Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu are nimic,stai linistit.Mesajul iti apare din cauza sondei lambda care s-a incarcat cu fum provenit din arderea uleiului si nu mai da valori exacte la ECU.

M...i de ingineri de la volkswagen au facut o greseala la proiectarea secmentilor.Au facut secmentul de ungere din 3 bucati in detrimentul secmentului de ungere din o singura bucata.Secmentul din 3 bucati este predispus blocarii pentru ca miezul lui se incarca cu reziduri provenite din ulei si dupa circa 150.000 km are riscul sa se blocheze si sa nu mai fie etans pe piston-bloc.

post-64586-0-17894800-1356281679_thumb.j

post-64586-0-29005100-1356281681_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri GABIVVX , si o ultima nelamurire, e posibil ca pe toate cele 4 pistoane acest segment de ungere sa fie blocat ? Spun asta pt ca toate bujiile sunt cam la fel de afumate.

La AZD camasa camerei de ardere se poate scoate sau e dintr-o bucata cu blocul motor ? Am inteles ca acele camasi se pot schimba pt o suma destul de mare si sper sa nu fie deteriorata vreo una in cazul meu pt ca atunci trebuie schimbate toate odata. Masina in rest a mers bine la drum:

distanta: 258 de km

viteza medie: 52 km/h

consum: 6.3%

durata: 4 ore 40 si ceva

temp: intre -9 si -6.5

carosabil: zapada in strat subtire pe unele portiuni

Greseala a fost ca am trecut de cateva ori de 120 de km si anume pana pe la 165 odata si 140 de vreo doua ori ceea ce sigur nu voi mai face in drumul spre casa pt ca am impresia ca la viteze mari consum mai mult ulei si nu vreau sa-i dauneze motorului desi completez periodic.

Stie cineva care e diferenta in litri (ml) dintre limita maxima si minima de pe joja ? Din ce-am vazut practic ar fi undeva intre 400 si 600 ml (se poate sa ma insel).

Emissions Workshop am inteles ca mai poate fi de la benzina proasta desi eu de cand o am i-am pus doar Petrom 99. Ce benzina e mai buna ?

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o regula sa fie toate blocate, dar nu mai dau randament si de acolo si bujiile afumate! Uleiul poate sa ti-l consume si pe 2 pistoane daca e! Mai bine schimba-i segmentii si gata, oricum se schimba toti! Pe langa ei mai sunt de schimbat si alte piese, cum ar fi cuzinetii de la biela daca nu sunt intr-o stare prea buna, prezoanele de la chiulasa, cuzinetii de la axele cu came, curele de distributie! Din ce stiu AZD-ul nu are camasa pe piston! Diferenta dintre maxim si minim din ce am observat e de vreo 800 de ml, cel putin asa mi-a dat mie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glide, mai avem un coleg pe forum, Solar, care a avut aceeasi pbme, segmenti blocati. Dupa schimbarea lor vad ca nu s-a mai pland de consum de ulei.

Acel blocaj al segmentilor de ungere a fost provocat de catre reziduurile din ulei. Acest lucru s-a facut in timp, nu deodata si in principiu reziduurile s-au depus in mod egal pe toti segmentii.

De aceea uleiul trebuie sa fie schimbat inainte de implinirea celor 15.000km dati de producator, insa, pt sigurqnta, mai ales ca nu se merge in regim de autostrada, sa se schimbe la 10.000 si sa se foloseasca ulei bun calitativ.

O alta cauza sunt drumurile scurte, care din pacate dauneaza uleiului si implicit cauzeaza probleme.

Camasile la azd precum s-a spus mai sus nu se schimba, insa e f putin probabil ca ele sa fie uzate.

Nu mai abuza de acceleratii si incearca sa mergi cat mai constant si fara sa tragi de motor, deaorece depunerile de ulei pot provoca deteriorarea sondelor lambda.

Iar diferenta diintre maximul zonei A de pe joja pana la minumul zonei C, este de aprox 1 litru de ulei.

Asadar, recomandarea mea e sa schimbi toti segmentii si verifica si ce ti-a spus mai sus colegul Flavius.

Bafta si sarbatori fericite tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan ca de obicei imi raspunzi la toate intrebarile, de motor nu am sa mai trag si o sa incerc sa merg in vreo 2200-2400 rpm.

Segmenti obligatoriu ca-i schimb pe toti si voi schimba tot ce se mai gaseste uzat sau necesita schimbarea. Voi incerc chiar sa curat camerele de ardere, baia de ulei, capacul cu culbutori si ce mai gasesc ca se poate curata cu un degreseant puternic pentru ca sigur e plin de ulei ars prin toate zonele astea.

