Jump to content

Circuit vacuum


Executron
 Share

Postare recomandată

Mai sus spuneam de problema cu intratul turbinei mai sus decat trebuie. Am constatat ca pierdeam vacuum pe la valva unisens de langa servofrana acolo unde intra un furtun gros in ea. Am dat cu silicon negru pe acolo si masina merge ca noua. O alta problema este ca am gasit fisurat un furtun pecare tocmai il inlocuisem cu furtun cumparat din Vitan .Oare nu se gaseste nicaieri (after market) furtun de calitate?

P.S.

Se spune ca o curatare de intercooler la fiecare 100 000 km imbunatateste considerabil felul cum "percuteaza " masina

Voi cei cu multi km v-ati gandit sa va duceti babele la statiune si sa le faceti o cura balneara ( a se citi curatare de intercooler)? :)

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am fost azi la magazin si mi-au spus ca o singura garnitura pentru tubulatura EGR costa 200 mii... :coffee_lol: Cum am nevoie de vreo 6 pentru 3 furtune (2 garnituri pe fiecare furtun) m-ar duce suma la 1,2 pt niste amarate de garnituri.... Pai mai bine bag niste silicon pentru temperaturi inalte si am scapat de durere...

@dukku. Ce furtun? Adica cel care iese din pompa de servo din "spatele" motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , ma refer la furtunul care iese din spatele motorului de la pompa de vacuum si trece ptin tabla aceea dintre motor si baterie si se indreapta spre servofrana.In acea zona furtunul intra intr-o supapa .Scoate stutul de acolo din partea mai moale (unde se misca din acea supapa) , sterge bine stutul , da cu putin silicon si baga stutul la loc dupa care mai unge cu putin silicon si peste. La fel sa faci si cu furtunasul acela mic ce se mufeaza in cel mare precum si cele ce coboara in jos , sub vasul de expansiune .Practic trebuie sa elmini orice pierdere de vacuum cat de mica.

In genereal daca ai pierdere de vacuum o vei simti dupa ce franezi pe o distanta oarecare masina dupa care ridici piciorul de pe frana si apesi repede imediat incat sa fie nevoie imediata de vacuum .In acel moment constati ca pedala de frana este mai tare decat daca ai fi asteptat putin incat sa aiba timp sa creeze depresiune in circuitul de vacuum.

Chestia e ca circuitul de comanda al turbinei este cel mai sensibil la lipsa vacumului iar daca ajungi sa constati la pedala de frana aceasta intarire la franari repetate inseamna ca acolo spre turbina chiar este o carenta de vacuum.

300720082229uy1.th.jpg

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT :cheers:

Sincer nu prea ai gasit furtunele bune :lol: Fa bine si scoate capacele toate, motor, cel din stanga-dreapta si cauta furtune sparte daca zici ca e un fasait...

Cine stie se pricepe :D

Intradevar trebuia sa verific si sub masina , acolo era un furtun fisurat putin (cum te uiti in fata la masina jos in stanga)

ce sa zic ma bucur ca am scapat chiar ieftin 150 ron cu tot cu manopera ...

am inghetat putin :pale: crezand ca e turbo sau intercooler de vina dar nici vb de turbina desi era posibil !

oricum si mecanicu tot B5.5 avea asa ca stia perfect ce era de vina !

multumesc celor care m-au ajutat si care s-au implicat :vaidecapulmeu:

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am presupus, a fost o crapatura...

Bine ca s-a rezolvat.

Deci acuma stii cum se aude un simplu fasait :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu cu o intrebare. Am condus in ultima vreme mai multe golfuri, ca al meu si am observat ca , la mine este pedala de frinamai tare, in sensul ca se actioneaza mai greu, ca la celelalte. Frina prinde tot asa doar ca, cursa pina unde prinde frina , la golful meu, este mai grea. Scuze de ex , dar nu stiu cum sa zic la ora asta. Mentionez ca masina functioneaza perfect, nu cred sa fie furtune de vacum sparte sau altceva, am verificat. Se poate ca, pompa de vacum sa nu faca suficienta depresiune pe traseu si astfel sa actioneze servofrina mai greu? Daca ar fi asa , trebuia sa afecteze si actuatoru` de la turbo, nu? Se poate masura cumva depresiunea de pe circuit? Daca da, care ar trebiu sa fie valoarea normala a acesteia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dukkule, crezi ca nu face rau la nimica siliconu ala pe acolo?poate mai vrei sa si demontezi, etc....

nu mai bine schimbai garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la discutia de aici vreau sa spun ce patesc eu si cred ca din cauza acestor garniturii.cateodata masina nuj parca nu mai trage asa bine in sensul ca de la apox 1800 ture pana la 2500 ture te baga in scaun uneori, alteori nu mai trage asa bine mai ales cand merg in trafic bara la bara si presupun ca de la caldura se dilata si pierde presiune.se si aude un fasait in partea din stanga fata dar pana acum nu am reusit sa il localizez ,ce-i drept ieri am pus niste suruburi la scutul de plastic de sub masina pt ca le pierdusem si m-am uitat la intercooler si in partea de jos a lui e murdar rau.dupa cum am spus uneori trage ff bine si din ce am observat se intampla asta cand e motorul rece( acum sa nu va imaginati ca il pornesc si imediat bag 4mi de ture :Driver: ma refer ca nu stau prin aglomeratie sau am motorul pornit de 15- 20 min) .ce imi sugerati sa fac sa schimb acele garniturii din partea inferioara a intercoolerului ? care este denumirea corecta a acestor garnituri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am vazut ieri la intalnire ceva f. interesant. Era vorba de un Passat B5.5 101 cai AVB care avea toate furtunele in stil B5 in sensul ca avea coliere si nu sigurante si nu aratau ca cele de la mine. Toate pe care le putem vedea inclusiv cel care iesea din intercooler era modelul vechi.

