Jump to content

Alternative la benzina si motorina


Michael
 Share

Postare recomandată

Biodieselul nu este deloc la inceput.. acum 2 ani am mers in austria si am facut 2 plinuri la rand cu biodiesel in Graz. Am simtit o mica diminuare a performantelor ( oricum nu puteam face raliu pe acolo.. sa imi dau seama de acceleratii...etc ), in rest mergea beton, cu singurul fapt funny ca mirosea a cartofi prajiti pe tzeava de esapament. Pretul per litru era la fel ca cel de motorina normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare :)

Era biodiesel 100% sau intr-o anumita proportie + motorina normala?

Consumul cum s-a modificat ?

Presupun ca masina nu era adaptata in vreun fel pentru biodiesel ..

Avem noroc cu tdi-urile pentru care vw accepta folosirea acestui carburant , alti producatori in schimb zic nu de la inceput - exemplu LandRover.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot fi 100% sigur.. scria doar BIO-DIESEL la pompa si pe bon.. nu mi-am dat seama de consum ( nu aveam B.C. si nici nu m-am chinuit sa fac masuratori ).. iar masina avea doar chip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV-ul are Biodiesel cumva,sau Super Diesel e doar Euro 4 si atat??? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi nu ( Euro Diesel - E3 , Premium Diesel - E5 ) !

Singurul biodiesel il gasesti in .ro doar daca dai peste vreun magazin care vinde ulei de rapita :rolleyes: ala merge . In italia se gaseste in alimentara cam la acelasi pret cu motorina dar folosirea lui este total ilegala si amenda ~2000EUR (nu se platesc cele 75% taxe la stat ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam cate hectare ar trebui cultivate pentru a acoperi macar 5% din consumul mondial?

(merge si la avioane? :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi Andrei ca e adevarata faza ca este ilegala folosirea uleiului de rapita in unele tari! :D Danke herr Gorrocs!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi Andrei ca e adevarata faza ca este ilegala folosirea uleiului de rapita in unele tari! :D Danke herr Gorrocs!!! :D

<{POST_SNAPBACK}>

E proshti maicã! ei nu stie ce e bine...

Baizauei... Cum naiba te prind si te amendeaza? Te miros la fundu masinii sa vada daca miroase a biodiesel??! :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau a cartofi prajiti mai nou,de o sa ajungem sa zicem ca mergem cu friteoza!!! :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau a cartofi prajiti mai nou,de o sa ajungem sa zicem ca mergem cu friteoza!!! :D  :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

OT (putin): Da cu femei nu functioneaza nici o masina? Cred ca ar fi o investitie destul de acceptabila :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da doar BMW-urile!!! :D Vezi o reclama mai veche la misto!!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-mi pare interesant! imi pare o tampenie!... sau daca benzina e folosita doar la pornire atunci ar trebui sa fie consumul de benzina mult mai mic nu jumi-juma.

adica exista motoare ce consuma 2 l de benzina la suta si omul asta se chinuie sa faca unul ce consuma 10 l de amestec apa-benzina. pai care-i ghesheftul ca pe langa consumul normal de 5 l de benzina mai bagi si 5 de apa?

"Rusetel ne-a invitat (pe redactorii Libertatea - n.r.) sa dam o tura cu o Dacie 1300, care are motorul clasic adaptat in asa fel incat sa mearga jumatate cu benzina, jumatate cu apa"

"Cand parametrii motorului vor ajunge la un standard acceptabil, respectiv sa consume mai putin de 10 litri de amestec apa/benzina la suta de kilometri....."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni,

Daca insistam cu apa ca si combustibil intram in derizoriu... O sa rada cine vine de pe un forum de biciclete de jucarie sa citeasca ce scriem noi!

Citez din articolul respectiv:

"Energia folosita rezulta din spargerea moleculei de apa in atomi de hidrogen si oxigen la contactul lichidului pulverizat peste o suprafata incandescenta, in interiorul cilindrilor motorului. Fenomenul fizic e cunoscut sub numele de calefactie. "

Si sa vedem "ce e aia" calefactie:

"CALEF'ACTIE, calefacţii, s.f. (Fiz.) Vaporizare intensă la suprafaţa de separaţie a unui lichid cu un corp solid încins, care le împiedică contactul direct. - Din fr. cal'efaction.