Eu de cand am luat masina nu am decat vreo 1500 de km si-am schimbat uleiul de doua ori deja :) dar sigur dupa ce sper ca voi rezolva problema uleiul nu voi trece nici de 8000 de km avand in vedere ca un Aral sau chiar Castrol nu-i asa de scump pe cat de scumpe sunt interventiile la motor.

Ce-am observat chiar daca uleiul are putini km is schimba rapid culoarea si anume se inchide fata de acel auriu cand e nou.

De asta nici la benzina nu am incercat sa fac economie avand in vedere ca am pus doar Petrom 99 care din ce-am citit ar fi mai buna, sper sa fie asa pt ca nu vreau sa am probleme pe la "injectoare" ca din ce-am vazut nu e nici mai mult nici mai putin de 600 de lei bucata.

Multumesc pt sfaturi si sarbatori fericite la toata lumea !

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se inchide pt ca se contamineaza in urma arderii. Iti dai seama ca nu chiar toata pelicula de ulei se arde complet, insa ce-ti ramane e compromis.

In mod normal, uleiul ar trebui sa se faca usor maroniu, insa cel putin la mine acest lucru se intampla dupa cateva mii de km bune, la aprox 10.000 pe hartia cu care sterg joja avand culoarea maro deschis.

Cand e nou uleiul, abia se observa pe hartie.

Benzina de la Petrom (chiar daca apartine austriecilor) e asa si asa, cele mai bune benzine se gasesc la Rompetrol si OMV.

Craciun Fericit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca sunt off topic, dar ma minunez la ce vad aici

SARBATORI FERICITE SI DRUMURI BUNE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca am o problema la alternator, ca azi e a doua oara cand mi-a aparut in bord! Nu am masurat cat baga acum, dar se simte dimineata la pornire ca nu mai e ca inainte! Din ce mi-a spus cineva ori snt carbunii ori rampa de diode si releul de incarcare! Stie cineva estimativ cam cat m-ar costa piesele si manopera sau cum as putea rezolva problema? La inceputul lunii masina o sa intre in service pentru schimbul mai multor piese si atunci o sa schimb si intinzatorul de la accesorii si cureaua! Mai era o varianta sa nu mai fie cureaua intinsa bine sau sa patineze cureaua dar nu cred!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti masura astfel:masina nepornita de 8-10 ore trebuie sa aiba peste 12 v,cand dai la automat sa nu scada sub 10v,apoi sa incarce cel putin 13,8 pana la 14,4,aici se masoara cu aeroterma pornita maxim si faza lunga aprinsa.Regulatorul cu tot cu carbuni e 200 ron daca ai alternator Bosch.Se poate schimba fara sa desfaci bucati alternatorul (unde iti trebuie si o cheie speciala pentru fulie).Eu te sfatuiesc sa il dai jos pe cel vechi(regulatorul),sa cureti lamelele de contact,sa vezi cum stai cu carbunii verifici tolele de pe rotor sa nu fie unite intre ele si apoi sa cumperi,evident dupa ce ai facut in prealabil masurarea incarcarii.Cumpara doar bosch,beru,hella altfel o sa le cumperi iar in 2-3 luni.Cureaua multicanelata patineaza mai greu si are zgomot specific,nu cred ca e cazul tau.Intinzatorul accesoriilor e un simplu arc,schimba decat rola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria am schimbat-o acuma 2 luni jumate si aveam 14.2 incarcare! De vreo saptamana a inceput sa faca figuri! Acuma trebuie sa gasesc un mester priceput la alternatoare ca la service-uri nu stiu daca gasesc omul potrivit! Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o nelamurire:

dupa ce iau contactul se aude 3 bipuri lungi.

ce inseamna bipurile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat-o.

Era de la instalatia de gaz, semn ca trebuia sa fac revizia.Ma speriasem citisem pe undeva ca poate sa fie pompa de ulei..

Manifest si eu urmatoarea problema:

Nu imi ies noxele si cei de la gaz mi-au zis ca am probleme cu aprinderea.Pe tester nu da nici o eroare. bujiile sunt noi, sezor map nou.De la ce naiba poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns acasa si pe drumul de intoarcere nu am fortat deloc motorul (am mers mult in treapta a 5-a cu 2200-2400rpm si vreo 70-80 de km) si am obtinut un consum mult mai bun 5.7 (ceea ce nu credeam sa vad pe motorul asta). Inca nu m-am uitat la joja sa vad cat a papat. Ajuns acasa am bagat interfata sa citesc erorile si singurile erori gasite au fost in modulul motorului si anume:

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 034 CN

Component: MARELLI 4MV 5164

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2 Faults Found:

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0010 0000

Deci din toate cele 11 module doar aceste 2 erori in modulul motor. Le-am sters pe amandoua dupa care am pornit motorul si nu-mi mai apare "Emissions Workshop". Acum ramane de vazut daca o sa apara dupa ce merg ceva vreme sau au aparut atunci cand am fortat in depasirea aia si am dus masina pana pe la 4000 de ture.

