Jump to content

Blocul motor din duraluminiu?


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca s-a rupt un umar din blocul motor...si anumele la al treilea surub care tine piesa aceea care e in contact cu suportul motor din partea stanga.

Adica s-a rupt la filet, in sensul ca trebuie reconstruit umarul si eventual reconstruire filet.

E oare din duraluminiu blocul motor?, ca sunt niste meseriasi care am inteles ca se ocumpa cu sudarea lui.

Asta e, cred ca azi imi scot motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cat stiu pana in momentul de fata toate blocurile sunt din fonta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fonta. Dural este numai la Honda 2.2 TD, scos anul trecut.

Vezi ca fonta se sudeaza f greu, trebuie respectate niste proceduri speciale.

Se incalzeste blocul la o temp de aprox 400-600-800 grade, in functie de ce concentratie de carbon este in fonta din blocul motor. Sudura se efectueaza in flux de CO2 sau Argon, la temperatura mare ("in gura cuptorului"). Acum cred ca se poate efectua si in curent continuu. Apoi, dupa sudura urmeaza un tratament termic de detensionare a sudurii. Acest tratament nu il conosc. Orticum, nu se poate face in "fata masinii". Nu stiu apoi cum se va comporta motorul pentru ca tu ii vei aplica un anumit tratament termic. Vor trebui refacute tratamentele termice ale "camasilor de cilindru" (asta daca nu cumva reuseste sa nu le afecteze, ceea ce nu cred). Poate exista ceva ce nu stiu eu.

Oricum te compatimesc. E cam grav ceea ce ai patit.

Bafta multa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu meseriasu care se va ocupa de operatiune.

Idee e ca nu poate reface cotul cu filet, in schimb va fixa un prezon pe blocul motor prin sudare, iar la capatul celalalt e filet.

Chestia e ca individul face chestia asta in mod curent si atentie: sunt OPTIMIST... :)

Cred ca deseara il duc la meserias.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multa bafta. Sa ne spui si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Horatiu, fabia 1.4 benzina are bloc de aluminiu inca din 2001. Posibil la diesel sa fie altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, dar e la benzina. La motorina e cam altfel. Pana acum la motorina (solicitari mult mai mari - cuplul in special) singurul este cel de Honda 2.2l. sunt convins ca si germanii vor "inventa" blocul de aluminiu pt diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

More ligt please.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa au desavarsit meseriasii capodopera:

"Bucsa metalica de otel sudata dupa ce au dat cu flexul pe bloc.

Tarod special de fonta de sudat la rece."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu-l lauda nimeni pe moshu care a desavarsit capodopera? Sau cineva care sa-l critice?

Oricum din punctul meu de vedere a fost singura alternativa.

Pozele au fost realizate cu Samsung D500....hmm ...hmm... :)

De ieri am reluat asaltul cu blocul sudat....si inca mai merge cu 195km/h....(afisati)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu-l lauda nimeni pe moshu care a desavarsit capodopera? Sau cineva care sa-l critice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Tarodul este pentru dat filet, nu pentru sudat.

2. Poate ai vrut sa spui electrod. "Electrod special" nu prea exista. Exista electrod de fonta (electrod bazic).

O lucrare ca lumea trebuie executata ca la carte. Nu zic ca nu e bine si ca nu tine.

Sunt f curios cat o sa tina. Sa-ti si explic de ce. Otelul se sudeaza cu un tip de electrod, fonta cu alt tip de electrod. Problema este ca ar putea sa apara probleme de incompatibilitate a materialelor in sudura. Astfel apar tensiuni si in final apare coana fisura.

Eu am sudat de toate. Nu am reusit insa sa sudez (si sa si reziste) otel de otel cu electrod de fonta. Nici invers, fonta de fonta cu electod de otel. Otel pe fonta nu prea a mers. A tinut, dar nu suficient de mult (cat as fi vrut eu).

Iti urez bafta si rezistenta la sudura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, am vrut sa zic electrod.

Prin "electrod special", am facut referire la sudarea fontei la rece!...si nu la cald, procedeu ce l-ai descris si tu.

Meseriasul mi-a zis si compozitia electrodului, din care imi amintesc ca e o combinatie de doua chestii. Nu imi mai amintesc exact cum le cheama.

Lucrul pe care nu l-am precizat e ca prima data mi-a cazut motorul la 3 zile dupa ce mi-am adus masina din Germania ( adica acum 3 luni). Iar atunci l-am pus la loc doar in doua suruburi fara sa il mai pun pe asta in cauza care avea umarul rupt.

Ei bine, in doua suruburi a tinut vreo 2000km de forja.

Acum zic eu, solicitarea propriu-zisa pe asta al treilea e mult mai mica si am incredere in ceea ce mi-a zis meseriasu', adica ca acum tine mai bine ca ala originalu'. Oricum prefer sa cred asta. Altfel iti dai seama ca nu as mai avea viata....cel putin cu masina asta....

B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!