Jump to content

Ulei MOTUL


zGb
 Share

Postare recomandată

ieri cand am fost la curse a venit la mine un reprezentant de la firma importatoare de ulei MOTUL si m-a intrebat daca nu cumva ma intereseaza uleiul lor ca e special de racing ca noi tot omoram diesel-urile etc...oricum am ramas socat de specificatiile uleiului care mi le-a zis adica 15W-50 :) :P :P l-am intrebat domne e pentru vw tdi pompe duse sigur sigur? omu a raspuns afirmativ si aia e...voi ce parere aveti? in cat timp crapa motoru cu uleiul asta? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu nu cred ca e pentru motorul tau PD. e pentru benzinari de ture multe care merg sportiv. Tu mai bine pune Castrol pentru PDuri sau alt ulei bun facut special pentru motorul tau si schimba uleiul la maxim 10.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca intervin,dar avand in vedere ca m-am ocupat acum ceva timp de importul unei marci de uleiuri,am cata de cat idee despre asta.

pentru pompe duse se utilizeaza numai ulei cu specificatia de rigoare

pot sa va garantez ca un ulei de tipul 15 w....nu este nici macar semisintetic.....asa ca ar trebui sa va ganditi foarte bine ce ulei sa folositi

uleiurile sintetice sint de tipul 0w,5 w

se mai utilizeaza la motoarele cu uzura 10w 60,specificatie intalnita la castrol(rs),dar care in ultimul timp nu mai este agreata vw grup.

fara vreo legatura cu ordinea ,va recomand:mobil,castrol,aral........sint toate trei la acelasi nivel calitativ

important e sa respecti specificatia fabricantului(in cartea de instructiuni de folosire a masinii,pe busonul de umplere la ulei,etc)nu intotdeauna uleiurile recomandate de reprezentante sint cele mai bune......ei recomanda un brand care este contractat,implicit le ofera niste facilitati si avantaje materiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei ce vand uleiul nu se pricep neaparat la motoare iar motoarele PD folosesc ulei special facut pentru ele , nu conteaza cum se numeste sau ce specificatii are uleiul ci norma acestuia, la PD este 505 01 daca nu ma insel..

@voinea - la mine castrol imi aprinde becul la ulei dupa max 7500km (fara a forja masina) si am folosit Aral fara probleme, schimbat bineinteles la 10 000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pana acum am avut aral pt pd 505.01 5w-40 si ma gandeam sa pun castrol tot 505.01 bineinteles!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut pe TDi club baetasi care folosec Motul ptr pompe duze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bora_tdi Daca masina ta este fabricata inainte de 2001(si este sigur), schimbul de ulei se face la 7.500km si nu la 15.000km ca la motoarele PD de dupa 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad, masina mea e fabricata in octombrie 2000, iar intervalul e 15000-normal, eu schimb la 10 000 si chiar sub.

sau si aici se aplica regula "model 2001 " ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte regula anului fabricatie( >07.2000=model 2001), daca motorul este PD, atunci intervalul este 15.000km. Gata cu off-topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi nu mi se pare off topic, ca e "nelamurie ulei".

iar bora tdi de 115 cai e numa pd.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

Iata cateva topic-uri in care s-a discutat despre uleiurile de motor pentru diesel, cu sau fara PD, si perioadele de schimb:

TDI and SAE 0w30 oil grade

Ulei pentru PD! O problema?

vw506.00 vw506.01

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?

Ulei motor

ulei TOTAL QUARTZ 50501

daca am timp pun si link-uri.

have a nice day, too

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad chestia cu 7500km a fost odata cand porsche a impus cu toti dealeri schimbarea filtrelor/ulei..etc pt. ca vezi tu avem o tzara cu probleme cu motorina, aer..etc. si oricum era valabila pt. toate TDI-urile..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu v-am citat din cartea tehnica a masinii. Iar eu am avut si masina adusa din Germania si din Canada. Plus ca si la motoatele PD este specificat ca in tarile in care motorina are o cantinate mai ridicata de sulf, este recomandat schimbarea uleiului la 7.500km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sal all am si eu o nelamurire am un a6 2.5 tdi v6 break din 2001 si nu stiu ce e e oare pompe duse si nici ce ulei sa folosesc pina acum foloseam valvoline 5w40 pe un a6 din 98 1.9 tdi, iar acum nu stiu ce sa folosesc ??poate ma lamuritzi si pe mine sa folosesc tot valvoline ?? si la cit se schimba ??thxx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Eu v-am citat din cartea tehnica a masinii. Iar eu am avut si masina adusa din Germania si din Canada. Plus ca si la motoatele PD este specificat ca in tarile in care motorina are o cantinate mai ridicata de sulf, este recomandat schimbarea uleiului la 7.500km.

<{POST_SNAPBACK}>

Asa e Vlad,dar pe cine sa mai crezi?Vw-Ro spune ca nu-i prea buna motorina(dar importam masini care au nevoie de un service ce ne omoara,in cazul asta),iar OMV,MOL sau SHELL spun ca nu-i adevarat,ca motorina corespunde normelor Euro4.Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Pentru un motor cu PD(tdi 116cp) cei de la vw(midocar si porche) mi-au recomandat un ulei care sa aiba specificatia exacta(adica sa scrie pe el pompe duse)....

