Jump to content

Mizerie multa la intrare in valva EGR


ender
 Share

Postare recomandată

Din curiozitate am desfacut furtunul de admisie aer la intrarea in valva EGR si am fost surprins sa constat ca pentru un motor cu numai 7000km parcursi se poate gasi asa multa mizerie dupa intercooler. Motorul este ALH-ul de 90hp de pe Skoda Octavia, si are uleiul original inca neschimbat.

De unde provine mizeria - acea pasta neagra?

Ce se poate face pentru a inlatura problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici s-a dezbatut subiectul pe larg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde cumpar un separator aer/ulei? Se potriveste unul de pe Mertzan? Ce tip?

Care sunt setarile VAG-COM pentru EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita "amabilitatii" celor de la as.ro nu pot sa-ti recomand sa citesti articolele de pe site-ul meu (pentru ca mi-au sters contul) asa ca iti postez modalitatea de setare a ciclului de lucru al EGR-ului.

  • Inainte de a face orice modificare notati-va valoarea existenta.

Folosirea gresita a adaptarilor poate conduce la nefunctionalitatea motorului, asa ca orice modificare o faceti pe propriul risc !

Pentru realizarea acestei adaptari trebuie sa folositi un cod pentru a va loga. Codul este 12233.

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

introduceti codul 12233 pentru a activa adaptarile speciale

[Do It!]

[Adaptation - 10]

introduceti valoarea numarului canalului ales:

canalul 3 : ciclul de lucru EGR

Pentru a scadea cantitatea de gaze recirculate trebuie sa cresteti valoarea presetata (32768) pana spre valoarea maxima (de obicei 33768 - valoare la care MAF raporteaza la ralanti 370mg/h, ceea ce este inca in limitele prevazute de fabricant)

Aceasta modificare creste cantitatea de Nox din gazele de esapament.

Pentru separator poti sa folosesti fara nici un fel de probleme pe cel de Mercedes. (de fapt orice model este binevenit)

ATENTIE: NU incerca sa cureti mizeria prin razuire pentru ca exista riscul ca bucati mai dure sa se desprinda si sa iti blocheze in pozitia deschis una dintre supape cu toate neplacerile pe care le genereaza aceasta - supape indoite, pistoane ciobite, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti cumva part nr. pentru separatorul de pe Mertzan. Sau o adresa de unde se poate cumpara?

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hop si io cu o parere : nu cumva conteaza tipul de motorina folosit (EU3 sau nu) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
hop shi io cu o parere : nu cumva conteaza tipul de motorina folosit (EU3 sau nu) ?

dar motorul tau cere motorina Euro 3 ? trebuie pus la motoarele TDI pompa distribuitoare motorina E3 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cumparare dealer-ul mi-a recomandat EU3 (eu stiu ca nu e motor EU3); in cartea masinii scrie ca trebuie sa-i bagi EU3 (eu iarasi stiu ca nu e un motor EU3)

alte chestii : am prieten cu VW Bora cu motor TDI de 110 CP (deci generatia anterioare celor PD de 130) si care nu baga EU3, ci motorina kioara si cand pleaca de pe loc scoate fum de nu mai vezi nimic (are 40000 KM); eu bag NUMAI EU3 si nu scot niciodata fum.

more explicatii needed ? :ok:

a fost doar o parere

P.S. voi baga in continuare EU3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu am TDI 110 (deci nu PD) si bag numai OMV Plus (deci nu Euro 3). Masina are 85.000km . Nu scoate fum la plecare de pe loc. fum se mai vede pe cate o acceleratie puternica in ture multe .... dar cum piciorul meu a devenit mai usor :) acum nu mai se vede fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... fum se mai vede pe cate o acceleratie puternica in ture multe .... .

domnu' voinea, TDI-ul este "fumator" recunoscut. cand ajungi sa-ti vezi fumul in oglinda, inseamna ca cel din spatele tau deja te injura :12: . trust me. :mrgreen:

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi in realitate cat fum scoate TDI-ul tau am o propunere: fa schimb cu cineva de masini, condu masina lui in spatele masinii tale si roaga-ti prietenul sa schimbe vitezele pe la 3000 de ture. Eu am incercat si de atunci nu mai zic absolut nimic de camioanele romanesti si de Trabanturi... :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

dar ce chestie ... el e fumator si eu nu. E placut atunci cand ai in spate un Skodist sau un Alfist (asta asa sa "lovesc" in 2 prieteni) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sunta legatura de la CCV la traseul de admisie (de la CCV se leaga un racord lung pentru inlaturarea prin el a vaporilor de ulei/apa)?

Ce ziceti - poate fi o solutie? si in fond ce se cistiga prin introducerea acestor noxe in galeria de admisie?????

Are cineva schema de principiu al valvei CCV?

