca e mai estetic (arata mai bine putin albastrui) pe 6000k, recomand hella de 6000k. Modelul acesta o sa-l achizitionez si eu. Nu e chinezarie!

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat si pe o vreme mai neprietenoasa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu .. se vede mai bine cel de 4300 ? Pe ploaie am mai vazut cum se vede cel de 6000k si mi s-a parut chiar relaxant pentru ochi si se vedea bine.. mult mai bine ca halogenul. (Era seara) Anyway .. pe ninsoare sau ceata nu am vazut.

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75 Cu spalatorul de faruri care e treaba ? :lol:

Spalatorul de faruri este obligatoriu (din cate am inteles, asa este in afara tarii) pentru a spala geamul farului de praf si noroi pentru a nu dispersa lumina, si asa foarte puternica, in ochii soferilor de pe contrasens. Vorbesc despre cele OEM deoarece, cu geamul farului curat nu disperseaza lumina in ochii celorlalti, spre deosebire de cele AM care oricum o disperseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu montarea pe masini a xenoanelor AM , am mai citit aici pe forum ca inca nu s-a dovedit ca ar exista o legatura intre defectarea motorasului de la stergatoare si montajul xenonului dar eu cred ca exista .

am avut doua masini pe care am avut montat xenon la interval de aproximativ 1 an una de alta si in mod curios la 5-6 luni de la montaj s-a defectat motorasul stergatorului de la hayon .

la vremea respectiva am crezut ca au cedat pur si simplu dar dupa ce am mai citit ca si altora li s-a ars acelasi motoras , cred ca nu mai este o simpla coincidenta si ca este datorita instalatiei xenon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalatorul de faruri este obligatoriu (din cate am inteles, asa este in afara tarii) pentru a spala geamul farului de praf si noroi pentru a nu dispersa lumina, si asa foarte puternica, in ochii soferilor de pe contrasens. Vorbesc despre cele OEM deoarece, cu geamul farului curat nu disperseaza lumina in ochii celorlalti, spre deosebire de cele AM care oricum o disperseaza.

Aham. Am inteles. Oricum am spalator in faruri :blink:. O sa-mi pun si eu o instalatie hella celis dar fara far cu lupa deoarece nu am bani acum si pentru far... Daca se poate pune lupa in farul normal de G4 o pun, daca nu.. sper sa imi puna astia xenoanele bine astfel incat sa nu deranjeze mult pe ceilalti participanti la trafic.. ca stiu cum e.. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow! Ce topic interesant! Vorbesc foarte serios, nu sunt ironic.

1. Eu cred ca exista o legatura intre xenon AM, spalator far, stergatoare. Intrati pe "xenon aftermarket pe golf 5" " probleme stergatoare golf 5"

2. Diferenta colosala de pret intre xenon OM si xenon aftermarket.

3. Care este problema daca se montaza xenon AM pe far cu sticla?! Daca farurile le reglezi profesional si le dai din "rotita" pe nivelul 3 nu orbesti pe cei din contrasens. Este adevarat in aceasta combinatie o mica parte din fascicolul de lumina se duce in santul de pe partea dreapta a carosabilului( ceea ce este foarte bine dupa parerea mea), o alta mica parte se duce pe contrasens. REPET: daca este reglat PROFESIONAL nu este adevarat ca lumina bate direct in ochii celor care vin din contrasens.

4. Observ cu stupoare cu multi folosesc termenul de "chinezarii" ca si cum tot ce se produce in China este de proasta calitate. Cat de mult va inselati! Ca idee poporul chinez nu este cu nimic mai prejos decat poporul olandez in domeniul electronicii. Ce tot ridicati atat de mult in slavi Philips spre exemplu si blamati cu atata inversunare ce este facut in China? http://www.witson.com/factory.php

5. Xenon AM( 6000 k) lumineaza mai bine decat xenon OM ( 4300k) pe orice fel de vreme. ( ploaie, ceata, ninsoare)

6. Spalator FAR. La golf 5 si multe alte masini ies niste pompite afara si arunca prin presiune stropgel. Nu mai exista ceva de genul un mic stergator ca sa inlature cantitatea destul de mare de stropgel care se gaseste pe sticla farului. Va spun cu sinceritate ca de multe ori dupa ce dau drumul la spalatorul far fascicolul de lumina devine al dracu de neuniform! De ce ? Simplu, ramane mult strop gel pe far, pana se prelinge.

