Jump to content

Xenon Vs Halogen


EFlavius
 Share

Postare recomandată

nenea, mai baga o fisa.

La 607 farul xenon are alt cod reper fata de ala halogen pentru ca difera (inclusiv la oala).

Discutia asta am mai avut-o cu cineva pe forumul de polo.

A. fara spalator si fara autolevelling e : ILEGAL : simplu si scurt. Bataie de joc fata de lege. Si nesimtire.

B. daca nu iti permiti OEM, atunci fa treaba legal. Ca d-aia costa cat costa din fabrica.

Daca va doare in dos de participantii la trafic, atunci ura si la gara.

Si da, intre un posesor de Xe AM si un posesor de Matiz e o diferenta: unul asa a cumparat masina, fara vina lui (mai ales ca cei care-si iau matiz nu stau sa bage leduri si xenoane "bengoase") pe cand xenonistii de dupa bloc raman niste artisti pentru care legea si bunul simt (ma refer la cei fara cele doua criterii de mai sus) sunt chestii facultative si perfect scuzabile.

recunoasteti simplu: moda si luat dupa altii, ca la capitolul siguranta rutiera v-am mai zis, un somn bun face toti banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 255
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • docman

    16

  • Dudu

    11

  • Rapier

    11

  • mario75

    11

mah oameni buni, nu va mai bateti cu pumnu' un piept...

Sa nu imi spuneti voi ca sunteti cei care nu incalca legea deloc... Aveti peste 200CP sub capota si imi spuneti mie ca mergeti legal cu 50 in oras, 100 in afara si 130 pe autostrada? hai sa fim oameni seriosi... Eu cel putin nu pot sa inghit chestia asta

Din toate problemele cauzate de alti participanti la trafic (merge prea incet, prea repede, intre benzi, se fac 3 benzi la semafor cu 2 benzi, nu semnalizeaza, nu acorda prioritate, nu se asigura, trece pe rosu, claxoneaza cand cronometrul de la semafor arata ca mai sunt 3-4 secunde, desi este rosu, claxoneaza ca e o femeie la volan care merge cu 50 in oras pe banda a 2a, etc, samd) voi ati scos in evidenta PROBLEMA MAJORA: XE montat AM...

Las-o moarta...

Problema se pune si in felul urmator: tu ai bani de o masina cu pretentii, dai 800-1000 euro pe un XE atunci cand comanzi masina. Eu vreau XE, daca este sa il comand la importator ma costa mai mult decat dublu (faruri, instalatie alimentare, cablaje, spalator-asta poate implica o alta bara, sistemul de reglare de pe punte), poate chiar de aproape 3 ori costul initial... merita? Asta inseamna ca trebuie sa merg tot cu halogen? Am copil mic in masina, vreau sa am vizibilitate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu imi spuneti voi ca sunteti cei care nu incalca legea deloc... Aveti peste 200CP sub capota si imi spuneti mie ca mergeti legal cu 50 in oras, 100 in afara si 130 pe autostrada? hai sa fim oameni seriosi... Eu cel putin nu pot sa inghit chestia asta

Pariu? dai xenoanele alea la cosh? Recunosti public ca faci afirmatii gratuite daca e asa?

Am copil mic in masina, vreau sa am vizibilitate!

Aha, cam asa gandesc si aia care-si cumpara tractoarele alea de 3t si merg singuri in masina. Eventual cu blonda. Egoismul asta e meserias. Pune om bun proiectoare de aviatie, sunt si mai bune! Ia un bec xenophot (tot de la philips, tot 12v) si arde-i pe necredinciosi. Tu intelegi ca e ilegal ce faci? Iti pasa de asta? Iti pasa de ceilalti participanti la trafic? Sau faptul ca n-ai bani scuza comportamentul asta? Te-ai gandit ca vizibilitatea aia s-ar putea sa orbeasca vreun amarat sa intre in tine sa te faca praf? Sau mai rau, sa iasa de pe drum, el tot cu plozii in masina?