Sursă : DEX'98 (6106) - valeriu"

De unde imbecilitatea articolului de pe masini.ro - molecula de apa nu se "sparge", ci se evapora, iar procesul de evaporare nu genereaza, ci consuma energie. Prin scoala generala am invatat ca apa se "sparge" in hidrogen si oxigen prin electroliza, proces care, din nou, consuma energie si nu genereaza!

(Se mai sparge ea si la temperaturi foarte mari... da' mari RAU... si oricum consuma energie, nu produce...)

Jesus!!! Ce chestii pot aparea pe net si prin ziarele de doi lei!!!

Modificat de pinkzone911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e tare,nou descoperita de americani!!! :salut: Auzi la ei se "sparge" molecula de apa!!! :wub: :) :) A naibii chimie!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAC-Car, masina care face inconjurul lumii cu doar opt litri de combustibil

"Cercetatorii elvetieni au creat cea mai economica masina din lume, care ar putea sa faca inconjurul lumii cu doar opt litri de combustibil. O echipa de la Universitatea Tehnica Federala din Elvetia si-a propus sa construiasca un vehicul care sa foloseasca cat mai putin combustibil posibil pentru parcurgerea unei distante cat mai mari. Cercetatorii elvetieni au creat o masina echipata cu o baterie care produce energie electrica din hidrogen si are doua motoare electrice. Botezat PAC-Car, vehiculul nu elimina in atmosfera nimic altceva decat apa. in plus, masina nu cantareste decat 30 de kilograme si si-a demonstrat calitatile la Shell Eco-Marathon, desfasurat duminica la Ladoux, Franta, unde a parcurs circuitul folosind doar 1,07 grame de hidrogen. Astfel, PAC-Car ar avea nevoie doar de opt litri de combustibil pentru a face inconjurul lumii. PAC-Car este rezultatul unei colaborari intre Universitatea Tehnica Federala din Elvetia, Oficiul pentru Energie, care a oferit sprijin financiar proiectului, Universitatea Valenciennes din Franta si partenerii industriali ESORO, RUAG si Tribecraft. PAC-Car ar putea fi gata pentru productia de serie in urmatorii cativa ani, lucru care ar contribui la reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de gaze poluante in atmosfera."

Sursa: Cotidianul Adevarul din 28 iunie 2005

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valenciennes e un orasel asa cat Mangalia iar universitatea pe masura, asa de dimensiunile unui liceu de pe la noi. Am fost acolo de multe ori, ultima data sambata. Despre ceilalti parteneri din proiect nu stiu nimic dar daca sunt toti cam de aceleasi dimensiunui si forte proiectul este ales intr-un domeniu inovator si cu o denumire pompoasa in incercarea disperata de a iesi din anonimat. Daca vizitati situl lor veti constata cu surprindere ca cercetarea intregii "universitati" se bazeaza pe o singura tema :)

http://www.univ-valenciennes.fr/

http://www.univ-valenciennes.fr/htdig/

nu sunt in masura sa emit pareri de specialitate dar pot sa banuiesc in astfel de proiecte de cercetare un fel de tam-tam pentru a atrage atentia fara ca masina sa fie finalizata vreodate, cateva demonstratii pt a arata lumii ca sunt pe calea cea buna iar aplicarea practica, adica productia de serie, fara nici o sansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Stie cineva daca noile motoare 2.0 common-rail de pe Tiguan si Audi merg cu biodiesel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, ar fi o idee posibila.....dar se pot vana niste ciori cu pusca cu aer comprimat si baga apoi in rezervorul Tiguanului ca sa vedem ce sprint 0-100 are.... :D

Eu zic ca in afara ca se infunda DPFurile cu niste pene, altceva nu se intampla....

