Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Golf 3 1.9 TD din 94 ( fara ECU ) are senzor de temperatura ? La mine daca merg in oras vreo jumatate de ora se incalzeste apa la 90 grade dupa care coboara pana la 80 chiar si sub, si iar urca , daca merg turat si e circulatie bara la bara. Afara nu urca aproape deloc , nici pana la 70 grade. Caldura baga dar parca nu destul. O fi senzorul de vina sau termostatul ?

Modificat de phenom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot verifica daca e termocupla sau senzorul de temperatura? Totusi daca las masina la relanti imi arata si 90 in bord..si tind sa cred ca ar fi bun senzorul...sa fie termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clckerr - verifica totusi ce fel de termostat trebuie sa ai pe tipul tau de masina ( mergi la un magazin de piese auto cu certificatul, neaparat sa iei Wahler, acum sa vezi la cat trebuie sa deschida la tipul tau de motor). Inclin sa cred ca e termostatul daca zici ca la relanti se ridica la 90.

Phenom - la tine tot termostatul trebuie sa fie de vina, exista un topic prin care se verifica acesta, pana pe la 80 si ceva de grade nu ar trebui sa ai calde ambele furtune din zona termostatului, dupa ce ajunge la temperatura de deschidere incepe sa deschida termostatul si sa circule lichidul de racire si pe circuitul mare al motorului, dar numai atunci, daca este blocat pe deschis atunci stau calde ambele furtune mai tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le verific dupa ce o sa dau niste ture de oras , pentru ca daca pornesc masina si o las asa la relanti nu urca acul , eventual daca sta vreo ora probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul e bun..l-am luat dupa cod motor si tot ce mai trebuie. + ca ala care l-am scos era 100% identic cu asta care l-am pus..doar ca era facut in 2006 iar asta care l-am pus era in 2010. Cel ca l-a schimbat a zis ca era bun si ala dinainte..ca era inchis cand la scos...ca nu a curs apa de dupa el...si cand la scos a inceput sa curga antigel.

Eu tind sa cred ca nu e de la termostat....sa fie senzorul de temperatura? Altceva ce sa fie?

Mi sa parut curios ca la service in bord imi arata 76grade si a pornit ventilatorul pentru scurt timp...tind sa cred ca senzorul de temperatura e stricat. Se schimba greu la 1.8 ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa schimbati senzorul incercati sa calibrati ceasul dupa senzor, daca nu merge in parametrii schimbati-l. Cl!pt cKeRR -referitor la caldura in masina..si la 70 de grade trebuie sa ai caldura in masina relativ multumitoare. daca nu ai caldura suficienta sa nu fie de la radiatorul de incalzire-de sub bord. daca termocupla a pornit inseamna ca aveai apa la 92 grade in radiator. rar se intampla ca la golf 3 sa se defecteze sonda termocuplei manifetand pornirea mai devreme a electroventilatorului. in cele mai multe cazuri nu porneste,sau sta pornit tot timpul odata cu punerea contactului-foarte rar.

introduceti si voi un termometru in vasul de expansiune si vedeti temperatura ape si comparati cu cea din bord-cu motorul pornit, evident. ;)

Modificat de arabel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu fiu off...da nu cred sa fiu: cum sa calibrezi ceasul?e o idee buna,mai ales daca vezi ca deschide termostatul,ca porneste ventilatorul etc. as vrea sa fac si eu treaba asta.insa nu stiu cum sa umblu la ceas.la mine diferenta e de 30-35 de grade.adica in bord arata mai mult.,desi eu stiu cum stau treburile real cu motorul.... mentionez ca am bord model cu ceas analogic.masina din semnatura.

merci :icon_thumright:

p.s. undeva am gasit ...un reglaj de ceas...pe forum...da nu am mai dat peste postul respectiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spatele ceasului de apa este o rotita pe care o invarti.Era explicat intr-un post.Cred ca se regleaza dupa ce ajunge apa la 90 pentru ca se stie ca atunci acu sta vertical.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani!!! :sbine:

Ma gandesc ca s-ar putea in felul urmator,nu am incercat e doar o idee

In momentul cand deschide termostatul si apoi porneste ventilatorul stim ca ar trebui sa avem in jur de 90 de grade,scoatem limba de la ceas si o fixam in dreptul la 90 de grade,eventual cu un termometru in vasul de expansiune ar fi mult mai exact.

Mie imi indica bine temperatura si nu am incerca,poate incearca cineva la care nu ii indica bine si ne spune daca merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie scoa acul, teoretic, ceasul are o plaja de actiune, adica intre 87 si 92 grade acul trebuie sa stea unde va la 90 pe ceas, shiar daca temperatura oscileaza cu cateva grade, umbland la ac ai dat totul peste cap. app, cand pleaca termocupla sunt 92 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Sunt si eu nou pe forumul asta si am un GOLF 3 CL din '93 , 1,4 l ABD si am avut si eu o problema legata de temperatura, nu mi se ridica acul in bord la apa chiar si dupa 20-30 min de mers prin oras.

