Jump to content

Filtru Aer Si Filtru Polen


sb_30_rga
 Share

Postare recomandată

Sal all,vad ca deocamdata nu a spus nimeni nimic legat de filtru de polen si de aer.Poate a vazut cineva pe unde este montat,cum se schimba,......

Cunoscatori sunt rugati sa posteze aici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

Vin si eu cu o intrebare: Am o Fabia 2 1.4 TDI 70CP si as vrea sa stiu daca am filtru de polen (trebuie sa merg la revizie si s-ar putea sa trebuiasca schimbat daca exista)?

Am inteles ca, de exemplu, la Yaris-urile pe motorina nu exista filtru de polen.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu desfaci capacul ala de polistiren din partea dreapta de sub bord si te uiti acolo !! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mersi!

Capacul de polistiren e negru? E prins cu suruburi sau cum il desfac?

Si cum ar trebui sa arate filtrul de polen?

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,este negru.Nu are suruburi,are niste "aripioare".Tragi de el dintr-un colt unde iese mai usor si dupa aia il dai de tot jos usor.Undeva in partea stanga perpendicular pe motor.Intra aici si vezi pt polo ca ii la fel Mann.Bafta !! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu ma intereseaza unde este filtru de polen la skoda fabia 2 ci numai daca este sau nu!

Constat ca intra mult praf inauntru, husele prafuite, bordul prin de praf... cam ca la dacie. Ce-i drept pornesc ventilatia ca sa miste aerul cald in masina da asa praf nu ma asteptam sa bage. Sau filtrul de polen este numai pe instalaltia de aer conditionat? Masina e luata ca versiune de dotari de baza si sunt puse unele chestii suplimentar.

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este filtru de polen insa este montat pe instalatia de aer proaspat. Pe recirculare se "plimba" aerul dinauntru insa NU mai este filtrat si vantura si praful. Dar NU inteleg de ce nu folosesti tu frumos instalatia fara recirculare: la benzinare lichidul de racire se incalzeste EXTREM de repede, implicit si temperatura din habitaclu creste repede. Asa, cu recircularea nu faci decat sa iti aburesti geamurile.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema prafului este universala in orasele mari si mai ales in capitala...Recomand din propria experienta cel putin suflarea filtrului de polen cu aer comprimat la 5k si inlocuirea la 10-20k caci este mult mai imbicsit decit cel de motor.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este filtru de polen insa este montat pe instalatia de aer proaspat. Pe recirculare se "plimba" aerul dinauntru insa NU mai este filtrat si vantura si praful.

Masina mea in interior nu e asa de ... plina de praf ca sa se plimbe praful in interior si sa se depuna tocmai pe bord. Oricum mersi de informatie , mi-e de un real folos si o sa folosesc mai putin recircularea aerului.

Referitor la ce spunea altcineva ca e bine sa il sufli la 5mii Km si sa il schimbi la 10mii... eu o sa il schimb cand merg la revizie. Si oricum nu din cauza asta baga praf ca nu e schmbat. Daca ar fi imbacsit nu ar mai trece aerul da nicidecum nu ar intra praf in masina decat daca ar fi spart sau rupt ceea ce nu cred ca e cazul.

Mersi si bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima ( si ultima ) revizie la "dilar" cu 8000 de km parcursi am schimbat dn propria initiativa filtrul de polen si am ramas mirat ca era...negru ( trebuia sa fac o poza )...aerul trece mai greu prin el desi e colmatat aproape total. Mai mult ca sigur in orice oras al tarii nu e atit praf ca in capitala unde e depasita limita max de "n" ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea in interior nu e asa de ... plina de praf ca sa se plimbe praful in interior si sa se depuna tocmai pe bord. Oricum mersi de informatie , mi-e de un real folos si o sa folosesc mai putin recircularea aerului.

Ei, nu fi asa sigur. Uite, iti dau un exemplu: intri cu papucii uzi in masina; ai incalzirea data pe parbriz si picioare. Papucii se usuca si se desprind particule de praf. Crede-ma, este inevitabila treaba, n-a vrut sa fie un post la misto in care sa sugerez ca masina ta e murdara inauntru etc. Mai mult, ma uit la a mea: filtru schimbat de 3-4000km, o aspir si o spal interior/exterior odata pe saptamana si dupa 3-4 zile se vede praf (cel mai bine se observa pe capacul coloanei de volan, unde plasticul nu e asa texturat ca pe bord).

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima ( si ultima ) revizie la "dilar" cu 8000 de km parcursi am schimbat dn propria initiativa filtrul de polen si am ramas mirat ca era...negru ( trebuia sa fac o poza )...aerul trece mai greu prin el desi e colmatat aproape total. Mai mult ca sigur in orice oras al tarii nu e atit praf ca in capitala unde e depasita limita max de "n" ori.

Revin cu precizari privind filtrul de polen:

Astazi am desfacut filtrul la 7000 de km de la schimbare pentru suflare cu aer comprimat...ma asteptam sa fie foarte imbicsit dar stupoare...filtrul avea un aspect foarte bun la vedere iar la suflare a iesit foarte putin praf !!!

