Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

bine ca am scapat de ei...oricum este o "sparla" intre momentul in care scoate bonul cu inregistrarea intre tuaratie mare si turatie mica...nu stiu sigur daca gresesc dar atunci este un moment in care noxele au un nivel ridicat...ma rog...bucuros ca am scapat....necajit ca nu evoluam de loc dpdv al "darului" chiar si atunci cand masina nu cere acest lucru...asta e:)....o sa mai am intrebari pentru ca incerc sa cred ca aici in comunitate gasesc cele mai bune raspunsuri :)....tnx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian08 uleiul e ok dar inca nu am facut destui km pt a verifica, cat despre antigel nu am verificat inca....dar ca idee cred ca ar trebuie sa-l schimb ca nu stiu ce avea fosul proprietar

imi recomandati un antigel anume ?

si niste stergatoare (o firma/model) ?

voua cat ulei va consuma la 1000 de km.....m-am speriat sa vad ca in carte spune ca e ok chiar si 1l la 1000 de km care mi se pare exagerat

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei 5w40 norma 502.00 505.00 LiquiMoly ar fi cel mai bun(zice lumea),eu am Wurth.La golf am aproape 300k km si nu consuma decat vreo 200ml la 10k km iar la Bora care are vreo 150k km nu consuma deloc.Daca e doar la pornire,de vina sunt supapele.Fa un test de compresie.Pune benzina cu cifra octanica mai mare,nu 95...de preferat Petromi99 sa nu te trezesti ca schimbi sonde pe urma.Bujii NGK bkur6et-10 la 30k km,filtru de benzina Bosch la 20k km le schimbi.Fa un test pe sonde sa vezi cum reactioneaza ca so de acolo poti avea un consum marit.Apa probabil e din cauza condesului din toba.Mergi un pic mai turat cu ea,schimba pe la 3000rpm.

Stergatoare vezi la magazinul din Bucium,dupa Hanul 3sarmale,pe dreapta este un mag de piese auto.Stergatoare Hella 30lei setul,foarte bune.Pe fata 49cm si 51cm(19 si 20 inch) iar pe spate 12inch.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar acum 3 zile am achizitionat un set pt un coleg forumist la 84 de lei.Ar mai fi un model,PZF iridium care stiu ca sunt mai scumpe.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspuns si recomandari zebrocksky

am verificat si antigelul ai si ar fi peste maxim un pic mai exact e la linia de imbinare a celor doua semisfere (poate cu 1-2 mm sub linia aia) dar e un rozaliu curat fara pete sau urme de ceva gras in el.....voi incerca sa fac un test de compresie si unul la cele doua sonde lambda (cel putin asa am auzit de 2) m-am gandis si eu ca ar putea fi o sonda care nu citeste bine si-mi strica raportul dintre aer si benzina

tocmai am comandat de pe ebay un tester "VAG-COM 409.1 KKL OBD2" cam ieftin dar am inteles ca merge...odata ce-l am pe ala voi putea citi mai usor valorile de pe sonde si alte erori daca apar

sa scot antigel pana ajung undeva intre cele doua linii de pe vas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar acum 3 zile am achizitionat un set pt un coleg forumist la 84 de lei.Ar mai fi un model,PZF iridium care stiu ca sunt mai scumpe.

E bun pretul! Cele iridium sunt la aproape 200 lei setul din ce stiu eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu masina din semnatura...dimineata dupa pornire (la 5 minute)motoru a inceput sa intrerupa si imediat s-a aprins indicatorul CHEK dupa o scanare cu vag a rezultat urmatoarea eroare :16687 CYLINDER 3 MISFIRE DETECTED am cautat pe rosstech si am gasit urmatoarele posibile cauze

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged daca ma poate ajuta cineva cu un sfat

Modificat de gabi fcc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti trebuie bobina de inductie.... Beru ~120ron.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual inainte sa cumperi una noua, muta bobina de pe cilindrul 3 si vezi daca eroarea se muta si ea.