Ceva idei despre cele doua erori (la cata mecanica stiu eu nu-mi spun prea multe) ?

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Possible Causes

  • Mass Air Flow Sensor (G70) defective
  • Intake System Leak(s)

Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Check Fuel Pressure Regulation
  • Check Fuel Pump
  • Check Injectors
  • Check Intake System for Leaks
  • Check Exhaust System for Leaks
  • Check Secondary Air System for Leaks
  • Check Vacuum Pipes for Leaks

16786/P0402/001026 - Exhaust Gas Recirculation (EGR): Excessive Flow

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
  • Reduced Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  • Reduced Power Output/Engine running rough
  • Increased Emissions

Possible Causes

  • Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve stuck open/leaking/faulty
  • Exhaust Gas Recirculation (EGR) System leaking/faulty
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve faulty

Possible Solutions

  • Check/Clean Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
  • Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve

Stie cineva daca AZD-ul are "PCV valve" si daca da unde e pozitionata (se pare ca din ce-am citit la noi se cheama oil separator si-i vb de asa numitul epurator pe care l-am schimbat recent si tocmai citeam pe un forum ca pt prima eroare ar fi cauza aceasta valva si consumul ar creste daca e defecta, dar cum eu am schimbat epuratorul se pare ca tre sa mai caut)?

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am descris cateva posturi mai sus problema mea si am gasit rezolvare schimbant egr si senzor apa(temperatura cred) ,totul bine ,numai tremura la relanti si problemele au disparut pana aseara cand am mers mai sportiv si am ajuns la 140 si am simtit la pedala ca nu mai are putere ca si cand sa taiat alimentarea cu benzina si imediat ce am redus viteza, la semafor ,relantiu a inceput sa oscileze foarte brutal :tuktuk: ,am mai mers si sa mai linistit ,pana n-a mai facut deloc , clapeta acceleratie ,a fost desfacuta si adaptata si cand a desfacuto nu parea foarte murdara dar nici nu a curat clapeta .....acum vine intrebarea ce ar mai putea avea ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glide,

Din ce stiu eu AZD-ul nu are PCV, in schimb BCB-ul are.

E posibil sa ai deschis EGR-ul, de aici si erori de amestec sarac.

emission workshop nu-ti mai apre deoarece s-a curatat sonda lambda si cum nu a mai fost contaminata nu a mai dat eroare.

Curata egr-ul si vezi cum se manifesta masina dupa aceea.

De altfel vezi sa nu-ti traga aer fals pe undeva, pentru ca si aceasta cauza poate duce la amestec sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dan, la EGR nu prea am inteles eu ce canal se curata.....din ce-am inteles cel putin este acel orificiu pe centru intre cele doua de prindere care duce undeva in lateral intr-o teava micuta.....iar in interior ar fi un burete ceva care e pe post de filtru si se imbacseste in timp. Am inteles ca se curata bine cu "Wurth Curatitor de frana".

Dupa care se fac adaptarile fie automat la punerea contacului si lasat fara a porni motorul sau atinge acceleratia fie cu 3.11.

Dar voi incepe cu senzorul de acceleratie care mi se pare mai accesibil si mai usor de scos si daca nu fac vreo prostie la el poate am curaj sa ma bag si la EGR care are o poitie mult mai inaccesibila si tre sa-mi cumpar un crichet de 13 pt ca am intelel ca nu e spatiu pt altceva.

Senzorul de acceleratie pentru ca am inteles ca de la el imi oscileaza relantiul cand e motorul cald intre 750 si 1000, asta nu tot timpul ci doar uneori.

Ca idee cred ca tre sa mai fac vreo 10-20 de km sa vad daca apare din nou eroarea cu amestecul slab, daca apare e clar ca ceva nu e ok.

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glide, egr-ul la azd e relativ f usor de dat jos.

E prins in 2 suruburi cu cap torx de blocul motor si cu 2 piulite de teava ce duce in galeria de admisie. Pe aceste 2 piulite dinspre partea din fata a masinii ar fi bine sa dai cu spray pt slabit suruburile deoarece ele sigur sunt corodate si fara acest spray o sa-ti fie f greu daca nu imposibil sa le desfaci. Plus ca risti sa le si strici.