A existat asa ceva din fabrica? Sau au fost schimbate... Nu inteleg daca a fost nevoie de schimbat un furtun de ce au fost schimbate toate si nu doar unul...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an era Passatul? Adica anul productiei, nu cel al inmatricularii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2002, dupa cum spunea proprietarul... Deci nu e vreun model de "jonctiune" gen struto-camila considerand ca worst case este 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ciudat. Un amic de-al meu avea passat din 2001, motor AWX si avea cuplajul cu sigurante, nu coliere.

Deci... ramane un semn de intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ doctorul- cine stie...poate o face rau siliconul ala .Pana atunci ma bucur cat pot de avantajele functionarii normale a masinii :Driver:

@ executron - am vazut si eu si pe AWX , si pe AVF si pe AVB modele dupa 2001 si erau cu sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Mai am o intrebare. Furtunul respectiv care duce spre intercooler (care face un cot), se misca chiar si cand e montat corespunzator. (am pus poza, unde se oberva ca e un pic "cascat" in partea respectiva, observandu-se jocul atunci cand misti de el "in sus si-n jos".

Are acel "joc" si la intrarea in intercooler.

Intrebarea e daca acest lucru este cauzat de uzura avansata a garniturii sau ca urmare a uzurii urechiuselor => schimbare furtun pentru a rezolva problema. Credeti ca pierd presiune pe acolo?

P.S. Poza cu motorul clean in sfarsit :)

post-8852-1219686086_thumb.jpg

post-8852-1219686091_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai metalul sustine totul ca sa nu se miste. O-ring-urile doar inchid fin. Daca s-au cracit respectivele imbinari, nu ai alta solutie decat schimbarea. Dar inainte ar trebui sa verifici la un alt passat cat joc au respectivele. Poate e un joc normal.

Ala sigur e motorul tau? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda am mai verificat la 2 Passaturi si era la fel si la ele. Dar asta nu inseamna ca e normal, cel mai probabil si acolo era problema dar fiindca pierderea de presiune e asa mica probabil nu deranjeaza pe nimeni.

Anyway de pe topicul EGR-Probleme am luat o poza cu o rezolvare interesanta, daca s-a rupt o urechiusa sau sta cascat etc, al userului Lawrentzyu_86 :)

post-8852-1220114598_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi la ce a folosit trecerea de la imbinarea cu coliere (Passat B5) la imbinarea cu sigurante (Passat B5.5) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Passatul de la serviciu a mers ~30 secunde fara ulei, si din aceasta cauza s-a blocat turbina. Mecanicul spune ca s-a blocat axul, si trebuie schimbata turbina cu totul. Motorul este un ATJ si are 250.000 km in bord (posibil sa fie reali). Cateodata mai intra in limp mode, dar de cand am blanuit-o eu constant, se intampla din ce in ce mai rar.

Mentionez ca motorul nu a batut inainte de a lua contactul si apa nu a ajuns nici macar la 90 de grade. Motorul porneste si merge bine, numai ca nu trage deloc (seamana cu limp mode), iar la accelerare scoate un fum albicios, ca o locomotiva.

Intrebarea mea este daca se poate bloca turbina in cateva secunde mers la relantiu fara ulei, daca trebuie schimbata turbina sau poate fi reparata, si daca 1900 lei este un pret corect pt o turbina sh reconditionata, cu garantie 6 luni.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma tot gandeam sa fac si eu cum a facut Lawrentzyu_86 in poza pusa mde mine mai sus pentru a nu mai sta cascate furtunele (in 3 locuri imi sta cascat, urechiusele par mai obosite). Singura problema e din ce sa confectionez acele legaturi de cauciuc de care se prin colierele... Recomandari? :santa:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA!

Cel mai sigur? 2 fasii din tabla de 0,5-1mm :santa:.

Desi e putin mai greu de confectionat, merita. Alea nu mai cedeaza in veci.

Le indoi dupa cum cere locul si o sa fie bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm ar fi o chestie, dar, cum ai spus si tu, sunt mai greu de confectionat si nu prea am acces la un atelier specializat... Alte recomandari ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tabla de 0.5-1mm o indoi foarte usor cu un patent. O tai cu o faorfeca de tabla, de care cred ca oricine are acasa, si gata.

Partea mai grea e sa ai rabdare sa o modelezi dupa tub. Daca le-as face eu, cam in jumate de ora ar fi deja montate la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa incerc :) TOTUSI as prefera o solutie similara cu cea folosita de colegul Laurentiu. Adica un tip de furtun rezistent cu fibra de fier intercalata care sa reziste la forte de intindere dar in acelasi timp rezistent la temperatura si aderent la furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare...

Ma poate ajuta si pe mine cineva (destul de urgent) cu un Cod la garniturile alea de la furtunele de turbo (toate sunt la fel oricum).

Ca respectivul de la care comand nu le gaseste sau le gaseste numai impreuna cu furtunul. Ms :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva daca schema circuitului de vacuum este identica si la Golf IV TDI?

Sau poza pusa in acest topic este doar pentru Passat?

De exemplu circuitul meu de vacuum nu este identic cu ceea ce apare in poza din postul 19 din acest topic?

In concluzie m-ar interesa o poza/schema similara pentru Golf 4.

Ms.

Modificat de Cato
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!