Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

pai cam asa se procedeaza cand umbli la o chiulasa,faci cam tot ce se poate o data.Tachetii pot avea uzura si pot afecta camele.Se observa la ochiul liber.Goetze iar garnitura Victor reinz.Neaparat prezoane noi la chiulasa si stransa la cheie dinamometrica.Ca sa fie si totul ok,presupun ca stie nenea la care mergi,totul se numeroteaza(tachetii in special) pt ca in timp si'u format o uzura iar daca ii interschimbi e posibil sa apara batai noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cati tacheti sunt uzati, ca poate nu e nevoie sa-i schimbi pe toti, insa ideal asa ar fi! Daca desfaci motorul e bine sa schimbi cat mai multe piese care au uzura accentuata! In legatura cu chiulasa, nu e intodeauna nevoie de rectificare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor , am achizitionat din Germania un Golf 4 1.6 16V motor AZD. merge foarte bine dar am acel lag la pedala cam suparator , si parca in treapta a 2 a maricel. Am pus-o pe tester la un service si mi-a dat Sonda Lambda 1si inca un senzor parca din rezervor (Sau pompa de benzina ) nu mai stiu ce anume dar la una din ele scria: amestec prea sarac , si presiune ... (nu tin minte bine) dar numai 2 errori erau atat.

Ceea ce am retinut e ca mi-au spus ca trebuie schimbata sonda lambda si ca s-ar repara acceleratia si pt ca mi se pare consumul cam mare... Calculatorul arata consumul si instant si mediu acceptabil 7-8 dar acul care arata benzina din rezervor scade mai tare....

Chestia este ca masina scoate fum , cam negru nu albastru sau alb, nu foarte tare dar scoate... numai cand sunt pe cale sa schimb viteza in rest nu ...

Trebuie schimbata sonda sa rezolv problema ? Consuma si cam mult, nu mi se aprinde nici un bec in bord probabil au fost sterse vreodata sau cine stie...

Cineva spunea ca se poate anula sonda si sa scot catalizatorul, si ca merge fara probleme apoi, dar eu nu am RAR ul facut si sigur daca ma duc in situatia asta acum o sa-mi scoata noxe gramada....

Multumesc anticipat

Modificat de AndreyBz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amestecul prea sarac este dat de catre EGR , nu te grabi sa schimbi sonda , decat daca intr-adevar are probleme pentru ca este destul de scumpa , cat despre erori ele intr-adevar se sterg , dar daca apar iti apare martorul motor in bord , de consumat si a mea consuma 10 in bucuresti motorul asta papa benzina sa sti ,si destul de multa , daca vrei sa faci un consum pertinent, mergi faci plinul , iti dai la 0 km si vezi cati km ai facut cu un plin , atunci vei vedea daca ala e consumul , multa bafta in continuare si s-o stapanesti sanatos , iti recomand sa mergi la un service bun pentru identificarea problemelor reale

Modificat de rusen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parere aveti de acest ulei Texaco Havoline Ultra 5w40 ?

eu folosesc acest ulei si masina se comporta bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a dat frigul am observat dimineata la pornire un sunet care aduce a diesel, o bataie, dar doar pentru 30 sec maxim, dupa dispare! De la ce sa fie? Acuma am 10w40!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este zgomot de tacheti , asa fac pana ajunge uleiul la ei , in mod normal doar 5 secunde face ,apoi merge normal , si la mine se aude asa , iarna nu-i ca vara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o rugaminte daca se poate...a schimbat cineva sau a demontat galeria de admisie de pe un AZD?..Am achizitionat o galerie SH, si vreau s-o schimb, a mea cea de pe masina, are un surub retezat, cel de la conducta ce vine de la EGR, si mai are si o fisura in partea superioara. Ma intereseaza in special, cum se scot, demonteaza injectoarele (apropo, trebuie sa achizitionez oringuri noi pt injectoare?).

