Jump to content

Incuiere/descuiere usi - probleme


Paul_L
 Share

Postare recomandată

o sa vrea sa inlocuiasca doar fata de usa, si din cate stiu nu se poate ( sunt mai multe chestii),

La service-ul unde am depus dosarul mi-au spus ca o sa faca ei completare la constatare si o sa ceara schimbarea usii dar n-am intrebat (ca n-am stiut) daca o sa ceara inlocuirea completa a usii sau doar "fata de usa"... Au si o denumire mai tehnica cele doua idei - usa totala si fata de usa - ca sa pot sa-i intreb pe cei de la service ce-o sa-mi schimbe?

In alta ordine de idei am inteles ca orice-ar face nu o sa mi se aprobe si schimbarea chederului (o sa-l dezlipeasca pe cel vechi si o sa-l puna pe cea noua) si ca este posibil ca in cateva luni acesta sa pice. Stiti din practica daca exista vreo solutie pentru a preveni acest lucru (inafara de achizitionarea unuia nou care am inteles ca e vreo 400 lei)? Si daca tot mi-au zis faza cu chederul... asta nu inseamna ca-mi schimba toata usa si nu doar fata?

Mersi de raspuns si scuzati nepriceperea. :rolleyes:

Modificat de Biiucim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum ai zis si tu, fata de usa reprezinta doar partea pe care o ai tu indoita, tabla aia si care este sudata de scheletul usi, iar usa intreaga reprezinta toata partea metalica, iar in privinta chederului, mi se pare ca acela este prins cu banda dubla fata cred, ma refer la cel cromat, aici chiar nu stiu, iar daca ar fi sa fie prins cu banda dubla fata, macar sa aibe aia din service grija sa il desfaca cum trebuie si sa nu il deterioreze, macar dule tu alora la service o banda 3M ca am auzit ca sunt bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cheile functioneaza numai de la distanta mica desi bateriile sunt noi. Am auzit ca la Logan se poate regla sensibilitatea senzorului pt chei (adica distanta de la care vede cheia)

este si la Passat ceva similar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Fix aceasta problema o am si eu:

usa soferului nu se mai deschide din exterior (numai din interior) . Merge manerul in gol. Maine seara incerc cu niste prieteni sa dau jos fata la portiera sa vad despre ce e vorba. Ma rog sa nu fie problema de aici:

referitor la incuietoare, eu am patit-o putin mai diferit in sensul ca nu se mai deschidea din exterior

Din interior mergea fara probleme

Problema am rezolvat-o prin schimbarea butucului de la portiera, alta solutie nu era deoarece butucul respectiv este capsat.

Toata "distractia" costa cam 500 lei... mellow.gif noroc cu garantia...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xti0001:

Si eu m-am gandit sa nu fie problema cu butucul , ca as prefera alta" distractie" de banii aia.

Astept vesti de la tine, eu n-am avut deloc timp sa vad practic ce s-ar putea face, dar primul pas tot sa dau jos partea din interior a usii ar fi fost.

Ma mira la nemti sa apara genul asta de problema.

Modificat de Burady
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista pe undeva un DIY pentru demontarea unei portiere spate pentru b6?

help me! pls :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am promis, revin cu amanunte:

Weekend-ul sacrificat in proportie destul de mare (vineri seara 6 ore si duminica seara inca 6).

Ca sa poti scoate partea din interior a usii (cea in care este montat difuzorul si tine macaraua geamului) ai mult de munca. Fara documentatie de specialitate (la care eu am avut acces), sigur nu-i dadeam de capat.

Ca sa rezum epopeea, dupa ce am dat tabla jos (cu tot cu macara si sistem de inchidere) am observat ca "defectiunea" consta intr-o cantitate de praf si mizerie care patrunsese in mecanismul de inchidere/deschidere a portierei si blocase parghia care era actionata de manerul exterior. Dupa o curatare temeinica si o cantitate de solutie pe baza de dizolvant si ulei folosita la topirea ghetii din interiorul butucului am pus totul la loc. In prealabil am verificat ca nu cumva diluantul sa atace plasticul. Acum functioneaza bine si sper ca in urmatorii ani sa nu mai am probleme :icon_thumright:

Ideea de baza este ca am reusit sa salvez niste bani, intrucat aici manopera este foarte scumpa.

