Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Daca prin suntare iti merg ambele viteze la ventilator, iar la 92 de grade (treapta 1) 99 de grade (treapta 2) nu pleaca, termocontact defect, asta dupa verificarile de rigoare. Adica: verificat siguranta nr. 19, verificat radiatorul adica sa se incalzeasca uniform si mai ales in zona termocontactului, mai e posibil sa nu-ti indice corect in bord sau sa fie decalat.

Daca prin suntare pleaca doar o treapta sau niciuna. Trebuie verificate relee cabluri ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Ma ajuta si pe mine cineva cu codul de la senzorul de temperatura a lichidului de racire de pe blocul motor?

Masina e cea din semnatura adica Golf 3 / 1993 1.6l motor tip ABU 55KW nr identif WVWZZZ1HZPW524824

Eventual de unde as putea cumpara senzorul respectiv intr-un timp scurt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat un senzor si l-am inlocuit pe cel defect. Cel cumparat de mine are inel albastru si e de produs de SWAG parca (made in Germany).

Cu VAG COM imi indica o temperatura un pic peste 90 fara sa o turez iar daca o turez abia la 100-105 grade porneste si ventilatorul de la radiator.

Pe bord imi indica tot timpul cu 20 de grade mai putin.

Nu e posibil oare ca senzorul pe care l-am pus acum sa fie decalibrat?

Cand am demontat senzorul vechi am observat ca avea inel galben, are vreo importanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu indica tot timpul 110-115..de nou..da eu știu ca nu fierbe.se oprește acolo la 110.și acolo sta...eu cred ca acolo e 90.poate e defect de fabrica...sau... :) c

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat un senzor si l-am inlocuit pe cel defect. Cel cumparat de mine are inel albastru si e de produs de SWAG parca (made in Germany).

Cu VAG COM imi indica o temperatura un pic peste 90 fara sa o turez iar daca o turez abia la 100-105 grade porneste si ventilatorul de la radiator.

Pe bord imi indica tot timpul cu 20 de grade mai putin.

Nu e posibil oare ca senzorul pe care l-am pus acum sa fie decalibrat?

Cand am demontat senzorul vechi am observat ca avea inel galben, are vreo importanta?

Ar fi bine sa il inlocuiesti tot cu unul galben.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Cojocar

Salut.

Am si eu unele probleme cu masina mea. Nu sa sa spun prea sofisticat ... asa ca o sa fiu rapid si punctual.

- Dupa ce sta masina mai mult timp, de seara pana dimineata, nu porneste din prima, doar daca pun contactul cam de 3 ori si dupa care sa o pornesc... si atunci cam greu.

- Dupa ce porneste merge cam aiurea de zici ca merge in "3 pistoane". Iar faza asta dureaza cam 2 minute.

- la un momendat dupa ce a pornit incepe masina sa se tureze de una singura, iar intr-o zi s-a turat chiar tare (din pacate nu am turometru sa va spun pana la ce turatie a ajuns)

- Am sesizat ca in momentul cand se tureaza se aude un tacanit pe la tabloul de sigurante.

- Aseara am fost prin oras (la Cuparaturi) nu a fost foate cald afara si cand am ajuns in fata blocului am auzit ca ventilatorul era pornit si temperatura era cam a 70 grade.

- Colac peste pupaza ventilatorul de aer nu mai merge in primele 3 trepte doar la treapta 4.

Am citit acest topic si banuiest ca e senzorul de temperatura dar mi-e frica ca e si altceva.

Ma puteti ajuta va rog in solutionarea acestor probleme. Sau macar sa-mi dati niste sfaturi.

Multumesc din suflet

Modificat de Andrei Cojocar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei: Incearca dimineata cand ajungi la masina, dupa ce a stat, sa scoti mufa de la senzorul de temperatura, si porneste-o. S-ar putea de la el sa fie problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Cojocar

Multumesc de sfat.

Fac acest test dar va intreb: Dupa ce scot mufa si pornesc, cum mi-as da seama ca e de la senzor sau nu?

Ar trebui sa meage masina normal? sau sa mearga turata??

Nu prea le am cu mecanica ... invat din greseli si din probleme.

Multumesc pentru promtitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wacko:

Daca se tureaza singura verifica motorasu de relanti

Legat de viteza ventilatorului desfaci panoul acela de ventialtie si misti putin de tablita de cupru de contact si o sa mearga .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei Cojocar normal ar trebui sa mearga turata... dar am avut si eu o problema legata de senzor, si anume la mine nu se mentinea motorul pornit cand acesta era rece. am facut acest test si a pornit motorul, s-a mentinut, dar nu era turat cum ar fi trebuit adica 1500 rotatii. dar am schimbat totusi senzorul, si problema s-a rezolvat.