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se verifica o sonda lambda cu 5 fire?

Am tot cautat pe forum si internet si nu am gasit decat cu 4 fire.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat nu era bobina ci mufa de la injector un contact slab(o poveste mai veche cu un cablu taiat nu mai intru in detalii)multumesc oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarasi AZD-ul meu imi da batai de cap, in urma cu 2 luni am pus supapa EGR noua pt ca imi consuma mai mult atat in oras cat si in afara si ramasese eroarea in bord iar pe diagnoza avea eroarea: supapa recirculare gaze evacuare, flux prea mare. Acum imi da aceiasi eroare si uneori mai si oscileaza relantiul.

Consumul e ok acum pt acest motor dar eroarea se sterge si reapare dupa cateva curse in afara localitatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de 2 saptamani aud ceva sunete de frecare la masina cand trec peste denivelari si se balanseaza masina (fata-spate).

La inceput suna doar la denivelari mai mari dar odata cu timpul a inceput sa sune tot mai des si la denivelari tot mai mici.

Sunetul este identic ca acela cand se strange iar gheata pe aripa interioara a rotii iar la o denivelare se freaca roata de ea.

Am fost la service de 3 ori si nu a gasit nici o problema, suspensii bune, arcuri bune, bucse bune, suporti toba in regula etc.

Sunetul se aude doar in miscare, pe loc daca balansez masina nu se aude deloc.

Aveti careva vreo idee? Deja tot mai des se aude si este foarte enervant.

Multumesc anticipat.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut azi compresia si e ok (11/11/11.5/12) dar am aflat ca bujiile sunt terminate dar rau de tot mai au un ciot iar distanta e dubla fata de standard.......maine urmeaza sa schimb bujiile si sa vad daca mai scoate asa mult fum.....din ce mi-a spus ing. care s-a uitat la ea a spus ca o parte din fumul ala e si benzina nearsa care trecuta prin catalizatorul care contine nu stiu o transforma in acel fum

faza e ca sigur imi papa benzina pe undeva si anume pe la semeringurile de la supape care din ce mi-a spus tipul se pare ca-s cam terminate....asa se explica si fumul la pornire si anume ca prelinge si curge in camera la pornire, iar la turatie mare creste presiunea la ulei si il baga pe sus in camera de ardere

1. e ok compresie 11, 11, 11.5, 12 ?

2. la voi din partea dreapta a motorului se aude un ticait ca la un ceas? (in seara asta i-am dat un pic si cand am ridicat capota am sesizat acel sunet care pana acum nu l-am mai auzit)

3. ce ulei imi recomandati? (la service mi s-a spus de castrol si am fost sfatuit sa fac un schimb de ulei/filtre mai intai.....si daca tot face figuri sa ne bagam la schimbat semeringurile)

4. ca bujii care-s cele mai recomandate? (eu am luat niste BOSCH FR 7 DCX+ 11 lei bucata, nu cred ca-s cine stie ce dar sigur sunt mai bune ca alea de pe masina acum)

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu valorile compresiei sunt ok . Ticaitul este de la canistra de carbon si asa trebuie sa faca . Ce ulei ai folosit pana acuma ? Cam 5w40 se baga in aceste motoare , acum daca bagi castrol , mobil1 , aral , etc e alegerea ta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu bag castrol si nu prea sunt multumit de el,peste 1000 km fac schimbul si trec pe aral am vazut ca e made in germany,castrolu e in turcia asa am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Aral 10w40 made in Germany ..merge ceas!

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza e ca sigur imi papa benzina pe undeva si anume pe la semeringurile de la supape care din ce mi-a spus tipul se pare ca-s cam terminate....asa se explica si fumul la pornire si anume ca prelinge si curge in camera la pornire, iar la turatie mare creste presiunea la ulei si il baga pe sus in camera de ardere

1. e ok compresie 11, 11, 11.5, 12 ?

