Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Exact, Solar un coleg de-al nostru a avut aceeasi problema cu consumul de ulei datorat blocarii segmentilor de ungere. La el erau blocati din cauza depunerii de calamina, doarece s-a mers cu ulei de prosata calitate ori neschimbat la timp.

Glide,

Iar ca si valori, desi e in parametrii, compresia ta nu e nici buna dar nici mica. Ideal trebuie sa ai intre 15-20 iar cand scade sub 10 e deja destul de mica pt motorul in 16V.

A nu se confunda valorile motorului in 16v cu cele in 8V pentru ca difera, cel in 8V fiind ca nou la o compresie de 15.

Era bine sa fi masurat si jocurile in ghidurile supapelor cand ai schimbat semeringurile.

Oricum ar fi, iar va trebui sa desfaci motorul si sa-l insectezi din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SSRAZVAN semeringurile la supape abia le-am schimbat, ulei in filtru de aer nu am deloc, pe la joja nu face deloc presiune iar masina porneste din prima fara probleme, intradevar am ulei ars pe bujii dar asta era inainte sa schimb semeringurile de la supape acum nu am mai verificat in ce stare sunt bujiile

GABIVVX 11/11.5/11.5/12 repreinta compresia incepand cu pistonul din stanga cum te uiti la motor pana la cel dinspre baterie

Dan cand am schimbat semeringurile am incercat sa misc si supapele stanga dreapta inainte inapoi si nu am sesizat jocuri, asta la mana, nu am idee daca se masoara cu scule speciale acest joc......desi daca ma gandesc mai bine cred ca unele le-am verificat altele nu, greseala mea aici

daca ar fi ceva joc la supape dar semeringurile schimbate as putea pierde mult ulei datorita acelui joc?

ca idee nu am ulei in lichidul de racire care e curat si de culoare deschisa (roz), deci nu cred ca e abur ce scoate la pornire

e clar ca atunci cand vine caldura va trebuie sa ma duc iar la mecanic, sa dau desfac motorul cum trebuie sa scot fiecare supapa sa ma uit bine la ea, sa o curat sa verific ghidajele de la ele dupa care sa schimb segmenti, garnitura de chiulasa si eventual planarea chiuloasei (am inteles ca asta se face doar daca motorul a suferit un tratament termic extrem care-i mai rar intalnit)

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitate auci la postul 62 cum se verifica supapele

http://vwforum.promo...60#entry1956930

Deci nu e suficient sa incerci sa le misti cu mana pe pozitia lor normala.

Adevarat ca si tolerantele in ghiduri sunt destul de mari, sa ai 1, respectiv 1,3 mm joc e ceva.

In mod normal daca semeringul supapei etanseaza bine, nu ar trebui sa ajunga ulei in ghid, insa viata acesteia nu va fi mare.

Asta imi spune mie logica, se poate ca realitatea sa fie alta.

Umpic de ulei pe filtru nu e ceva anormal, mai ales daca se alearga masina.

Eu am ulei intr-un colt al filtrului si de papat imi papa in 10.000 km intre 200 si 300 gr de ulei.

Acum, eu zic sa mirosi fumul ce-l scoate masina.

Cu motorul rece ar trebui sa ai un miros asemenator cu cel al daciei ( de benzina ), deoarece catalizatorul fiind rece nu isi face treaba. Cand acesta se incalzeste ( nu trebuie sa dureze f mult) ar trebui sa miroase placut. Mie serios ca-mi miroase a parfum.

Dar, nu trebuie sa fie un miros inecacios deloc, (asemanator cu al uleiului ars).

Daca aceste lucruri sunt cum am spus eu mai sus, iar fumul e alb curat, deci e abur simplu, nu iti fa griji ca e ceva absolut normal.

Toate benzinarele scot abur la rece.

Ce-i drept, a mea nu scoate sa nu mai vezi nimic in spate, insa scoate destul pana se incalzeste motorul.

