Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut,

Im cer scuze daca postez unde nu trebuie, dar e a doua oara cand o fac, asa ca uite supararea mea :

Detin un G4, 1.6 16V AZD, din 2002, cu 164.000 km la bord. De cand am luat-o din Germania ( la 126.000 KM ) a vazut, spre rusinea mea, numai forje nesimtite. Si inainte o facea, dar de ceva timp imi cam consuma ulei. In ultimii 1000 KM, a consumat aproximativ 0.6-0.7 l.

De cand am luat-o ii bag doar Castrol sau Aral 5W40. Cred ca e timpul sa folosesc ceva pentru motoare uzate ( din care stiu 5w40 e uleiul cu care ele plecau din fabrica ). Aral recomanda Aral SuperTronic Longlife III 5W-30 sau Aral SuperTronic LongLife II 0W-30.

Credeti ca e ok acest tip de ulei si ca voi diminua consumul acestuia?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa manance ulei daca ii dai forje non stop. Mai menajeaz-o pe saraca masina . Am acelasi tip de motor dar nu imi mananca gram de ulei . De mers ma duc normal iar cand e cazul apas acceleratia pana la capat. Nu cred ca schimbarea uleiului va face sa nu iti mai consume daca continui tot asa sa o forjezi , poate gresesc , corectati-ma daca nu am dreptate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Im cer scuze daca postez unde nu trebuie, dar e a doua oara cand o fac, asa ca uite supararea mea :

Detin un G4, 1.6 16V AZD, din 2002, cu 164.000 km la bord. De cand am luat-o din Germania ( la 126.000 KM ) a vazut, spre rusinea mea, numai forje nesimtite. Si inainte o facea, dar de ceva timp imi cam consuma ulei. In ultimii 1000 KM, a consumat aproximativ 0.6-0.7 l.

De cand am luat-o ii bag doar Castrol sau Aral 5W40. Cred ca e timpul sa folosesc ceva pentru motoare uzate ( din care stiu 5w40 e uleiul cu care ele plecau din fabrica ). Aral recomanda Aral SuperTronic Longlife III 5W-30 sau Aral SuperTronic LongLife II 0W-30.

Credeti ca e ok acest tip de ulei si ca voi diminua consumul acestuia?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Stefan

5w-30 sau 0w-30 n-o sa reduca consumul de ulei in veci.

incearca ceva mai gros(10w-40).

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Subscriu la ce a zis colegul mai sus, nu vad de ce sa mergi pe 0 sau 5w, mergi linistit pe 10w-40, iar recomandarea mea e Mobil 1, pe care poti eventual sa-l iei chiar de la un dealer, pt masina ta fiind unele promotii in derulare la piese, consumabile si manopera !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pieseautogolf3
Al Bundy mare dreptate ai avut.

Tocmai vin de la masina, am incercat mai intai cu cablurile de curent direct din baterie si bineinteles ca nu a pornit.....dar la cateva ciocane a luat-o incet, incet. Maine voi lasa masina in soare cu motorul pornit ca sa porneasca si la viteza maxima poate se curata contactele din el.

Sunt dator cu 2, 3, 4 beri si cu mii de multumiri :biggrin: :biggrin:

Acceasi problema am avut-o si eu cu ventilatorul mare(nu pornea) (Defectul este de la unul dintre carbuni care ramene blocat)-Se poate rezolva foarte simplu:Scoti ventilatorul afara,scoti capacul de fier(are niste inchideri pe el) si il ridici in sus(lacasul unuia dintre carbuni sigur este putin topit si are mizerie in el(i-a o pila si netezeste totul(lacasul in care se plimba carbunele) pana merg amandoi carbunii la fel de usor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mai schimbat cineva uleiul la cutia viteze cod motor AZD l-as ruga sa-mi spuna cati litri au intrat. La mine am vazut ca au intrat cam 1.5L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce spune Autodata :

49822762.th.jpg

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceasi problema am avut-o si eu cu ventilatorul mare(nu pornea) (Defectul este de la unul dintre carbuni care ramene blocat)-Se poate rezolva foarte simplu:Scoti ventilatorul afara,scoti capacul de fier(are niste inchideri pe el) si il ridici in sus(lacasul unuia dintre carbuni sigur este putin topit si are mizerie in el(i-a o pila si netezeste totul(lacasul in care se plimba carbunele) pana merg amandoi carbunii la fel de usor).

