Jump to content

Seat 1,2 Benzina


doctorul
 Share

Postare recomandată

cer scuze cu plecaciuni pentru deschiderea acestui topic!

sunt nou in aceasta parte a forumului si nu stiu unde si dupa ce sa caut!

iata:este un seat ibiza, al unui prieten.am vazut masina 1 singura data, in treacat.

mi-a spus ca are un martor aprins in bord, si ca mecanicul i-a zis ca e problema la sistemul electric, dar ca a aparut din cauza ca motorul e "infuindat" si trebuie talpuita si alergata cateva zeci de km.

a facut asta prin oras, pas.martorul tot aprins.

maine iese pe autostrada.sa o talpuiasca ca lumea!

eu am senzatia ca omu poate strica ceva, si de asta am deschis acest topic.nu-mi suna bine ce se intampla.

nu stiu ce martor e, nu am mai multe date.

aveti vreo idee?uleiul era la nivel.

va multumesc si repet, nu am stiut dupa ce sa caut, poate ma ajutati cu vreo idee orientativa macar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se rezolva cu o "talpuire". Cel mai probabil e o problema cu una din sondele lambda, pentru ca sunt doua. Din pacate, aceasta problema nu se rezolva decat prin schimbarea sondei defecte. Ar fi bine daca ar face o scanare si ne-ar spune exact despre ce eroare este vorba.

Te rog sa citesti si topicul Erori Vag Com Seat Ibiza/Cordoba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat si pe acolo Cristi, si o sa ma uit inca si mai temeinic, multumesc.

treaba e ca nu am stiut ce sa va intreb, insa simtul mi-a zis ca e ceva mai complicat decat o talpuire, si imi era sa nu se intample ceva, doamne fereste!

va tin la curent imediat ce aflu ceva pe parcursul zilei de azi.

p.s. semnul tocmai mi-a fost descris ca un "circuit cu patratele" de culoare galbena.

hai , nu radeti, seamana a ceva?

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e semnul din poza de mai jos, e clar ca sunt probleme cu motorul sau evacuarea. Insa nu iti putem spune care e cauza, decat in urma unei scanari cu VAG-COM.

header.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa stergerea erorii trebuie schimbata sursa de alimentare cu benzina, si mai mult ca sigur alimentarea cu benzina CO95 (cum scrie la carte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi, esti tare:), am trimis poza pe mail la propretar, si ala e semnul.

treaba e ca masina are sub 20000 km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai garantie nimic la ea? nu de alta, dar la 20.000 ma gandesc ca e noua.

in orice caz, stai linistit, sonda lambda defecta la sub 10.000 km nu e ceva deosebit de rar.

pasi de urmarit:

- scanata masina sau

- mers direct cu ea la reprezentanta daca e pe garantie

orice alte masuri (gen blana pe autostrada) in afara ca e un gest care pune vieti in pericol, carnet luat, etc n-o sa fie niciodata decat o rezolvare partiala si temporara pentru o problema precisa (care s-ar putea sa nici nu se aplice aici). Mai devreme sau mai tarziu trebuie sa o duca la service.

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice alte masuri (gen blana pe autostrada) in afara ca e un gest care pune vieti in pericol, carnet luat, etc ...

Talpa nu inseamna neaparat BLANA in a IV-a sau a V-a; daca vrei turatii mari si viteza mai mica,exista si trepte mai mici ...parerea mea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantie nu mai are, are 4-5 ani masinuta.

talpa fusese recomandata de consilierul de la seat!!!

la care s-a si ajuns azi, ca becul nu se stinsese.

bagat vag com, 2 erori:

1.fuel trim.