De altfel poti da si toata teava jos, e prinsa in celalalt capat cu 2 suruburi de galerie si popti sa o cureti si pe aceasta tot cu spray.

Desigur, nu uita de mufa egr-ului pe care va trebui sa o deconectezi.

Egr-ul vei vedea ca e format din 2 parti. Corpul central unde ai si supapa, respectiv partea ce vine prinsa de bloc ce are doar o mica galerie. Curata inclusiv garnitura metaliza ce e la imbinarea acestor 2 parti.

Egr-ul mai are are un fel de supapa pe el care e o piesa alba rotunda ce e prinsa cu un manson de caiciuc de o tevusca a egr-ului. Iti recomand sa o scoti de pe egr sa nu o deteriorezi in timpul curatarii. Aceasta este in partea din fata, langa piulite. Pur si simplu tragi de mansolul de cauciuc si va iesi de pe respectiva teava.

Egr-ul nu are nici un fel de burete in el ( faci confuzie cu canistra de carbon), are o supapa ce permite sau nu trecerea gazelor catre galeria de admisie. Astfel el recircula sau nu gazele arse.

Vei vedea cand o sa dai jos egr-ul prin gaurile sale acea mica supapa. La demontare aceasta supapa ar trebui sa fie inchisa complet. Daca ea nu e inchisa inseamna ca ti s-a blocat egr-ul pe deschis de aici si posibilele erori cu amestec sarac.

Te sfatuiesc sa nu folosesti spray pt frana ca nu e f eficient. Deoarece calamina se da greu batuta, trebuie sa folosesti ceva specific si anume spray pt curatat carburatoarele. Acesta are putere f mare de a dizolva calamina depusa.

De aceea ti-am spus sa dai jos supapa respectiva deoarece cum e din plastic si mansonul din cauciuc spray-ul pt curatat carburatoare si clapete de acceleratie poate dizolva cauciucul respectiv.

Poti f biine sa cumperi o sticla cu carburol, care e o solutie pt curatat carburatoare si sa lasi peste noapte intr-o camera aerisita si unde nu stau persoane partea cu orificii a egr-ului la inmuiat.

Dupa aceea poti da si cu spray.

Interventie mecanica asupra interiorului egr-ului ( adica sa te apuci sa freci interiorul egr-ului) de regula nu e necesar.

Nu stiu despre ce senzor de acceleratie vorbesti, poate vrei sa spui clapeta de acceleratie.

Si aceasta se curata tot cu spray de curatat carburatoare si clapete de acceleratie.

Insa aici va trebui sa manifesti prudenta marita sa nu bruschezi aripioara clapetei deoarece in cazuri rare ce-i drept poate cauza probleme.

Clapeta de si sfatuiesc sa o adaptezi cu vagcom-ul dupa curatare.

De altfel si egr-ul se poate adapta mai ales daca nu il gasesti pe pozitia inchis.

Poti gasi mai multe detalii in aria dedicata curatarii clapetei de accelreratie. Este chiar pt AZD.

http://vwforum.promo...tor-16-16v-azd/

Un an nou fericit tuturor!

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de tutorial Dan, la multi ani si sarbatori fericite tuturor !!

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am si eu o problema si anume ca nu mi se mai deschide potbagajul! Cand inchid sau deschid din telecomanda se aude cum actioneaza incuietoarea dar cand trag de maner degeaba! Am incercat cu cheia si nu pot rotii yala, e blocata de mai multa vreme! Ce pot sa fac? Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am si eu o problema si anume ca nu mi se mai deschide potbagajul! Cand inchid sau deschid din telecomanda se aude cum actioneaza incuietoarea dar cand trag de maner degeaba! Am incercat cu cheia si nu pot rotii yala, e blocata de mai multa vreme! Ce pot sa fac? Ms!

Scuze, m-am grabit si am gresit aria corecta! :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am o problema cu azd-ul, si anume cand am pornito motorul nu mergea rotund , zici ca merge in 3 pistoane si s-a aprins "check motor" + "abgas werkstatt" iar la relantiu tremura foarte urat. ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa-i o scanare cu vcds`ul.vezi ce erori ai stocate

daca nu ai vcds , verifica bobinele de inductie.daca sunt umflate trebuie schimbate.verifica cablajul lor. verifica bujiile .

cauze pot fi multiple: bobine,bujii,cablaj,EGR, clapeta de acc,sonda lambda

o scanare ar lamuri problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR sau clapeta de acceleratie. Dar cel mai bine te lamureste o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!