Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

care este rationamentul pt care ar trebui sa foloseasca 10w40(punt de congelare la -30gr si vascozitate la 100 gr 14) in detrimentul lui 5w50(pct congelare -50gr si vsc la 100 gr 17) la nr sau de km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut...revin si eu cu problema de la masina mea dupa numeroase schimbari de piese fara vreun rezultat.

Simptome:

- Masina se urca greu in ture, se accelereaza cam greu.

- puterea este scazuta, consuma foarte mult pentru ca trebuie turata destul de bine sa o misti decent din loc

- pedala de acceleratie dupa ce se incalzeste motorul are un lag foaarte mare - accelerez si are o cursa moarta

- la relanti am un trepidat-continuu in volan enervant

S-au facut urmatoarele:

- compresie buna - masurata

- curatat si adaptat clapeta

- masurat presiune pompa de benzina, debit injectoare - ok

- bujii NGK noi

- nu am erori pe tester

- schimbat suporti motor -trremuratul persista

Cu toate acestea masina se comporta cum am scris mai sus. Fara vlaga.

Am vorbi astazi cu un mecanic si mi-a sugerat sa incerc cu alta clapeta. Dupa toate ea ar fi suspecta. Problema este ca nu gasesc alta clapeta sa fac o proba si sa mai cumpar una ca apoi sa nu fie ea buba ustura rau la buzunar.

Ce ma sfatuiti sa fac, ma streseza masina asta la culme, banuiti altceva in afara de clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios cum se comporta cu o clapeta noua....am aceeasi problema ca si tine aproximativ. Ideal ar fi sa imprumuti o clapeta de la un coleg sa vezi cum merge. Sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut...revin si eu cu problema de la masina mea dupa numeroase schimbari de piese fara vreun rezultat.

Simptome:

- Masina se urca greu in ture, se accelereaza cam greu.

- puterea este scazuta, consuma foarte mult pentru ca trebuie turata destul de bine sa o misti decent din loc

- pedala de acceleratie dupa ce se incalzeste motorul are un lag foaarte mare - accelerez si are o cursa moarta

- la relanti am un trepidat-continuu in volan enervant

S-au facut urmatoarele:

- compresie buna - masurata

- curatat si adaptat clapeta

- masurat presiune pompa de benzina, debit injectoare - ok

- bujii NGK noi

- nu am erori pe tester

- schimbat suporti motor -trremuratul persista

Cu toate acestea masina se comporta cum am scris mai sus. Fara vlaga.

Am vorbi astazi cu un mecanic si mi-a sugerat sa incerc cu alta clapeta. Dupa toate ea ar fi suspecta. Problema este ca nu gasesc alta clapeta sa fac o proba si sa mai cumpar una ca apoi sa nu fie ea buba ustura rau la buzunar.

Ce ma sfatuiti sa fac, ma streseza masina asta la culme, banuiti altceva in afara de clapeta?

Sa le luam pe rand:

Spui ca clapeta a fost curatata si adaptata.

Si spui ca lag-ul e mare cu motorul cald. Deci dupa mine clapeta nu are nimic. Ea fie are ceva si face fite indiferent de starea termica a motorului fie merge f bine. Plus ca in caz de probleme la clapeta ar trebui sa ai stocata eroare legata de aceasta.

Sfatul meu e sa dai jos egr-ul si sa-l cureti f bine. Daca e puternic colmatat, lasa-l in solutie de curatat carburatoare cateva ore, poate chiar peste noapte si apoi curata-l din nou. Curata si conducta ce duce de la egr in admisie si verifica ca orificiul ce vine in galerie sa nu fie cumva infundat

Pot fi si alte componente ce pot cauza mergul greoi, poate fi si de la canistra de carbon insa doecamdata sa nu intram prea tare in multiplele solutii si sa le luam pe rand.

