Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

In a 2-a la 1000 de ture ii putin? Daca ma duc bara la bara prin oras?

Oricum nu asta ii ideea, ca sa prind acel gol din pedala trebuie sa am viteza mica pentru ca la 100km/h in a 5-a pedala este apasata mai tare iar problema este la inceputul pedalei.

Ziua buna,

Zilele trecute cand am pornit de la un semafor am simtit ca pedala de acceleratie nu accelereaza destul. De la inceputul cursei cam pana pe la 40% pedala a accelerat foarte putin. Cam in 30 de secunde a revenit dar nu complet.

In momentul de fata trebuie sa apas pedala mai mult ca de obicei sa pornesc de pe loc. In orice viteza se simte acel gol, mai ales in a 2-a la 1000 de ture si apas pedala se simte un gol in acceleratie.

Pe langa toate astea cu pedala apasata maxim parca nu mai are asa putere masina.

S-a dereglat pedala de acceleratie sau problema este in alta parte? Urmeaza sa ma duc saptamana ce vine sa o pun pe tester.

Astept ideei si sugestii. Multumesc frumos.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi spuneti si mie va rog (AZDisti) cati dintre voi aveti furtunul de la epurator la filtru aer incalzit ?

iar, neohq.... man, prima- curata clapeta ca la carte unul pe fatza doi pe dos, :)., apoi nu mai mere in halul ala de subturat, ca nici o masina nu prinde putere in 1000 ture,

daca ai bara la bara meri cu a 1-a , si la 3000 schimbi a2a. ai sa fi surpins sa vezi ce masina ai.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

1. clapeta am curatat-o acuma 1 luna. Am dat-o jos si am curatat-o perfect.

Ma repet din nou. Nu conduc masina subturata deloc! Am precizat a 2-a la 1000 de ture pentru ca in mometul acela se poate simtii problemele de la pedala, la fel si in a-1-a cand pornesc de pe loc.

Tot ce am vorbit ii despre problemele pedalei nu despre mersul subtutrat.

Ziua buna,

Zilele trecute cand am pornit de la un semafor am simtit ca pedala de acceleratie nu accelereaza destul. De la inceputul cursei cam pana pe la 40% pedala a accelerat foarte putin. Cam in 30 de secunde a revenit dar nu complet.

In momentul de fata trebuie sa apas pedala mai mult ca de obicei sa pornesc de pe loc. In orice viteza se simte acel gol, mai ales in a 2-a la 1000 de ture si apas pedala se simte un gol in acceleratie, la fel si in a-1-a cand pornesc.

Pe langa toate astea cu pedala apasata maxim parca nu mai are asa putere masina.

S-a dereglat pedala de acceleratie sau problema este in alta parte? Urmeaza sa ma duc saptamana ce vine sa o pun pe tester.

Astept ideei si sugestii. Multumesc frumos.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq la tester ce zice?

Este posibil sa fie din pedala de acceleratie dar pana nu o scanezi sa afli exact problema nu stii.

Cam asa pateam eu la masina mea si am ajuns sa umblu la jumate de motor pana i-am dat de cap si asa cu testerul langa mine

johnox pana acum nu am vazut la 1.6 16V acea rezistenta de incalzire pe furtunul de la epurator.Am un prieten care nu are si pana acum nu a avut deloc probleme.

La 1.4 este si are si a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sper sa apara ceva pe tester. Urmeaza saptamana ce vine sa ma duc la service sa vad ce spune tester-ul.

La tine ce problema era pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima sonda lambda era mama tuturor problemelor.Cel putin asa arata pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lu' peste. Saptamana trecuta am schimbat-o. Nu merge universala doar originala.

600 de lei am dat pe ea (NGK).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgy23, ce ai patit cu galeria?

masina nu prea mai are putere deloc...am fost la service si dupa toate verificarile au zis ca este infudat primul cat(galeria) sau al doilea...acum o iau la nimereala ce sa fac:D:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgy23, ce ai patit cu galeria?

masina nu prea mai are putere deloc...am fost la service si dupa toate verificarile au zis ca este infudat primul cat(galeria) sau al doilea...acum o iau la nimereala ce sa fac:D:D

mai verifica si la alt servise si alt mecanic.Sincer nu am auzit pe nimeni pana acum sa zica ca masina nu mai are putere deloc si sa fie din cauza catalizatorului infundat.

Ca si o parere incearca sa mai ceri si alte pareri ca poate sa fie si din altceva gen sonda lambda,egr infundat etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un tovaras merge cu mufa egr scoasa si trage masina de rupe! Nu e neaparat din egr, care e un r...t de piesa, de noua daca o iei intr-un an se infunda din nou, treaba testata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers la mai multi mecanici si cam asta e verdictul. As sparge ceramica din interiorul galeriei mele dar poate buba este la catalizatorul 2 si o stric degeaba. Ramane sa gasesc o galerie goala sa vad cum se comporta cu ea. Astfel imi dau seama daca este primul sau al 2 lea catalizator.

Putere nu are in sensul ca trage aproape cat un motor de 1.4 poate nici atat si pe deasupra are un zgomot urat cand o accelerez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In week-end impreuna cu un prieten mecanic am schimbat semeringurile, fumul nu mai este la fel de dens dar totusi cred ca trebuie si o segmentare ca sa pun punct acestei probleme. Azi am fost de curiozitate un test de noxe si a iesit cam asa:

RPM: 690

Temp: 49 C

Lambda: 1.071

CO: 0.11%

CO2: 13.8%

HC: 211 ppm

O2: 1.71%

RPM: 2040

Temp: 72 C

Lambda: 0.993

CO: 0.28%

CO2: 14.4%

HC: 151 ppm

O2: 0.18%

Din ce mi-a spus ala nu-mi iese HC (hidrocarburile) si CO-ul.