Multumesc anticipat pt eventuale raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la pornire acum dimineata la rece apare pentru o fractiune de secunda ESP si ABS in bord inseamna ca bateria e aproape gata? Ce imi recomandati? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un control al bateriei cu un voltmetru , sa vezi ce consum ai cu motorul pornit si cu, consumatori ,apoi opresti motorul si vezi cat ai cu motorul oprit ,daca scade sub 10 e clar bateria , la mine a scazut pana la 7 , insa bateria mea avea totusi 11 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat voltajul bateriei cu motorul pornit si consumatori si aveam 14,2 dar cu motorul oprit nu am masurat bateria. Ce tip de baterie recomandati(marca, amperaj etc), merita un amperaj mai mare sau ar trebui sa ma intereseze mai mult curentul de pornire? Multumesc.

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand Varta, despre Bosch se spune ca nu mai e ce a fost candva....si tind sa cred afirmatia asta. Amperaj, depinde ce consumatori ai...daca ai sau nu incalzire in scaune, etc. Eu parca de 60 mi-am luat, nu mai retin exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

63Ah bosch de 4 ani...inca e brici(cu tot cu subwoofer si alte "consumatoare")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

newsflash :)

Am pornit'o.Am pus cablurile pe ea si a pornit.

Daaaaar.....dupa ce s'a incalzit,merge un minut dupa care se opreste din senin.Apoi trebuie sa tii la cheie de innebunesti iar cand porneste,merge foarte subturat apoi creste la valoarea de relanti(vreo 7-800) miroase taare a benzina si dupa un minut povestea se repeta.Daca o las 15minute dupa ce se opreste singura,porneste la sfert.Singura eroare gasita e la sonda 1..electrical malfunction si open circuit(sonda schimbat cu vreo 1000km in urma,ngk cu 5 fire).Nu ma lasa sa fac testul.Daca incerc sa o tin constant pe la 2000rpm,scade singura pe la 1000 si iar urca la 2000 timp in care test on//test off.Am scos si mufa la sonda si tot asa face..merge maxim 1 minut.

Altceva,senzori axe sau arbore,nici o eroare.Ce sa mai fie?

Parerea mea e ca trebuie verificata pompa de benzina. Nu cred ca mai face presiune suficienta si se ineaca. Ii dai la automat mult si pana la urma vine dar nu e constanta si moare la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat voltajul bateriei cu motorul pornit si consumatori si aveam 14,2 dar cu motorul oprit nu am masurat bateria. Ce tip de baterie recomandati(marca, amperaj etc), merita un amperaj mai mare sau ar trebui sa ma intereseze mai mult curentul de pornire? Multumesc.

Tensiunea la bornele acumulatorului se masoara cu motorul oprit si preferabil masina sa fi stationat peste noapte.

Cu motorul pornmit nu ai masurat decat incarcarea alternatorului si nu are relevanta cu sanatatea acumulatorului. Ca paranteza, incarcarea e f buna, ea trebuin sa fie in intervalul 13.8-14.2 V.

Un acumulator sanatos se considera cel care are o tensiune de cel putin 12.5V, recomandat 12.8V

Acum depinde si de cat de bun este acel acumulator.

Din experienta personala, acumulatorul ce a fost original de prima echipare, chiar si cand ajungea la 11v se comporta mai bine decat o Varta de aprox 2 ani care ajungea la 12V.

Isi pastra ceva mai bine curentul de pornire, masurat in amperi (A) care este si el o caracteristica a acumulatorului.

In principiu, cu cat acestu curent e mai mare, iti furnizeaza mai mult curent pt invartirea electromotorului si implicit pt pornirea masinii.

Apoi, cu cat valoarea Ah e mai mare, suporta mai multi consumatori in mers.

Pt masinile pe benzina, o valoare de 60Ah si 5xx A e suficienta.

Nu e necesar un acumulator mai puternic, doar daca ai si consumatori suplimentari gen amplificatoare de sunet suplimentare smdp.

Legat de producatorul acumulatorului, tine mult si de noroc, oricum ar fi, nici un acumulator afermarket nu va egala performantele si longivitatea celui oem de prima echipare.

