Jump to content

Inlocuire tambure Cu Frane Pe Disc


viktor
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am o Octavia I de 90 cp si vine echipata cu frane pe tambure in spate. Personal nu imi place cum franeaza masina ( o am de noua din 2004 ). Am inteles ca s-ar putea opera modificari si tamburii ar putea fi dati jos si montate discuri si placute de frane.

Ati auzit de asa ceva? ce informatii aveti? se poate face?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca iti poti regla sabotii pe spate. Mecanicul la care merg eu mi-a spus ca asta se face periodic. El a auzit nu stiu ce in timp ce dadeam cu spatele si mi-a zis ca trebuie reglati. Mi-a reglat pedalamai rigida, pt. ca se lasa in timp. Am avut niste frane...pana s-a mai lasat pedala. banuiesc ca poti face si tu asta si nu mai investesti in schimbat sistemul de franare pe spate - nu ma pricep, dar daca se poate cred ca te va costa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costa mult sa faci trecerea. MAi bine reglezi franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca iti poti regla sabotii pe spate. Mecanicul la care merg eu mi-a spus ca asta se face periodic. El a auzit nu stiu ce in timp ce dadeam cu spatele si mi-a zis ca trebuie reglati. Mi-a reglat pedalamai rigida, pt. ca se lasa in timp. Am avut niste frane...pana s-a mai lasat pedala. banuiesc ca poti face si tu asta si nu mai investesti in schimbat sistemul de franare pe spate - nu ma pricep, dar daca se poate cred ca te va costa ceva.
Costa mult sa faci trecerea. MAi bine reglezi franele.

Multumesc pt raspunsuri.

@manfred, stiu de reglajul sabotilor spate, si eu l-am facut periodic, si totusi masina nu franeaza cum mi-as dori eu.

@al bundy, ce inseamna costa mult sa faci trecerea? fii mai explicit te rog, ce presupune mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama si va intreb... ce insemana regalul periodic al franelor? Se face doar pe spate , la tambure ? Si care e perioada?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama si va intreb... ce insemana regalul periodic al franelor? Se face doar pe spate , la tambure ? Si care e perioada?

Multumesc!

nu stiu ce reglaj se face la masinile cu discuri fata spate, dar la cele cu tambure spare se face un reglaj, cand simti ca nu iti mai place frana, ca s-a modificat pedala de frana...etc

cum se face: de obicei se ridica frana de mana 2, sau 3 dinti ( evident primii dinti de cand e jos ) si pe rand la rotile din spate se blocheaza cu o surubelnita un fel de opritor..

mai in detaliu de atat nu stiu, pe langa curatatul propriu-zis al tamburilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal tamburii au sistem de autoreglaj, nu stiu sigur cum e la O1 dar m-as mira sa nu aiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal tamburii au sistem de autoreglaj, nu stiu sigur cum e la O1 dar m-as mira sa nu aiba.

reglajul pe care l-am pomenit mai sus se face la Avia Motors, am vazut cu ochii mei si mi-a explicat si mecanicul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu crezi ca mecanicul nu ar putea sa te minta ? Eu cred ca majoritatea celor cu tambur spate din anii nostri au autoreglaj.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus la 2 masini inclusiv a mea discuri

se cumpara:

-etrieri

-aparatori disc

-discuri

-placute

-cabluri de frana de mana model pt disc

-conducte pt modelul respectiv

-lichid de frana-

-cu piese noi te costa ceva

dar pot face rost de totul second hand

cine e interesat sa ma anunte 0721 935 210

pot aduce si discuri sport daca doreste cineva

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reglajul pe care l-am pomenit mai sus se face la Avia Motors, am vazut cu ochii mei si mi-a explicat si mecanicul....

Fara suparare, dar nu-mi mai spune de mecanici ca m-am convins ca 95% din ei sunt niste babuini cu 3 clase care sincer nu stiu cum au ajuns pe-acolo.

Legat de autoreglaj, si Dacia 1310 avea asa ceva, numai ca la aia nu functiona niciodata :icon_thumright: Se poate regla si manual, in sensul ca poti apropia/departa sabotii de tambur, dar normal sabotii trebuie sa se apropie singuri de tambur pe masura ce se uzeaza.

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana aci nu am deslusit mare lucru decat de reglaj si ce piese trebuie pt a fii cu discuri si pe spate dar....omul a intrebat cat costa toata smecheria, e chiar asa de greus a spuna careva daca stie un pret aproximativ. sa zicem 1000, 2000 euro....

eu zic ca se poate spune asa, mai tata astea sunt piesele ce trebuie inlocuite si te costa cam atata.....+/-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai sus s-a spus ce piese tb inlocuite, se cere un pret ptr ele la diferita magazine si apoi manopera care pe la ce atelier gaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca cel mai simplu ar fi sa montezi alte placute de frana...pe fata

Modificat de rifflections
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu crezi ca mecanicul nu ar putea sa te minta ? Eu cred ca majoritatea celor cu tambur spate din anii nostri au autoreglaj.

nu are rost sa intram in polemica, am stat langa el cand a facut reglajul asta de care iti zic ( respectivul mi-e f apropiat si nu m-ar minti, si inca un mecanic ( tot Avia ) sustine aceeasi procedura )...