2.ceva de genul "exaust sensor error-intermitent"-recunosc ca nu am putut tine minte exact, dar era o eroare pe evacuare, ceva asa.

sterse ambele, bec stins.

explicatia lor:bagat prea multa benzina cand s-a facut plinul, si suparat canistra cu carbon activ!

cum VA SUNA treaba asta?

mai ales ca becul se aprinsese inainte de alimentarea cu carburant??!

mi-a si aratat(eram acolo) omul cu vag ul cea ca o supapa, langa vasul de expansiune, si a zis ca aia a dat eroarea, din cauza gazelor in plus, cauzate de surplusul de carburant introdus in rezervor...

io unu am masina din semnatura, da simtu imi zice ca astea sunt cam inventii!bag mana in foc ca eroarea o sa reapara.

si mi-a mai zis ca acest "check engine" nu putea fi in nici un fel cauzat de nivelul sub minim al antigelului, ca daca era antigelu sub minim(doar abia completasem 250 ml, evident ca fusese sub minim!!!) se aprindea becul rosu(nu galben!!) de temperatura!

daca un moderator crede ca discutia asta trebuie "lipita" undeva, il rog sa o faca, cu multumirile de rigoare pentru a fi acceptat lipsa mea de cunostinte pe terenul motoarelor pe benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca Ibiza despre care discutam are senzor de nivel al lichidului de racire, a mea nu are.

E posibil ca martorul aprins sa fie din cauza folosirii supapei de recirculare a vaporilor de benzina. Se stie ca la o masina cu motor pe benzina nu e bine sa se umple si rezervorul special pentru vapori.

Daca eroarea a fost la evacuare, e clar ca una din sondele lambda e defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu sunt inventii explicatiile omului, doar ca nu se leaga, daca spui ca becul s-a aprins inainte de alimentare. Poate alimentarea anterioara sa fi fost de vina?! :( Ce spune prietenul? Face plinul pana in buza bushonului?

2. Nu are legatura aprinderea respectivului martor, cu nivelul scazut al lichidului de racire.

LE: Cristi, nu este neaparat nevoie ca sonda sa fie "dusa". Depinde ce eroare avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si "canistra cu carbon activ" ce este?

cum au suparat-o pe aceasta litrii de benzina in plus?

prietenul nu face plinul pana in buza!martorul da, se aprinsese inainte de alimentare.si la timp destul dupa "penultima".

senzor de lichid racire nu are, da si daca avea, nu cred ca era normal sa se aprinda direct becul de temperatura!

daca ajuta cu ceva, in textul erorii nu zicea nimic de nici o sonda!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ti-a aratat omul, este intr-adevar o supapa; canistra (la masina in discutie) cred ca este undeva langa rezervor. Daca faci plinul pana in buza, este posibil ca in canistra sa ajunga benzina si nu DOAR vapori. Vaporii din canistra ajung in admisie; daca in loc de vapori ajunge benzina, atunci amestecul carburant este afectat.

Cu un SEARCH, mai gaseai informatii despre canistra AICI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie putina grija cand se alimenteaza, sa nu se apese si butonasul din interiorul gurii de alimentare a ventilatorului, apasarea sa lasa benzina sa intre in canistra cu carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, atunci fie ca el se inseala fie ca nu recunoaste ca becul s-a aprins dupa alimentare.in caz contrar eroarea trebuie sa reapara!

treaba e ca nu merge pe rosu niciodata, si zice ca a completat(rezonabil) cu de toate(ulei, benzina, etc) tocmai in speranta stingerii becului.

imi puteti spune ce ar fi putut sa banuiasca consilierul de service cand i-a recomandat sa "alerge" masina pentru stingerea becului?

ca e clar ca nu asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei cand mergi cu masina in oras nu o truezi pentru timp indelungat. Adica ajungi sa schimbi pe la 2500 - 3000 de ture. Asta duce la murdarirea bujiilor cu funingine si la scaderea performantelor acestora. Asta duce la modificarea prorietatilor gazelor de evacuare care pot fi cauza aprinderii becului de check engine.

