Jump to content

Diferenta Motor 1,4 75 Cai Fata De 1,4 101 Cai


ksi_id
 Share

Postare recomandată

eu am motorul 1.4l 100 de cai (BBZ) si nu stiu daca e FSI,cand am cumparat-o asa am crezut dar acum nu stiu ce sa mai cred.stie cineva sigur daca e FSI sau nu? cand am schimbat suportul de motor,mecanicul sef a zis ceva de common rail si am vazut ca FSI e genul asta de motor.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    13

  • Cornel.B

    6

  • ksi_id

    5

  • szintyjanos

    4

eu am motorul 1.4l 100 de cai (BBZ) si nu stiu daca e FSI,cand am cumparat-o asa am crezut dar acum nu stiu ce sa mai cred.stie cineva sigur daca e FSI sau nu? cand am schimbat suportul de motor,mecanicul sef a zis ceva de common rail si am vazut ca FSI e genul asta de motor.

Eu am avut o serie de PM-uri pe Softpedia, cu cineva care avea aceiasi masina ca a ta, si aceiasi problema, motiv pentru cate tin sa cred ca tu esti.

Mai jos este un link, cu datele tehnice ale motoarelor de pe Ibiza noua, toate benzinarele sunt multipunct, inclusiv cel de 1.6 105CP.

http://www.porscheromania.ro/resurse/tech_...12,0&extra=

Din cunostintele mele Seat-ul nu are motoare FSI ci TSI si TFSI, insa s-ar putea sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ibiza nu s-au pus motoare FSI. In orice caz, motoarele FSI sunt urmatoarele: 1.4 FSI 90 CP care s-a pus pe Golf 5, 1.6 FSI 110 CP care s-a pus pe Golf 5 si Octavia 2, 2.0 FSI 150 CP care s-a pus pe Passat B6, Octavia 2, Leon si Altea. Motoarele 1.4 16v, in variantele de 75, 80, 85 si 100 CP sunt MPI, adica multipoint injection, cu 2 axe cu came, 4 supape pe cilindru.

In concluzie, singurul motor FSI montat vreodata pe Seat a fost 2.0 FSI, montat pe Leon 1P si Altea.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine Cristi, poate se lamureste ca 1.4 100CP nu e FSI.

Eu i-am pus link-ul, ca nu mai gasesc pe nici un site Seat, Cordoba ca model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, inainte erau niste tabele cu date tehnice... probabil au considerat ca nu erau prea importante pentru noi. Dupa cum ai vazut, nici revista auto emocion nu mai exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceati ceva de curatarea cablului de acceleratie la 1,4 benzina - este drive by wire deci nu prea ai ce curata. Poate clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam ca or fi facut seat 100 cp din cel de 90 de pe golf.sper sa ajung cat mai curand la reprezentanta si sa intreb mecanicii.dar retin bine ca a zis de common rail cand am schimbat acel suport de motor si am crezut ca ori nu stie ce spune(era mecanicul sef) ori ma ia la misto.il inrebasem daca mai trebuie si alti suporti schimbati fiindca citisem eu pe net ca la renault,clio cred,avea 2 sau 3 si se verificau toti.iar el a zis ca nu are asta asa ca e generatia 3 de common rail (?),ceva de genul.

am o cutie magneti marelli,inainte credeam ca aia dovedeste ca e fsi ;) ,o are toata lumea?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti confuzii. De common rail se vorbeste in general la diesel. Si la benzinarele noatre este o rampa comuna de presiune si injectoare separate. FSI este o generatie noua de motoare unde se face amestecul in alt mod fata de motoarele clasice pentru imbunatatirea performantelor. Daca era FSI sigur ar fi scris pe undeva pe masina ca e chestie cu care s-ar fi laudat. Cutia cu Magnetti Marelli este ECU-ul - il avem cu totii :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce inseamna FSI, poate se termina cu aceasta confuzie intre MPI si FSI:

FSI (Fuel Stratified Injection) reprezintă denumirea utilizată de Volkswagen pentru motoarele cu injecţie directă de benzină.