Respect fata de lege dar mai ales respect fata de omul de langa noi... Fara astea doua nu veti obtine decat o lumina mov, la capatul tunelului. Halal.

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitasem sa spun: am halogen pe masina, as fi vrut sa pun XE, probabil ca nu o sa o fac...

Dar nu pot sa ii arat cu degetul pe cei ce vor sa isi puna...

Pe mine personal nu ma deranjeaza si nici nu m-a deranjat pana acum vreun coleg de trafic cu XE AM... Si am condus un pic... M-au deranjat cei cu Dacia veche care nu isi aprind seara farurile, ma deranjeaza cei ce merg pe ceata, in afara orasului doar cu pozitiile aprinse (si majoritatea au tot Dacia veche), ma deranjeaza cei ce merg cu faza lunga... Acestia ma fac sa ma simt in pericol...

Poate gresesc eu...

Sustin ce am scris pana acum ca parere personala, nu zic ca am dreptate...

Pariu? dai xenoanele alea la cosh? Recunosti public ca faci afirmatii gratuite daca e asa?

Le dau, caci nu le am... Tu cum imi demonstrezi ca nu ai incalcat legea pana acum??

Aha, cam asa gandesc si aia care-si cumpara tractoarele alea de 3t si merg singuri in masina. Eventual cu blonda. Egoismul asta e meserias. Pune om bun proiectoare de aviatie, sunt si mai bune! Ia un bec xenophot (tot de la philips, tot 12v) si arde-i pe necredinciosi. Tu intelegi ca e ilegal ce faci? Iti pasa de asta? Iti pasa de ceilalti participanti la trafic? Sau faptul ca n-ai bani scuza comportamentul asta? Te-ai gandit ca vizibilitatea aia s-ar putea sa orbeasca vreun amarat sa intre in tine sa te faca praf? Sau mai rau, sa iasa de pe drum, el tot cu plozii in masina?

Respect fata de lege dar mai ales respect fata de omul de langa noi... Fara astea doua nu veti obtine decat o lumina mov, la capatul tunelului. Halal.

Mergi prea departe... Nu se pune problema de egoism...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la capitolul asta poti pune si:

-carute

-camioane supraincarcate carora le bat in sus farurile

-biciclisti fara catadioptru

-etc

-etc

-etc

cert este insa un lucru: daca mergem pe principiul "m-a deranjat mai putin" si incepem sa facem grade de comparatie la ilegalitati (tot ce ai enumerat tu si ce am enumerat eu se cheama inconstienta si la fel, lipsa de respect fata de ceilalti) si sa toleram sau mai rau, sa incurajam, apucaturi de genul asta crede-ma ca n-ajungem nicaieri.

Faptul ca s-a nimerit sa fie standard pachetul de xenon pe masina mea nu inseamna ca la absolut toate masinile de dinainte nu am stat foarte bine cu halogenele clasice. Sunt mai mult decat suficiente pentru alea 5% din drumuri cat face romanul in medie noaptea in afara localitatilor. Nu e o rusine sa ai o masina stock, nu e nimic glorios in a copia ce vezi la vecinul de bloc sau de forum.

Eu personal cred ca e penibil si complet injust sa stai sa le explici oamenilor ca ceva e ilegal si daca fac asta cu buna stiinta altfel decat bataie de joc nu se cheama.

Oameni buni, legile alea nu-s facute ca sa faca separarea intre cei cu bani si cei fara. Sunt facute ca au un rost. Rostul ala e sa ajungem acasa la copilul ala de-l aminteai. Daca s-ar da liber la toate tampeniile de genul asta, pai sa vezi ce imaginatie ar avea toti.

Cred ca pana la urma se rezuma la decizia fiecaruia de a merge sau nu pe un anumit drum. Insa sa nu aud de la cei care merg pe drumul ala al nepasarii ca "e perfect legal", "merge si asa" sau "nu se vede diferenta". Ca asta e de nu se poate...