Acum bujiile au si ele o temperatura optima de functionare, temperatura la care se curata singure de depuneri. Temperatura asta se atinge pe la turatii de 3500. (O mica paranteza: daca vrei sa diagnostighezi bujiile vizual trebuie sa mergi cu masina 10 km la 3500rpm inainte sa le scoti si sa nu stai cu ea la ralanti prea mult inaite sa o opresti). Probabil ca tipu' de la reprezentanta incerca sa iti explice cum sa iti cureti bujiile alergand masina.

De obicei, daca o eroare nu mai apare timp de 100 de km aceasta este stearsa. De exemplu eu am avut o bobina arsa la masina din semnatura. Mergea in 3 cilindri si mi s-a aprins check engine. Dupa schimbarea bobinei masina mergea perfect dar becul de check engine a ramas aprins. Dupa aprox. 100 km facuti cu masina in afara (intr-un singur drum) becul s-a stins. Daca stergeam eroarea dupa inlocuirea bobinei probabil ca se stingea pe loc si martorul.

Ca o concluzie:

1. Ii face bine motorului sa mearga cateva zeci de km constant pe la 3000 - 3500 de ture (pe autostrada in a 5-a la 120 ai 3000, deci esti inca in perfecta legalitate).

2. Dupa remedierea problemei cauzatoare de eroare: daca nu ai vag-com (sau ceva similar) sa stergi pe loc eroarea, aceasta va disparea si martorul se va stinge dupa 100+km parcursi de la remedierea cauzei.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, foarte pertinente sfaturile legate de bujii, si evident de mersul pe afara.asa fac si la a mea, o alerg din cand in cand, evident nu pt bujii.

pana acum eroarea nu cred sa mai fi aparut, posesorul nu mi-a mai zis nimic.

o singura obiectie am, da nu stiu daca nu deviem.....nu am mai auzit pana acum de faza asta cu erorile care se sterg singure in 100 km....credeam ca se stocheaza si ramana acolo pana se intalnesc cu vag comu, si atunci unul din ei 2 invinge! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista mai multe tipuri de erori printre care doua care ne intereseaza mai mult: permanente si sporadice (intremitente). Cele permanente devin sporadice daca nu mai apar in 100km (aka 100 km de la solutionarea cauzei). Cele sporadice in cele mai multe cazuri nu se afiseaza. Eroarea ramane, cum spui tu, stocata in memorie cu flagul intermitent dar pe bord (marotrul check engine de exemplu) nu mai indica nimic. Acum nu stiu daca exista un life cycle si pentru erorile de tip intermitent stocate in memorie, adica sa se stearga automat dupa o anumita perioada de timp sau distanta. Finally vag comul invinge ... :angry:

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

news: masina a plecat in provincie, la 100 km.

ce credeti: acum are becul aprins!

cel care a scanat-o si a sters eroarea sptamana trecuta a dat asigurari ca intr-un asemenea caz se poate veni linistit cu masina in bucuresti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mi se pare normal. Cauza problemei nu a fost inlaturata si problema nu au fost depunerile de pe bujii :P. Iti recomand o scanare vag-com si sa postezi exact erorile. sau macar codurile lor. Nici eu nu cred ca este vreo problema daca se intoarce cu becul aprins inapoi in bucuresti. Am auzit de colegi pe forum care merg de luni cu martorul asta aprins. Problema este sa nu palpaie martorul de check engine. Cand palpaie inseamna ca gazele de evacuare pot afecta integritatea catalizatorului si pentru protectia acestuia trebuie inlaturata problema inainte de a continua drumul.

numai bine

PS: Ca sa nu mai dai bani aiurea la dealer cu o scanare gratis in bucuresti te pot ajuta eu sau cauta alti colegi pe forum sau mergi la intalnirile vwforum.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ooo, mersi, da nu e vorba de masina mea.nu mergeam eu asa cu wolfi:P:P!

ce am retinut din erorile gasite am postat mai sus, mai mult nu m-a dus capu, ca a inchis ala repede pravalia.

ramane de vazut daca voi mai asista la a doua scanare.

erorile a zis omu ca au fost date de 1.prea mutl carburant.+gaze in plus, etc

2.sonda de carburant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!