La injecţia directă a benzinei, carburantul este injectat direct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag, ti-am explicat mai sus cum e cu motoarele. Faci confuzie grava intre tehnologii, Commonrail, FSI, MPI, 16v, etc. Cred ca o lectura pe site-urile de specialitate te va lamuri cum e cu motoarele.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este ultima mea postare pe acest subiect, sunt toate motoarele puse pe Cordoba de la inventarea acestui model si pana acum:

Model Engine code Engine type Displacement Power at rpm Torque at rpm Top speed (saloon) Years SX Saloon Estate

(Vario)

Petrol engines

1.4 i ABD I4 SOHC 8V 1,391 cc (1.391 L; 84.9 cu in) 60 PS (44 kW; 59 hp) @ 5,200 107 N

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca informatii suplimentare, uite ce am scris in alt topic despre motoarele 1.4 16V, printre care se gaseste si cel de pe masina ta:

Da, exista acest motor pe Cordoba, insa nu l-as recomanda. In primul rand, nu este nici un fel de diferenta de cuplu intre motorul de 75 CP si cel de 100 CP. In plus, puterea mai mare se obtine la o turatie mult mai mare a motorului. Concret, motorul 1.4 16V 75 CP cod BKY (cel care motorizeaza masina mea) are cuplu 126 NM la 3800 RPM si 75 CP la 5000 RPM iar cel 1.4 16V 100 CP are cuplu 126 NM la 4400 RPM si 100 CP la 6000 RPM.

Insa ma indoiesc ca vreun tuner din Romania va putea creste motorul tau pana la 100 CP doar din remapare. Motorul tau are 86 CP la 5000 RPM si 132 NM la 3800 RPM. Eu zic ca sunt niste limite decente pentru putere si cuplu, nu cred ca iti doresti sa schimbi mereu peste 3000 RPM pentru ca masina sa se miste cat de cat decent.

Pentru mai multe informatii te rog sa citesti articolul urmator:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volks...1.4_16v_55-74kW

Acum, dupa ce sper ca am lamurit problema cu motorizarile, modificarile la care m-am gandit ca le-ai putea face ar fi un dvd-player, eventual schimbarea boxelor cu unele care sa ofere o calitate audio mai buna, o suspensie sport, etc. In plus, se pot monta multe din dotarile OEM care nu sunt prezente pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar retin bine ca a zis de common rail cand am schimbat acel suport de motor si am crezut ca ori nu stie ce spune(era mecanicul sef) ori ma ia la misto.

Chiar rau nu a zis a cel mecanic. Tehnologia common-rail (rampa comuna sau rampa de distributie) e destul de recenta la diesel, dar la benzinare este prezent inca de la L-Jetronic.

MPI injection system

fuelinjectionsystem.th.jpg ljetronic.th.gif isruisku.th.jpg

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Nesemnificativa atunci cand conduci masina intr-un oras aglomerat ...vrei sa spui , pentru ca in afara 25 CP inseamna foarte mult iar faptul ca turatia de cuplu maxim a crescut nu e nicidecum un dezavantaj in cazul acestui motor de turatie.

Baieit!

Intrebare: daca nu scrie pe plasticul de pe motor 16V inseamna ca nu e 16valve, asai?

In weekend am "testat" putin masina, si tot ce va pot spune e ca, a urcat foarte lent de la 120 la 160, si nu mai aveam pedala.

Si eu am luat masina mai mult pentru sotia, dar am ramas putin surprins si de ce nu socat de cum se comporta acest motoras. Sa nu ma intelegeti gresit, nu m-am asteptat sa fie o masina de curse dar putin dezamagit. Am mai condus A4 de 1.6, 101cp la care putem sa spunem ca e putin submotorizata, dar nici nu se compara. La 140 - 180 trebuie sa-i pun franele, altfel zboara de sub mine.

m-ar putea cineva linisti putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat, pe capacul de la motor este doar capacitatea motorului.

Motorul tau, este intr-adevar in 16 valve, insa asta nu e trecut decat in cartea masinii, la tipurile de motoare.

Oricum, nu compara Audi A4 cu Ibiza, sunt 2 clase de masini diferite, iar comportamentul lui 1.4 75CP este mai mult decat acceptabil.

Modificat de Cornel.B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat, pe capacul de la motor este doar capacitatea motorului.

Motorul tau, este intr-adevar in 16 valve, insa asta nu e trecut decat in cartea masinii, la tipurile de motoare.

Oricum, nu compara Audi A4 cu Ibiza, sunt 2 clase de masini diferite, iar comportamentul lui 1.4 75CP este mai mult decat acceptabil.

N-am vrut sa compar cu A4, normal ca e alta clasa. In oras e chiar foarte Ok, se poate conduce elegant si chiar imi place masina foarte tare. Nu am o comporatie intre un Ibiza de 75cp si unul de 100cp, dar il cred pe Cristian din cele spuse mai sus.