7. Autoleveling: Mi se pare absurd ca daca nu ai autoleveling si ai xenon ii deranjezi pe ceilalti participanti la trafic care vin din contrasens.( mai ales pe drum "accidentat") Mult mai mult deranjeaza ceilalti care au doar halogen si au farurile NEREGLATE PROFESIONAL sau le tin pe nivelul 0 ( sa bata maxim in sus)

8. Diferenta intre oricare halogen si oricare xenon este destul de mare.

Modificat de cilianutop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
5. Xenon AM( 6000 k) lumineaza mai bine decat xenon OM ( 4300k) pe orice fel de vreme. ( ploaie, ceata, ninsoare)

Cum ai ajuns la aceasta concluzie?

Ceva argumente?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am constatat eu cu Xenon 6000K: pe ploaie, pe autostrada, pe banda I vad foarte bine, pe banda II-a parca toata lumina intra in pamant :D

Inca un lucru: pe munte, iarna, nu puteam sa fac diferenta dintre portiunile de drum uscat si cele cu gheata (distorsioneaza culorile). In rest, numai de bine despre 6000k. Totusi, pe ceata se recomanda o lumina mai galbuie in locul uneia albe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca termenul de chinezarie se aplica in general la fake-uri, nu cred ca se refera lumea ca orice lucru facut in china e prost. Asa s-a zis pana acum .. si asa a ramas .. ce e naspa e chinezarie :D ... e ca un brand. Mai mult ca sigur a fost influentat de faptul ca ei tot scot pe banda rulanta diferite produse de imbracaminte precum Make (Nike) ... si altele ... stiti voi. :) (Mana de lucru ieftina, contrafacute). Nu zic ca nu fac si lucruri bune :)

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Last

Aoleu m-ai prins! :D

Buna intrebare! Am argumente dar probabil nu sunt foarte solide:

1. Am avut "onoarea" sa pun Golful meu cu xenon AM( masina care face maxim 12500) langa un alt Golf ( cumparat din Romania cu 25000) cu xenon OM. Iti dau cuvantul de onoare ca lumina mult mai bine la mine.

2. Pe timp de ploaie si ceata am mers cu foarte mare usurinta ( chiar si noaptea). Ceata pur si simplu o "taie in doua" .

3. Lumineaza mai bine xenonul de 6000 k decat 4300 k. ( poate ca sunt subiectiv)

@ Segiu. B am postat pe pagina anterioara un link cu "meleagurile" pe unde se fac DVD-uri auto Witson. Cine nu recunoaste ca Witson D720V este mai bun decat RNS510 este prea fidel nemtilor!

Modificat de cilianutop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai .. nu am zis ca nu fac si lucruri bune :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cilianupop

Wow! Ce topic interesant! Vorbesc foarte serios, nu sunt ironic.

1. Eu cred ca exista o legatura intre xenon AM, spalator far, stergatoare. Intrati pe "xenon aftermarket pe golf 5" " probleme stergatoare golf 5"

2. Diferenta colosala de pret intre xenon OM si xenon aftermarket.

3. Care este problema daca se montaza xenon AM pe far cu sticla?! Daca farurile le reglezi profesional si le dai din "rotita" pe nivelul 3 nu orbesti pe cei din contrasens. Este adevarat in aceasta combinatie o mica parte din fascicolul de lumina se duce in santul de pe partea dreapta a carosabilului( ceea ce este foarte bine dupa parerea mea), o alta mica parte se duce pe contrasens. REPET: daca este reglat PROFESIONAL nu este adevarat ca lumina bate direct in ochii celor care vin din contrasens.

4. Observ cu stupoare cu multi folosesc termenul de "chinezarii" ca si cum tot ce se produce in China este de proasta calitate. Cat de mult va inselati! Ca idee poporul chinez nu este cu nimic mai prejos decat poporul olandez in domeniul electronicii. Ce tot ridicati atat de mult in slavi Philips spre exemplu si blamati cu atata inversunare ce este facut in China? http://www.witson.com/factory.php

5. Xenon AM( 6000 k) lumineaza mai bine decat xenon OM ( 4300k) pe orice fel de vreme. ( ploaie, ceata, ninsoare)

6. Spalator FAR. La golf 5 si multe alte masini ies niste pompite afara si arunca prin presiune stropgel. Nu mai exista ceva de genul un mic stergator ca sa inlature cantitatea destul de mare de stropgel care se gaseste pe sticla farului. Va spun cu sinceritate ca de multe ori dupa ce dau drumul la spalatorul far fascicolul de lumina devine al dracu de neuniform! De ce ? Simplu, ramane mult strop gel pe far, pana se prelinge.

