Jump to content

Lada Frigorifica Electrica Auto - 12v


120 L
 Share

Postare recomandată

De curind am cumparat o lada frigorifica auto made in china "SOVO".

Functioneaza cu alimentare la 12 V din mufa de bricheta si sunt multumit de ea ( face 8 grade in interior in conditii de interior climatizat pe la 25 grade si soare care bate direct pe ea )

Problema care apare este ca se incalzeste f tare mufa de alimentare a lazii si la Fabia si chiar daca am alimentat-o de la alta mufa la un alt autoturism...

Consumul nu mi se pare exagerat ( 4-5 A ) deci nu este o cauza iar problemele de contact imperfect sunt excluse.

Precizez ca se incalzeste electrodul central ( sau + 12 V ) si "suspectez" materialul din bi-metal care e folosit la mufa mama de pe autoturisme.

Astept pareri si de la alti posesori de lazi frigorifice pentru ca din cautarea pe forum nu am gasit un topic dedicat pentru asa ceva si acum este "sezonul" lor.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi cele doua posibile cauze pe care le-ai exclus sunt motivele incalzirii mufei. Mai probabil este arcul din spatele plusului, care tine intins electrodul si face contact cu siguranta din mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poti verifica si consumul real

Am impresia ca este mult mai mare decat cel "declarat"

Daca o folosesti frecvent,cred ca e mai bine sa-i faci o instalatie separata de bricheta masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat eu o mufa in portbagaj si se incalzeste la fel ca bricheta, incalzirea e la fel de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma un pic e normal sa se incalzeasca e vb totusi de 16 amperi si mufa aia de briceta nu e chair mama mufelor duce consumator mare dar nu pe termen forte lung de ex o lada frigorifica (mica de 25 l ) tinuta 2 zile (cat dureaza un drum ) in 90% imi arde 1-2 sigurante , iar ca solutie eu am tras un cablu si i-am pus priza normala ca in casa iar la lada stecher si acuma nu se mai incalzesc cablurile ,la fel pateam si cu un invertor de 150 w montata la bricheta dupa 10 min frigeau mufele si am renuntat la a mai pune consumatori puternici pe acea priza !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De consum mai mare de 15 A nu cred ca poate fi vorba - cu motorul pornit e vorba de peste 200 W ( dublu fata de un compresor de frigider pentru casa ...! ) ! deci siguranta nu are voie sa se arda chiar daca merge non-stop, dar e posibil ca sa fie un consum ceva mai mare decit cel declarat de 40-65 W.

Ideea ca arculetul din mufa respectiva se poate comporta ca o rezistenta e mai plauzibila si aici intervine vina fabricantului dar o sa fac un test in acest sens pentru a masura si consumul si a detecta si daca e mufa tata a lazii de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcul sa se comporte ca o rezistenta...mai greu de crezut. Spune-ne mai bine, cat de PUTERNIC este arcul; daca presiunea de contact este mica, se va incalzi. Am vazut mufe cu arc puternic si mufe cu arc de abia impingea pinul/contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut teste si consumul e de 3,9 A deci conform prospectului.In privinta principiului de functionare se pare ca au de fapt inauntru un element Peltier care nu consuma mult curent, fapt prin care se justifica si pretul redus de vinzare. "Misterul" incalzirii mufei tata e simplu si l-am descoperit desfacind mufa care contine si o siguranta calibrata de 6,3 A pentru protectie...care logic ca se incalzeste. Deci rezolvarea e simpla: desfaceti mufa si schimbati siguranta cu una calibrata de min 10 A sau max 15 A.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea e bine asta ca oti arde lada de obicei siguranata nu prea trebuie sa depasesca 50% din maximul puteri consumate alfel nu prea mai e eficienta ! in schimb am vauzt ceva mufe dintrastea mai profesionale pe la invertoarele de tensiune daca gasesti una dintaraia nu cred ca mai ai probleme !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120, am si eu o lada electrica CampingAZ si la fel se incalzestre mufa. E aproape fierbinte dupa un drum de cateva ore, adica e deja neplacut la mana, folosind priza din portbagaj.

Totusi, nu cred sa fie o problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat-o la Praktiker in Szeged(HU) cu cca. 400RON. Dupa o saptamana a aparut la Praktiker in Timisoara cu 650RON. :)

Asa-i la noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce capacitate are la banii respectivi ? caci eu am dat 115 lei pe una de 25 de litri...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit si eu o lada Campingaz, si tot asa, se incalzea rau mufa. Problema e ca lazile cu element frigorific Peltier au o eficienta ff mica (5-10%) comparativ cu un sistemele cu compresor (40-60%), de aceea nu sunt folosite la scara larga ci doar in sisteme unde e nevoie de volum mic si care sunt folosite putin (gen lazile de camping)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce capacitate are la banii respectivi ? caci eu am dat 115 lei pe una de 25 de litri...!

30 litri. Asta ar fi:

http://www.mastershop.ro/produs.php?id_produs=13639

Eu de mai multe luni tot cautam una, si nu gaseam, acu' vad ca sunt pline hipermarketurile de toate modelele!