Oricum, masina e super Ok, doar ca in weeken am ramas putin surprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca la viteza pe care o aveai tu, acceleratia nu mai e chiar atat de sustinuta, mai ales daca ai accelerat in ultima treapta (a cincea) de la 2000 rpm. Daca schimbi din viteza a patra in a cincea pe la 130-140 o sa vezi ca se schimba situatia. Nu am facut asta decat de 2-3 ori, pentru ca nu merg cu viteze prea mari, insa te asigur ca masina ajunge la viteza maxima trecuta in certificatul de inmatriculare fara nici o problema. La viteze foarte mari (173 km/h e viteza maxima trecuta in talonul masinii mele, care are acelasi motor cu a ta) frecarea este foarte mare, iar motorul nu e unul chiar atat de puternic si cu foarte mult cuplu incat sa creasca viteza foarte rapid.

Ibiza e o masina de clasa mica, pana pe la 130-140 km/h se comporta rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectie, pana la maxim 80 km/h se comporta acceptabil, daca n-ai greutate, nu esti in urcare si nu ai aerul conditionat pornit. Eu m-am lasat de depasit tiruri care merg tare ca masina mi-a dat emotii. Acum nu le mai depasesc decat daca am foarte multa (peste 500 de m) vizibilitate sau daca merg ei incet. Am cronometrat o depasire a unui tir, am plecat din spatele lui cu 60 km/h si a durat aprox 6 secunde cu acceleratia calcata la maxim (nu mai stiu daca eram a doua sau a treia). Daca merge in limitator cred ca imi ia pe putin 16 secunde si cand vezi ca din curba din fata apare masina de pe contrasens care merge cu viteza ti se pare un timp al naibi de lung. E un motor bun de oras sau pentru cei mai putini grabiti (ca si mine de fel).

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca depasirile tirurilor sunt destul de tricky... am avut si eu ceva emotii de 2 ori, m-am calmat repede dupa ce am vazut ca masina din sens opus se apropie cam repede... Conteaza foarte mult treapta de viteza selectata, trebuie neaparat sa retrogradezi 1 sau 2 trepte ca sa poti face o depasire in siguranta. Eu prefer sa accelerez cu a treia pana la 100 km/h, e mai sigur. IN plus, treapta a patra este foarte lunga si acceleratia slaba, la turatii mici.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ideea!

Suma sumarum, masina e foarte ok, imi place cum merge si sper sa ma adaptez foarte repede la ea dup a Audi. Din cand in cand voi face schimb cu tatal meu si n-o sa mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă credeţi că benzinarele voastre sunt leneşe la depăşiri, să vedeţi SDI-ul :( . Noroc că e cuplat cu o cutie bine etajată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.4 benzina si 75 cai este foarte ok pentru ibiza , si il ajuta mult si cutia care este foarte bine etajata.Fata de alte motoare de 1.4 , cel de pe seat urca mult mai repede in ture ,fapt care il ajuta destul de mult la demaraj si chiar la depasiri.Atat timp cat pleci in depasire de la maxim 80 merge ok.parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun si eu o parere ... :)

Am Ibiza de vreo 2 ani si ceva, 1.4 16v, 2003, 75 cp, motor bby ( nu l-am vazut in lista de mai sus). Asta iarna ma mancat undeva si m-am suit cu burta pe zapada (a masinii) si am reusit sa sparg capacul la cutia de viteze. Nu m-am chinuit sa o repar, am cautat pe siteuri cu licitatii (nu dam nume) am gasit o cuite de viteze de polo 1,4 tdi 2007. Exact cum m-am asteptat sa si intamplat am castigat aproape 1000 de rpm in treapta a 5 a, dar ca demaraj ...., oricum cu aceasta cutie fara sa turez motorul peste graficul fabricii (3900-4000) schimb in viteza a treia la aprox. 100 km/h se misca binisor. Daca reusesc sa gasesc un prieten prin zona Constanta in urmatoarea perioada o voi remapa ptr aia 9-12 cai care se pot castiga. Va doresc sa nu mai vedeti gauri in drum si sarbatori linistite si fericite de Pasti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O cutie de diesel pe un motor cu benzina nu poti afirma ca merge mai bine ca inainte. Este o stiinta intreaga sa etajezi o cutie pentru un motor sau din niste cutii existente sa o alegi pe cea mai potrivita, insa o cutie de diesel pe benzina ... dupa mine nu e un caz fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Baieti, vin cu o completare.

Vinerea trecuta am fost foarte grabit, a trebuit sa ajung din Timisoara in Arad pentru ca aveam programare la medic. A trebuit sa raman mai mult la firma, deci va dati seama ca a trebuit sa accelerez ceva mai mult. Am ramas placut surprins de comportamentul masinii, la depasiri fara sa schimb intr-o treapta inferioara, s-a comportat excelent, si mai aveam si clima pornita.

Problema mea era adaptarea la aceasta masinuta, acum sunt foarte multumit de ea.

Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!