Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Am un Golf III 1.4 ABD an 1993, am pus VAG-COM-ul si in sectiunea Engine la la Measurements primesc informatii doar grupul 000 care contine 10 valori. Din cate am citit pe internet valoare din casuta 1 corespunde temperaturii lichidului de racire. Este adevarat acest lucru sau am inteles eu gresit? Daca ar fi adevarat atunci temperatura transmisa ECU este total eronata, cand in bord sunt afisate 90 de grade ECU primeste 20 de grade de unde ar rezulta un senzor de temperatura defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"masina porneste dar cand ajunge la 90 de grade temperatura se opreste pur si simplu"

Incearca sa verifici bobina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinamicart, la fel indica si la mine, pe bord aveam 100 de grade si pe VAG COM cam 90, si am schimbat senzorul de temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, azi am observat o problema la g3 pe care nu l am de mult.cand merg constant kilometri intregi ceasul imi indica temperatura de 80 grade si nu mai mult. dupa acesti km sa zicem daca o las in relanti pe loc aprox 5 min imi urca apa destul de mult, peste 110. e normal sa urce asa de repede de la 80 la 110 dupa care porneste si ventilatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici pe tester temperatura reala. E posibil sa iti indice eronat din cauza senzorului de temperatura. Electroventilatorul daca porneste pe treapta 1 de viteza inseamna ca nici nu a atins lichidul pragul de 100 grd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. e normal ca atunci cand stai pe loc temperatura apei sa creasca mai rapid decat daca ai fi in miscare pt ca nu mai trece aer prin radiator care sa raceasca apa.

2. daca iti urca de la 80 la 110 ceva e sigur in neregula:

- ORI in bord iti indica temperatura mai mare decat cea reala (110), caz in care temperatura de 80 de grade in mers de fapt e mai mica adica ai probleme cu termostatul

- SAU temperatura e cea reala, caz in care ai o problema fie cu treapta intai de la ventilator sau termocontactul de pe radiator.

Eu unul aveam probleme cu termocontactul de la radiator si-mi ajungea apa la 110. Acum imi variaza intre 84-95 indiferent de regimul de mers.

Precum ti-a recomandat si Tracto, cred ca ar trebui sa-i citesti cu un VAG COM temperatura reala, altfel nu poti decat specula ce are. E posibil chiar sa nu aiba nici o problema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati de un mic offtopic.Am 1.8 ABS si am o mica problema.Vreau sa stiu cum se numeste piesa de plastic in care e montat senzorul de temperatura al lichidului de racire,care e prinsa de blocul motor prin 2 suruburi.Si din ea iasa furtune.Piesa asta imi e crapata pe la surub si pierd apa.Vreau sa stiu cum se numeste ca sa stiu cum sa o comand.Vreau sa o schimb.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut , daca se poate si aveti placerea ma puteti lamuri cu o treaba vizavi de masina de la profil...

Deci azi am facut un drum de 195 de km si temperatura la apa nu a trecut de 70 grade :( ,a oscilat intre 50-70 C si din cate stiu motorul se "simte" cel mai bine la 90 de grade , masina a vazut si ceva viteza maxim 140km/h ,a vazut si ceva ture... , in rest am mers cu o viteza cuprinsa intre 80-100km/ . E normal , asa greu ajunge motorul la temperatura optima.. , sau ar trebui sa ma ingrijoreze fenomenul?

Astept cu interes parerile voastre cu ce ar trebui sa fac :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura a agentului de racire si termostatul (sa nu fi ramas blocat pe deschis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, azi am vrut sa vad daca ventilatoarele imi pornesc, am lasat-o la relantiu si am tinut-o turata la 3000 de ture pana temperatura a ajuns undeva la 100-110 ventilatoarele deja mergeau , apoi am lasat masina asa pornita sa vad pana la cat scade acul si a scazut pana in jurul valorii de 80 de grade ,apoi am mers un pic cu ea, cam 1 km si temperatura a scazut pana la 70 si a ramas pe acolo (lichidul de racire nu am vazut sa fiarba in vas, nivelul era doar putin crescut fata de cum e cand e rece motorul) , e ok cum se comporta?