Asadar, poate e doar abur si te stresezi degeaba.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia esta multumitoare,cam asa arata valorile data de producator:

Engine codes ATN, AUS, AZD, BCB

New: 14...21 bar

Wear limit: 7 bar

Maximum permissible difference between all cylinders: 3 bar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan m-ai mai linistit pt ca eu ma tot uit pe la alte masini la pornire si sunt care nu scot deloc aproape si nu prea sunt destule golfuri 1.6 pe care sa le observ sa vad daca a mea e mai ciudata sau daca se incadreaza in apucaturi. Dar dupa ce mi-ai spus ca si la tine scoate ceva abur/fum ce-o fi pana se incalzeste m-am mai linistit. Am facut un test de noxe acum ceva saptamani doar ca l-am facut chiar dupa ce-am schimbat semeringurile si ma gandesc ca mai este destui ulei ramas pe evacuare prin cataliator si ca tre sa fac ceva sute de km ca sa arda cat de cat. Testul l-am facut dupa ce-am mers cu masina pana a ajuns la 90 de grade adica vreo 10-15 min ca era mai racoare afara. Iar in timpul testului a scos ea un pic de fum cand era turata dar nu alarmant, adica nu ca atunci ca aveam vechile semeringuri.

Imi fac atatea griji pt ca urmeaza sa trec de la numere rosii la negre si tre sa trec pe la RAR pt asta, as vrea sa iasa cat mai ok (desi testul de noxe l-am picat la un service)

GABIVVX e bine ca incepe de la 14 pt ca in multe locuri am auzit de la 15.....11.5 fata de 14 e destul de aproape pe cand fata de 15 deja suna altfel oricum o dau sunt destul de departe dar totusi 7 e cel de jos. Ca idee nu vrea sa umblu prea mult cu ea asa pt ca la vara mi-am pus in gand ca vreau sa-i fac motorul.

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 intradevar nu e o valoarea rea insa pt 16V nici nu e super excelenta. Insa, alarmant e cand ajunge la 9 sa zicem.

Abur sincer eu vad ca mai toate scot.

Cele mai aburiscente evacuari le-am vazut la masinile Daewoo apropo.

Eu am veici si cu golfuri, si cu meganuri, opel-uri, toate pe benzina si toate scot abur mai mult sau mai putin, mai devreme sau mai tarziu.

Mie schir la start nu imi soate mai deloc, insa dupa cateva secunde scoate un abur mai dens ce se vede destul de pronuntat pe tevile de esapament, vazandu-se f bine suflul motorului sa spun asa iar in tot acest timp poti verifica si daca ai neetanseitati in circuitul de esapament deoarece e un abur f vizibil, fiind dens. Apoi dupa cateva minute se transforma intr-un abur mai pufos sa-i zic asa.

Desigur, conteaza f mult temperatura ambientala, umezeala din aer smdp.

Cand temperatura e mai mare decat 5-6-7 grade nu prea mai scoate fum, sau daca scoate e f putin vizibil. Iti dai seama ca nici nu stau cu ochii pe esapament.

Astfel, fii fara de grija, aburul e absolut normal in anotimpul rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune si mie cineva unde este amplasata sonda lambda 2? de dimineata am plecat cu masina si dupa 100m a inceput sa huruie.. m-am gandit ca s-a spart toba iar cand am verificat am vazut chiar in cotul care vine de la catalizator si face trecerea la portiunea orinzontala a tobei o gaura. Initial m-am gandit ca acolo a fost vreun surub care a iesit, dar pe net am vazut poze din care reiese ca acolo ar fi fost sonda lambda 2. mentionez ca am masina de putin timp, iar cand am fost cu ea la service mi-au aratat sonda lambda 2 undeva pe la jumatatea tobei intermediare. Acum nu stiu ce sa cred, o sa merg maine la service dar va cer totusi o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda 1 este prima (si cea mai scumpa), amplasata inaintea catalizatorului pentru optimizarea amestecului aer/combustibil ( accesul se face ridicand capota, este undeva langa motor ), iar sonda 2 este imediat dupa catalizator (evident, ridicand masina se poate schimba aceasta), care masoara emisiile de noxe si/sau masoara eficienta catalizatorului.

Nu ai urmarit cumva consumul ? Ar trebui sa-ti creasca semnificativ, in lipsa sondei.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da...aia e sonda lambda 2, de dupa catalizator...asta am spus si in postul mai sus. Important este ca tu ai nevoie de sonda lambda 2, care spre norocul tau, nu este atat de scumpa ca prima.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ceea ce imi lipsea mie era chiar in cotul de 90 de grade..unde am pus un surub.. sonda am vazut ca e la locul ei exact cum am spus aproximativ sub frana de mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare , ultima oara cand am schimbat filtrele si uleiu (Castron Magnatec 5w40) a fost anu trecut in iunie , de atunci si pana acum am facut 9200 km si am completat cu 1,5l de Castron Magnatec 5w40.

