Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Poate ma ajuta cineva care a mai intalnit urmatoarea problema:motorul nu porneste,da la automat,nu se aude pompa de benzina iar siguranta #29 se tot arde(de 15a).Pe scanare nu ma lasa sa intru pe Engine(no response from the controller).

Aceasta e scanarea:

VCDS Version: Release 908.0

Data version: 20090911

Saturday,29,December,2012,13:34:55:13314

Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75

76

VIN: WVWZZZ1JZ2W263227 Mileage: 123720km/76876miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl

Part No: 1C0 907 379 E

Component: ESP FRONT MK60 0104

Coding: 0011266

Shop #: WSC 01317 785 00200

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 1C0 909 605 A

Component: 27 AIRBAG VW51 01 02

Coding: 12855

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl

Part No: 1J0 920 826 A

Component: KOMBI+WEGFAHRS. BPV V11

Coding: 01113

Shop #: WSC 00050

WVWZZZ1JZ2W263227 VWZ6Z0A3733175

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl

Part No: 1C0 959 799 B

Component: 1A Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 01317

Part No: 1C1959801A

Component: 1A Tõrsteuer.FS KLO 0002

Part No: 1C1959802A

Component: 1A Tõrsteuer.BF KLO 0002

Part No: 1C0959811A

Component: 1A Tõrsteuer.HL KLO 0002

Part No: 1C0959812A

Component: 1A Tõrsteuer.HR KLO 0002

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am o problema cu azd-ul, si anume cand am pornito motorul nu mergea rotund , zici ca merge in 3 pistoane si s-a aprins "check motor" + "abgas werkstatt" iar la relantiu tremura foarte urat. ce este de facut?

fa-i o scanare cu vcds`ul.vezi ce erori ai stocate

daca nu ai vcds , verifica bobinele de inductie.daca sunt umflate trebuie schimbate.verifica cablajul lor. verifica bujiile .

cauze pot fi multiple: bobine,bujii,cablaj,EGR, clapeta de acc,sonda lambda

o scanare ar lamuri problema

Bobinele vechi erau cele originale din 2001. Am schimbat 2 bobine de inductie cu altele de la BERU dar nu sunt chiar identice. atasez 2 poze cu ele.

post-42543-0-69320600-1357236257_thumb.j

post-42543-0-83227000-1357236262_thumb.j

post-42543-0-55417700-1357236266_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce nu sunt identice ? mufa intra bine in ele ? se aseaza bine pe bujie ? si eu am schimbat o bobina si tot beru am pus si nu e nici o problema. nu vad de ce la tine ar fi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma ajuta cineva care a mai intalnit urmatoarea problema:motorul nu porneste,da la automat,nu se aude pompa de benzina iar siguranta #29 se tot arde(de 15a).Pe scanare nu ma lasa sa intru pe Engine(no response from the controller).

Faptul că se arde siguranţa de la pompă indică un scurt pe circuit sau în pompa (pe circuitul ăla este numai pompa şi altceva nu are ce să fie).

Ca să verifici: scoate firul de la pompa şi siguranţa. Într-un capăt al siguranţei, cu contactul pus sau cand acţionezi demarorul nu ştiu exact, oricum una din situaţii, trebuie să ai tensiunea bateriei (presupun că este dacă zici că se arde siguranţa, dacă nu ar fi atunci ar fi releul de vină sau ecu - aici este altă discuţie-) iar la celălalt capăt ar trebui să ai faţă de masă rezistenţă infinită adică circuit deschis. Dacă rezistenţa tinde către 0 atunci ai scurt pe circuit. Legi pompa la loc şi măsori rezistenţa, nu ştiu cât ar trebui dar oricum de ordinul zecilor sau sutelor de ohmi. Dacă tinde către 0 atunci ai scurt în pompa.

În ataşament ai metoda de verificare a pompei, dar sunt circumspect la metoda aia pt că dacă ai scurt s-ar putea să mai prăjeşti ceva fire pe acolo.

Referitor la cealaltă problemă cu conectarea la ECU, e posibil să fie arsă siguranţa ce-l alimentează, asta ar explica de ce nu porneşte pompa, dar nu explică de ce se arde siguranţa. Probabil este un concurs de 2 cauze.

Ca să poţi verifica mai în detaliu (verifcă masele şi tensiunile de +12V care vin în mufă) ti-am ataşat schema (30 - plus permanent, 15 plus când pui contactul, 50 plus când acţionezi demarorul) şi destinaţia pinilor şi semnalele la ECU

Bobinele vechi erau cele originale din 2001. Am schimbat 2 bobine de inductie cu altele de la BERU dar nu sunt chiar identice. atasez 2 poze cu ele.

