Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Am scos mufa de la senzor si a crescut turatia motorului deci in concluzie este bun senzorul...? si totusi de ce nu mi indica temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te lua numa dupa scoaterea mufei pentru ca te pacalesti. la mine erau duse si senzorul si ceasul din bord, asa ca am facut o diagnoza si a fost cel mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Azi mi-am schimbat carcasa termostatului(era fisurata) si cand am scos senzorul de temperatura am observat ca nu avea inel de etansare, si in carcasa noua fara inelul de etansare imi curge antigelul.Ma puteti ajuta cu un cod sau cu dimensiunile acelui inel de etansare. Multumesc

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am facut weekendul asta un drum pana la tara si am observat ca nici dupa 50 de kilometrii apa nu s-a incalzit cum trebuie. Era cam la 70 de grade. Pe deasupra a consumat si benzia dublu fata de cat consuma de obicei pana la tara si inapoi. Sa fie din cauza termostatului? Sau asa e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Azi mi-am schimbat carcasa termostatului(era fisurata) si cand am scos senzorul de temperatura am observat ca nu avea inel de etansare, si in carcasa noua fara inelul de etansare imi curge antigelul.Ma puteti ajuta cu un cod sau cu dimensiunile acelui inel de etansare. Multumesc

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie

Salut!,se numeste oring si codul este N 90316802,dimensiuni 19,6x3,6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti.Sunt mai nou pe forum.

Problema mea consta in faptul ca nu imi urca apa in mers mai mult de 70 d grade.Cand stau pe loc urca aproape de 80 si porneste ventilatorul.Mentionez motorul 1.8 ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scaneaza cu vag com sa vezi temperatura care o trimite la ecu daca e aceasi cu cea care o vezi tu in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa iau de la un priete cu motor identic senzorul de temperatura al apei pt ca ceasurile le-am schimbat.Oricum termostatul ma gandesc ca e bun deoarece nu se incalzesc deodata furtunele,ala de jos se incalzeste mult mai tarziu.Deci cel mai probabil o sa incerc acel senzor si revin cu noutati.Sper doar sa nu se reflecte in consum daca senzorul nu e bun.Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am făcut si eu.de acolo știu acum ca al meu senzor nu indica bine.poate sa fie și alt tip de motor(din c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti.Sunt mai nou pe forum.

Problema mea consta in faptul ca nu imi urca apa in mers mai mult de 70 d grade.Cand stau pe loc urca aproape de 80 si porneste ventilatorul.Mentionez motorul 1.8 ABS

Sunt 99% sigur ca iti afiseaza gresit pe bord. Si la mine afiseaza exact la fel. A fost defect senzorul de temperatura si de cand l-am schimbat face asa. Dar senzorul care da informatia la ECU e OK. L-am testat cu VAG COM si cu un multimetru care avea si senzor de temperatura.

Cred ca cosmin_golf are dreptate, culoarea inelului de pe senzor conteaza. Senzorul pe care il am acum e albastru iar inainte era galben.

Poti folosi un termometru ca sa citesti temperatura dupa ce opresti motorul si lasi cateva minute. Vezi daca e comparabila cu cea din bord ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti.Sunt mai nou pe forum.

Problema mea consta in faptul ca nu imi urca apa in mers mai mult de 70 d grade.Cand stau pe loc urca aproape de 80 si porneste ventilatorul.Mentionez motorul 1.8 ABS

termostat defect blocat in pozitia deschis probabil ca atinge si f greu temperatura de 70 circuland antigelul in tot motorul si in radiator

problema ca la 80 de grade porneste ventilatorul este una des intalnita, ceasul de bord indica gresit la o scanare cu vagcom ai sa descoperi la ca ecu

informatia ajunge corecta aproximativ cand ai 80 in bord real in ecu ai 89 90 cea ce e bine! mai rar se defecteaza senzoru de temp iar la mine cand a fost defect trepida motoru la relanti si la plecarea de pe loc si statea undeva la 500 de turatii la relanti la semafor si pleca putin inecat......

extrage informatia care ti se pare corecta dar parerea mea e ca in cazul tau sa dai 40 de lei pe un termostat wahler cu deschidere la 87 de grade si o garnitura noua sa il schimbi eventual e f indicat daca antigelu tau e de culoare maro sa il schimbi si sa speli si circuitul de racire cat de cat .

eu am pus un g12 roz cam 12 lei 1 litru la motorul meu 1,6 ABU benzina 75 cai am folosit 3 litri antigel g12 roz si 2,5 litri apa distilata total 5,5

litri capacitate .....

ca si informatie termostat blocat pe deschis inseamna consum cu 1 litru si ceva in plus decoarece computerul crede ca motorul e inca rece si da benzina mai multa.....

in carte zice ca piesa aia termostat e consumabila la vw si trebuie tratata ca atare .... nu lasata 10 ani cum facem noi romani laso ca merge ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 3 elemente care regleaza temperatura lichidului de racire: senzorul de temperatura, termostatul si termocupla. Toate cele trei sunt independente unul fata de altul.

