Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Pentru a scoate alternatorul, trebuie sa demontezi vascocuplajul elicei care raceste motorul.

Va trebui sa bagi dinspre motor un imbus lung pana in surubul din centrul lui si apoi sa blochezi vascul pe suport folosind o surubelnita (atentie sa nu il deteriorezi)

Apoi vei putea scoate si surubul de jos care tine alternatorulFulia alternatorului (frai-ul) se scoate cu o cheie speciala



 

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat fulia la un service costul a fost de 80 lei.Pentru ce ce vor intampina aceasta problema vreau sa le spun ca in caz ca au acasa alternatoare de pe alt motor 1.9 se potriveste fulia chiar daca dupa serie nu se potriveste 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

Revenind la Axa cu came, Daca tot am facut DPF Off, as putea sa pun axa cu came de AWX? Dorinta mea este sa imi scad consumul. Acum imi consuma 8% la 140 Km/h si 5% la 100 Km/h 0.4l/h in relanti fara AC (tot atat aveam consumul si cu DPF-ul pe masina)

 

Bereholschi am pus si eu Fulie de alternator cumparata pentru AWX

 

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cat vrei sa iti consume 2%? Eu zic ca e rezonabil consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut AWX fara BC si pana la mare pe 160 km de autostrada si apoi alergata bine pe drumul vechi scotea 5%, Acum ca m-am cumintit si au terminat autostrada, tin 120 Km/h pe autostrada sa consume 6% si ma uit cum ma depasesc majoritatea.

Ma uit la prieteni cu focus-uri diesel ce consuma 4.5-5% mergand cu 130 Km/h
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum de 7.6 pe autostrada scoate avf-ul meu cu 4motion la 130 pe pilot.....verifica unghi avans, valori temperaturi, log in mers ai facut ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi medie scot si eu undeva la 8 daca o calc daca merg frumos scot undeva la 7.3-7.5 mixtu la 130 in viteza a 6a am consum instant de 5.4 fara climatronic pornit tinand cont ca am si jante pe 17 cu cauciucuri de 225

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Focusul nu e Passat. Nici ca motor, nici ca greutate. Comparam mere cu pere. 7.1-7.3 scot si eu la 140 km/h, pe pilot.

2. Suntem offtopic. Consumul se discuta pe alt topic. Abia dupa ce ai cauciucurile standard, reglajele facute la motor, abia poti compara cu alt Passat de 131 sau 136 CP, pana atunci nu e cazul sa facem comparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu roti de 15 am consum in Bucuresti 15-16(clima pe economic) si la drum lung 130-140km/h (fara clima)am avut consum 7,4.Nici nu stiu ce sa mai cred si de unde sa incep verificarile, unii zic ca e bun consumul altii ca e mare...sincer, incep si eu sa cred ca e mare consumul, totusi e cald afara...De curand am facut diagnoza si totul era ok, exceptie ceva depuneri pe turbo.

Modificat de lospaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o medie scot undeva la 6.8-7(urban si extraurban din care 60% oras) alimentez doar OMW,Petrom si Mol am observat ca motorina de la Mol se arde mai greu parerea mea si ulei folosesc doar Castrol 5w40

Modificat de Bereholschi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti,

Am un passat cu motor BGW 2.0, DPF si PD si cam face zgomot. As vrea sa schimb uleiul. Am folosit pana acum ulei cu norma 507.00 insa cineva mi-a recomandat castrol magnatec 5w40 DPF. Acest ulei nu indeplineste norma 507.00 insa se zice ca e pt DPF. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Magnatec 5w40 DPF nu are norma 507.00 ci doar 502.00 - 505.01 .

Acum daca la tine VW spune sa folosesti norma 507.00 va trebui sa cauti un ulei 5w30 .

Eu ti-as recomanda MOTUL sau MOBIL 1 daca motorul nu consuma ulei .

Daca consuma baga 5w40 doar ca nu vei gasi norma 507.00 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul nu consuma. are pierderi pe la busonul de la baia de ulei. problema e ca se aud tachetii.

Modificat de dumy3l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut schimbul la Porche Timisoara in octombrie si mi au bagat Castrol 5w40 motorul nu are nici o problema dar are si 320k reali

Modificat de Bereholschi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii se aud doar la prima pornire / dimineata cand e motorul rece / stat peste noapte sau tot timpul ?