7. Autoleveling: Mi se pare absurd ca daca nu ai autoleveling si ai xenon ii deranjezi pe ceilalti participanti la trafic care vin din contrasens.( mai ales pe drum "accidentat") Mult mai mult deranjeaza ceilalti care au doar halogen si au farurile NEREGLATE PROFESIONAL sau le tin pe nivelul 0 ( sa bata maxim in sus)

8. Diferenta intre oricare halogen si oricare xenon este destul de mare.

Maestre, deduc eu ca ai xenon AM... ( eu le am pe amandoua deci pot trage concluzii conducand 2 masini una cu xenon de fabrica si una cu xenon AM)

Hai sa le luam in ordine

1. nu stiu nu ma bag

2. Diferenta colosala este data de autoleveling si celelalte sisteme care vin cu xenon-ul de fabrica- testarea aia de inceput, etc, de faptul ca vine direct din fabrica e acoperit de garantie si nu risti nimic folosind xenon-ul pe cand la xenon AM o instalatie proasta poate sa-ti faca probleme mari la partea electrica.

3. Lumina oricum e aruncata in sus oricum le-ai regla. Te invit cand vrei sa vezi live ce inseamna un fascicol perfect de lumina xenon din fabrica si cum arunca xenon-ul am lumina in toate directiile.

4. nu ma bag

5. xenon Am de 6000 lumineaza mai MULT , nu mai bine. Te invit la iarna cand sau pe ceata sa vezi diferentele majore dintre cele 2 sisteme. Stim ca farurile de ceata la daciile vechi erau galbene? De ce? Patrund mai bine ceata. Deci cu cat este mai galben farul cu atat vede mai bine pe ceata, deci 4300 e net superior pe ceata celui de 6000.

6. Spalatorul de far e indicat a fi folosit in mers, la viteza pt ca pe loc n-are cum sa faca ceva. Incearca la 100-120 km/h sa vezi diferenta, sa vezi ca instant se curata de apa si fiind si in viteza cand pulverizeaza curata si mai bine.

7. Testam si asta, cand vrei tu.

8. de acord

@ Last

Aoleu m-ai prins! :blink:

Buna intrebare! Am argumente dar probabil nu sunt foarte solide:

1. Am avut "onoarea" sa pun Golful meu cu xenon AM( masina care face maxim 12500) langa un alt Golf ( cumparat din Romania cu 25000) cu xenon OM. Iti dau cuvantul de onoare ca lumina mult mai bine la mine.

conteaza si calitatea sticlei/plasticului de la far. Unele mai noi lumineaza mai bine, altele mai "matuite" mai prost, conteaza si lupa din farul simplu. Exemplu terror - MATIZ CU XENON.... am vazut, si-acum vad stele verzi...

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inca nu am vazut xenon AM venind noaptea pe contrasens care sa nu ma isterizeze

cat despre minunatul reglaj la cei cu xenon AM venind din spate...va pot spune ca puteam linistit sa numar scamele de pe parasolarul de la trapa....

Matizul e terror si fara xenon, il recunosti de la o posta venind.....; cu xenon ai impresia ca te-au bagat in beci la Secu' si-ti baga veioza in fata sa marturisesti unde e multiplicatorul...

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiu de caz :

Faptul ca xenonul AM este ilegal in lipsa autoleveling-ului si a spalatorului de faruri nu cred ca mai trebuie discutat; legea, buna sau rea, asta este si in momentul constatarii se ridica talonul; la fel ca pentru folii neconforme sau jante de alte dimensiuni.

Diferenta vizuala intre halogen si xenon, chiar si ziua, este usor sesizabila chiar si de catre neavizati.

Prezenta sau absenta unui dispozitiv de spalat faruri este de asemenea o constatare facila; cu autolevelingul e putin mai complicat dar la fel de usor de constatat.

Obligativitatea folosirii fazei scurte si in timpul zilei.

Acum intrebarea: in cat timp, diferite organe, cu pretentii de genul, domle' noi nu suntem militieni ci politisti care stiu....vor incepe sa ia taloane si in cazul xenonului ? Sau asta se intampla deja si nu stiu eu ?

Modificat de ady2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati, am xenon din fabrica, insa am schimbat bara originala cu una zender, care nu mai are locasurile pt spalatorul de faruri (care oricum n-a functionat niciodata). Asta insa nu inseamna ca orbesc pe cineva sau ca sunt in ilegalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ilegalule!!

propun sa ti se i-a tot: talon, rca, si benzina din rezervor ca sa nu mai mergi pan nu iti dai gauri in bara :icon_thumright:

nu inteleg de ce se cramponeaza atat lumea de existenta autolevelingului si spalatorului de faruri?

referitor la intrebarea lui ady2006 sa stii ca se intampla sa se mai i-a talonu pt asta da la fel ca in sanctionarea retului de contraventii se face aleatoriu si dupa o mica tocmeala, dai ceva nu primesti amenda, nu dai...ti se da. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!