Daca doriti, pot improviza un DIY bazat pe ilustratii de specialitate (din pacate nu am facut si poze, ca numai grija asta nu o aveam) punctat de clarificari cat se poate de precise si mai ales pas cu pas.

@antrax: te pot ajuta eu. lasa-mi pe PM o adresa de email. Daca nu contravine regulamentului, pot posta pe forum detaliile.

Modificat de xti000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti posta orice materiale ai, daca forumul nu iti permite datorita dimensiunilor mai mari te rog sa imi dai PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xti000: Ar fi util daca poti posta un DIY bazat pe ilustratii de specialitate.

Intrebare: se poate rezolva si cu un spray WD40 prin pulverizare daca scoti capacelul ala mic din lateralul usii? Din cate am mai citit pe forum a fost si asta una din solutii. Oricum cred ca incercarea moarte n-are.

Modificat de Burady
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Burady: nu stiu cat succes o sa ai cu metoda de care spui. Din ce am vazut eu in portiera, pot sa fac urmatoarea paralela destul de sugestiva: Ai un tablou prafuit pe un perete. Torni apa cu pipeta de-a lungul peretelui sperand ca apa va ajunge sa curete si pictura din rama :blah_:

ONTOPIC: acum sunt inca la servici, dar diseara intru sa postez "manualul"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am incercat sa editez mesajul de mai sus pentru a evita postarea consecutiva, din pacate nu am mai putut modifica nimic.

Asadar, iata cum am procedat:

Mentionez inca de la inceput ca tot ceea ce este explicat mai jos se refera in marea majoritate la portiera fata dreapta. Problema mea, fiind la portiera din fata stanga (a soferului) pot confirma ca procedura este identica ambelor portiere.

Sculele pe care le-am folosit sunt cele normale din orice trusa de scule cu 2 exceptii prezentate mai jos:

detaliusurub.th.jpg

Un surub, aplatizat cu ajutorul unui ciocan si

dsc01983u.th.jpg

o cheie CR-V-M6

In poza cu surubul am trasat si legatura cu tipul de surubelnita in care se potriveste.

Personal as mai recomanda si un foarfece ale carui lame sa fie invelite cu banda izolatoare. Spre varf as pune chiar mai multe straturi de banda pentru a evita orice zgarietura pe tabla portierei. Voi explica pe parcurs unde am folosit fiecare unealta mai "speciala".

Pentru a avea acees in interiorul usilor din fata trebuie indepartate fata de portiera si capacul interior al usii.

A) Indepartarea fetei de portiera:

PASUL 1:

Se demonteaza capacul superior care protejeaza butoanele geamurilor si oglinzilor:

detaliuportiera.th.jpg

Capacul superior este prins printr-un sistem de cleme destul de parsive. Trebuie lucrat cu atentie pentru a nu deteriora/rupe aceste cleme. Am folosit doua surubelnite subtiri. Prima surubelnita am introdus-o de jos in sus intre capacul superior si cel inferior, prin punctul notat cu A. Foarte usor, am desprins prima clema. A doua surubelnita a fost introdusa identic prin punctul notat cu B, repetand operatia de la punctul A. Pentru restul punctelor, am folosit exclusiv a doua surubelnita (cea de la punctul A ramanand pe post de anti-capsare a clemelor la loc). As indica operatiunea sa se faca in ordinea A, B, C, D, E. Cand a fost eliberata si clema E, la mine s-a desprins cu totul si capacul superior. In caz in care acest lucru nu se intampla, recomand sa se deschida in continuare clemele pe directia sagetii rosii.