Parerea mea este sa mergeti la cursuri de tir si de survival ca sa invatati sa vanati diferite lighioane, gen: mate de pe la gunoi, caini vagabonzi neridicati de hingheri, sobolani mancatori de conserve puse pe iarna in pivnita, ciori care crocane aiurea prin copaci etc......Bio dieselul ne asteapta :P

5. Posturile monosilabice (gen bagare in seama), care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rullz", "vreau si eu d-ala", si altele asemenea) sunt interzise si vor fi sanctionate cu warning. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ cu intristare ca problema combustibililor alternativi este mai mult una de imagine si nici un constructor major nu face nimic concret in acest sens. Adica:

- Toyota Prius este o compacta la pret mai mare decat o masina de clasa medie, pentru care nu exista nici o ratiune economica de a o cumpara. Exista doar ratiuni ecologice, insa nici acelea foarte convingatoare (vezi Top Gear, episodul despre Prius). Daca la inceput am fost incantat de ideea Prius, ma conving pe zi ce trece ca, cel putin in Europa, este doar o moda.

- Hoda Civic Hybrid este o masina care trece foarte usor neobservata datorita lipsei de promovare. Pana acuma am vazut una singura in Romania. Pretul mult mai mare decat echivalenta pe benzina o face total neatractiva economic.

- Bluemotion (ca si Efficient Dynamics sau altele similare) sunt niste inovatii exceptionale, insa doar la nivel de marketing, adica de pus in reviste. Nu aduc imbunatatiri ale consumului care nu se pot obtine cu un condus rational (eu obtin la Polo 1.4TDI 70CP fara probleme consumul pe care ei il dau pentru Bluemotion, conducand finut). Cat despre ratiuni economice, diferenta de pret fata de variantele fara Bluemotion nu se amortizeaza foarte repede.

- Exista mai multe SF-uri gen Tesla Roadster sau Honda FCX, care insa nu le vad intrand in productie serioasa de serie prea curand.

Cred ca hibridele pe benzina sunt o alternativa reala doar in SUA, unde au consumuri cu adevarat reduse fata de masinile lor si unde preturile sunt mult mai mici (Prius-ul de exemplu este cu 10.000 EURO mai ieftin decat in Europa).

Un alt aspect negativ al atitudinii constructorilor de masini este atitudinea fata de biodiesel si etanol. In cazul VAG, in majoritatea reclamelor mentioneaza grinja fata de mediu, insa putine din motoarele diesel pe care le au in oferta sunt compatibile cu biodieselul, iar dintre motoarele pe benzina nu stiu nici unul care sa functioneze pe etanol. Asta in ciuda faptului ca in Europa civilizata exista deja o infrastructura pentru biodiesel.

Cred ca primul pas trebuie facut de constructorii auto pentru ca din partea furnizorilor de combustibil nu vom vedea asta prea curand pentru ca marii producatori si furnizori de produse petroliere sunt mult prea interesati sa si le vanda pe acestea cu profituri din ce in ce mai mari, distribuitorii mici depind de cei mari, iar aparitia unor distribuitori numai pentru biocombustibili nu este fezabila pana nu exista cerere suficienta pentru asa ceva, cerere generata tot de constructorii auto.

Singura tara care face cu adevarat ceva in acest sens este Brazilia, unde etanolul este folosit pe scara larga si este sustinut la nivel guvernamental. Insa ma indoiesc ca politicienii nostri ar avea timp de initiative de genul asta. Mai bine slugaresc pe la Bruxelles si Washington.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand sa cititi doua articole, diametral opuse din punct de vedere al opiniilor exprimate: aici si aici .

Dupa aceste lecturi, va puteti face cat de cat o idee despre intreaga controversa privind criza petrolului si viitorul acestei surse de energie.

My 2 cents: combustibilii fosili vor dispare in viitor; acestea sunt surse epuizabile de energie. Viitorul va apartine electricitatii (inclusiv pentru automobile), indiferent cum va fi obtinuta aceasta. Cat despre etanol si biocombustibili, tot mai multe voci sustin ca nu sunt variante rentabile, deoarece se utilizeaza suprafete imense de teren agricol => mai putina mancare => foamete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!