Nu dispun de bani pt schimb , mai pot merge inca vreo 1000KM sau sa il schimb in vreo o luna sau 2?

Ce ulei sa folosesc tot Castron Magnatec 5w40 ?

Momentan am 195191 km in born pe VW Bora 1,6 16v AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nr de km nu ar fi o pbma, faptul ca a trecut mai mult de un an de la schib poate fi o pbma.

Mai ales ca vine frigul, aditivii si detergentii sunt esentiali si de obicei acestia sunt cei care se duc in timp.

Desigur, motorul va merge f bine in continuare, insa tocmai uleiul de proasta calitate, respectiv neschimbarea lui la timp duce la fenomenul de oil sludge, care se traduce prin depuneri in motor cu consecinte nefaste.

Gandeste-te ca in aceasta perioada se produce mai mult condens, uleiul e mai solicitat, daca nu mai are destul detergent in el nu va putea curata depunerile si te vei trezi ca ti se vor bloca segmentii de ungere si de aici un comsum marit de ulei.

Sfatul meu e sa-l schimbi cat de repede poti, e bun magnatecul 5w40 insa, dar daca totusi nu dispui sub nici o firma de 150 de ron necesari schimbului, menajeaza cat de mult masina, neturand-o excesiv si nefortand inutil motorul.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flock daca in 9200 de km ai completat 1,5 l eu zic ca e cazul sa pui un ulei mai gros, pune cand o sa il schimbi un castrol magnatech 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa anulez catalizatorul ala mare al doilea,si sa pun teava.motoru este azd. dar vreau sa stiu din experienta voastra ce probleme pot aparea.am inteles ca daca mergi cu benzina 99 nu se aprinde nimic in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut.. cat trebuie sa fie presiunea la pompa de benzina la AZD. Aveti vreun manual ceva in care sa fie specificat?

Am masurat si am asa:

- cu linia de vacuum cuplata la regulator 2.25-2.3 bari

- cu linia de vacuum decuplata 2.9 bari.

Cat scrie la carte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am masurat si la fel imi da.Eu am masurat ca aveam probleme cu pornirea si mi-a dat aceleasi valori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@14kla

Eu merg de 1 an cu catalizatorul gol . Mi s-a spart ceramica din el , am facut o gaura , am scos ce era in el si am astupat gaura.

Merge fara probleme singurul lucru e ca iti ramane martorul "check" urmat de mesajul "Emission Workshop"

Parca merge mai bine masina :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit sa pun 10w40 , mai multe persoane mi-au spus sa trec pe 10w40 sa bu mai consume atat de mult.

Sa folosesc tot Castrol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flock,dupa parerea mea ca sa reduci intr-adevar consumul de ulei iti trebuie un ulei care sa aiba a doua cifra mai mare(5w50,10w60).10w40 este mai vascos decat 5w40 dar diferenta la 100 de grade este mica.poti incerca orice alt ulei care are trecuta pe bidon tara de productie.

@14kla,nu stiu daca AZD are si a doua sonda lambda,daca are vei avea check aprins sau epc in bord permanent.am avut BCB si nu avea a doua sonda,am taiat catalizatorul si am pus teava,nu s-a aprins nimic in bord.sau puteti folosi asa ceva.

http://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos/130803-catalizator-dus-ajutor-pareri.html

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa mentionez ca motoru ii zgomotos si trepideaza , de multe ori se simte tare in masina asta...ce ulei tip de ulei ati zice sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc castrol magnatec 10w40 semi,dar o sa trec pe aral bluetronic 10w40 full sintetic,am vazut ca e fabricat in germania,28 lei litru iar castrolu e 39(la dedeman)nu sunt multumit de castrol.sper sa fac o alegere buna.castrolu cred ca e facut prin turcia china :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flock eu iti recomand liqui molly, de asta eu unul sunt sigur ca nu e contrafacut. In plus la 15.000 km mi-a papat cel mult 400ml. Masina are aproape 145mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult de sfat , o sa ma documentez de el .

sa trec pe 10w40 sau 5w50 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!