Odata capacul indepartat, se desprind cei doi conectori (de la geamuri si de la oglinzi) si capacul se poate separa de restul portierei.

PASUL 2:

portiera.th.jpg

Se desfac cele 5 suruburi reprezentate cu albastru in poza de mai sus. 3 dintre ele erau mascate de capacul dat jos la pasul 1 iar doua sunt in partea de jos a fetei de portiera, dedesubt.

Dupa indepartarea acestor suruburi, fata de portiera ramane fixata cu 6 clipsuri reprezentate cu culoarea rosie. Pentru a scoate aceste clipsuri nu am folosit nici o unealta, am tras pur si simplu de ea. Cu toata grija pe care am avut-o tot am reusit sa deteriorez unul din sistemele de fixare a clipsurilor (nimic grav, dar totusi...). Abia dupa ce am studiat acest sistem de fixare am ajuns la concluzia ca foarfecul descris mai sus ar fi mult mai indicat pentru desprinderea acestor clipsuri. Spun asta pentru ca functioneza pe acelasi principiu ca si Holtz-Suruburile cu dibluri de plastic de la noi, atat doar ca partea superioara (corespunzatoare Holtz-surubului) se introduce prin aplicarea unei presiuni si nu prin infiletare in partea inferioara (corespunzatoare diblului). Cele doua parti nu sunt separabile unde de alta si tot ansamblul clipsuri- fata de portiera functioneaza in felul urmator:

-clipsurile se fixeaza in fata de portiera

-fata de portiera se pozitioneaza corect peste portiera , astfel incat cele 6 clipsuri sa intre in gaurile special facute.

-prin aplicarea unei presiuni rezonabile (cu podul palmei spre exemplu) axul interior al clipsului patrunde in "diblu" marindu-i diametrul si impiedicandu-l sa mai iasa.

Extragerea clipsurilor se face in mod identic:

-foarfecul cu lame izolate se introduce intre portiera si fata de portiera astfel incat axul central al clipsului sa fie intre cele doua lame

-folosit ca o parghie se poate extrage cu usurinta fiecare clips din gaura fara a provoca stricaciuni.

ATENTIE! In prima faza, clipsurile cedeaza 1-2mm (semn ca axul central a iesit din "diblu") trebuie continuat pana clipsul iese total din portiera.

Personal am pornit cu clipsul din partea de jos a portierei, opusa difuzorului, cu ajutorul unei lanterne acesta putand fi vazut foarte usor.

Odata operatiunea terminata, se desprinde conectorul aflat langa motorul macaralei, se desprinde cablul care face legatura intre sistemul de inchidere si manerul interior iar fata de portiera poate fi separata total de restul ansamblului.

B) Indepartarea capacului de portiera:

PASUL 1:

n5710131.th.png

Se indeparteaza cele doua capace de plastic notate cu 2 care ofera acces la sistemul de prindere a geamului de macaraua electrica.

Cu ajutorul telecomenzii, se pozitioneaza geamul astfel incat sistemul de fixare a geamului in macara notat cu 3 sa fie accesibil (vezi detaliul din poza de mai sus). Aici am fost nevoit sa folosesc improvizatia din prima poza (fiind duminica seara chiar nu am avut de unde cumpara o scula potrivita, asa ca a trebuit sa gasesc o alternativa). Surubul aplatizat, prins cu un patent a fost folosit pentru a desface suportii care tin geamul fixat de macara. ATENTIE!!! desfacerea acestor suruburi se face in sensul orar iar stangerea in sensul antiorar. Suruburile nu trebuie desfacute de tot, ci atat cat sa permita extragerea geamului. In poza de mai jos se poate observa cum se face aceasta actiune:

n6410197.th.png

PASUL 2:

-Se scoate capacul de protectie al butucului:

n5710132.th.png

Pasul 3:

Portiera din dreapta:

- se scoate capacelul de protectie (4)