Foarte adevarat tot ce ai spus tu, pacat ca am vazut postul abia acum ca tare nu stiam cum trebuie desfacut acel capac......in concluzie REZOLVAT :vwrullz: :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat azi ventilatorul mare care nu functiona . La acest tip de motor nu merita dat cu ciocanul , dade dade va functiona , este loc destul sa scoti ventilatorul . Toata distractia a durat 30-40 minute , cost 0 lei . Doar am curatat locasurile in care sunt carbunii . Unul era blocat , am curatat locasurile cu o pila si totul merge ca nou.

Spor la lucru pentru cei care mai au aceasta lucrare de facut si nu ezitati sa o faceti , stiu ca este mai usor sa dam cu ciocanul dar satisfactia este mai mare dupa ce faci "ca la carte" operatiunea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie o surubelnita torx de 30 ptr a da ventilatorul jos de pe radiator ;). In rest nimic altceva.

L.E.: si motorul sa nu fie incins.... :blink:

Modificat de costelzb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mai schimbat cineva uleiul la cutia viteze cod motor AZD l-as ruga sa-mi spuna cati litri au intrat. La mine am vazut ca au intrat cam 1.5L.

L-am schimbat si eu luna trecuta, si a intrat mai mult de 1.5 l.

Cam 1.7-1.8 l, am vazut eu, pt ca am stat acolo cand l-a schimbat meseriasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Cu putina vreme in urma, am scanat cu VAG Com ul masinuta mea si am constatat ca turatia motorului la relanti oscileaza intre 650-665 ture.

Intrebarea e care e turatia optima a motorului la relanti? Si cum as putea sa aduc turatia la limitele normale?

Din auzite am inteles ca ea ar trebui sa fie cam la 800?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie +/- 700, nu-ti face probleme, si al meu sta la fel, daca mai invart de volan si intra servo in actiune, mai scade un pic si isi revine imediat, e normal ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie careva ce ar putea avea masina mea? I-am schimbat uleiul la sfarsitul veri trecute si de atunci am mai bagat 3 litri de ulei deoarece mi se aprindea martorul in bord .Sper sa nu fie ceva grav!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tip de ulei ai bagat ? Te-ai uitat sa nu ai scurgeri de ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W-40 penultima sticla si dupa 3 saptamani am mai bagat un litru de 5w-30.La benzinaria MOL am vazut un catalog cum ca merg la golf 4 1.6 16v 77 kw aceste 2 tipuri de ulei.Pana atunci stiam doar de 5w-40.Scurgeri de ulei nu am .E posibil sa nu am uleiul care trebuie ,fiind sezonul de vara.Asa reiese din poza pusa de Didus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu Castrol Magnatec 5W40 (norma recomandata de volksman) nu am avut nici cea mai mica problema, nici pe sezon de iarna nici de vara, s-a comportat impecabil, fara sa consume gram de ulei. Azi, dupa 10500 km de la schimb nivelul la joja e la fel ca la inceput. Folosesc si Metabond ca si tratament la motor. Il mai las un pic si il schimb, desi inca e curat si transparent, sigur voi merge tot pe Castrol 5w40.

Eu iti recomand sa dai tot uleiul ce-l ai acum afara, sa verifici etanseitatea busonului sa nu ai pierderi, sa pui altul (recomand ce am scris mai sus) si poate se rezolva problema. Daca nu, va trebui sa incepi sa cauti cauza in "interiorul" motorului, sa nu fie flamand si de ulei, nu doar de benzina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W-40 penultima sticla si dupa 3 saptamani am mai bagat un litru de 5w-30.La benzinaria MOL am vazut un catalog cum ca merg la golf 4 1.6 16v 77 kw aceste 2 tipuri de ulei.Pana atunci stiam doar de 5w-40.Scurgeri de ulei nu am .E posibil sa nu am uleiul care trebuie ,fiind sezonul de vara.Asa reiese din poza pusa de Didus mai sus.

