Jump to content

Audi 80


chrystian
 Share

Postare recomandată

buna! a-si avea nevoie de putin ajutor va rog, unde este priza (sau cu i se spune) pt tester, unde trebuie sa conecteze mufa testerului nu stiu unde se gaseste la masina, e vorba de un audi 80 din 1990 de 2.3i. Va rog putin ajutor :) am dus-o la tester dar astia nu gasesc priza, problemea mea este ca masina nu porneste la cald la rece porneste din prima dar daca merg putin cu ea nu mai vrea sa porneasca trebuie sa o las sa se raceasca, a si ajunge benzina in uleiul motorului si creste nivelul uleiului din motor.

va multumesc pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ManiacuV6

    17

  • laus

    12

  • elenic2000

    8

  • CroCop

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu vreau sa te incurc,dar eu stiu ca numai din 91 s-au implemantat "prizele" de care intrebi,adica mufele obd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ai dreptate nu stiu de asta intrebam poate stie cineva ceva, si de restul ce parere ai de ce nu porneste la cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INjectia mecanica are un model cu ECU ( calculator de injectie si deci si priza de diagnoza cred. ) Insa uita-te in talonul masinii la rubrica tip motor unde scrie un cod nenul NE ( asa e la mine).

Priza de diagnoza o gasesti (daca o ai) ridicand capacul de la sigurante si tre sa gasesti in partea din dreapta masinii 2 mufe ( una e neagra sau maro si una alba parca , fiecare cu cate 2 fire ) Mufa neagra/maro e mufa de alimentare ( are un fir de masa si unul de 12V ) si cealalta are un fir cu linia K si unul cu linia L de comunicatie cu ECU masinii.

LA AUDI B3 slabe sanse sa gasesti mufa de diagnoza . DE la B4 era implementata diagnoza :icon_cool:

Incearca sa masori daca sonda de temperatura motor functioneaza in parametri. Aia cand se defecteaza merge motorul aiurea si consuma exagerat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La ultimele B3-uri (printre care si la al meu din 1991 cu motor PM) exista posibilitatea diagnosticarii cu VAG-COM. Singurul modul prezent pe magistrala este ECU (cred ca ar mai putea fi ABS) care se interogheaza numai cu "Basic Settings (04) - Grup 0". Nici o sansa cu "Measuring Blocks (08)". de asemenea functioneaza si "Output Tests (03)". Bineinteles, toate astea cu adaptorul de cablu din poza:

post-8651-1187700757_thumb.jpg

Asignarea pinilor este:

post-8651-1187700765_thumb.png

La modelul meu de B3 conectorii sunt in stanga pedalelor.

La modelele anterioare de B3 exista aceiasi conectori prin care ECU trimite trenuri de pulsuri care codifica codurile de eroare si care pot fi vizualizati cu un LED daca numeri corect si nu scapi ceva. Procedura nu-i complicata dar nu mi-o amintesc corect asa ca nu scriu nimic. Daca te intereseaza exact, spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat de curand un Audi 80 2.0 E din
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si multzam!! Termostatul mi se pare ca este pozitia 58, iar 78 sonda de apa . Oricum nu credeam ca poate fi acolo. Ma gandeam ca este amplasat direct pe pompa de apa, adica la inghesuiala de jos. Cat despre temperatura nu este bine ca temperatura sa stea in 50-60 pentru ca asa creste consumul si uzura motorului in timp. Normal trebuia sa stea acul la 90 si ceva de grade(adica temperatura la care deschide termostatul ). Despre consum nu stiu ce sa zic pentru ca nu i l-am facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da termostatul este 58

78 e senzorul de temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesc despre B3 dar cred ca la B4 ar trebui sa fie la fel. Ar putea sa nu fie de vina termostatul ci doar o decalibrare a senzorului de temperatura pentru indicator. Sunt doi astfel de senzori de temperatura. Unul pentru indicatoarele din bord si are mai mult de doi pini, pinii suplimentari fiind pentru depasirea pragului de averizare la supraincingere. Al doilea senzor este pentru ECU si are (in cazul meu) numai 2 pini. Iti sugerez sa verifici mai intai cu VAG-COM daca intr-adevar termeratura apei este chiar atat de joasa. Daca valoarea citita de VAG-COM este direct data in grade Celsius e evident iar daca este pe scara de 8 biti (000-255) ar trebui sa fie valoarea intre 016-020 pentru 90 grade Celsius.

Oricat de decalibrat ar fi senzorul pentru indicator, daca cel pentru ECU e in regula nu ar trebui sa ai probleme. Daca in schimb si informatia data al doilea senzor (cel de ECU) concorda cu cea data de primul senzor, atunci este evident ca-i de vina termostatul.

Nu uita ca poti verifica usor termostatul prin metoda "fierberii" cu un termometru care sa suporte 100 de grade Celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu mai deschid alt topic,vreau sa va intreb ce poate influenta performantele dinamice ale masinii?duminica am facut un drum de cca 650 km,5 persoane+bagaje,cu o medie orara de 105 km/h,si am avut portiuni parcurse cu viteze de 140-150km/h.astazi avand un drum in afara localitatii,singur fiind in masina,cu greu am reusit sa ajung la 120 km/h.are vreo legatura sonda de temperatura?mentionez ca termostatul e ok ,functioneaza la 90 de grade indiferent de traseu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! :rolleyes: Il voi da jos si il voi verifica. Curios este faptul ca in oras , mai bine zis stand pe loc, ajunge la 90 si porneste electroventilatorul. Pana cand in bord nu am 90 de grade nu porneste ventilatorul. Ar fi prea mult sa dea eroare si senzorul din motor si cel din radiator.