Ei mi-au recomandat aral 5w40 pompe duse aral(5w40 431....specificatie VW 505.01) sau castrol.

Eu pentru mine am luat un aral full sintetic 5w40.

Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am tdi-pd 115 cp si folosesc aral 5w 40 - 431 care e special pt pd, e mai scump decat cele pt diesele normale...dar asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Baieti, puteti sa puneti orice marca de ulei cunoscuta (Castrol, Aral, mobil, Agip, etc...) atata timp cat respecta normele pentru Pompe Duse (PD). Se poate chiar completa cu o alta marca de ulei cand e necesar (bineinteles tot pentru PD) fara a fi nici o problema. Iar schimbul pentru praful de la noi din tara e 10000 Km. Daca se merge sportiv cu masina sau cu viteze ridicate pe autostrada se poate schimba la 7500 Km. Parerea mea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 9700 km si vreu sa fac schimbul de ulei si tot ce mai trebui ...Problema e ca nu stiu ce sa pun ..si mai rau este ca masina are in ea ulei Shell :P

Ce recomandari avetzi pt un motor ca al meu? Contez pe ajutorul vostru. :icon_mrgreen:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal as recomanda un ulei Castrol care respecta norma specifica motorului tau (norma pe care nu o stiu pe dinafara dar e specificata pe motor, in cartea tehnica etc ceva gen 50x.y)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Personal as recomanda un ulei Castrol care respecta norma specifica motorului tau (norma pe care nu o stiu pe dinafara dar e specificata pe motor, in cartea tehnica etc ceva gen 50x.y)

<{POST_SNAPBACK}>

Am si eu o intrebare pertinenta ( sper) ! De la ce firma era baietelu'ala care dorea sa vanda ulei MOTUL dublu esteric pentru PD-uri . E clar ca era total dezinformat deoarece MOTUL ca orice fabricant serios are in gama atat ulei MOTUL Specific 505.01 cat si MOTUL 506.01 . In fisele sale tehnice MOTUL recomanda pentru PD-uri Specific 505.01 care a fost dezvoltat special pentru a putea prelua eforturile dintre cama si pompa-duza . Uleiurile MOTUL din gama 300V au intradevar si un 15W-50 dublu esteric care este folosit la benzinare in regim racing deci nu are ce cauta la PD-uri.

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Cu scuzele de rigoare pentru redeschiderea acestui topic foarte vechi, vreau sa va mentionez experienta mea cu MOTUL Specific 505.01. Probabil multi ma vor contrazice, dar imi asum acest risc :pirat: . Pana mai "ieri" eram unul din cei ce considerau ca uleiul Motul e "miezul". Am avut acest ulei Motul de 3 ori in masina si de fiecare data mi s-a parut un pic cam subtirel si parca un pic mai zgomotos motorul (mai ales la rece!) insa n-am bagat in seama fenomenul continuand sa cred ca uleiul asta e "best money can buy". Eu fac reviziile la intervale de 7.500km. La ultimele 2 revizii am avut Castrol Magnatec si apoi Aral Tronic (ambele evident cu specificatie 505.01) si masina a mers foarte ok. Bun...cu putin timp in urmma am facut un nou schimb de ulei si am revenit la Motul Specific achizitionat din aceeiasi sursa cat se poate de oficiala. Bun...imediat dupa schimb, am sesizat un zgomot mult mai pronuntat la relanty decat cu precedentele uleiuri (Castrol si Aral). Acelasi zgomot mult mai pronuntat si in sarcina..Plus ca auzeam turbina in sarcina un pic mai accentuat decat era normal.

Dupa cateva zile am decis sa renunt la uleiul asta si sa revin la unul din cele precedente. Asa ca am scos Motul-ul si am revenit la Castrol Magnatec. Odata cu asta, motorul muuuuult mai silentios si in relanty si in sarcina, turbina n-o mai aud in habitaclu, iar confortul meu evident sporit.

Cu aceasta ocazie pot sa afirm cat se poate de clar ca in viata mea nu voi mai folosi uleiul asta pt masina in cauza!

Din pacate si eu am fost o "marioneta" a marketingului bine pus la punct si a zvonisticii de internet unde toata lumea lauda Motul-ul pentru simplul fapt ca e un ulei foarte folosit in motorsport fara sa realizam ca ceea ce se comercializeaza pe piata de larg consum nu are nici o legatura cu cea se foloseste in motorsport...

Nu generalizez deci la intreaga gama de uleiuri Motul; ma refer aici doar la acest Specific 505.01

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu trecusem pe Mobil 1 0W40 de care am fost f. multumit, dar m-a pacalit si pe mine "valul" si am trecut pe Motul Specific 505.01 (desi am ALH).

Am sesizat acelasi lucru, zgomot in special la pornire.

Urmatorul schimb o sa fie http://www.divinol.com.ro/divinol-syntholight-505.01-5w-40.php

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios cum o sa ti se comporte masina cu Divinol. Personal am avut si asa ceva dar la o masina pe benzina si nu prea mi-a placut..cam prea subtire si motorul un pic mai zgomotos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!