Concluzia 1: Mai mult ca sigur eu am schimbat la revizia de 8000 de km un filtru care mi-a fost pus de la alta masina ( ori de la inceput de cind am cumparat masina anul trecut ori in service de catre spagarii si hotii de mecanici ) deci nicidecum nu se putea sa fie NEGRU la 8000 de km...!!!

Concluzie 2: Recomand suflarea la 10k cu aer comprimat si inlocuirea cind e nevoie...saboteur a mers in acest mod 70k cu el...

Concluzie 3: NU aveti incredere in romanashii de pe la dilari si service-uri caci la noi e valabil si o sa mai fie sistemul cu schimbatul de piese de pe o masina pe alta contra spaga....

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am 73k si nu l-am schimbat niciodata,dar il curat periodic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si mai trece ceva aer prin el sau ca sa vina aer proaspat deschizi geamurile?

Nu e totul sa il sufli ca din cate stiu e compus din mai multe straturi si se poate ca particulele de praf sa fie dupa primul strat acela pe care il vedem noi si atunci... degeaba dai tu cu aer de la compresor ca nu faci nimic. Nu ai cum sa il scoti dintre straturi. Recomand schimbarea asa cum spune manualul, adica depinde si de drumurile pe care le faci si de praful de pe strada... Asa ca ...

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca filtrul de polen trebuie inlocuit o data pe an ...suflarea lui cu aer comprimat este un fel de... frectie la picior de lemn.

Filtrul este conceput sa retina particule foarte, foarte mici, iar prin incercarea de curatare prin suflare se indeparteaza doar depunerile mai mari. De starea filtrului de polen depinde foarte mult calitatea aerului pe care il respiram in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

As avea nevoie de un sfat:

-are cineva filtru aer sport?

-pareri pro-contra despre filtrele sport

As vrea sa imi pun si am inteles ca se fac niste mici modificari si anume:

-cutia in care este filtru trebuie eliminata

-se pune un tub suplimentar sau numai o prelungire (nu stiu exact)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, tu vei folosi doar elementele 1 si eventual 2 din schema, restul scoti afara. In continuarea lui 1 (spre 2) trebuie sa folosesti o bucata de tub astfel incat filtrul sport sa ajunga in locasul in care carcasa filtrului de aer a fost eliminata. Mai mult decat atat, acel tub ar trebui, daca nu gasesti filtru sport pe diametrul tubului deja existent, sa faca trecerea de la diametrul 1 la diametrul filtrului (o reductie practic).

Imbunatatirile vor fi pentru ca motorul va "inspira" mai bine insa vor fi destul de subtile dat fiind faptul ca este destul de mititel iar debitul de aer nu este foarte mare (implicit diferenta este mica).

Cheers!

post-2063-1243499136_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

K si pt "sanatatea" motorului ce parere ai?Am inteles ca aceste filtre se curata(spala) la o anumita perioada de timp.

Ce nu prea inteleg eu, este ca filtrul actual are gura aia de ventilatie in masca de plastic a masini, daca pun filtru sport in locul cutiei mai intra acelasi volum de aer sau mai mult?

Am inteles ca si sunetul se va modifica putin, cea ce mi se pare k.

Multumesc :)

Modificat de repciuc_alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, din cate stiu eu filtrele sport se curata cu niste spray-uri speciale undeva la un maxim 10.000km. Trebuie sa te interesezi si de mondalitatile de intretinere ale acestui filtru, la urma urmei n-ai facut nimic daca te costa curatarea lui mai mult decat te-ar costa sa schimbi filtrul de aer original odata la 5-6000km (sa zicem!).

Montand filtrul de aer sport nu vei mai avea nevoie de priza de aer (10 in poza), filtrul isi va trage aer direct din spatiul in care este montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru de aer are vreo legatura cu recircularea aerului sau cu aerul care intra inauntru??

Multumesc pt ajutor Blitz !! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa fii mai explicit (sau nu am inteles eu bine intrebarea):

Recircularea aerului la motor? nu exista decat recirculare gaze evacuare (la turatii de mers incet in gol pentru reducerea emisiilor poluante), recirculare gaze carter (introducerea in circuitul de admisie a unei parti din gazele formate in carterul motorului, in special vapori de ulei) si, la benzinare doar, recirculare vapori de combustibil din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citi undeva ca sunt filtre prin inductie si inca unele si am inteles ca la unu dintre ele recircula aerul.Nu stiu sa iti spun ce aer sau gaze.Nu erau prea multe detali pe acolo.Oricum am vazut niste chesti care m-au convins ca nu este k filtru sport.Niste teste facute de un laborator din america.

Concluzie: flitru sport NU, probabil o sa pun o toba sport si am rezolvat problema !! :)

Multumesc inca odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
konstantynus

Salutare....vreau sa va intreb si eu daca la Vw Golf 3,1,9diesel,1995,fara AC,exista filtru de polen...nu am nimic anterior care sa ateste k la schimbat cineva si deocamdata nu ma bag sa umblu neavand nici manual de utilizare la masina si nestiind daca are masina asa ceva....poate are cineva aceasta informatie...ms mult!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fisierul atasat gasesti cum verifici starea lui si cum il inlocuiesti.

Probabil daca citeai la rubrica de Golf 3, te lamureai mai repede.

Spor la treaba!

inlocuire_filtru_polen_golf_3.pdf

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!