Macar sa ridice mana sportiv sa zica "da nenea, ma doare in dorsal de restul, eu sunt smecher de smecher si bO$$ de bo$$". Asa macar isi recunosc propria limitare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am copil mic in masina, vreau sa am vizibilitate!

Acum scuza-ma ca ma bag, tu esti acelasi om cu copil mic care in semnatura are trecuta viteza maxima cu care a mers cu un VW Lupo ... Am impresia ca nu iti trebuie vizibilitate mai buna, ci doar mai multa responsabilitate.

Pariu? dai xenoanele alea la cosh? Recunosti public ca faci afirmatii gratuite daca e asa?

Iar ma bag aiurea si te intreb asa in prostia mea, de ce ti-ai luat masina aia, daca tot mergi cu 50 km/h? De ce sa iti iei o masina sport, daca tu esti sau cel putin vrei sa pari un tip linistit la locul lui. Ca sa dai bine la baieti? Sa rupi gura targului?

Revenind la subiect, este pentru prima data cand aflu ca Xenon AM este ilegal, sunt un pic socat. De ce? Pentru ca acum 2 luni mi-am pus xenon pe masina mea nu ca sa dea bine ci pentru ca voiam sa vad mai bine noaptea. Se vede considerabil mai bine, le-am reglat pe principiul spus de cineva mai sus, cu ajutorul unui amic ce a stat in fata mea in masina lui. Le-am reglat in asa fel incat sa nu-l deranjeze.

Insa in momentul de fata, afland ca sunt ilegale, sincer sa fiu renunt la ele. Greseala mea este ca nu m-am documentat inainte.

Modificat de dalian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi prea departe... Nu se pune problema de egoism...

Uite, fac o paralela. Te-ai mutat intr-un apartament nou, e 10 seara si maine la birou trebuie sa incepi la 8. Tocmai ai ajuns acasa si ai constatat ca ti-a venit camionul de la magazinul de mobila. Esti obosit, n-ai timp alta data si te-ai saturat de toate. Ai avea chef sa scapi odata si sa montezi mobila aia, chit ca o sa iasa ceva zgomot.

Ce te retine (si in functie de asta ai si raspunsul la parerea mea de mai sus):

- legea aia care e neclara legata de orele de zgomot in bloc

- vecinul ca s-ar putea sa te ia la bataie

- lenea ca n-ai chef

- faptul ca deranjezi, chiar daca s-ar putea sa fie toti plecati in concediu

- nimic nu ma retine, toti bulangii din bloc si-au facut casele cand tu incercai sa dormi.

Cred ca in functie de raspunsul asta ai si o evaluare la partea cu farurile. Pe unii ii tine legea, pe altii frica de bataie, pe altii propria nepuntinta pe altii bunul simt. Pe unii nimic.

Daca iei xenoanele alea, legea e clar ca nu te retine, frica de bataie evident ca nu, neputinta sau bunul simt? Sau nimic? ce alegi?

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai copil mic in masina, atunci ar trebui sa te intereseze daca soferul masinii care vine de pe contrasens intra sau nu in tine pentru ca nu mai vede nimic din cauza luminii orbitoare a farurilor tale. Daca totusi nu gandesti asa, atunci inseamna ca nu-ti pasa de familia ta. Nu incerca sa minimizezi vina ta, a soferului care isi modifica sistemul de iluminare cu unul ilegal, ai exact aceeasi vina ca si cel care trece pe rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ma bag aiurea si te intreb asa in prostia mea, de ce ti-ai luat masina aia, daca tot mergi cu 50 km/h? De ce sa iti iei o masina sport, daca tu esti sau cel putin vrei sa pari un tip linistit la locul lui. Ca sa dai bine la baieti? Sa rupi gura targului?

te invit sa citesti topicul din semnatura. Sper sa raspunda la intrebarile tale. Targul si baietii nu prea ma intereseaza sincer :ceuameni:.