Păi dacă au acelaşi cod şi aceeaşi formă ce nu este identic. Ceea ce nu este identic este probabil o serie de fabricaţie. În anumite situaţii se fabrică aceeşi piesă OEM şi cu cod diferit şi cu formă diferită faţă de ce a fost pe maşină, dar sunt echivalente şi merg la fel (am păţit cu switch-ul de ambreiaj)

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am o problema cu azd-ul, si anume cand am pornito motorul nu mergea rotund , zici ca merge in 3 pistoane si s-a aprins "check motor" + "abgas werkstatt" iar la relantiu tremura foarte urat. ce este de facut?

fa-i o scanare cu vcds`ul.vezi ce erori ai stocate

daca nu ai vcds , verifica bobinele de inductie.daca sunt umflate trebuie schimbate.verifica cablajul lor. verifica bujiile .

cauze pot fi multiple: bobine,bujii,cablaj,EGR, clapeta de acc,sonda lambda

o scanare ar lamuri problema

Bobinele vechi erau cele originale din 2001. Am schimbat 2 bobine de inductie cu altele de la BERU dar nu sunt chiar identice. atasez 2 poze cu ele.

m-am referit la scrisul de pe ele! se pot vedea mai sus pozele

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt la fel , nu-ti fa probleme. mai ales daca i-ai spus vanzatorului pt ce masina ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiesti lupo_bv :) si multumesc.Oricum urmatorul pas(fiind in lipsa de scule pt verificari) era inlocuirea pompei(nu sunt la Iasi :( ).Esti al doilea prieten care imi spune ca problema ar fi de la un scurt al pompei. :beer:

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu-ţi trebuie decât un instrument de măsură care nu trebuie să fie cine ştie ce performant şi care îl găseşti la orice magazin de piese electronice, este o sculă pe care este bine să o ai in torpedou. Sfatul meu este să măsori înainte să cumperi pompa. Parcă nu merită să dai o grămadă de bani pentru două fire de 2 lei care cine ştie pe unde s-au ros şi se ating. Eu unul am paţit una asemănătoare şi am cumpărat cel mai scump furtun din viaţa mea :10[1]: . Adică am cumparat o valvă EGR pentru 10 cm de furtun crăpat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pompa nu prea pot sa o scot....am desfiletat capacul,scos mufa iese pompa vreo 3 cm si apoi sta tensionata parca ar fi prinsa in partea de jos....mai trebuie ceva desfacut?Am pus mana si pe multimetru intre timp.Din cate am mai vazut sig29 e legata la ecu si la bobinute...sa verific cablajul si acolo....mersi frumos inca o data

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vreau sa schimb toate filtrele la masina (ulei,benzina,aer si polen) si as dori sa intreb daca dupa ce le schimb mai trebuie bagata pe laptop,eventual apare vreo eroare dupa ce le schimb. Motorul este AZD 1.6 16v. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie bagat nimic, doar resetat intervalul de service!

Multumesc de raspuns, dar se poate reseta intervalul de service din butoanele din bord ? sau trebuie bagata pe tester ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate din bord atunci când apare avertismentul Service Oil, altfel nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tii apasat butonul de la kilometraj,pui contactul,rotesti de butonul de la turometru spre dreapta si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,am si eu un golf 4 2001 1,6 16 v motor azd. in ultima vreme,imi prinde ampreiajul sus si am impresia ca e pe duca.cam cat m-ar costa sa schimb ambreiajul si in piese consta operatiune ?

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,am si eu un golf 4 2001 1,6 16 v motor azd. in ultima vreme,imi prinde ampreiajul sus si am impresia ca e pe duca.cam cat m-ar costa sa schimb ambreiajul si in piese consta operatiune ?

multumesc anticipat

Va trebui sa schimbi placa de presiune si discul si iti recomand sa schimbi si rulmentul de presiune.Cel care iti va schimba kitul mai mult ca sigur iti va zice sa nu il schimbi pentru ca se afla in capatul cutiei si lucreaza in ulei.Sa nu te iei dupa altii si sa schimbi si rulmentul.

Placa de presiune si discul costa vreo 550 lei in functie de producator.