Despre problema cu viteza in gol si incarcat nu stiu ce sa zic. Nu cred ca are legatura cu aerodinamica ci mai mult cu probleme ale motorului.... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu mai deschid alt topic,vreau sa va intreb ce poate influenta performantele dinamice ale masinii?duminica am facut un drum de cca 650 km,5 persoane+bagaje,cu o medie orara de 105 km/h,si am avut portiuni parcurse cu viteze de 140-150km/h.astazi avand un drum in afara localitatii,singur fiind in masina,cu greu am reusit sa ajung la 120 km/h.are vreo legatura sonda de temperatura?mentionez ca termostatul e ok ,functioneaza la 90 de grade indiferent de traseu!

Daca senzorul de temperatura motor raporteaza o temperatura a motorului mai mica amestecul de carburat este mai bogat pentru a ajuta motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare . O metoda eficienta este sa cuplezi VAG-COm-ul si sa astepti sa cupleze electroventilatorul. Atunci motorul are 95 grade C. si compari cu ce arata in VAG-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am avut o surpriza neplacuta ;) cand am desfacut suportul de plastic unde vin mai multe furtune, si anume, nu ala e locul termostatului. Ma refer la un suport de plastic care este montat pe chiulasa unde vin montate sondele de temperatura(2 la numar) si vreo 2-3 furtune. Pana la urma cred ca este jos la pompa de apa(sub suportul de la servodirectie). Daca a mai schimbat cineva mai astept sugestii!!(Audi 80 B4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu ce ai cautat sus cand chiar tu ai spus ca termostatul este poz.58.

100% este jos langa pompa de apa.Este foarte posibil sa ramana deschis.Numai pe dedesupt ai sa reusesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am vazut sondele de apa acolo , am crezut ca asta e subiectul dar.....nimic. Revin cu noutati.Cand am vazut sondele de apa acolo , am crezut ca asta e subiectul dar.....nimic. Revin cu noutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar la motoarele cu servodirectie e indicat sa scoti cureaua si pompa de pe motor ( ca sa lucrezi mai usor ) . Dupa aia ai 2 suruburi de 6 si gata . Nu e nevoie sa folosesti silicon pt etansare ci garnitura care vine cu termostatul ( are profil circular ). Recomant cu caldura sa monteazi termostat BEHR-Thomson . ( ca cel original ). E vreo 52 RON (asa era in ianuarie 2007) dar MERITA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am de ceva timp un audi 80 si am cateva probleme mai ciudate , zic mai ciudate pt ca nu am mai patit asa ceva cu alte masini .

Prima si cea mai importanta este ca , motorul dupa ce se incalzeste nu mai sta la relanti si cand il accelerez pierde brusc puterea .

A doua problema ... trebuie sa fortez un pic contactul ca sa o pornesc si acum trebuie sa fortez din ce in ce mai tare , posibil sa se fi dus lamelele nu ?

Inca o intrebare , unde este seria de caroserie la audi 80 ??? ca eu nu am vazut decat pe o tablita mica prinsa in 2 pop-nituri undeva sub plasticul din spatele motorului .

:icon_thumright:

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. -- trebuie demontat si reperat , te trezesti intr-o zi ca nu vei mai putea porni masina

daca esti in fata blocului in parcare este , sa zicem , ok

dar daca esti undeva pe drum ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui totusi ce tip de motor ai(diesel benzina, injectie, carburatie etc) eventual an de fabricatie , pentru ca altfel este foarte greu sa ghicim. Eu am unul pe benzina de 2.0 din 1992 care imi facea probleme cu accelerarea. De moment i-am reglat avansul, schimbat termostatul si merge mai bine. Astept sa o pun pe VAG COM sa vad mai bine ce spune.

... Despre contact cred ca pot fi doua cauze. Am intalnit aceeasi problema la un Seat Ibiza 1.9D model 96 care avea contactul format din doua parti si anume: partea pentru cheie (yala)si a doua (din plastic)cu contactele. Miscarea contactelor se face , logic, prin intermediul primei parti() din care iese o fashie de tablitza (ca o surubelnitza plana) ce intra in partea de contacte(partea de plastic). Primul caz ar fi ca acea tablitza cu timpul s-a indoit (putin cate putin ) sau jocul in partea de plastic s-a marit , fiind necesara o cursa mai lunga a cheii pentru a porni. Un alt caz ar fi acela ca in partea de contacte s-a topit ceva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima problema cu relantiul : Fiind injectie mecanica e recomandat sa verifici presiunile furnizate pentru injectie (la relanti si in sarcina ).

A doua problema cu contactul. Tablita de care pomeneste Laus e mai mult o bucata de antimoniu (cred) care a fost prelucrata in forma de L ( asa arata in sectiune). Cu timpul se uzeaza partea din plastic in care intra "tablita" si nu mai invarte suficient partea electrica a contactului. O parte electrica noua e cam 40 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reusesti sa indoi piesa respectiva (in sensul invers de cum este acum), fara sa o rupi, poate rezolvi ceva. Asta e valabil numai daca nu este tocita partea de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A doua problema - am avut si eu problema asta cu contactul de trebuia sa rasucesc foarte tare ca sa porneasca. In cele din urma m-a lasat balta complet (am dat la automat pana mi-a curs sange din mana). Am schimbat butucul cu contacte si s-a rezolvat. E vorba numai de butucul de plastic, deci nu trebuie schimbata yala si cheia. ("http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-80-90-A4-A6-A8-100-5000-200-Ignition-Switch_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33576QQihZ015QQitemZ250164883405QQrdZ1QQsspage

ameZWDVW#ebayphotohosting")

post-5397-1190290624_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!