Oricum eu cred ca e de la egr, inainte sa-l curat prima data aveam si eu un feeling cand era cald afara ca masina trage mult mai greu. Dupa curatarea lui nu am mai avut pbme.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu o problema ,am focut o diagnoza la masina pentru ca nu sta la relantiu,la care sau gasit parca 3 probleme 1egr ,2 sonda lambda si a 3 no mai retin,am fost intrebat daca a fost umblat la egr (curatat si dat jos ) eu spun ca da si el ma intreaba daca a fost adaptata pe masina ,ii raspund ca nu si ma intreaba si sonda lambda de dupa catalizator daca a fost adaptata si la acea raspun la fel..E acum incep problemele tipul imi spune ca mi le poate adapta (conta unei sume ) stabilesc o alta vizita la el si se apuca de treaba cu laptopul si dai,cauta,desface capota desface si capacul la motor mai mestereste el pe acolo :blink: se mai duce si la alt calculator mai incerca la laptop cate ceva ,in schimb motorul mergea mai prost adica joc mare la relantiu ,mai incerca din nou la laptop si intrun final imi spune ca trebuie sa ajunga la 500 grade in numai retin ce, si ca merge treaba facuta ,doar ca dupa 2 minute imi spune ca nu merge facuta treaba ca am senzorul map defect pe care lau scos curat si pus la loc ,mi sa recomandat cumpararea unui senzor si dupa mi se pot face adaptarile PROBLEMA e ca acum merge mai rau ca inainte adica joc mare la relantiu si daca inainte dupa ce 5-7-10 minute de mers statea relantiul acum are joc mai tot timpul si inca ceva dupa plecarea de la service mi sa oprit masina de 2 ori si mia ramas martorul baterie aprins ,lucru care nu mi sa mai intamplat :( .Ma puteti ajuta cu vre-un sfat ? si tot ei au cautat si senzorul map ma costa 200 ron pentru codul meu de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o problema: motorul se opreste instantaneu. Am patit-o in mers dar si in parcare ( am pornit motorul...si pana sa ma pregatesc de plecare...a murit subit ). Nu am nici o simptoma, motorul merge ok, fara rateuri, trepidatii, pierderi de putere...etc....doar ca pur si simplu se opreste cand are chef, daca dau cheie din nou, porneste fara nici o problema. Ma gandesc ca ar putea fi de la senzorul de la axa cu came ( l-am mai schimbat odata cand mi-a facut aceiasi problema...dar atunci nu mai pornise deloc ) .Voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca ai contact imperfect la mufa senzorului de impulsuri. Cand da senzorul valori eronate, ba se opreste motorul fara sa stii de ce, ba iti porneste dupa 5-6 chei ca nu mai citeste ecu ca invarte volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unui prieten i s'a aprins martorul rosu la ulei(presiune scazuta) si abs,a tras pe dreapta(masina se stie ca are un consum cam ridicat de ulei) a completat cu ulei dupa care nu a mai pornit.Cand pune contactul se aprind toti martorii dar cand da la automat se reseteaza ceasul si kilometrajul mic iar intensitatea la bord a martorilor luminosi scade.In rest,casetofonul fctioneaza,conexiunile la baterie-electromotor sunt bine facute,sigurantele ok fara oxizi,etc.Ce am mai observat e ca sub bord se aude cateodata cand incerc sa dau la automat un tacanit "anemic".Maine as expune panoul cu relee si sa vad ce tacane cand da la automat.O sa fac si o diagnoza inainte.

Alte pareri?

Masina:g4 2001 1.6 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e ok? Asa face cand nu are curent destul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

newsflash :)

Am pornit'o.Am pus cablurile pe ea si a pornit.

Daaaaar.....dupa ce s'a incalzit,merge un minut dupa care se opreste din senin.Apoi trebuie sa tii la cheie de innebunesti iar cand porneste,merge foarte subturat apoi creste la valoarea de relanti(vreo 7-800) miroase taare a benzina si dupa un minut povestea se repeta.Daca o las 15minute dupa ce se opreste singura,porneste la sfert.Singura eroare gasita e la sonda 1..electrical malfunction si open circuit(sonda schimbat cu vreo 1000km in urma,ngk cu 5 fire).Nu ma lasa sa fac testul.Daca incerc sa o tin constant pe la 2000rpm,scade singura pe la 1000 si iar urca la 2000 timp in care test on//test off.Am scos si mufa la sonda si tot asa face..merge maxim 1 minut.

Altceva,senzori axe sau arbore,nici o eroare.Ce sa mai fie?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca poate e topit firul de la sonda si face scurt pe undeva. Ai incercat sa pui sonda de pe masina ta ca sa vezi daca o citeste?

Hai ca am citit mai bine si am vazut ca am spus baliverne. Uita-te daca lucreaza clapeta de acceleratie si daca e ok, eu zic sa desfaci esapamentul de la prima imbinare din spatele radiatoarelor. Ma gandesc ca datorita uleiului ars s-a infundat catalizatorul. Poate a umblat si cu nivelul peste maxim in ideea ca il consuma si e ok sa faca asta.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am iarasi o noua problema la masina din semnatura... :(

am pus azi un bed din interior gresit si am ars siguranta , dupa care am luat la rand fiecare siguranta sa vad care ii defecta...dupa care am pornit 30 sec. motoru , dupa ce l-am oprit am obs ca tot se aud ventilatoarele alea 2 de la radiator. (motoru era rece)

Am fost la mecanici si nu au gasit nici o eroare pe tester legat de problema asta , si mi-au scos mufa de la " modul ventilatoare de la lonjeronu stanga " au zis ei si aia ar fi problema...