Si am constata ca problema era termostatul care era blocat pe deschis, l-am scimbat acuma in 20-30 min urca temperatura la 70 grade si porneste termocupla.

Nu cred ca este normal sa porneasca termocupla la 70. Am degand sa schimb senzorul de temperatura, ce parere aveti are rost ?

Am tot auzit ca se vorbeste pe forumul asta de VAG-COM , am vreo sansa la modelul meu de golf sa fac un test cu VAG-COM ? pentru ca am inteles ca merge numa la modele de dupa '94.

Am atasat o poza cu mufa care o am eu in bord.

post-77470-0-36148200-1293951448_thumb.j

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-merge testata cu VAG-COM(aceea este si mufa pt modelul tau)

-nu iti indica bine temperatura din cauza sondei de temperatura(asta e pb la marea majoritatea golfurilor 3)

-rog un moderator sa faca ceva in privinta acestui thread ca toti sunt speriati cu aceasta defectiune si nu citesc cele 44 de pagini unde isi spun toti defectiunile si remedierile acestei probleme legate de temperatura si se scrie in continuare degeaba...

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogmotorsport Multumesc mult pentru raspuns, ai idee ce tip de cablu am nevoie pentru mufa mea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten mi-a zis ca, cablul KKL si adaptorul asta se potrivesc la masina mea.

In legatura cu senzorul de temperatura l-am schimbat acuma seara si am lasat masina sa mearga la retalti si acuma a urcat temperatura la 90, a cuplat si termostatul si termocupla.

De cand am luat masina nu am vazut sa urce acul la 90, deci clar senzorul de temperatura arata cu vreo 20 grade mai putin.

Poate senzorul si termostatul sa afecteze cosumul asa de mult? reamintesc ca ultimul consum a fost in jur de 16-17%.

Am sa incerc sa fac un consum acuma cu senzorul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat au costat termostatul si senzorul si de unde le-ai luat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten mi-a zis ca, cablul KKL si adaptorul asta se potrivesc la masina mea.

In legatura cu senzorul de temperatura l-am schimbat acuma seara si am lasat masina sa mearga la retalti si acuma a urcat temperatura la 90, a cuplat si termostatul si termocupla.

De cand am luat masina nu am vazut sa urce acul la 90, deci clar senzorul de temperatura arata cu vreo 20 grade mai putin.

Poate senzorul si termostatul sa afecteze cosumul asa de mult? reamintesc ca ultimul consum a fost in jur de 16-17%.

Am sa incerc sa fac un consum acuma cu senzorul nou.

pai..ai schimbat si termostatul sau numai senzorul de temperatura?pt ca ai intrebat daca....Poate senzorul si termostatul sa afecteze cosumul asa de mult... termostatul sigur influenteaza negativ...despre senzor,parerea mea e ca nu are cum sa dea consumul ala-e parerea mea-...din ce ai scris mai sus eu am inteles ca inainte de a schimba ...ce ai schimbat,nu iti deschidea termostatul si nici nu pornea termocupla...daca e asa...senzorul nu are-parerea mea din nou-nici o legatura...spun asta pt ca sunt patit cu senzorul de temperatura.(citez din mesajul tau: si acuma a urcat temperatura la 90, a cuplat si termostatul si termocupla.-d-aia am intrebat ce ai schimbat)

in sfarsit...bine ca totul e bine.da e fain daca ne lamuresti si pe noi ce anume ai schimbat....:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Auto Motor din Badea Cartan. Termostatul 50 si senzorul 28 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns.exact aia gandeam si eu ca e motivul functionarii corecte : schimbarea termostatului.acul a urcat acum la 90,asa cum trebuie,in urma functionarii corecte a termostatului.nu stiu daca trebuia schimbat senzorul,da e bine ca nu mai ai probleme.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data am schimbat termostatul pentruca era blocat pe deschi si in bord acul nu se ridica aproape deloc. Dupa schimbare urca acul pana la maxim 70 si saptamana asta am schimbat si senzorul. Si acuma urca si acul in bord la 90 daca merg mai mult.

De ce cred eu ca a fost bine ca am schimbat senzorul : din cate am auzit si citit pe forum am inteles ca ECU stie ce temperatura are motorul de la senzorul de temp. si daca acest senzor indica prost inseamna ca ECU o dea mai mult carburant la injector. (e buna teoria asta sau am inteles eu gresit?)

Pentru consumul meu extraordinar de mare am cam doua variante sa schimb senzorul de temperatura si sonda lambda . Bine inteles ca am incercat si eu varianta senzorului care a fost 28 lei, dupa un test cu VAG-COM sa vad daca schimb si sonda care ii umpic mai scumpa 360 lei :) . Multumesc mult pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce marca este senzorul care a costat 28 lei, ce culoare are inelul, mi se pare foarte ieftin si vad ca esti multumit de el. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI EU SUNT CURIOS DE SENZORUL ALA IEFTIN

IMI TREBUIE SI MIE UNUL DE CULOARE GALBENA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este Meyle cu inel albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!