Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Azi am schimbat senzorul pentru temperatura apei. Tot unul cu inel galben, marca BERU fabricat in Nemtia. O gramada de bani pentru ce face, dar in fine... Cel vechi era ELTH - fabricat in Luxembourg. Am dat o geana pe site-ul lor si par seriosi, sunt pe piata din '76, dar deh...fieru' mai si cedeaza.

Acum temperatura sta la fix 90 de grade in mers si urca pana la 100-103 cand stationez mai mult de 5 minute. Azi am avut conditiile ideale de testare: 15 grade si conditii de trafic medii. Ma declar foarte multumit, mai ales ca problema asta o am de cand am cumparat masina (acum 5 luni).

Ventilatorul radiatorului porneste la 98 de grade. Este ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci daca porneste la 98 de gade sa stii ca este OK dar multi nu stiu aceasta problema si zic ca e o anomalie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SENZORUL DE TEMPERATURA INDICA LA BORD TEMPERATURA APEI SAU ESTE SEPARAT O SONDA PENTRU TEMPERATURA LA APA,SI DACA ESTE UNDE SE AFLA CA NU AM GASIT-O?? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sonda de apa sunt 2 senzori, unul pentru bord, unul pentru ecu.E aceeasi sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INDICATORUL DIN BORD DE LA TEMPERATURA NU TRECE DE 70 DE GRADE DAR TERMOCULA PORNESTE ,AM PUS MANA PE FURTUNE RADIATOR TOATE ARD CALDURA AM IN MASINA ,ASTA INSEAMNA CA SENZORUL PT INDICATORUL DE LA BORD E STRICAT SI CEL CARE DA COMANDA LA ECU MAI FUNCTIONEAZA???? ....NU

ARE ROST SA SCHIMB SENZORUL SAU MERGE SI ASA?????

Modificat de taz21
Nu mai scrie cu Caps Lock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SCHIMBA SENZ. DE TEMPERATURA SI AI REZOLVAT PROBLEMA.BAFTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa testezi cu o interfata.Nu are legatura unul cu altul deci poate sa mearga sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU iti dau dreptate! toti trei senzori dau semnale catre ecu in functie de temperatura motorului(senz. de temp.) gaze ne arse (sonda lambda) si amestec sarac sau bogat (debilmetru de aer) deci toti trei trimit semnale catre ecu diferit dar daca unul din ei nu functioneaza deloc sau in parametri se da peste cap mersul motorului(tremura)cel putin la mine asa a fost si sa rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2 nu are decat legatura cu ceasul din bord.G62 si termocupla trebuie neaparat sa functioneze.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"shekk" Salut. Vad ca ești nou pe acest forum. Eu unu iți recomand sa schimbi acel senzor dacă nu iți indica temperatura normala de 90 grade. Eu am mers asa cam 2 ani de zile ia la un moment dat am pățit-o, adică aveam simtomele astea: http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1376303.