Daca senzorul de temperatura nu e defect atunci in mod logic termostatul si termocupla sunt defecte.

Daca nici termostatul si nici termocupla nu ar fi defecte atunci senzorul de temperatura indica aiurea in bord.

Ca sa nu dai banii aiurea trebuie sa stabilesti intai care este temperatura reala a lichidului de racire.

La mine cand era defect senzorul de temperatura se tura singura de nebuna, mi se inneca, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am si eu o problema cu temperatura motorului. dimineata o incalzesc 3-4 min, fac 4 km pana la servici si apa abia daca ajunge la 70 grade. cand fac mai multi km imi sta intre 80-85. mi se pare ca si consuma cam mult. am bord model 94 si e aiurea rau felul in care se ridica/coboara ceasurile de apa/benzina cand imi arata +10 l benzina, cand -10 l in fct de cum pun frana sau accelerez :scratch: ce vreau eu sa intreb o fi termostatul blocat pe deschis de se ridica asa greu apa? e greu de schimbat un termostat?ms

Modificat de cristi III
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la temperaturile de afara cred ca e normal.La 90 de grade nici mie nu-mi ajunge decat dupa ce merg ceva mai mult.

Consumul, automat va fi si el mai ridicat.Nu cred ca ai nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e bine...mie in 3 km,sau 10 minute pe loc ,e la temperatura de deschidere.si am caldura foarte repede....sa verificati gratarele de la radiator sa fie pe inchis toate.astfel se incalzeste mai iute motorul.

succes :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza cu senzorul de temperatura ca sa vad si eu cum arata

ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Razvan, referitor la ce ai spus mai sus, in cazul meu nu cred ca e termostatul desi am un Wahler nou cumparat.Dupa ce m-am documentat si schimbat ceasuri de bord care din pacate sunt identice cu ale mele am avut aceleasi simptome.Termostatul, din c am observat eu deschide f tarziu.Ma refer k daca merg putin prin oras,ma dau jos,deschid capota si verific,acel furtun de jos e inca rece.deci?

Eu am ajuns la concluzia ca ar fi 99% vina ceasurilor de bord deoarece apa sau ma rog antigelul arde daca pun mana pe furtun.

Singura chestie care imi da batai de cap ar fi tzacanitul ala de senzor al temperaturii apei care(daca scot mufa in relanti) cateodata urca turatia,cateodata nu. :banghead:

Mentionez ca am citit acest topic cap-coada si eu am acel model de ceasuri 20-220 care,dupa cate am inteles fac figuri si se decalibreaza.

Un prieten are o masina identica cu a mea,la fel si motorul.Lucrul interesant descoperit in weekend e ca si lui nu-i urca mai mult de 70.De aici sa inteleg ca as putea sa ma culc pe-o ureche(vb aia) si sa stau linistit?

Va rog un sfat ceva...ca sa iau si senzorul si sa il pun pe raft langa termostat nu imi pica prea bine la bugetul meu de student :D

Modificat de SORY_89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact la 70 imi sta si mie in perioada asta,.....

putin mai inaite sa se faca asa frig , in oras aveam 90 si afara la 75-80..acum nu mai trece de 70, nici afara nici in oras..

sunt motive sa fiu ingrijorat? mentionez ca nu prea am cunostiinte de mecanica..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul e o piesa vitala pentru protectia motorului si nu numai. La voi este blocat pe deschis deci nu va ajunge motorul sa functioneze optim si nu o sa aiba o ungere buna deci viata motorului se scurteaza dar nu e atat de grav ca un termostat blocat pe inchis care duce la "fierberea" motorului.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci un mecanic bun va sti ce sa faca nu?

azi ma duc , sa nu am probleme acum de sarbatori:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de nu se incalzeste si acel furtun pe care e termostatul?

Eu inclin sa cred ca poate fi doar senzorul de temperatura la mine sau ceasurile

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SORY in cazul tau verifica cu un termometru temperatura. Daca ai verificat sonda de apa te poti gandi la ceasurile din bord.

Am vrut doar sa sugerez ca termostatul trebuie sa va asuigurati ca functioneaza pentru ca protejeaza motorul iar cu sonda de apa apar pb dar nu asa grave.

Colegul tau trebuie sa se uite la termostat, cel cu 70 de grade, iar tu intai sonda la puricat.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde as putea gasi termometru cu scala pana la 120 d grade?Daca pun mana pe furtune ard si in nici un caz apa nu are doar 70,are mai mult.Caldura baga peste masura in habitaclu.Oare ce sa-i mai fac? :angry:

Modificat de v@sy
Nu mai da qoute la postul anterior.Foloseste Fast Reply sau Add Reply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!