Se poate sa imi afiseze eronat temperatura pe bord si in realitate sa fie ok temperatura... sau e dus senzorul /termostatul ori amandoua:( ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati de un mic offtopic.Am 1.8 ABS si am o mica problema.Vreau sa stiu cum se numeste piesa de plastic in care e montat senzorul de temperatura al lichidului de racire,care e prinsa de blocul motor prin 2 suruburi.Si din ea iasa furtune.Piesa asta imi e crapata pe la surub si pierd apa.Vreau sa stiu cum se numeste ca sa stiu cum sa o comand.Vreau sa o schimb.Multumesc.

piesa din plastic se numeste carcasa termostat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ,va rog mult lamuriti-ma daca se poate in legatura cu comportamentul masinii mele :(...

Deci am facut o tura cu ea azi si temperatura a ajuns de abia la 70 de grade dupa vreo 10 km ,caldura imi baga bine... Am ajuns acasa am lasat-o la relantiu si a ajuns acul de la 70 la ~100 de grade si mi-au pornit ventilatoarele ,au mers putin si s-au oprit ,apoi cand au pornit iar, am vazut ca nu mergeau amandoua la fel :( , cel pe partea soferului mergea normal iar celalalt mergea parca intrerupt asa...:( ,am verificat furtunele toate erau calde in afara de cel cu termostatul care era caldut fata de celalalte.

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Azi dimineata stateam la stop la o intersectie din HD cand deodata, ma trezesc ca motorul se tureaza intre 2000 si 2200 de ture, fara sa calc acceleratia. A trebuit sa opresc motorul caci tot oscila intre valorile scrise mai inainte. Cand am iesit dupa masa de la servici, m-am dus la un service. Au pus-o la vag-com si imi arata temperatura motorului de 129 grade cand eu pe bord aveam un pic peste 90.Am o problema cu senzorul de temperatura. Cel putin asa mi-au spus cei de la service si ca trebuie sa-mi iau alt senzor. Problema e ca nu stiu ce cod are. Masina e un golf 3 din 1995 motor de1,8 ADZ 66KW/90CP. Daca ma poate ajuta cineva cu nr. de cod eventual si cu o poza a piesei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog daca puteti sa imi oferiti o parere :icon_thumright: ,pentru ca mi-e frica sa nu fierb motorul...

Ieri am mers pe un drum de tara doar cu primele 2 trepte de viteza ... ,problema care ma macina e ca temperatura mi-a ajuns usor peste 100 de grade :vaidecapulmeu: ,am pus mana pe cotul cu termostatul si era cald si el .

Ventilatoarele din ce am observat pana acum , imi pornesc doar la peste 100 de grade si din ce am citit in carte ar trebui sa cupleze mai intai la 92-97 , ieri nici nu le-am auzit daca au pornit .

La mers normal ,in treptele superioare, temperatura scade de la 100 pe la vreo 70 si cam pe acolo ramane. Caldura baga bine , pe treapta a doua , se incalzeste repede in masina .

Mi-am propus sa schimb curand si antigelul,vreau sa ii pun G12+ si vreau sa stiu cu ocazia asta, daca trebuie sa schimb si altceva ,adica termostatul /senzorul de temperatura sau bulbul de la ventilatoare

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fii sigur ca temperaturile sunt cele care crezi tu ca sunt ar fi bine sa pui un VAG COM pe ea sa vezi temperatura reala. La mine cel putin sunt diferente destul de mari intre ce-i pe bord si realitate.

Eu cand am avut problema asta am schimbat termocontactul si de atunci nu mai trece de 100 temperatura ci doar variaza intre 95-84 grade. Ar fi bine ca inainte sa cumperi ceva sa verifici piesele pe care le ai deja si ma refer la ventilator in primul rand (daca ambele trepte sunt functionale - faci scurt intre pinii 1-2 pt treapta I si 1-3 pt treapta II) apoi termocontact (il incalzesti intr-un vas si ar trebui ca undeva pe la 95 de grade sa faca contact intre pini 1-2) si nu ar fi rau sa verifici si trermostatul (daca scade temperatura sub 80 de grade e ceva in neregula si cu ala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat uleiul, baiatul la cine am dus-o s-a conectat si la calculatorul masinii si mi-a zis ca temperatura pe laptop era de 92 de grade, iar mie in bord imi arata vreo 96 .

Problema e ca nu stiu cat de corect i-a aratat si lui ,pentru ca stiu ca a incercat sa se conecteze sa vada si alti parametrii si nu-l lasa , ii zicea sa astepte cateva secunde si apoi ii dadea eroare (omul imi zicea ca are mufa sau program doar pentru motoarele multipunct se poate sa fi dat eroare din cauza asta).