Nu stiu ce sa spun de Bosch, insa nici Varta pe mine nu ma dat pe spate.

Eu am blue dinamic, silver chipurile ar trebui sa fie ceva mai performanta, insa, ai in vedere si dimensiunile acumulatorilor, deoarece trebuie sa se potriveasca in locasul dedicat din compartimentul motor. Din ce tin minte, mai toti producatorii au pe site un configurator unde se precizeaza modelul functie de masina detinuta.

Iti spun asta deoarece au fost cazuri cand diversi proprietari si-au cumparat o baterie mai mica in dimensiuni sau vrand sa aiba o baterie mai puternica, netinand cont de dimensiuni s-au trezit ca nu le incape in locasul acumulatorului.

In exploatare, important e sa tii cont de faptul ca, curentul absorbit din acumulator la prima pornire se inmagazineaza inapoi dupa un drum de cca 7 km, de aceea ai in vedere faptul ca drumurile scurte si dese sunt foarte daunatoare pt sanatatea acumulatorului si nu numai. Asta mai ales in anotimpul rece cand acumulatorul e mult mai solicitat decat in timpul verii.

Tine cont si de faptul ca acumulatorilor nu doar frigul ci si caldura excesiva le face rau, scurtandu-le durata de viata.

Teoretic, daca tensiunea la borne e sub 12,5V, nu se recomanda incarcarea pe masina ci pe redresor.

Ce iti ti-am spus mai sus sunt recomandarile producatorilor de acumulatori, in practica multi punand pe redresor acumulatorul cand acesta e mort sau cand datorita tensiunii si amperajului scazut cauzeaza anomalii in functionarea motorului.

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc gabyte00,o sa verific si pompa.

Incearca sa masori presiunea in rampa de injectoare cu un manometru. Astfel vei sti daca ai sau nu ai suficienta presiune.

Presiunea scazuta poate fi cauzata si de regulatorul de presiune aflat langa rampa de injectoare.

Nu mai retin exact insa ar trebui sa ai 3 bari in rampa. Daca scoti furtunul de vacuum de la regulator ar trebui sa ai o diferenta mica de rpesiune.

Insa am o alta intrebare. Filtrul de benzina cand l-ai schimbat ultima data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- cu linia de vacuum cuplata la regulator 2.25-2.3 bari

- cu linia de vacuum decuplata 2.9 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti membrii,

Am si eu un Golf 4 1,6i an 2000 si a murit computerul de motor !!!! Ma poate ajuta si pe mine cineva de unde as putea achizitiona unul folosit ?? Modelul este MAGNETI MARELLI COD 036906034BH iar tipul de motor al masinii este AZB..

Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut cineva problema cu becurile de la reglaju de aer si temperatura ?

Deoarece am observat ca alea nu mai merg, cum desfac bordu in acea zona la o Bora ?

Si inca ceva ce becuri h4 pt faruri folositi ?

Eu am Philips VisionPlus 50% more light dar nu sunt multumit deloc...care lumineaza cel mai tare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu becul din bord, schimbul e foarte usor:

In legatura cu becul din faruri, nici eu nu sunt multumit de acel Philips, am avut si Osram, lumina mai bine, dar schimbam becul in fiecare luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai cumparat si Berner ...lumina alb fain dar prea slab, nici cu faza lunga nu se vedea bine pe jos si era pus sa bata in jos, am mai cumparat de pe ebay becuri cu leduri (120 leduri) la fel lumina frumoasa dar si mai slaba ca si cele Berner.

A avut cineva Philips x-treme vision sau Blue Vision ?

Ms mult pt video , inca ceva , la mine nu se aprinde nici celelalte 2 si nici becu de la AC si cel de recirculare. Pt cele de AC si recirculare ce fac?

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am BlueVision, nimic nu este Blue in el, e foarte durabil, dar lumineaza mai slab.

E doar un singur bec, acela lumineaza toate cele 3 reglaje.

La cele 2 butoane (AC si recirculare) nu am umblat, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!