Modificat de alin12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea cand am avut aceasta problema, cu senzorul de temperatura, mi-o ineca de dracii o lua. Cu motorul pornit, cand bagam mufa, mi-o tura foarte tare, mi-o ducea in limitare. Cum am scos acea mufa, a inceput sa mearga normal, fara nici o alta modificare. Unicul impediment, era ca nu mai imi indica temperatura in bord. Am mers asa timp de 6 luni. Am cumparat un senzor de temperatura, cu inel albastru, si de atunci, nu mai am probleme, adik de un an jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

- Dupa ce sta masina mai mult timp, de seara pana dimineata, nu porneste din prima, doar daca pun contactul cam de 3 ori si dupa care sa o pornesc... si atunci cam greu.

- Dupa ce porneste merge cam aiurea de zici ca merge in "3 pistoane". Iar faza asta dureaza cam 2 minute.

- la un momendat dupa ce a pornit incepe masina sa se tureze de una singura, iar intr-o zi s-a turat chiar tare (din pacate nu am turometru sa va spun pana la ce turatie a ajuns)

- Am sesizat ca in momentul cand se tureaza se aude un tacanit pe la tabloul de sigurante.

Exact aceeasi problema am avut si eu. Am scanat cu un VAG COM si apoi am schimbat senzorul de temperatura. Iti recomand si tie acelasi tratament.

PS Tacanitul ala de la panoul de sigurante m-a speriat de nu mai porneam radio-ul in masina ca sa pot auzi cand incep belelele :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Astazi s-a incalzit lichidul din rezervorul pentru lichid de racire pana au iesit aburi din el ( m-am si speriat ...am crezut ca luase foc ceva pe acolo pentru ca iesea mult ) . Temperatura care mi-o arata acolo in bord este mai mereu peste 100 grade cateodata chiar la maxim . Eu am observat ca sta mai mereu la o temperatura care nu este normala dar nu am dat importanta insa astazi m-am cam speriat :P . Este prima mea masina si nu ma pricep deloc ... stie careva ce trebuie sa schimb ca sa nu mai fie probleme ? M-am uitat prin manualul de reparatii dar ce scrie pe acolo ma depaseste :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul porneste ? S-a aprins martorul din bord ?

Daca nu trebuie verificat ori ventilatorul ori termocontactul .

De asemenea ar fi bine sa verifici/inlocuiesti termostatul.

Daca mai mergi asa o sa arzi garnitura de chiulasa .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Cojocar

Referitor la problema mea...

Astazi dimineata cand sund 8-9 grade si cu ceata pe masina am incercat sa o pornesc (cu senzor activat cu tot...) si spre mirarea mea a pornit bine, de la prima cheie.

Dar ieri am scos capacu de la delcou si am curatat contactele alea cu un smilgher foarte, foarte fin.

Acum poate era si din cauza aia pentru ca contactele alea erau cam ozidate si sunt cam roase. Am sa incep sa schimb totusi senzorul si dupa apa capacul de al declou.

Multumesc si am sa revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asteptam Andrei cu noutatile.

Marga, Problema ta cu lichidul de racite care se incalzeste asa tare, eu zic ca este de la termostat. Cum a zis ci colegul Tracto, electroventilatorul porneste?

Exista posibilitatea ca sa se incalzeasca asa si din cauza electroventilatorului care nu porneste. Te asteptam si pe tine cu noutati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spui martorul din bord te referi la butonul care trebuie sa astept sa se stinga ca sa pornesc masina nu ? Acela s-a aprins o singura data in timp ce mergeam ( se aprindea si se stingea insa si-a revenit ) . Electroventilatorul nu porneste cand pornesc masina insa il mai aud cateodata cand opresc masina . Temperatura creste destul de repede , dupa 5-6 minute de mers ajunge pe la 120 de grade .

Cam cat costa sa schimb termostatul sau electroventilatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai verifica care e problema : Termocontact , termostat sau electroventilator eventual radiator infundat ?. Apoi remediaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva mi-a spus ca trebuie schimbata pompa de apa . Singura solutie ca sa aflu care dintre ele nu functioneaza cum trebuie este sa ma duc la un mecanic ? Eu am intrebat cam cat costa reparatile pentru termostat sau electroventilator pentru ca stau cam prost cu banii si trebuie sa stiu cam cat trebuie sa strang ca sa o duc la un mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema era ca nu mai aveam apa ...deloc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul meu de temperatura a apei nu sta normal la 90 adica asa... | , ci sta cam cu 2 milimetrii peste 90 . Cam asa.... / , bine nu ajunge la linia dintre 90 si 110 dar pe aproape. Deci imaginati-va, trece peste 90 cu aprox. 2 milimetrii. Termocupla porneste e totul OK. Daca dau drumul laerotermei sta cu 2 milimetrii pana in 90 de grade. Sa ma ingrijorez de asta ? Sau e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde este situat senzorul de temperatura a lichidului de racire care da temperatura la indicatorul din bord? Sau mai bine zis, e acelasi senzor cu cel care citeste temperatura pt ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci, cum stai cu fata la motor, urmaresti furtynul care iese din radiator, si intra intr-un "T". Acolo se afla un cablu cu 4 fire, care duce la senzorul de temperatura, care este tinut de o siguranta in forma de "U"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!