Revenind la subiect, este pentru prima data cand aflu ca Xenon AM este ilegal, sunt un pic socat. De ce? Pentru ca acum 2 luni mi-am pus xenon pe masina mea nu ca sa dea bine ci pentru ca voiam sa vad mai bine noaptea. Se vede considerabil mai bine, le-am reglat pe principiul spus de cineva mai sus, cu ajutorul unui amic ce a stat in fata mea in masina lui. Le-am reglat in asa fel incat sa nu-l deranjeze.

Insa in momentul de fata, afland ca sunt ilegale, sincer sa fiu renunt la ele. Greseala mea este ca nu m-am documentat inainte.

Nu e ilegal daca ai:

- spalator

- far dedicat xenon (cu optica de rigoare)

- autoleveling.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, in primul rand, revin cu precizarea: eu nu am XE pe masina... M-a tot batut gandul sa imi pun, dar nu am facut-o...

Eu sunt din Craiova...

Am vazut gramada de Cielo, Pejo206 si 307, Polo si Golf 4 fara lupa... Nu stiu am dat decat cateva exemple... Masini care aveau XE AM... Sincer, nu am fost deranjat de nici una in mod deosebit...

Cel putin in oras, mi se pare exagerata remarca "din cauza luminii orbitoare a farurilor tale", ptr ca nu mi se pare atat de orbitoare...

Iar cand plec din oras, trebuie sa recunosc ca imi place sa ma plimb si sa vad peisajele din jur, deci nu prea plec noaptea...

Inca o data, mi-am dat cu parerea ptr ca mi s-a partu ca sunteti foarte "pusi" pe cei cu XE AM... Si mi s-a parut ca se exagereaza putin, ca va lasati putin luati de val...

iar ptr docman: ti-am citit prezentarea. Tot respectul! Daca ceea ce am citit prezinta realitatea, esti printre cei putini care fac asta (si ma refer aici la depasirea vitezei legale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu personal sunt pornit pentru ca asa ceva nu exista scuze. E clar (!) ilegal si cu toate astea toata lumea trece pe langa de parca ar fi ceva asa, hai, lasa, ca nu e asta capatul lumii.

Oameni buni, directia, franele, farurile si stergatoarele nu se rezolva in spatele blocului in ciuda a ceea ce cititi pe forum.

Notiunea de colimator are rolul ei. Calculeaza aia la Valeo cate 2 saptamani in continuu pe niste calculatoare cat casa (fara banc) ca sa scoata ceva pe piata si noi, in bunul stil balcanic, dam cu buretele si facem cum am vazut noi la un prieten tovaras, reglat ochiometric. Aveti idee ce capacitate de adaptare are ochiul uman. Si cat de subiectiv se masoara asa ceva ca om? Macar un luxmetru/exponometru daca ar avea cineva.

Legea nu e lege pentru ca ne pedepseste careva si doare ci pentru ca are rolul ei. Rolul ei e sa ajung acasa. Intreg. Nu mai treceti peste asta.

Si va rog eu, cititi aia cu ce va opreste de mai sus. Rezuma multe despre caracterul uman. Poate data viitoare va mai ganditi inainte sa treceti voluntar peste niste reguli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te invit sa citesti topicul din semnatura. Sper sa raspunda la intrebarile tale. Targul si baietii nu prea ma intereseaza sincer :).

Am citit deja intre timp topicul tau. Sa zicem ca ti-am inteles filozofia.

Sa zicem ca te cred si in privinta rularii in limitele vitezei maxime admise.

Insa nu sunt de acord cu un singur lucru:

Per total, excelenta masina pentru un roadster si pt drumuri lungi. Probabil ca o barja mai mare ar fi fost si mai comoda insa sincer mie sa te poti da jos dupa 1200 km/zi 2 zile la rand si sa poti sta drept fara sa pici lat de oboseala mi se pare extraordinar.

Acum ma scuzi insa sa conduci 1200 km/zi nu mi se pare tocmai legal, sau nu neaparat ilegal dar un pic inconstient. Asta inseamna cel putin 12 ore de condus in continuu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic:

Germania-Franta, 1000km, medie 134/h. Dormit la pranz. Respectat toate limitarile de viteza de pe drum, inclusiv 60-urile pe Autobahn in lucru.