Multzam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin CCV (Crank Case Ventilation) se elimina toate gazele de carter inclusiv vaporii de ulei. TDI-urile au o supapa in separatorul existent ("pucul" de pe capacul tachetilor) care deschide la presiunea de 5 mbar. Designul VW pentru separatorul de ulei se pare ca a dat gres. Ceea ce trbuie noi sa facem este sa intercalam in circuitul existent un separator suplimentar

egr_CCV.jpg

Daca vrei poti sa "anulezi" circuitul dar trebuie sa obturezi gaura ramasa din circuitul de admisie si sa fabrici un "terminator" pentru gazele de carter (ca sa anulezi zgomotul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este acea bucata de teava metalica ce traverseaza motorul de la stinga la dreapta pe deasupra injectoarelor? Eu nu am asa ceva la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nici la mine nu exista asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza este de la un TDI din Canada si respectivul si-a instalat o pompa de motorina auxiliara. (pentru amorsarea usoara a circuitului).

Conducta din imagine duce motorina de la pompa auxiliara la filtru (vezi imaginea intreaga)

aux_pump.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care se instaleaza filtru dupa CCV, nu cumva lipsa vaporilor de ulei afecteaza turbina si supapele?

Are cineva schema instalatiei de admisie? Merita oare filtrul CCV, sau mai bine cureti periodic intercoolerul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La baza, vaporii de ulei (care nu sunt picaturi de ulei) nu prezinta proprietatile de ungere ale uleiului motor ci sunt un amestec din substantele volatile din componenta uleiului.

Acesti vapori nu aduc nici un beneficiu turbinei si nici supapelor, in schimb au proprietatea de a condensa in intercooler si a se amesteca cu gazele arse recirculate si a se depune pe peretii galeriei de admisie restrictionand fluxul de aer admis.

Separatoarele adaugate pe traseul CCV nu fac altceva decat sa dea posibilitatea vaporilor sa condenseze si sa fie retinuti intr-un recipient care permite "deversarea" condensului la anumite intervale de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a preveni incarcarea traseului de admisie aer cu ulei am facut asa numita modificare CCV elefant. Ea consta in cuplarea la iesirea valvei CCV a unui furtun lung, a.i. gazele de carter si vaporii de ulei sa nu fie introdusi in admisia de aer. Intrarea in circuitul de admisie aer a fost astupata.

Cu aceasta ocazie am observat principiul dupa care functioneaza valva CCV.

Valva are o diafragma ce inchide iesirea acesteia in circuitul de admisie aer. Diafragma este tinuta deschisa de un arc cind motorul este oprit sau la turatii mici.

In momentul in care viteza aerului in galeria de admisie (dupa MAF) atinge o anumita valoare, presiunea negativa la iesirea valvei duce la inchiderea diafragmei. Din acest moment incepe sa creasca presiunea in motor. Se ajunge la un echilibru dinamic pentru o anumita turatie, echilibru ce conduce la eliminarea vaporilor/aerului din motor prin inchiderea si deschiderea periodica a valvei.

Cred ca scopul acestei valve este sa previna ca la turatii mari vaporii de ulei sa fie eliminati cu o rata prea mare prin circuitul de admisie aer, lasind acestora posibilitatea condensarii libere in interiorul motorului.

de asemenea, se mentine o anumita presiune de echilibru in motor, presiune ce poate fi utila la etansarea prin "spate" a segmentilor de foc.

Intrebare: Credeti ca CCV mod elefant este benefic pentru motor? Sau sa merg pe o varianta inchisa, cu un filtru ca cel descris de AndiTDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice modalitate de a impiedica vaporii de ulei sa iti reintre in cilindrii aduce dupa sine beneficii mari:

a. este impiedicata formarea "zgurei" ce se depune in galeria de admisie .

b. este de asemenea incetinita formarea zgurei pe vanele reglabile ale turbinei (care in timp poate duce la blocarea totala sau partiala a acestora)

Gazele de crater in schimb trebuie recirculate din mai multe motive.

a. Poluare

b. Zgomot (daca lasi "trompa" in aer motorul devine mai zgomotos)

c. Trebuie pastrata o suprapresiune a carterului

Cel mai bun mod este ca sistemul sa separa uleiul in orice fel de recipient ("trompa inchisa") iar gazele sa isi urmeze cursul spre calea de admisie.

standard.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu schema pe forumul TDIClub. Tu ce metoda preferi? SINCER

Care-i parerea ta despre "necesitatea" suprapresiunii din motor? Chiar este utila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna si eficienta este cea din prima fotografie din acest post (solutia este luata tot de pe TdiClub) care separa uleiul chiar in "puc" si-l varsa in motor(nu se mai pierde din "materialul gresant").

Daca nu putem inca recurge la acea metoda oricare din sistemele inchise sunt la fel de bune (intre ele diferenta este de cost de realizare si cantitate de vapori de ulei care poate fi depozitata).

Ca o paranteza, ieri mi-am desfacut conexiunea de admisie de dupa intercooler (in partea superioara). Masina are 14.500 Km si aveam deja o "baltita" mica (cam cat un dop de "tubicap") de ulei in umarul racordului de la iesirea intercoolerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ce metoda de separare aer/ulei folosesti? Sau esti mod free?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu mi-am montat nici un separator, in schimb mi-am adaptat ciclul de lucru al EGR-ului ca sa raman cu galeria curata.

La mine este si putin mai dificil pentru ca am motorul longitudinal si traseul CCV-ului ar trebui sa treaca mult prea aproape de turbina si de galeria de evacuare.

Probabil cand se vor pune in vanzare separatoarele "puc" imi voi lua unul dintr-acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!