Rulmentul de presiune costa vreo 40-50 lei si iti recomand OEM

Manopera ar fi in jurul sumei de 150-200 poate chiar si un pic mai mult.Eu l-am schimbat la cineva pe care il cunosteam si mi-a luat 200 lei

Si daca tot e sa faci o treaba de nota 10 schimbi si uleiul la cutia de viteze OEM(2litri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi m-am apucat si am dat jos clapeta de acceleratie si am facut-o luna. Am pus totul inapoi pe masina si am pus contactul fara sa apas nici o pedala parca am auzit un gomot dar nu a tinut mult, pe display-ul din bord nu a aparut nimic inafara de ce apare de obicei. Am lasat asa vreo 2-3 min dupa care am pus VAG COM-ul si am facut urmatoarele:

Select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 060

[Go!]

[switch to basic settings]

la "Switch to basic settings" mi-a dat eroare urmatoare:

switch%2520to%2520basic%2520error.JPG

cand am dat inapoi [switch to Meas. Blocks] imi arata ADP OK

333.JPG

Deci in concluzie nu am reusit sa termin adaptare cum scrie in tutorial. Desi pot spune ca inainte sa dau clapeta jos am deconectat plusul de la baterie, am dat jos clapeta, curatat si pus inapoi dupa care am conectata inapoi plusul la baterie.

Masina in prima faza a mers ok pana pe la 900 de ture si vreo 85 de grade dupa care a inceput sa oscileze intre 850 si vreo 950 cam nu asa tare ca inainte, in acest timp am tot incercat sa ma conectez pe grupul 060 si sa dau [switch to basic settings] dar de fiecare data am avut eroare se conecta ok in prima faza dar cand apasam [switch to basic settings] eroare. Au mai trecut vreo 3-4 min dupa care masina nu mai oscila moment in care am dat sa fac doua loguri unul pt clapeta si unul pt RPM.

Toate teste au fost facute cu masina stand pe loc pana s-a incalzit de la sine. Maine urmeaza sa merg cu ea sa vad daca o mai apuca oscilatiile.

Am lasat masina pana a ajus la 90 de grade si nu a mai oscilat deloc doar ca-mi apare iar eroarea "Exhaust Workshop" care a aparut la scurt timp dupa ce a terminat de oscilat relantiul, de asta ma gandesc ca tre sa fie legata de asta. Am sters eroare dupa care a aparut iar. E curios ca erorile care-s doua in modulul motor le-am sters si acum vreo 2 saptamani si am facut cu masina de atunci chiar si un drum de 250 de km si nu mi-a dat nici o eroare. Oricum cred ca urmeaza EGR-ul la curatat.

2 Faults Found:

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-10 - - - Intermittent

Surpriza mi-a fost foarte mare cand am dat sa scot furtunul de la epurator ce vine in filtru de aer si am vazut ca era scos deja si cred ca stiu de cand sta asa deci am mers vreo 800 de km cu el scos. Se poate sa fie pt ca am mers cu el scos de-mi oscila? (desi l-am pus la loc si am incercat cu el pus si tot oscila inainte sa curat, ma gandeam ca scap doar cu atat fara sa curat)

Multumesc pt sfaturi !!

Cele doua PDF-uri sunt de fapt RAR-uri, deci se va schimba extensia in RAR se vor extrage si se vor obtine fisiere cu extesia *.CSV care se deschide foarte bine cu excelul.

RPM log.PDF

clapeta acceleratie log.PDF

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Adaptarile se fac cu motorul OPRIT.Folosind'o necorespunzator pot apare efecte "scumpe".

1.nu influenteaza furtunul de la epurator.

2.cauta cum se fac testele pe sonde si vezi daca le trece,vezi long term si short termul ce valori au,vezi factorul lambda cum variaza.Posibil sa ai probleme la 1 sonda.

3.egr trebuie curatat

4.pe 14 15 16 in engine-measuring blks verifica sa vezi sa nu ai missfireuri.

5.http://vwforum.ro/topic/40322-hai-sa-invatam-cum-sa-folosim-vag-com-ul/ daca ai interfata de putin timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zebrocksky multumesc de lamuririe. La mine nu am reusit sa citesc modulul 01-engine cu motorul oprit ci doar atunci cand il pornesc acel modul poate fi citit.

Voi cauta cum se fac testele pe lambda si sa ma uit in grupele 14.15.16 sa vad daca nu-s missfireuri desi nu am simtit rateuri la motor sau probleme de genul, acesta merge foarte rotund si abia se simte ca functioneaza. M-am si mirat la inceput cat de silentios poate fi motorul.