Oradea-Germania, aprox 1100 km, medie 112/h. Dormit la pranz. Nici un km peste viteza legala. In Ungaria merg cu 124 ca sa nu mi se ridice spoilerul, altfel nu imi ajunge benzina pana in Austria si detest sa fac plinul in Ungaria.

Crede-ma ca nimic nu e ilegal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Rog ramaneti OnTopic!

Viteza de rulare a lui docman sau distantele acoperite de el intr-o zi nu intra in subiectul acestui topic

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista prevederi legale legate de timpul de condus si odihna al soferilor categoria B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce a enumerat docman(mai putin farul) constat ca si eu merg ilegal..

tind sa cred ca multi dintre noi care pun xenon am nu-si regleaza bataia luminii.pana sa iau farurile cu drl-uri si lupe am avut xenon montat pe far cu oglinda,

dar nu mi-am luat un flash.deci conteaza mult cat de bine sunt reglate cele cu oglinda.

pe mine unu ma deranjeaza ''desteptii''(ca sa nu zic altfel) care pun xenon si-n proiectoare...alea chiar orbesc,mai ales daca si ploua.

politia ar trebui sa-si faca mai bine treaba si sa inceapa sa imparta amenzi celor care merg cu proiectoarele pornite cand nu e cazu si celor carora nu li se vad luminile(sigur ati intalnit relicve auto carora nu li se vede pozitia sau circula cu becuri arse)...si abia apoi sa ne friga cu amenzi pe noi.

personal nu o sa mai revin la halogen niciodata.xenon all the way.

clar la urmatoarea masina printre alte optionale voi adauga xenon din fabrica

sunt si masini cu xenon din fabrica in far cu oglinda,de exemplu laguna2(cea fara facelift),volvo s60,toyota.la aceste modele difera ciuperca si nu mai face haloul acela orbitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea, n-ai ce regla la farurile clasice facute pentru halogen. Altceva decat un sus/jos aproximativ si o corectie absolut chioara a focarului prin mutat becul stanga dreapta inainte inapoi n-ai ce.

Ai facut la fizica in mod cert subiectul asta.

E vorba de sursa luminoasa.

Farurile sunt facute sa preia sursa punctiforma (la halogen) si sa-l colimeze pe o distanta data, prevazuta legal. Cele dedicate de xenon (cu lupa sau cu alte tentative scoase de producatori) preiau o sursa complet diferita ca stuctura, fiind un gaz care emite fluxul luminos si il colimeaza (aici e problema cu o sursa nepunctiforma) ca sa se evite dispersia aia pentru care injura toti.

Nu e filamentul care e usor de focalizat.

Implicit ok, n-ai primit flashuri, insa crede-ma, ce aveai tu acolo era un buchet de flori pentru un aparat de normat. Nu discut daca e mai bine sau nu.

Gandeste-te insa daca ai avea Doamne fereste accident noaptea prin orice tara civilizata (sau chiar si prin Romania daca dai pest eun procesoman) si-ti fac aia expertiza risti o calificare demna de par ridicat pe ceafa. Risti nu numai sa platesti masina ci si sa ai dosar daca e mai nasoala treaba.

Cum crezi. E ilegal, esti la curent ca e ilegal, ai citit bine randurile astea si continui sa mergi mai departe. E alegerea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimabile <tu, colegul care propuneai sa fim supusi ``iluminarii` bi-xe oem> observ ca ai ceva cu posesorii Xe AM ; am promis mai sus ca nu revin pe acest subiect dar nu pot sa ma abtin (iar slabiciunea asta ma doare mai mult decat faptul ca sunt ILEGAL , dupa parerea ta). Imi citesti legi europene si imi spui ca sunt ilegal (am fost numit si smecher...asa ca atributul asta...pfff). 1>Daca te duci la volvo azi, poti sa iti comanzi masina cu xe, fara lupa...si stiu inca doua marci 2> daca esti oprit in austria cu instalatie AM, politistul iti va arata un document in care scrie cuvantul `xenon` , mai mult nici eu nu am inteles pt ca nu cunosc limba :) Te rog, arata-mi tu acel document, DAR scris in limba romana. Daca cunosti tu amanunte (de la organe credibile, rar, arr, brigada politie rutiera) spune-le, daca nu ...iti spun eu.... noua, ilegalilor ni se pregateste ceva (sper doar sa se rezolve romaneste, peste cativa ani..) Ca o paranteza, cu toate ca nu intereseaza pe nimeni acest aspect si sunt sigur ca voi fi aratat cu degetul...NU le voi demonta nici atunci.