Aveti idee cam cat ar costa acea piesa sau daca se poate repara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa aia e foarte scumpa, dar nu cred ca s-a ars pentru ca ai pus un bec gresit la interior...Despre ce bec e vorba mai exact?

Acum mergi cu mufa de la releul de ventilatoare scoasa? Ai bagat-o la loc ca sa vezi daca mai raman alea pornite? Daca tot iti raman pornite, scoate mufa de la termocupla de pe radiator si vezi daca se opresc, in principiu ar trebui sa se opreasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel, e problema la sigurante, mai verifica o data, dar vezi sa nu lipseasca careva, eu atunci am pus siguranta intr-un alt locas, si au ramas ventilatoarele pornite.

Si stai departe de acel service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut...revin si eu cu problema de la masina mea dupa numeroase schimbari de piese fara vreun rezultat.

Simptome:

- Masina se urca greu in ture, se accelereaza cam greu.

- puterea este scazuta, consuma foarte mult pentru ca trebuie turata destul de bine sa o misti decent din loc

- pedala de acceleratie dupa ce se incalzeste motorul are un lag foaarte mare - accelerez si are o cursa moarta

- la relanti am un trepidat-continuu in volan enervant

S-au facut urmatoarele:

- compresie buna - masurata

- curatat si adaptat clapeta

- masurat presiune pompa de benzina, debit injectoare - ok

- bujii NGK noi

- nu am erori pe tester

- schimbat suporti motor -trremuratul persista

Cu toate acestea masina se comporta cum am scris mai sus. Fara vlaga.

Am vorbi astazi cu un mecanic si mi-a sugerat sa incerc cu alta clapeta. Dupa toate ea ar fi suspecta. Problema este ca nu gasesc alta clapeta sa fac o proba si sa mai cumpar una ca apoi sa nu fie ea buba ustura rau la buzunar.

Ce ma sfatuiti sa fac, ma streseza masina asta la culme, banuiti altceva in afara de clapeta?

Revin cu aceasta probleme dupa alte verifacari si se pare ca am gasit buba.

Am curatat EGR - rezultat satisfacator relantiu perfect stabil dar masina tot nu are putere.

Am fost in service unde mi-au desfacut bujiile si au bagat camera pentru a vedea ce este inauntru. Am ramas uitmit de ce poate sa fie pe supape.

Un strat foaarte gros de calamina si cateva firicele de ulei scapate pe la semeringurile de supape. Ei zic din ce am inteles eu ca supapele nu inchid bine

nu se produce arderea cum trebuie si de aici lipsa forta si gaze foarte mari la itp. Mi-au zis ca treb desfacut motorul si curatat supape, schimbat semeringuri, segmenti(are rost sa fie schimbati?) si garnitura de chiulasa.

Ce ziceti ar da vreun rezultat sa folosesc aditiv gen duralube pentru ulei si pentru benzina inainte de a desface motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu ,si scrie destul de clar si in manualul de intretinere, nu se folosesc niciun fel de aditivi pentru nicio masina din gripul VAG , mare atentie s-ar putea sa faci mai mult rau decat bine , incearca sa decuplezi de tot EGR-ul sa vezi cum merge , scoate-i mufa , o sa poluezi o zi sau 2 dar vei vedea daca acolo e buba . toti mecanici viseaza la segmentari .. nu te costa nimic sa ridic capota si sa incerci , clapeta de acceleratie se curata cu mare atentie si cu multa rabdare apoi se adapteaza , operatiunea se face cu bornele bateriei scoase ..multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar rk la chiulasa(simeringuri,rectificata,planata,curatate supapele sau schimbate,verificat tacheti),lasa segmentii in pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becu acela din interior de la oglinda...am fost la mecanici si au scos mufa de la modulatoru ala de la lonjeron din partea stanga si au zis ca ala ar fi problema deoarece cupleaza..

Acum merg cu o siguranta de la baterie scoasa...si cu ventilatia pe caldura la 3 sa nu se incalzeasca motoru :D

O sa mai verific sigurantele inca odata maine sa fiu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar rk la chiulasa(simeringuri,rectificata,planata,curatate supapele sau schimbate,verificat tacheti),lasa segmentii in pace.

De ce trebuie rectificata chiulasa? Ma gandeam doar la curatare supape si scaune , schimbat semeringuri. Tachetii ce pot avea? Eventul daca imi puteti recomanda si ce marca sa fie piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!