E posibil sa nu trebuiască sa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shekk - Exact asa se intampla si la mine. Am schimbat senzorul si acul sta fix la 90 de grade in mers. Cand stau in trafic mai urca si pe la 100, dar ventilatorul porneste la 98. Andrei are dreptate! Schimba-l ca e ieftin si reparatia face banii. Operatiunea iti ia 1 minut. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca la mine electroventilatorul porneste la prima linie dupa 90 de grade si scade pana la 90 cand se opreste sa inteleg ca nu trebuie sa-mi fac probleme? Din cate am observat porneste destul de zgomotos, oare este pe a 2-a turatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu senzorul pt ca cel vechi nu statea la 90 da la fel este si asta...la relanti daca o las urca la 90 si imd cum trece putin de 90 porneste electrovent. si scade temp unde la 85 dar in mers nu urca la 90..pe la 75-80 sta. sa fie si asta defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa-l dai jos, il fierbi intr-o oala si vezi cu un termometru la cat deschide. Dupa il lasi sa se raceasca si observi la cat inchide. O sa ai surpriza sa vezi ca ramine deschis. Oricum cred ca trebuie sigur inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ieftin termostatul, si asa nu iti mai consuma, motorul incalzindu-se repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat de la autokarma cu 50 de lei si cand l-am probat lucra in parametrii normali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. am si eu o intrebare ( sper sa nu fie stupida). din cauza sondei de temperatura ( la mine este cu manson galben) este posibil sa nu mearga motorul rotund la relanti? la mine oscileaza intre 750-850. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor ce sa-i fac..? dupa cum am postat am schimbat senzorul de temperatura dar nici o modificare sesizabila tot pe la 75-80 sta...aseara am lasat muzica sa mearga si pozitiile timp de o jumatate de ora dupa care nu a mai pornit...am chemat 2 baieti sa ma impinga si cand a pornit a mers smucit dupa care murea motorul..i-am dat curent a pornit dar cand ajunge apa in jur de 90 grade se opreste motorul pur si simplu..daca se raceste porneste fara probleme pana ce ajunge iar la 90 si se opreste..oare sa fi inregistrat ceva erori cand am pornit-o impinsa si deaia sa reactioneze asa??sa-i fac o scanare vag si sa sterg erorile(poate fi doar asta)?pana sa o pornesc impinsa mergea normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa faci o masurare a bateriei si a alternatorului ; posibil bateria pe duca sau alternatorul nu mai incarca; si in privinta inpinsusului eu stiu ca nu prea este indicat poate sa sara cureaua de la puct si de aici tot necazul,cel mai bine in asemenea cazuri alta masina sa iti dea curent.BAFTA MULTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina porneste dar cand ajunge la 90 de grade temperatura se opreste pur si simplu

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porneste masina, scoate mufa de la senz. de temp. si vezi daca se intimpla acelas lucru , daca da inseamna ca trebuie schimbat senzoru sau mai exista o explicatie ; mufa de la senzor sa nu faca contact sau dusa . Daca dupa aceasta operatie nu ajungi la ni-un rezultat mergi spre motorasul pas cu pas ;posibil sa-ti ramana socul tras tot timpul si daca la temp. de 90 grade sta tras opreste motorul. sper sa-ti fie de ajutor .Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti fi mai explicit putin cu chestia cu socul tras te rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu senzorul pt ca cel vechi nu statea la 90 da la fel este si asta...la relanti daca o las urca la 90 si imd cum trece putin de 90 porneste electrovent. si scade temp unde la 85 dar in mers nu urca la 90..pe la 75-80 sta. sa fie si asta defect?

Presupun ca temperaturile la care faci referire sunt citite de la instrumentul de bord. Nu intotdeauna coincid cu cele reale. Temperatura reala o poti citi doar cu VAG COM.

Daca temperatura lichidului de racire este prea mica in general este blocat termostatul in pozitia deschis. In mers, radiatorul se raceste mai usor si de aceea si temperatura scade. Daca insa termostatul este OK, acesta ar trebui ca la 84-87 de grade (in functie de tipul termostatului) sa inchida circuitul mare de racire si temperatura sa nu scada sub 80. Deci iti recomand sa-l verifici.

Exista alte topic-uri care trateaza acest subiect.

Iti recomand o diagnoza cu VAG COM ca sa vezi exact plaja de variatie a temperaturii.

Nu da neaparat vina pe senzorul de temperatura. El poate doar sa-ti indice o problema, nu el sa fie cel care o genereaza.

masina porneste dar cand ajunge la 90 de grade temperatura se opreste pur si simplu

Nu ai dat nici un fel de detalii asupra modului cum se opreste: scade turatia pana moare sau se opreste ca si cum ai scoate contactul? Daca incerci sa pornesti din nou imediat ce s-a oprit o ia din loc?

In orice caz, ar trebui sa pui testerul pe ea si sa inregistrezi toti parametrii de baza pana in momentul cand "moare" motorul. Atunci vei putea vedea exact cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!