Daca deranjez...probabil da...DAR VAD pe unde merg. Nu sunt `bling-bling`, nu imi pun leduri la lampile de la nr. si te asigur ca imi permit sa cumpar 2 faruri cu lupa..dar nu vreau..sunt genul de pers. care mai bine pun la anu` inca x000 eu si imi iau B8-ul

... observ ca suntem vreo 4 insi care am monopolizat topic-ul...discutia e placuta...dar si parerea altora e importanta..

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cred ca trebuia sa avem si persoane la categoria "nu ma afecteaza nimic si nimeni". Vezi mai sus cazurile date.

Asta e, asta-i calitatea.

Imi place ca ceri sa-ti arat documente dar precum bine recunosti oricum nu le-ai da jos. Nenea, asta se cheama durut in dorsal.

uite nenea, ca tot iti place debate-ul:

Art.101. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum tu ai o `suparare` legat de acest subiect...asa si eu am un `fix`..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum ne incingem aici degeaba.

Toti vom avea dreptate.

Nu cred ca putem schimba mentalitati, asa ca hai sa o lasam mai moale, ca ne jignim aiurea-n tramvai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca un motiv ptr care nu as pune XE la reprezentanta acum.

Eu am un LUPO din 2001. Am dat 100 milioane pe el acum 1 luna.

Sa cumpar farurile cu lupa originale de la reprezentanta ma costa 40 milioane setul. Becurile mai costa cam 10 milioane. Urmeaza instalatia de alimentare+autoleveling-ul la care pot sa aproximez pretul undeva pe la 40 milioane... Fara manopera.. Asta inseamna ca eu mai dau inca o data valoarea masinii pe 2 faruri cu XE?

Acum, cat de nebun as fi sa fac asta?

In cazul de fata, daca as vrea XE, daca as pune pe masina, fara urma de regret as pune un set XE AM la aproximativ 3-4 milioane...

Faruri cu lupa nu am gasit AM, decat unele fumurii, dar fara lupa...

Prin cine stie ce noroc chior sa gasesc niste faruri cu lupa, care la LUPO sunt decat pe versiunea GTI... La dezmembrari...

Iar daca o masina ajunge acolo, mai mult ca sigur este lovita...

Deci sanse foarte mici sa mai gasesc farurile intacte...

"Buna ziua,

Pentru Lupo 2001:

- far pentru modele cu Xenon (cu lupa) - 2011 ron / buc. - pretul include TVA

O zi placuta,

- Ing. Bxxxx zzzzzz

Coordonator Dept. Piese Schimb

Serpico Craiova"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai e un aspect,la dealeri vw/seat/skoda/audi se vand instalatii After Market.

daca e chiar asa ilegal,de ce nu se scot kiturile astea de la vanzare?

@docman iti inteleg punctul tau de vedere,insa esti prea radical.

doar pt simplu fapt ca tu circuli legal.

ti-am spus si-n postul anterior ca sunt altii care merg mai aiurea si faptul ca unuia nu-i merg farurile sau nu i se vad lampile spate cred ca deranjeaza mai mult decat xenonul nostru a.m.

matizul si loganul,spre exemplu ,cand au faza scurta pornita deranjeaza enorm...orbeste.

:) legat de prezentarea masinii tale ;) nu inteleg daca tot mergi legal,de ce ti-ai luat tt,polo nu era bun?eu unul tind sa cred ca a fost ceva ''must have''.(fara suparare)

poate gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Daca deranjez...probabil da...DAR VAD pe unde merg. (...)