Compresia e buna! Pentru Bujii mai bine luai NKG, sunt vreo 100 lei setul! Daca te dai la ea mai tare o portiune de drum scoate fum mult? Fum albastrui? Si eu am compresie 11 si tot scoate fum, exact cum spui si tu! Simeringurile de supape sunt vreo 45 lei toate, iti trebuie garnitura de chiulasa, si o curea noua de distributie, ca nu prea suporta a 2-a intindere, antigel pentru ca se pierde o gramada cand il scoate, si asa mai bine il schimbi + ce mai gasesti uzat pe acolo, poate sin din ghidurile de supape! Pana nu-l desfaci sa vezi clar ce e acolo, mergi pe presupuneri!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flaviusmaff povestea e urmatoarea:

*bujiile nu erau bune si am luat FR 7 HPP 33+ (iridium 37 de lei) codul pt AZD e: 0 242 236 566 sau scurt +52

*ulei aral 5W40 (100)

*filtru ulei (20)

*surpriza e epuratorul (separator de ulei) pe la care curgea uleiul am vazut cand au ridicat masina......pe care am dat nici mai mult nici mai putin de 460 lei si cand a venit am vazut ca nu-i decat o cutie de plastic care are un burete in el cica si care vine doar pe original

plus manopera am iesit undeva peste 800......deci o distractie.....momentan nu stiu ce sa zic cu fumul mai fac ceva drumuri si vad....oricum o sa urmaresc si uleiul care daca se duce e cam clar ca va trebuie sa schimb semeringurile de la supape.......totul ma costa 1000 din ce mi-au spus mecanici.........ceea ce mi se pare enorm avand in vedere ca piesele sunt undeva la 300-350 de lei (garnituri, semeringuri)

din ce spune mecanicul daca nu iese tot timpul fum nu are cum sa fie semeringurile.....

are cineva idee daca la AZD se pot schimba semeringurile fara sa se desfaca suruburile de la chiulasa....am inteles ca s-ar putea schimba pe rand si anume se da pistonul in cap ca sa nu pice supapele in interior....se schimba semeringurile si se trece la urmatorul si tot asa.?

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte mult pretul cerut! Pai sunt 45 de lei simeringurile, ganitura 150 pe Victor Reinz si antigel, daca schimbi doar simeringurile! Pentru asta mana de lucru nu ar trebui sa fie mai mult de 250, maxim 300 lei! Daca tot umbli in el, nu merita sa nu te uiti si la chiulasa sa vezi in ce stare sunt piesele pe acolo! In ziua de azi in majoritatea servie-urilor nu mai cerceteaza sa vada care e problema si cum se poate rezolva mai bine pt. client! Te pun sa iei o gramada de piese, de care nu sunt nici ei siguri ca rezolva problema!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai chiulasa jos,mai pui inca vreo 80 de lei planatul si vreo 8 lei prezonul...dar macar e treaba facuta profi.Schimbat simeringurile cu ce am mai zis eu(deci jos chiulasa,planata) manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 200 de lei.Pai e 150-200 distributia.Schimbatul fara sa dai jos chiulasa e cam treaba de genul "las'o ba ca merge'asa".Nu e ok.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zebrocksky poti detalia de ce nu-i ok sa schimb semeringurile fara sa mai desfac presoanele de la chiulasa (ma gandesc ca cine stie cine mai face planeitatea si iese o alta prostie dupa aia)? Faza e ca dupa ce-am arucat banii pe prostia aia de epurator care nu era nici pe departe cauza stau cam naspa cu bani si daca as scapa cu vreo 4-5 mil sa schimb semeringurile de la supape fata de 10 mil care nici nu include segmentare, care ar fi facut o diferenta avand in vedere ca nu am cea mai stralucita compresie.

Nu se poate verifica intr-un fel daca scapa pe la semeringuri ulei? Ar fi bine sa gasesc o solutie ca sa nu le schimb de aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!