Daca se aud tot timpul eu zic sa-i verifici sa nu fie uzati .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema a acestui motor este si axul cu came

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat tachetii si prezinta uzura, cel putin unul dintre ei este uzat binisor iar altul spart. :|

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e intervalul de schimb al curelei de distributie la b5,5 2.0 TDI 136 CP?

Adica nr maxim de kilometrii sau ani - care intervine prima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.09.2008 at 10:31 PM, rio said:

In mod normal ar trebui sa-l poata comanda. Eu cand le-am zis ca trebuie sa bag aditiv in DPF ei imediat au cautat ce le trebuie si au comandat "aparatura" (sunt 3 furtune, un borcan..si cam atat, asa ca nu te astepta la ceva hi-tech). In 3-4 zile deja au avut-o. Toata operatiunea a durat 15 minute.

Aditivul eu mi l-am luat cu 50 euro/l din Germania (ceva reprez VW), iar in romania este 220 RON/l, si iti trebuie minim 4 litri. Eu am bagat 4 litri + ce mai aveam in el si inca mai intra.

Manopera a fost 50 RON la negru :flower: Ca n-am avut nervi sa stau 5-6 zile pana ma programau ei, asa ca am vorbit cu tipul care a zis ca se ocupa de asta..si am rezolvat :Driver:

Daca decizi sa vii in Arad, da-mi un semn :angry:

salut! cum zici ca ai reusit sa umpli rezervotul de la dpf? multumesc!

On 03.09.2008 at 3:35 AM, rio said:

hoho, se poate comanda foarte usor :( Pana si mecanicul meu si-a luat :D In plus cei de la reprez volkswagen o pot comanda si in cateva zile au aparatura. Eu l-am schimbat la Quark Motors Arad (reprez volkswagen) si nu mai am probleme. Daca cine ti-a verificat lichidu este sigur ca recipientu e plin, atunci problema poate fii alta. Ar trebui sa faci o scanare cu vag-comul sa vezi ce-ti zice. Mie-mi spunea ca rezervorul de aditiv este aproape gol. Bujia incandescenta iti apare cand in rezervoru respectiv ai intre 0,5l si 0,3l (parca).

Daca mai ai intrebari..intreaba fara jena :P

Salut! Cum ai umplut rezervorul dpf ului ? trebuie ceva aparate? Multumesc!

On 26.09.2008 at 8:50 PM, Luci G. said:

Salut si imi pare bine ca am mai gasit posesori ai acestui model. Masina o am din decembrie 2006, am adus o din Germania si am luat-o in ideea ca e mai puternica decat 1.9 tdi dar n-am stiut ca poate fi mai costisitoare in primul rand ca nu se gasesc piese second hand in tara, totul se comanada din Germania.

Intr-adevar, o particularitate a motorului este acest filtru de particule cu intretinere. Aditivul din acel rezervor de 4 litri se consuma cam in 120k km. Am patit o si eu,masina am luat-o cu vreo 117k la bord si pe la 121k s-a aprins acel martor(arcul electric). Lichidul l-am schimbat la Scorpion Focsani si au facut-o manual, adica au demontat tanculetul i-au desfacut capacul si i-au turnat pur si simplu aditivul. Oricum erau si ei mirati la acel timp ca nu mai vazusera asa ceva(martie 2007). Atunci mi-au spus ca era a treia masina din baza de date a VW Romania de acest tip.

O alta problema care am avut o si care m-a cam costat vreo 40mil lei vechi e urmatoarea: racordul dintre motor si filtrul de particule care fiind scurt se cam crapa si acesta la vreo 120k km. O sa spuneti care e problema cu un simplu racord cat poate costa.Ideea e ca acesta nu se poate comanda decat impreuna cu filtrul de particule si impreuna costa vreo 1000euro. O alta particularitate a acestui motor este ca uneori motorul se tureaza singur datorita aceluiasi filtru de particule tocmai pt a se autocurata,totodata in acest timp se mareste consumul instantaneu, daca s-a mers mai putin cu masina se observa si cresterea brusca a celui mediu, iar cand se aduce motorul la relanti creste turatia de la vreo 800rot/min la 1000rot/min si masina vibreaza ca si cum cineva ar impinge de ea. Acest lucru e normal si l-am aflat de la Sandra Iasi(de anul trecut frecventez acest service). Acolo am fost anul trecut prin nov si a fost a doua masina de acest fel venita la ei si nu stiau prea multe de acest model iar masina au testat-o on-line cu VW Germania.