Vezi, dar cu ce pret? Nu vedem noi, colegii tai de forum cu care te intersectezi, il orbesti pe docman, pe ph11wrc, pe mine... stiu, ai mai spus-o, nu te intereseaza ca deranjeaza, TU sa vezi, noi restul putem sa ajungem prin santuri, ce-ti pasa tie...

S-au adus argumente de ordin tehnic, vi s-a explicat clar de ce deranjeaza, vi s-a explicat ca lumina mai puternica din fata masinii va creaza o FALSA senzatie de siguranta. Masinile care au din fabrica Xenon pe far cu oglinda cu siguranta au o altfel de constructie a oglinzii, adaptata unei surse de lumina non-punctiforma.

Ai dreptate, docman prea mult insista pe legi. Oricum tu incalci o lege care nu a fost publicata niciodata in Monitorul Oficial si care nu atrage sanctiuni, si anume Legea Bunului Simt.

Acest topic a inceput sa semene izbitor cu cel despre proiectoarele de ceata: aceleasi argumente, aceleasi explicatii penibile: "vad mai bine gropile din fata masinii", "arata mai bine masina", si bineinteles eternul "ALE MELE nu deranjeaza".

Daca nu aveti bani de xenon original, multumiti-va cu halogenele, nu suntem obligati sa va suportam chinezariile de prost gust, care de la 1 km spun tuturor: "N-am avut bani de xenon cand am cumparat masina si nici acum nu imi permit sa montez o instalatie OEM!!!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate discutiile de pe acest topic (sau marea majoritate) ar fi fost inutile daca intr-adevar existau, si mai important erau puse in aplicare, norme care sa reglementeze treaba asta si care sa interzica vanzarea si comercializarea acestor kituri AM , sau pur si simplu interzicerea importului acestora in tara.

dar, cum la noi se poate orice, uite ca s-a vazut si treaba cu vanzarea lor chiar in incinta reprezentantelor auto care cica se respecta si care din considerente de moralitate si profesionalism in serviciu NU ar trebui sa faca acest lucru.

Pai domnilor, dilema mea e urmatoarea: cum mama naibii sa nu cumpere romanu si sa nu monteze cand insasi institutiile pe care le considera (sau ar trebui sa fie de incredere) in cazul nostru reprezentantele auto, comercializeaza asa ceva? pai e posibil?

Sa fim seriosi, chiar daca nu as fi la fel de radical ca si docman sunt total de acord cu ce zice el. Singurul lui "defect" e ca si-a insusit deja mentalitatea de afara si procedurile de acolo, strictetea si asprimea amenzilor si legilor, si vine si ni le prezinta si noua, noi care majoritatea gandim inca si facem...ca la noi.

Chiar nu e problema nimanui ca si-a luat maxina cu xxx cai putere si circula legal, si nici motivele pentru care si-a luat masina, banuiesc ca astea il privesc pe el personal.

Ceea ce m-a deranjat insa e atitudinea superioara a unora, care cu o posibila situatie financiara mai buna privesc lucrurile mai de sus. NU toata lumea are bani in exces, sau nu toti investesc extra mult in masina si dotarile ei, fiecare gandeste cum vrea, economic, rational sau nu. E strict problema fiecaruia.

E usor sa vorbesti din pozitia de sus, dar mai greu e sa stii cum e sa pleci de jos si sa te descurci si sa-ti castigi singur, si apoi sa pretuiesti banul si pe cei ce-l castiga corect, care la noi in tara sunt prea putini.

Totul pleaca de la bunul simt, simtul civic si respectul reciproc. Daca acestea nu exista, degeaba uzam tastatura cu replici si acuze , ca toate vor fi in zadar, daca natura omului nu-l lasa sa fie altfel, nu avem ce face.

respect si stima pentru cei ce merita si stiu ce inseamna cele 3 enumerate de mine mai sus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!