1. Sa schimb uleiul ? (am ulei pus acum 200 de km 5w40 aral)

2. Hidrocarburile sunt mari pt ca papa ulei ?

3. Sfaturi pt rezolvarea problemei ?

4. Curatarea EGR-ului ar indrepta ceva ?

Am gasit ceva ff interesant, ITP/TUV-ul din germania facut in aprilie:

RPM (min 660 - max 990) : 680

CO (max 0.5): 0.358

RPM (min 2500 - max 3000): 2670

CO (max 0.3): 0.275

Lambda (min 0.97 - max 1.03): 0.992

Se pare ca a luat testul pe bune, lambda vad ca a picat. Am ajuns sa avem standarde ITP mai ceva ca nemti :)))

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ssrazvan,deci s'a rezolvat???

Ontopic,de la catalizator infundat,masina e foarte lenesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ssrazvan,deci s'a rezolvat???

Ontopic,de la catalizator infundat,masina e foarte lenesa.

Paul sper saptamana asta sa cumpar sonda.Sunt la capitolul strans banii si mai trebuie ceva "adaugat" la buget :icon_cheesygrin:

Dar pe langa asta eram foarte aproape sa distrug filetul de la galerie,asa de stransa era sonda.

Ne auzim sa iti dau verdictul problemei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme turometru... nu mai coboara la 0 cand iau contactul .; masoara turatia cu 1000 rot. mai mult. Ce poate fii? merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat sig. de la ceasuri si s-a recalibrat . este ok. asa? merci de raspuns flavius maff

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a inceput sa se raceasca afara , masina porneste cam greu dimineata. La cald nu am nici o problema, mi se intampla lucrul acesta doar dimineata. Bobinele sunt noi, ma gandesc ca bujiile ar fi cauza. Poate fi si altceva in afara de asta? Masina merge foarte bine in rest, nu are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana nu faci o verificare vizuala a bujiilor nu prea ai cum sa stii....pe bujii mizez si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata bujiile, sincer nu-mi dau seama daca e buna sau rea.

post-61192-0-25927500-1352665641_thumb.j

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de regula daca pin'ul bujiei este uzat(tocit) se recomanda schimbarea bujiei...eu asa stiu. Dar nu stii cand au fost schimbate ultima data ? si ce marca sunt ?

daca au peste 30k, iti recomand sa le schimbi, NGK platinum, care tin 60k si sunt vreo 60lei bucata.... dar mai asteapta si alte pareri.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata si cele cu dubla platina ce sunt recomadate pt acest motor.

La inceput de obicei se uzeaza electrodul de masa, unde in punctul unde se formeaza scanteia se va vedea o ciobitura in electrod ( asemanatoare unei gropite). Apoi, acest electrod se va uza din ce in ce mai tare in ultim caz ducand si la uzura electrodului central.

Insa, conform recomandarilor NGK, o bujie ajunsa la limita functionarii ( nr de km dati de ei ca durata de viata ), trebuie sa prezinte urme usoare de uzura, nicidecum nu va arata f uzata.

De aceea, o bujie care arata vizibil uzata nu-si mai facea deloc treaba cum trebuie, suprasolicitant bobinele, nedand scanteie la timp si cum trebuie ( pt ca nu conteaza doar sa dea scanteie la timp ci si aceasta sa arate cum trebuie).

Legat de bujia ta, sigur vei remarca uzura le electrodul central, in locul unde a piscat scanteia si din proprie experienta zic ca si varful electrodului central e uzat, pt ca, de nou e mai ascutit si marginile sunt perfect conturate ( drepte) nicidecum rotunjite.

Daca nu ai un istoric al schimbului bujiilor sfatul meu este sa le schimbi.

Daca nu ai bani, deoarece un set recomandat cu dubla platina de la Bosch sau NGK costa in jur de 200 lei, poti merge si pe V-line 24 de la ngk ce costa pana in 100 lei.

In trecut am folosit Vline 24 iar masina a functionat ireprosabil, insa, daca e sa o luam teoretic, producatorul sustine ca aceste bujii cu un singur electrod cental ( bujii cu platina ) au nevopie de un curent mai mic pt a produce scanteia, ceea ce se traduce printr-o solicitare ceva mai redusa a bobinelor de inductie si un raspuns mai bun la pornirea la rece, subturare si turatii mari.

Desigur, important e ca o bujie sa respecte temperatura de lucru si gap-ul impus de producator, lucru care il face si gama Vline 24 cu brio.

Insa, recomandarea atat a mea cat si a VW sunt bujiile cu platina.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sta in felu urmator:

-in septembrie cand eram in Ro, am observat ca masina incepea sa porneasca mai greu . Am desfacut bujiile si era NGK cu dublu platina. Aveam niste bujii Bosch (cele din poza) ramase de la fosta masina tot 1.6 AZD care le schimbasem pe vremea cand era dus ambreiaju si credeam ca nu trage din cauza bujiilor. Asa ca le-am pus astea pe masina dar se pare ca nu e nici o schimbare.

Am verificat la magazin, 220 lei un set de PZFR6-11 NGK (probabil o sa le iau si sa vad ce se intampla dupa ) . E posibil sa faca asa si de la filtru de benzina? Are vreo 25 mii de cand e pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!