Jump to content

Probleme servofrina


adrry
 Share

Postare recomandată

De 2 zile se petrece un fenomen ciudat la masina din semnatura; cu motorul pornit, la a 2-a pedala, frana se intareste si adio frana (tine dar nu mai intra servo, deci se opreste foarte greu); daca accelerez de 2-3 ori, merge iar.

A doua problema - dar probabil legata de prima - este faptul ca, stand pe loc, tin motorul turat iar daca apas si pedala de frana, turatia motorului scade (ex: turat la 2000, scade undeva la 1200). Daca iau piciorul de pe frana, motorul revine la turatia initiala. P.S. "experiment" pe loc ;)

Am verificat si eu ce-am putut si nu am vazut urme de lichid sau vreun furtun spart.. sau poate nu m-am uita bine.

Ce-as putea sa verific inainte de a merge in service?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa cred ca e ceva pe partea de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de vacum si furtunele de vacum !!tot ce insemna furtune fiecare inbinare posibil doar sa piarda pe langa inbinari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme cu pompa sau tulumba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e pompa, se poate repara sau trebuie schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

posibil sa fie o supapa. si mie mi s-a intamplat la masina din semnatura.am schimbat supapa si acum nu mai am probleme.pe mine m-a ajuns 150 ron totul, daca tin bine minte:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de retur, din unul din cilindrii pompei de frana. Daca era pompa de servo avea probleme si directia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate avea vreo legatatura tremuratul motorului la oprire cu supapa? :) .. cam de cand mi-a aparut problema la frana, cand opresc motorul tremura foarte tare (geu autoaprindere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ti-o fi sarit vreun furtun de vacuum.. uite-te cu atentie peste tot sub capota..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrry, daca tremura si motorul la oprire atunci clar ai o problema cu pierderea de vacuum. In dreapta chiulasei (partea opusa curelei de distributie) se afla pompa de vacuum din care iese un furtun care dupa ~10cm se ramifica. Verifica toate ramificatiile sa nu fie rupte, urmareste toate furtunelele de vacuum sa nu fie sarite/roase. pana nu faci aceasta verificare n-are rost sa ne dam cu parerea despre servofrana etc.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: Blitz, am sa verific vacumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe langa asspectarea furtunului de vaccum, trebuie sa masori presiunea din "tulumba' de servo, operatiune ce se face cu un fel de pistol cu un manometru, etc. , plus un vag com, astfel incat sa ai o diagnoza cat mai corecta si implicit o rezolvare pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe cu furtunul dintre pompa de vacuum si servofrana, sau chiar cu pompa de vacuum. Cat despre partea cu caderea turatiei motorului cand ai acceleratia calcata si calci si frana e ceva normal, e o protectie, daca ramane pedala de acceleratie agatata la 3000rpm si tu calci frana, nu o sa te mai opresti niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, omul probabil ca este un simplu utilizator peste care a dat napasta. Ovidiuboss, cum crezi tu ca o sa se apuce sa masoare vacuum etc (fara scule, documentatie etc), dati-i frate indicatii despre ce ar putea sa verifice el (lucruri simple) in fata blocului (sa zicem) inainte de a apela la un specialist. Adrry, iti trebuie o tubulara de 10 ca sa dai capacul motor jos, in felul asta vei avea acces mai pe indelete la zona. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ideea era sa aflu cateva pareri, solutii pe care as putea sa le pun in practica in fata blocului, cum spunea Blitz; Daca nu se rezolva, ajungem si in service.

Dar stati linistiti, orice info e de ajutor (macar ca idee) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut sa ii transmit mesajul colegului nostru printre randuri. mea culpa.

mesajul meu ar fi urmatorul> la probleme legate de frana trebuie consultat un mecanic priceput, care are o imagine de ansamblu a problemei directe si a celor conexe mult mai completa decat se poate pricepe din topic. nu spun ca nu poti gasi un furtun spart si aplicand metode desprinse de aici...

dar trebuie sa fim foarte sinceri in primul rand cu noi insine si sa ne stim fiecare limitele, limite care de multe ori sunt impinse in fata de prezentarile foarte concrete din topicurile din acest forum si te fac sa gandesti ca poti face tot mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de retur, din unul din cilindrii pompei de frana. Daca era pompa de servo avea probleme si directia.

Care e lagatura intre servofrana (pompa de vacuum) si servodirectie (pompa hidraulica)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata temporar. Stutul metalic care iese din pompa servo pe care e prins furtunul ce duca la servofrana are joc si pe acolo pierde. Nu mai ramanea vaccum nici cat sa comande ShutOffValve la oprirea motorului. S-a etansat si lipit cu adeziv loctite. Sa vedem cat o sa tina. Cand se desface dam jos pompa si lipim si etansam stutul cu Poxipol ca am mai facut treaba asta la Passat si tine de vre-un an de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzam pe aceasta cale colegului Bundy :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne tii la curent cu functionarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Are cineva idee daca se gaseste separat garnitura de cauciuc care legatura intre furtun cu supapa si tulumba de servo ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Reinviem acest topic.

Acum patru zile coboram pe dealul Feleacului, spre Cluj, si am intrat intr-o parcare pe dreapta (cea cu restaurant). Toate bune si frumoase, dar dupa ce am intrat in refugiu, catre umbra unui pom, am avut pedala de frana foarte tare.Prima data in viata mea, foarte neplacut! Plecat de acolo, incercat frana, OK. Drum spre casa, totul OK. Acum doua zile la un semafor, pedala tare, frana mai deloc, am evitat masina din fata. Am studiat problema pe forum dar nu amgasit o solutie.

Am calcat de cateva ori frana cu motorul pornit; rezultat: Fas, Fas si pedala tare

Am pornit la drum si nu am mai auzit Fisul, frana normala.

La garaj am mai incercat frana cu motorul pornit si la un moment dat ceva a pocnit, pedala a sarit in sus si pedala a ramas tare.

In mod sigur nu ma voi ocupa eu de frane dar nu vreau sa ma faca praf cu banii cei din service: pompa de vacuum, supapa de sens, servofrana etc.

Va rog 

32 minutes ago, CristianH said:

LE: La oprire, motorul nu zgaltie, se opreste instant. Consider ca am vacuum pe acolo?

Masina merge bine, nu are probleme de putere, vizual toate furtunele sun OK, la stutul din pompa de vacuum este un mic joc. L-am rasucit in sens invers acelor de ceasornic si am avut senzatia ca s-a fixat??? Este pe filet?

 

Modificat de CristianH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lipsa vacuum, verifica stutul de la pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minutes ago, Al Bundy said:

lipsa vacuum, verifica stutul de la pompa tandem.

"Geografic" unde este pompa tandem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo sau acolo este problema?

WP_20170705_18_18_52_Pro.jpg

WP_20170705_18_19_47_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!