Eu am pus la 2 masini inclusiv a mea discuri

se cumpara:

-etrieri

-aparatori disc

-discuri

-placute

-cabluri de frana de mana model pt disc

-conducte pt modelul respectiv

-lichid de frana-

-cu piese noi te costa ceva

dar pot face rost de totul second hand

cine e interesat sa ma anunte 0721 935 210

pot aduce si discuri sport daca doreste cineva

multumesc pt rapsuns spankyro

daca spui ca poti face rost fa-mi o oferta pt piese te rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se va imbunatati in mod simtitor franarea, pe puntea spate tamburii isi fac cu brio treaba. Mai degraba fa-ti un upgrade la puntea fata (discuri mai mari, placute mai bune). La masinile mici si motoare de puteri "normale" discul pe spate este un moft. Ca si dovada ca placutele pe spate au 7cm2, puntea spate franeaza foarte putin, deoarece la franare se descarca 80%, si toata greutatea si aderenta se transfera pe puntea fata.

PAREREA MEA SI A VECINULUI DE LA PARTER.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stau la 2 si am aceeasi parere :Driver: , nu merita deranjul pt ca nu sunt imbunatatiri semnificative la franare.

cu banii aia poti sa te uiti dupa niste discuri/placute mai bune/mari sau dupa niste anvelope mai bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce intelegeti voi prin costuri mari de inlocuire tambure spate cu discuri dar eu va spun sigur ca acu juma de an a sari o bordura cam mare si am indoit puntea spate.fapt pt care am fost nevoit sa skimb puntea spate si eram tentat sa imi montez punte spate cu discuri.am cautat prin dezmembrari deoarece costa aprox 30 mil o punte noua si am gasit la 200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cu piese sh vine cam 250 euro max fara manopera

mentionez ca eu am discuri si palcute sport si fata si spate

franarea pe rotile spate este controlata de un distribuitor aflat pe puntea spate ,cu cat masina e mai incarcata cu atat transmite mai multa forta de franare pe puntea spate,

diferenta am simtit-o cu 5 persoane in masina

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu la transformarea asta. Cand m-am interesat eu ( 3-4 luni ) ma ducea in jur de 10 mil toata treaba. Adica punte spate de la dezmebrari plus manopera.

Ce te mai costa sunt discurile si placutele care recomand sa le schimbi cu unele noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Noutati? Si-a mai schimbat careva tamburii cu discuri? Ma bate si pe mine gandul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cu piese sh vine cam 250 euro max fara manopera

mentionez ca eu am discuri si palcute sport si fata si spate

franarea pe rotile spate este controlata de un distribuitor aflat pe puntea spate ,cu cat masina e mai incarcata cu atat transmite mai multa forta de franare pe puntea spate,

diferenta am simtit-o cu 5 persoane in masina

OFF TOPIC: Spanky, din cate stiu eu, la masinile dotate cu abs acel repatitor de care vorbesti tu nu mai exista. Distribuirea fortei de franare este facuta de centrala ABS-ului care are incorporat modulul EBD (Electroniuc Brake Force Distribution).

ON TOPIC: Socrul meu a avut un vartburg (Frane pe tambure la toate rotile) iar acum are un citroen xantia (frane pe discuri la toate rotile). La un pahar de vorba am deschis si subiectul asta cu franele. El mi-a spus ca era mai eficienta franarea la vartburg.Acum depinde fiecare ce vrea. Si mie mi se pare ca reprezinta un moft farenele pe discuri la puntea spate. Oricum multa bafta la transplant.

Modificat de JhonnyB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC: Spanky, din cate stiu eu, la masinile dotate cu abs acel repatitor de care vorbesti tu nu mai exista. Distribuirea fortei de franare este facuta de centrala ABS-ului care are incorporat modulul EBD (Electroniuc Brake Force Distribution).

OFF TOPIC (scurt) la OFF TOPIC

Din cauza ca am tambure pe spate, cineva imi zicea ca nu pot sa am ABS pe masina.

Dar eu stiu ca are in dotari si am simtit ABS ul lucrand. Asta inseamna ca functioneaza doar pe puntea fatza ?

scuze pt off topic !

Modificat de dj81plf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Daca ai ABS si nu ai discuri spate, ABS-ul lucreaza pe toate 4 rotile, insa sistemul de variatie al fortei de franare face ca franarea ABS sa lucreze mai bine pe fata, deoarece tamburii(spate) nu sunt asa eficienti in franarea ABS.

Pe spate lucreaza foarte putin ABS-ul, dar niciodata nu blocheaza roata/rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.La masinile dotate cu ABS nu ai sa vezi niciodata roti blocate la franare.

2.Nu se poate spune ca abs-ul lucreaza mai bine pe puntile cu disc si mai rau pe puntile cu tambure. Franarea este mai puternica pe puntea fata datorita deplasarii centrului de greutate inspre fata in timpul franarii. Gandestete ca daca ar fi aceeasi forta de franare pe toate rotile la o franare puternica , centrul de greutate deplasandu-se in fata puntea spate "se descarca" se rotile tind sa se blocheze.Eu am facut o smecherie la masina mea care e dotata cu abs. Am vrut sa vad cum fraeaza fara abs si am scos siguranta fuzibila aferenta sistemului. Am calcat pedala pana la podea si surpriza au inghetat toate 4 rotile.Un lucru normal dat fiind faptul ca forta de franare a fost aceeasi la toate rotile. De aceea exista EBD-ul pentru a doza forta de franare pe fiecare roata.

Poti sa ai abs si daca ai toate puntile echipate cu frane cu tambure.

Modificat de JhonnyB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!