Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Parerea mea e ca o bujie uzata ar trebui sa se simta si in mers, nu doar la prima pornire.

Nu e mult 25.000 pt filtrul de benzina, care sincer nu am gasit informatii oficiale la cat se schimba, insa ar trebui sa tina minim 60.000 km.

Acum iti dai seama ca depinde mult si de cate gunoaie, respectiv apa are combustibilul in tot acest interval.

Eu zic ca nu ar trebui sa fie de la filtru, daca acesta era infundat iti facea si cand era cald afara.

Ma gandesc sa nu ai acumulatorul slabit si la prima pornire sa nu aiba suficient curent.

Masoara tesiunea dupa ce a stat masina macar 10 ore si daca ai sub 12.5v la borne atunci e posibil sa fie de la acumulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e aproape noua, am schimbat-o in iunie , ma indoiesc sa fie de la ea pentru ca are un afisaj unde indica starea bateriei. Ce sa zic, in mers masina se simte nici prea fasneata nici prea inceata....deci nu pot trage nici o concluzie.

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva upgrade de soft la acest motor, in legatura la problema cu lag-ul pedalei de acceleratie. Problema e recunoscuta si pe forumurile germane si se pare ca s-ar rezolva printr-un upgrade de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebare. si pe mine m-ar interesa o resoftare cu o varianta mai noua (nu pentru performante). Ce implica o resoftare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se rescrie ECU prin care se modifica si curba putere-cuplu. La softul original, curba arata cam asa la AZD.

post-61192-0-49107000-1352903986_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca pun un alt ECU de pe o masina cu acelasi motor,fara eps,fara incalzire in scaune sau alte optiuni(nici masina donatoare si nici cea care va primi "transplantul" nu au esp,asr,incalzire in scaune,trapa,cheie cu telecomanda sau altceva.Singura diferenta e ca una e cu AC si alta cu Climatronic).Se rezolva?La ce ar mai trebui sa fiu atent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva upgrade de soft la acest motor, in legatura la problema cu lag-ul pedalei de acceleratie. Problema e recunoscuta si pe forumurile germane si se pare ca s-ar rezolva printr-un upgrade de soft.

Lag-ul pedalei? poti detalia ca e prima data cand aud aceasta pbma la azd.

In pp o resoftare implica dat jos al ecu, desfacerea lui, conectarea unei interfete pe anumite contacte din interior si rescrierea softului.

De obicei, un soft tunat aduce un plus de 10 cp si 15Nm daca nu ma insel.

Zebro, teoretic, daca au acelasi tip de ecu ar trebui sa mearga deoarece ecu tine de managementul motorului. Climatronicul are partea lui de comanda, care ii da doar semnal ecu-ului ca a pornit compresorul astfel incat ecu creste turatia la ralanti. Acelasi lucru se intampla si in cazul ac, deci pt ecu e acceasi comanda.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat problema, e vorba despre o zona moarta de aproximativ 1 cm al pedalei de acceleratie.....si se pare ca aproape toata lumea o are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu chiar toti...la golf am problema asta pe cand la bora nu exista.Aceleasi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e invers, am la bora problema :grrrrrr: Ce am mai observat e ca trage mai bine cand e motorul rece , dupa ce ajunge la 90 de grade se inmoaie. Asta dupa ce am schimbat bobine, ambreiaj, curatat clapeta. Nici o eroare stocata in ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca si din cauza uzurii clapetei sa raspunda mai greu! Era un coleg pe forum care a schimbat clapeta cu una noua si spunea ca e alta masina! Si eu am impresia ca, cateodata raspunde cam greu in acceleratie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat clapeta de la bora si nu s'a schimbat nimic...am luat si injectoare,map,egr,admisia,sonda,regulatorul de presiune..cat de toate :) si nimic.doar calculatorul.Am mai intrebat daca se poate ua fara probleme mai demult...dar abia acum am primit un raspuns.O sa incerc cu celalalt ecu sa vad cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar nu am sesizat sa am vre-un lag in pedala. O sa fiu mai atent sa vad daca motorul raspunde la cea mai mica apasare a pedalei.

Parerea mea e ca vinovat se face potentiometrul din pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat problema, e vorba despre o zona moarta de aproximativ 1 cm al pedalei de acceleratie.....si se pare ca aproape toata lumea o are.

http://vwforum.promo...la-acceleratie/

toata lumea o are ptr ca e defect de soft. asa au venit toate pana cand au remediat problema prin 2004 daca nu ma insel ( am sa caut articolul) singura rezolvare la acest flat spot mai degraba este un chip la calculatorul masinii. eu am facut asta in 2008 cand am luat masina si acel flat a disparut total ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai mai multe detalii te rog unde si in ce a constat operatiunea ? M-ar interesa foarte mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca si domnucu voinea face chip tuning la aceste motoare. sa nu crezi ca o sa zboare dupa aia :) o sa scapi de F/S si motorul raspunde putin mai bine la accelerari undeva de la 3000rpm in sus si poate o sa ai o scadere de consum asta daca se merge frumos cu masina. la mine consumul mediu in oras chiar is afara a scazut cu 0.3 -0.5 l/ %km, dar ma repet daca se merge in parametrii normali. eu am platit atunci 180euro si trebuit dat jos calculatorul de pe masina. toata operatiunea a durat 2 ore cu tot cu demontat si montat la loc

Modificat de lexxus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiptuning se poate face fara pbme.