Oricum, ma consolez ca firma prezinta ceva garantie a calitatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest model este si in Praktiker, chiar ieri am fost sa vad ce modele au. Arata foarte bine, se vede ca nu e chinezarie, pretul e foarte mare avand in vedere principiul pe care functioneaza care este total ineficient. Pina in acest moment nu sunt convins ca merita investitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu ca face toti banii...cel putin a mea la 30 de euro...

Iti dai seama ca astea sunt produse la 20 de euro in china...ce pretentii poti sa ai ?

Sunt f multumit de lada SOVO pina acum iar eu recomand sa luati un model ieftin caci toate au peltier chiar si cele scumpe deci daca e mai scump platesti doar "firma"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca totusi exista o diferenta majora intre chinezari si ceva de firma. Principiul pe care functioneaza presupune o componeta electronica (care poate fii de f. proasta calitate) care pe o parte este rece pe cealalta este cald. Izolarea termica dintre cele 2 elemente e critica si defineste eficienta si calitatea lazii frigorifice. Un element prost cu o izolare la fel de proasta rezulta un consum inutil de curent si o eficienta scazuta de unde rezulta o temperatura "ridicata" in interiorul lazii frigorifice. Un pret mai mare nu garanteaza o calitate mai buna dar un pret mic garanteaza o calitate scazuta, o "chinezarie". Ai avut curiozitatea sa vezi ce temperatura ajunge inauntru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris in primul post despre ce "poate " face lada si mi se pare OK o diferenta de 17 grade reala masurata cu termometrul, in conditii de incarcare 95 % si cu soare care batea direct pe ea !

In conditii de exploatare mai "normale" adica incarcata la 70-80 % si fara sa bata soarele direct pe lada sunt convins ca poate scoate o diferenta mai mare de 20 de grade fata de mediul ambiant. Ramine de vazut in timp ce fiabilitate vor avea...dar are garantie 2 ani si daca tine macar atit e bine la cit am dat pe ea...

Merita sa dai mai mult dar pentru ceva mai bun--adica o lada cu minicompresor pe freon si parametrii de frigider dar nu cred ca sunt pe piata la noi "inca".

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Eu am tot SOVO. Am cumparat-o din Auchan si a costat in jur de 150 RON. La masina merge. Problema mea este ca am cumparat un adaptor de la 220V la 12V si nu functioneaza. Clipeste si becul de pe adaptor si cel de la cutie. Stie cineva care ar putea fi problema?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu...consuma mai mult decit iti livreaza adaptorul ala...

Tre sa fie de min 12V 7A cc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dupa diferite teste am ajuns la concluzia ca pentru evitarea supraincalzirii mufei de alimentare trebuie un alt tip de mufa deoarece chiar daca se renunta la siguranta respectiva din mufa nu dispare "caldura" degajata. Concluzia este ce materialele si suprafetele de contact sunt inadecvate.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Salut!

Eu am tot SOVO. Am cumparat-o din Auchan si a costat in jur de 150 RON. La masina merge. Problema mea este ca am cumparat un adaptor de la 220V la 12V si nu functioneaza. Clipeste si becul de pe adaptor si cel de la cutie. Stie cineva care ar putea fi problema?

Multumesc!

Ai gasit pina la urma un alimentator potrivit care sa livreze puterea necesara lazii frigorifice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Priza de 12v montata in portbagaj, pe original, nu se incalzeste ca cea de la bricheta. Are alta alcatuire inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
E simplu...consuma mai mult decit iti livreaza adaptorul ala...

Tre sa fie de min 12V 7A cc.

Revin cu precizari pentru cei care doresc sa alimenteze lazile frigorifice auto de 12 V cu alimentatoare separate din reteaua de 220 V ( construite sau cumparate ).

Caz 1 - daca va construiti singuri

Dupa o luna de zile timp in care am cautat sa cumpar initial un alimentator potrivit, am renuntat si am construit unul cu un transformator de 12 V 100VA, punte redresoare de 8 A montata pe radiator de 200 cm patrati plus 2 condensatori de 4700 microfarazi, cutia gaurita pentru ventilatie plus un cooler mic de procesor mai vechi pentru ventilatie fortata. Este o "configuratie" minima pentru a putea functiona 24 de ore non-stop !!! Chiar daca amperajul consumat este de max 5 A pe aparatul de masura, elementul Peltier produce un efect foarte pacatos de supraincalzire ciudata a componentelor ( traf,punte,borne de contact ) la care nu am nicio explicatie...fizica...

Nu incercati cu transformatoare mai mici de 8-9 A caci am incercat eu si se distrug in citeva ore...

Caz 2 - daca va cumparati

Nu cumparati surse in comutatie ! In functie de amperaj o sa pocneasca sigur in timp...mai repede sau mai tirziu...

Alegeti un alimentator de minim 12 V 10 A cu transformator normal la frecventa retelei ; gen redresor.

E drept ca si pretul e mult mai mare decit pocnitorile de surse in comutatie dar merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!