-se trage de maner (1) in directia indicata de sageata si se procedeaza la desfiletarea surubului (3) pana in momentul in care se poate scoate butucul (2)

- manerul usii va ramane in pozitia deschis. Nu incercati sa fortati manerul sa revina la pozitia normala, in caz contrar riscati sa il stricati. Manerul va ramane in pozitia "deschis" pana la sfarsitul interventiei.

n5710133.th.png

Portiera din stanga:

-prima oara se scoate surubul (1), restul pasilor sunt identici cu cei de la portiera din dreapta:

n5710149.th.png

Pasul 4:

Se scoate manerul portierei in felul urmator:

-se trage usor de maner in sensul indicat de sageata A

-se roteste pana la 90 de grade in sensul indicat de sageata B

-se extrage de tot, urmand sensul sagetii C

n5710141.th.png n5710155.th.png

Pasul 5:

Indepartarea capacului de portiera (1) :

n5710130.th.png

-Se desface surubul (2) de sub manerul exterior

-Se desfac cele doua suruburi notate cu (3) folosind cheia CR-V-M6

-Se scot suruburile 4, 5, 6, 7 si cele notate cu sageti negre

-Se scoate capacul de portiera urmand instructiunile din poza de mai jos:

n5710128.th.png

-se ridica capacul de portiera pe directia sagetii A

-se departeaza partea inferioara pe directia sagetii B, avand grija ca si partea inferioara a ghidajului ferestrei sa iasa din portiera

-se extrage tot ansamblul in diagonala, pe directia sagetii C, avand grija ca partea superioara a ghidajului ferestrei sa iasa din portiera.

Pana aici am ajuns eu. Din acest punct ai acces oriunde in interiorul portierei. Daca aveti neclaritati, intrebati si am sa fac tot posibilul sa explic mai bine.

De asemenea, rog a mi se scuza eventualele greseli de ortografie sau exprimare, dar este ora 3 noaptea.

Si o sugestie pentru moderatori: dat fiind spatiul limitat pentru upload, nu am putut incarca imaginile pe forum. Toate sunt pe un site specializat in hosting de pozesi nu am nici cea mai vaga idee cat o sa treaca pana vor fi sterse. Ar fi bine sa fie copiate si pe serverul forumului.

O seara buna!

Modificat de xti000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca a mai patit careva asa ceva...ce a aparut la mine acum la manerul de la portiera sofer:

Daca, apuc , sa trag, din greseala de maner, fara a deschide din telecomanda (nu-mi dau seama pe moment ca masina e inchisa din telecomana) ulterior, dupa ce o deschid din telecomnada, respectiva usa nu se mai deschide, oricat as trage de maner. Ca sa deschid portiera soferului trebuie sa intru pe alta portiera, sa actionez manerul interior de la portiera soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema care o are criv o am si eu din cand in cand, numai ca la mine se intampla si cand e masina deschisa. Portiera stanga spate are momente cand nu se deschide pe dinafara, numai pe dinauntru, dupa ce am deschiso pe dinauntru merge sa o deschid si pe dinafara pana data viitoare cand se blogheaza iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr. Criv si Alleczander: asa cum stiti, la Passat B6, fiecare usa are calculator individual. Daca, din pacate aveti aceste simptome, solutiile nu sunt multe:

- ori trebuie resoftat

- ori trebuie schimbat

Oricum, intai incercati resoftarea, calculatorul de usa e undeva in jur de 1000 Ron, fara tva si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are nici un calculator.

La fel a facut si la mine si rezolvarea a fost prin schimbarea butucului

Pret piesa undeva in jur de 400 lei

Modificat de dm76ro
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are, are...la mine da erori pe stanga spate (fara alte probleme, doar erori) demult, de vreo 1 an. Confirmat si de Voinea si de PBV1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Mi-am luat recent un Passat 2007. Acum s-a blocat usa dreapta-fata. La inceput s-a descuiat din telecomanda, apoi n-a mai vrut: s-a blocat. Apoi s-a blocat si cea de la sofer ... Intre timp cea de la sofer s-a deblocat printr-o combinatia "nu-stiu-cum" de apasari pe butoanele de blocare-deblocare de pe usa soferului, insa usa din dreapta-fata NU VREA sa se mai deblocheze.