Eu as lua problemele sistematic:1.Cel mai simplu incepi de la ulei;daca ai folosit tipul recomandat de producator(ca vascozitate) si chiar ca producator.Daca citesti prin topicul de uleiuri,vezi ca cu unele uleiuri(n-am contabilizat care firme)motorul consuma ulei,deci poate fi o cauza.2.Stilul de conducere:daca e sportiv,motor "forjat",turat, consuma ulei.3.Depinde cum a fost folosit si intretinut motorul,inainte de a-l fi cumparat tu.Poate este uzat,chiar daca are sau nu km.de care scria-i.(e cam greu de crezut la anii astia;a mea,2001a fost toata viata ei la un pensionar german de 75 ani si are 114000 acuma,verificati la reprezentanta)Dupa cum am citit in posturile tale,ai cam avut ceva probleme de cand ai luat-o;de aici trag concluzia ca cel care a avut-o nu a prea ingrijit-o si poate ca sa nu mai investeasca in problemele aparute a vandut-o.Spunea-i ca nu avea capacul de plastic deasupra motorului,cel in care se afla filtrul de aer si prin care intra aerul in clapeta de acceleratie.Atunci cum circula asa fara?Daca a circulat asa,tot aerul aspirat in motor era plin de praful din atmosfera(la noi este din belsug) si iti imaginezi ce uzura a facut in cilindrii acel praf care de fapt e cam abraziv...De aici so consumul exagerat.Eu inclin sa cred ca aceasta ultima ipoteza este mai de luat in seama daca asa s-au petrecut lucrurile.Nu ti-as dori sa fie asa,dar...cam asa as sistematiza lucrurile eu si le-as lua prin eliminare pana as gasi cauza.Sa mai postezi concluziile gasite,dupa ce vei afla,ca orice experienta foloseste altora in viitor.Succes.

L.E.Ca sa nu stai sa studiezi climatul tarii noastre,dupa autodata,poti alege vascozitatea pt.iarna5W,care acolo e pentru climat rece cu vascozitatea 40 pentru vara,recomandata tot acolo la clima moderata si alegi 5W-40 si o firma buna,recomandata,(nu ceva ieftin si prost)si nu te doare capul.Asta in cazul in care e motorul ok,merge foarte bine.Eu asa am pus si n-am probleme de consum ulei;la fel scria si h3llboy...dar noi tinem la masina si-i dam ce trebuie.Daca cel care a avut-o n-a procedat asa...concluzia este consumul de ulei.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu folosesc 10w40 si intre schimburi ii mai dau 1-2 litri in functie de stilul de condus, consumul e datorat de semeringurile de la supape cred, avand in vedere ca am o compresie buna si asa mi-au zis multi "mecanici"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vad unele posturi au fost sterse cand au fost probleme cu site-ul.

O sa mai scriu odata problema mea cu motorul AZD 1.6, dupa cum am spus si in postul care s-a sers, marti acum doua saptamani a inceput problema. Am mers pe A1 spre Bucuresti si la intrare s-a aprins martorul ceck engine, cand am ajuns la destinatie am oprit motorul mi-am rezolvat traba, iar la intoarcerea la masina nu a vrut sa mai porneasca.

Dupa ce am dat de mai multe ori la automat, a pornit dar nu mergea rotund, avea o trepidatie parca mergea in 3. Am fost la service au pus testerul si a gasit 2 erori (16786, 17978), au zis ca este de la EGR, si pretul este 520 ron fara manopera.

Dupa ce am plecat de la ei, la urmatoarea oprire nu a vrut sa mai porneasca din nou (de data asta nici nu a mai pornit, am ajuns tractat inapoi la service). Am comandat EGR-ul si cum l-au schimbat a pornit imediat, dupa o saptamana am patit aceiasi problema ca prima data, numai ca de data asta a pornit dupa vreo 3 orel.

Are cineva idee de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Postez si rezolvarea, dupa ce am schimbat termostatul si senzorul de temperatura nu mai am probleme cu pornirea.:P

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sper sa nu fiu off-topic. Sunt posesoul unui VW Bora, benzina 1.6 16v AZD. Problema mea e ca in treapta 1 si 2 (probabil si in celelalte dar nu am verificat), intre 1800 - 2200 turatii, cu pedala de acceleratie apasata constant spre progresiv, simt o decelerare si implicit o pierdere de putere (timp de aprox. 1/2 dintr-o secunda) dupa care se continua cursa progresiva de accelerare a motorului. In plus simt un mic "lag" (raspuns intarziat) in timp ce apas pedala de acceleratie, aceasta fiind se pare insensibila la apasari usoare de aprox. 1-2 cm.

Va multumesc anticipat pentru orice parere / sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc in primul rand pentru raspuns. Din pacate sunt sigur ca nu e asta problema, in ultima luna clapeta fiind curatata de 3 ori. A fost curatata pentru ca aveam probleme de fluctuatie a ralantiului. A fost curatata o data la reprezentanta in Iasi (Sandra), o data de mine :P si o data de baietii de la BTM Group care i-au si dat de capat reusind sa stabilizeze ralantiul.

Eu suspectez filtrul de benzina (?) Poate ma insel amarnic, dar e cam singurul care nu l-am schimbat de cand am cumparat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!