1. Cand ai spus necorespunzator te referi la modificat parametri ai motorului in timpul mersului ?

2. Imi poti spune de ce nu pot citit modulul 01 - Engine decat cu motorul pornit ? (cu contactul pus am tot incercat si nimic, tot incearca sa se conecteze pana ajunge pe la a-12-a incercare si da eroare)

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul pornit poti face doar citiri de valori...pentru a face adaptari si alte modificari,se pune doar contactul.Insistand pe anumite echipamente,uneori se "zapaceste" comunicarea si are nevoie de o pauza.Incearca azi sa citeti engine,dupa ce pui contactul.Ce interfata folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interfata este VAG-COM KKL 409.1. Faza e ca inteleg ce spui cu erorile ca se citesc cu motorul pornit. Doar ca eu cand dau pe [01-Engine] doar cu contactul pus pur si simplu incearca de mai multe ori sa citeasca si nimic. Tind sa cred ca-i de la interfata pentru ca am incercat in mai multe zile deci nu-i doar odata. Plus ca nu l-am zapacit cu nimic pentru ca am deschis programul si am dat doar [01 - Engine] cu contactul pus si am avut eroare. Imi da eroare de sincronizare sau ceva de genul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glide, incearca la setarile vagcom-ului sa setezi viteza baud la 9600 si da-i un test sa vezi daca ai erori de comunicare si incearca din nou.

Adaptarile se fac doar cu contactul pus deci fara motor pornit.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9600 e setata la baud iar in proprietatile portului virtual serial pana nu am setat " Latency Timer" 2 in loc de 16 cum era nu a vrut sa mearga nici cu motorul pornit sa citeasca modulul de motor. Ce-mi citea din prima fara probleme erau instrumentele unde am si schimbat limba si casetofonul (fara sa pun macar baud-ul 9600)

Sistemul de operare este XP-ul si-am instalat driverele pt portul serial.

USB-Serial-Port-COM1-2.png

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pompa nu prea pot sa o scot....am desfiletat capacul,scos mufa iese pompa vreo 3 cm si apoi sta tensionata parca ar fi prinsa in partea de jos....mai trebuie ceva desfacut?Am pus mana si pe multimetru intre timp.Din cate am mai vazut sig29 e legata la ecu si la bobinute...sa verific cablajul si acolo....mersi frumos inca o data

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Scuze că nu am văzut postul ăsta. Ce ai mai rezolvat?

Sig 29 alimentează bobinele şi EGR. Sig. 28 alimentează pompa.

Deci am fost în eroare mare de tot pt că am crezult că siguranţa care îţi face probleme este cea de la pompa (este tot de 15 A şi nu m-am uitat la nr ei), mii de scuze sper că nu ai luat încă pompa.

verifică circuitul primar la fiecare bobină să nu ai scurt în vreuna. Asta ar explica şi lipsa de comunicare cu ECU.

În Adata zice că nu poate fi verificat circuitul primar (verifică totuşi rezistenţa între pinii 2 şi 3 şi zi cât este), dar dacă scoţi toate mufele de la bobine ar trebui să nu se mai ardă siguranţa dacă este de la vreo bobina (şi ar trebui să ai şi comunicare cu ECU). Apoi le pui pe rând şi pui contactul, când se arde siguranţa ai găsit bobina daca este aici problema.

Dacă şi cu mufele scoase se arde siguranţa atunci este scurt ori pe instalaţie ori în valva EGR. Scoţi valva EGR şi verifici ce am zis mai sus.

Oricum cu toate mufele astea scoase (de la bobine şi EGR ar trebui să nu se mai ardă siguranţa, iar în mufa care vine la bobină pe pinul 3 ar trebui să ai tensiunea bateriei). Dacă nu se întâmplă astea şi se arde siguranţa în continuare iar în mufa bobinei tensiunea este nulă atunci ori este scurt pe traseu ori în ECU, în altă parte nu mai are unde să fie, cel puţin după ce se vede în schemă.

@glide

Nu ştiu de ce nu comunică pe Engine decât cu motorul pornit, dar adaptare nu o să poţi face cu programul shareware şi presupun că aşa este dacă nu ai făcut nimic altceva decât să instalezi programul.

Despre comunicarea pe Engine vezi poate găseşti ceva în manualul ăsta

http://www.filedropper.com/vag-com-404-manual-ro

Şi mai încearcă să conectezi mufa aşa: o introduci întâi în laptop, pui contactul, introduci mufa la maşină, porneşti programul.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!