Pe pagina de fb al TCM Turbo ( apartine fondatorului facestui forum, dl Dragos Voinea in caz ca nu stiti), am vazut mai multe masini cu motor ca al nostru carora li s-a facuut stage 1, obtinandu-se 11 cp si 18 Nm in plus, asta pt 250 Euro. Din ce spuneau posesorii, au un raspuns ceva mai bun a masinii, asemanator cu cel al trecerii de la benzina 95 la 100.

Deci nava spatiala nu va rezulta nicidecum.

Legat de pedala, se poate sa fie buba comuna, insa cel putin pe mine nu m-a deranjat pana acum.

Cand plec azi cu masina o sa acord o atentie mai mare apasarii pedalei, sa vad daca intradevar e asa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"asemanator cu cel al trecerii de la benzina 95 la 100" :))) amuzant.Eu merg numai cu benzina "scumpa" si nu am inca 11 cai "frumosh",poate ~1cp si nici modificarea timpului de raspuns nu e sesizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexbogdangolf4

salut! nu pot incepe un topic nou asa ca v-as ruga sa imi spuneti si mie ce problema ar fi la un golf 4 2001 1.6 benzina 102 cp cu uleiul deoarece imi consuma cam 1 LITRU LA 500 KM!!!!!!! folosesc castrol 10 w 40 IDUL MEU bd.alex16

Modificat de alexbogdangolf4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, sunt o gramada de posturi legate de consumul de ulei.

Cauze posibile: garnituri supape, ghiduri supape, segmenti motor.

Fa un test de compresie pt a vedea daca segmentii etanseaza cum trebuie, apoi in functie de rezultat stii unde sa umblii.

Insa, la un asemenea consum sigur sunt segmentii, insa adevarul gol golut il vei afla doar la desfacerea motorului.

Pregateste-te pt schimbarea semeringurilor la supape, (verifica ghidurile sa nu aiba joc peste norma admisa), rectificare chiulasa. Iar daca tot ai ajuns aici, schimbat segmenti. Nu ar trebui sa te ajunga mai mult de 2000 de lei toata operatiunea.

Zebro, ma refeream la senzatie, Desiguir cu benzina de 100 vei simti aceeeasi imbunatatire ca si de la trecerea de la 95 la 100.

Insa, personal, nu consider o mare imbunatatire pt un aspirat. Asta doar daca nu aveti ce face cu 250 de euro. La turbo a cu totul alta poveste, acolo sporul de performanta face sa merite investitia.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi am schimbat recent semeringurile la supape cand o pornesc dimineata tot scoate fum cateva secunde 10-20, (inainte am inteles ca pe la semeringuri se scurgea ulei in camera de ardere mai ales la pornire si la turatii mari) dar acum de la ce mai face chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test de compresie ai facut?

Multi cand vorbesc de papat ulei se gandesc imediat la semeringurile supapelor, insa de fapt pot fi segmentii cu progleme.

Asta daca ai fumul albastrui.

Daca e alb, iti papa antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si am 11/11.5/11.5/12 stiu ca-i cam putin dar totusi daca scapa pe acolo nu ar face asta la pornire cand nu i-am dat decat vreo 1500 rpm, cu antigelul nu prea stiu ce sa spun inca......am avut nivelul la antigel un pic peste maxim de cand am luat masina......iar acum am intre minim si maxim la jumatate (ma gandeam ca poate a fost prea mult si a fost dat afara prin capac, stiu ca am citit undeva ca daca-i prea mult este eliminat automat)

acum ramane de vazut la un drum mai lung, luna care vine urmeaza sa fac vreo 500-600 de km....daca imi mai scade antigelul sub minim e cam clar ca atunci cand da caldura tre sa ma bag sa schimb chiulasa si segmentii ca astia au mai ramas cam....si eventual ghidajele de la supape.......epuratorul l-am schimbat recent cu unul nou deci ala sare din schema

ea avea 10W40 asa a venit din germania si eu m-am apucat si am schimbat cu 5W40 dar cred ca am exagerat un pic daca tin cont la ce compresie am cred ca-mi scapa pe la segmenti......faza e ca eu umblu mai mult cu aia de la munca si cu asta nu am apucat sa fac km mai multi sa vad daca papa ulei mult sau nu.......stiu ca inainte sa schimb semeringurile de la supape consuma binisor ulei si anume undeva la 200-300ml la 200-300km........dar la cum am vazut eu semeringurile care erau pe ea fata de cele noi erau largi bine

tu ce zici Dan?

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu asa:daca segmentii sunt uzatii,toata compresia ti-o arunca in baia de ulei,si de aici ai o cantitate mare de ulei in filtru de aer si iti arunca ulei pe la joja.

Cand segmentii sunt uzatii masina nu mai are putere iar la pornire ar c-am trebui sa te rogi de ea sa porneasca daca segmentii sunt dusi.

Totusi eu inclin ca ar fi problema din semeringurile de la supape.

Bujiile cum se prezinta?Nu cumva ai ceva urme de ulei pe ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Secmentii sunt de vina.Schimbarea semeringurilor de supapa la astfel de consum de ulei este frectie la picior de lemn. Ce reprezinta cotele astea:11/11.5/11.5/12 ?Posibil doar secmentii de ungere sa fie beliti,daca compresia este buna.Secmentii de ungere sunt blocati sau prea stransi din cauza uzurii si la intoarcere nu mai ,,strang'' uleiul ramas pe bloc.Am vazut recent un caz cu un secment de ungere blocat,care deja era spre exterior si incepuse sa ,,sape ''in blocul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!