Daca masina e la relantiu ,temperatura imi ajunge la o 100 si ceva de grade si pornesc ventilatoarele , in mers la un drum mai lung temperatura nu imi ajunge nici cum la 90 ci doar pe la 70 in cel mai bun caz.

Am citit ambele topic-uri dar tot nu stiu incotro sa o apuc ,sunt incepator in ceea ce priveste problemele unui golf, de aici si stresul asta cand am probleme.

Termostatul ,senzorul de temperatura si termocontactul stiu unde sunt ,dar termocupla cum imi dau seama care e :stupid:?

Ca sa nu fie probleme pe topic , daca sunt pareri le astept cu mare interes pe privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termocupla e tot aia cu termocontactul si se afla pe radiator. In ea vine mufa de la ventilator.

Nu pot sa zic nici eu ca am deosebita experienta legata de problemele la golf insa de partea asta m-am lovit.

Daca a reusit sa vada temperatura pe tester inseamna ca aia e.

Ce iti recomand eu tie:

1) verifica daca iti merge treapta intai la ventilator: iei o sarma si faci scurt intre pinii 1-2 de la mufa care duce in termocontact. Ar trebui sa porneasca ventilatorul in prima viteza. Apoi faci scurt intre pinii 1-3 si ar trebui s-o ia a doua viteza. Daca faci contact intre pinii 2-3 nu se intampla nimic.

2) daca ventilatorul e OK atunci e posibil termocontactul sa fie de vina. Poate sa nu cupleze in prima treapta. La mine asa am patit. Singura metoda de a-l verifica e sa-l pui in apa sa fiarba si sa vezi daca cupleaza inainte sa fiarba apa. E destul de ieftin (aprox 50RON) asa ca ai putea sa-l schimbi daca crezi ca face belele.

3) faptul ca temperatura in mers scade de 80 de grade inseamna ca termostatul nu inchide circuitul apei prin radiator la temperatura care trebuie. Teoretic, undeva la 84-87 grade ar trebui sa inchida circuitul exterior al apei. Chiar iti recomand sa-l schimbi, e destul de ieftin si asta (aprox 50RON).

Eu unul in locul tau as schimba si termostatul si termocontactul odata cu schimbul antigelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti,

Am o mica problema cu acul de la ceasul care indica temperatura apei.

Sunt momente cand pornesc dimineata masina, plec la servici, o turez in 2500-3000 rot/min si cand sa opresc motorul, surpriza ....acul se duce peste 130 grade. Verific apa, nici o problema...RECE.

Vin inapoi de la servici, dau cheie si vad ca acul se intoarce inapoi doar cu un interval dintre 2 liniute... Fac asta de mai multe ori si vad ca acul il pot aduce in pozitia initiala...

Intrebare : A MAI EXPERIMENTAT CINEVA ASA CEVA?

Astept raspunsurile voastre....

Mersi

Modificat de passat_b3_grau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista posibilitatea sa ai ceasul defect

testeaza cu vag-ul, sau cu o pereche de ceasuri de la un prieten

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la toti. Am si eu o problema cu indicatorul de temperatura ,la motorul cald se ridica acul la a 2a-3a [cenzurat] si atat .am tot cautat senzorul de temperatura dar nu stiu care este ,daca poate cineva sa mi trimita o poza... cu pozitia acesteia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand e motorul cald apa trebuie sa stea in pozitie verticala ,adica drept in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un senzor cu o mufa cu 4 picioruse. Daca nu-l gasesti pe tubulatura de apa, aproape de motor, cauta pe autokarma la masina ta ca ai si poze.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura senzorul de temperatura a apei cu socul automat si implicit cu consumul de benzina? Si cum pot afala daca senzorul este defect sau ceasul, pentru ca nu mi dau seama dupa cum spuneam mai devreme se ridica acul dar foarte putin sau cateodata deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socul automat cupleaza cand motorul este rece sau mai bine spus cand ii spune senzorul de temperatura ca motorul este rece. Undeva pe la 60 de grade decupleaza socul. Putin probabil sa fie ceasul defect. Senzorul de temperatura e ca un fel de consumabil pentru Golfuri. Ca sa vezi daca senzorul e defect:

1) pui pe tester si vezi ce iti indica (mie imi arata -47 de grade vara!!) SAU

2) scoti mufa de la senzor si ar trebui ca masina sa se tureze putin (daca functioneaza). Daca nu simte diferenta inseamna ca e mort.

Consumul creste daca senzorul e defect pentru ca diagrama de amestec aer-combustibil stocata de ECU depinde si de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!