Va rog frumos sa-mi spuneti, daca stiti, prin ce combinatie miraculoasa de butoane pot sa o deblochez ??

Va multumesc foarte mult !

Alexandru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat cu ambele telecomenzi? exista vreo diferenta in deschiderea usilor cand folosesti fiecare dintre chei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se intimpla o chestie ciudata. Cu o cheie, la apasare o singura data, deschid toate usile iar cu cealalta doar usa soferului. Cand bag prima cheie in contact am meniul in englaza iar cind bag a doua cheie in contact am neniul in germana. Mai e la cineva asa?

Modificat de svasea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am avut si eu problema ta. E foarte simplu, fiecare cheie are propriile ei setari. Adica daca o masina e condusa de 2 soferi cu preferinte opuse, e de ajuns sa bage cheia lui si masina are acele setari.

Daca vrei si cealalta cheie sa stie acelasi lucru ca si prima cheie, baga cheia in contact si refa setarile. Acestea vor fi salvate cand scoti cheia din contact.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si la mine mi-a facut astazi figura, am inchis masina si am incercat sa vad daca se inchisese, cand trag de maneta imi dau seama ca merge prea usor, deschid masina si culmea, usa nu se mai deschidea. Am mai tras de doua, trei ori de maner si si-a revenit. Dupa ce am ajunsa acasa, am mai tras de el sa vad daca mai cedeaza si mi-a mai facut o singura data. La mine cand ii dau drumul la maner se aude un mic, tzacanit dupa vreo 2 secunde maxim. Mai astept ceva vreme sa vad daca se mai repeta faza, si cred ca ma apuc sa desfac si eu usa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am cumparat un B6 second-hand acum o saptamana si am primit doua chei, una merge iar cealalta, care probabil nu a fost folosita (am primit-o intr-o tipla) nu este recunoscuta de masina, desi baterie are -clipeste ledul, si pot porni masina cu ea. Am gasit in cartea masinii (lb. franceza) modalitatea de reprogramare a cheii-telecomanda dar nu am reusit sa o pun in aplicare. Metoda descrisa este urmatoarea: se apasa pe telecomanda butonul cu simbolul "deschis", se deschide portiera soferului cu cheia mecanica dupa care se pune contactul cu cheia. Problema este ca la masina mea incuietoarea mecanica merge doar spre pozitia "inchis", nu si invers, asa ca nu pot urma toti pasii. Am incercat inlocuirea etapei cu deschiderea mecanica a usii cu deschiderea din cealalta telecomanda sau cu deschiderea, pe geamul in prealabil lasat jos, de la butonul interior si nu am reusit.

Are cineva cunostinta de ce nu imi merge incuietoarea mecanica decat intr-o singura directie?

A reusit ineva sa reprogrameze, printr-o alta modalitate, cheia-telecomanda? Cum anume?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...daca ma insel nu dati cu pietre... zice " se apasa telecomanda butonului cu simbolul ^deschis^ dupa care se deschide portiera soferului cu cheia mecanica" pai stau si ma gandesc... daca deschizi odata portiera din telecomanda nu mai ai cum sa o deschizi inca odata din cheie daca este deschisa deja nu? eventual sa o inchizi... parerea mea :))

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jetta li - pai daca telecomanda iti deschide usa de ce ai mai avea nevoie de programare (ti-am aruncat o piatra :) ?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine usa din spate stanga nu se blocheaza cand inchid masina. dau sa inchid usile, la toate se aude un click dar usa spate stanga se aud doua clicuri la interval de 0.5 secunde.Deci se aude cum se inchide, dar imediat se aude cum se deschide. ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!