Alta problema a fost o bujie incandescenta dar aici am scapat ieftin pt ca la Iasi le-au schimbat gratis am prins o actiune a VW gratis ceva de genul asta.

Legat de motorina, recomand euro 5 dupa cum scrie si in cartea tehnica a motorului(ceva de genul CZ 51),iar ulei folosesc Castrol Longlife III Powerflw Professional 5W-30, mie nu-mi consuma nici o picatura in 15k cand ii fac schimbul si masina are 160k.Chiar recent am fost plecat cu ea din tara si am facut vreo 5k in 3zile si totul a fost perfect.

O alta problema e ca uneori cand solicit ambreiajul mult (ma refer in trafic mare de genul oraselor mari unde se sta cate o juma de ora sau chiar mai mult la un semafor si se inainteaza ca melcul) masina pleaca f. greu de pe loc,trebuie accelerata mai mult daca nu chiar mi se opreste motorul.Cei de la service-ul meu de la Iasi au zis sa nu ma ingrijorez pt ca e normal,ambreiajul se incinge,mi-au zis ca unele nu mai pleaca de pe loc din cauza asta si i-am crezut ca ma gandesc ce service are interesul sa nu-ti umble la masina sa-ti mai ia niste bani? Voi ce spuneti?

Alta problema e ca uneori se aprinde martorul esp si in acelasi timp pe display-ul de climatronic dispare temperatura la care l-am setat si nu mai raceste, iar acestea dispar dupa scurt timp dupa ce opresc motorul si contactul si-l repornesc.

In rest masina e ok, am testat-o am trecut si de viteza max constructiva, am ajuns pe la 225km/ora cu ea si de pe la 190km/ora trage mai greu deoarece turatia motorului trece de 3750rpm cat e limita pt momentul maxim. Consumul e ok, poate putin cam mare in oras, dar in afara e cam la 6,2l/100km, asta daca nu ma grabesc.

Din ce-am mai intrebat pe altii care se mai pricep mai bine la masini, au zis ca e mai reusit acest acest motor decat acelea de 140cp de dupa 2005. Si alt sfat care mi l-au zis cei din service: a se incerca pe cat posibil turatia motorului sa fie mai mare de 2000rpm. Eu unul cand mai dau de vreun BMW sau vreun Mertz ii schimb vitezele si la 4000rpm si nu cred ca e vreo problema mai ales ca se spune ca un motor diesel se "aseaza mai bine" dupa 100k km.

Salut!Dupa ce ti au pus aditivul ai avut ceva probleme? ma refer la faptul ca l au turnat direct in rezervoru pt aditiv si nu l au pus cu "aparate speciale,care lucreaza sub presiune"?! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri cand se desfunda filtrul de particule mergeam cu 100-120 treapta a5a deodata masina intra in limp mode,opresc masina merg cu ea 80-90 treapta a3a se termina regenerarea dupa totul normal.Este normal sa isi dea limp  cand isi face regenerarea si daca am o viteza prea mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune testerul pe ea. Esti sigur ca luai limp din cauza filtrului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da doar cand trec de 100km/h atunci cand se desfunda filtrul si erori stocate pe ecu nu imi apar.Filtrul se desfunda normal cam la 1000 de km

Modificat de Bereholschi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e greu sa cred ca iei din cauza filtrului, limp. Furtunele de vacuum sunt ok la capete? Poti sa iei limp din cauza lor, dar sa nu ai eroare stocata. Verifica-l pe cel dintre N75 si actuator, mai ales.

Filtrul ti-ar da eroare permanenta, zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iau limp doar cand se desfunda filtrul.Cand nu se desfumda pot sa o calc cat vreau si nu imi da limp,furtunele si turbo au fost schimbate in toamna,de obicei desfundatul ma prindea in oras si nu imi dadea limp, sambata am facut un drum mai lung si atunci am observat ca imi da limp daca merg prea tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!