Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut. Eu stiu ca la 60.000 se schimba bujiile (cele de calitate, gen NKG), daca au doar 25.000 mii ale tale, eu nu le-as schimba, insa depinde si de starea lor, fa o verificare vizuala, vezi cum se prezinta.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flaviusmaff,iti consuma ulei masina?Compresia nu este slaba..este buna.Daca ajungi la valoarea de 8 este nasol..deja la 7 motorul e pe moarte si trebuie secmentare.

Consuma ceva, in jur de 800 grame la schimb, poate si mai mult! Si a inceput sa scoata fum albastrui! Ce ma mir, e ca inca trage super bine si toarce frumos! Chiar daca compresia e buna, se poate ca segmentul de ungere dupa o anumita temperatura sa mai scape ulei pe piston! Deci nu sunt neaparat simeringurile la supape! M-am tot tinut sa duc masina la investigat, adica desfacuta chiulasa, verificat tot, dar nu am avut timp! Acum ca tot vine iarna, sigur o sa verific motorul cap coada si o sa fac tot ce e necesar, inclusiv segmentare daca este nevoie, dar dupa stau linistit pentru ca masina vreau sa o tin si stiu ca e in regula! Am un prieten care a facut segmentare si schimbat tot ce a fost uzat in motor, inclusiv clapeta noua de acceleratie si deja e alta masina, la demaraj, la cum trage in mers!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fi nebun si descreierat mintal sa te apuci de secmentat un motor care consuma 800 grame de ulei de la schimb la schimb.Lasa masina in pace si mergi asa in continuare.Tu ai vazut ce consum de ulei au alti colegi de forum cu 1.4 si 1.6 16 valve?Cand masina incepe sa iti consume 4-5 litri de la schimb la schimb...atunci sa iei in calcul desfacerea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu fumul ce facem?? Am vazut golf 4 care consuma 700 de grame la 1000 de km si nu scoate fum deloc! Am zis poate si mai mult de 800 de grame, ce-i drept e ca de cand am bagat Aral 10w40, de atunci motorul a inceput sa faca figuri in privinta consumului de ulei care a si crescut din ce am observat, cred ca ia 1l si putin acum! Am facut pana acum 7500 de km si am completat 900 de grame! Ce am fost sfatuit, e sa schimb simeringurile la supape si reetansat! Dar odata cu simiringurile trebuie schimbata si distributia, sau cel putin curele ca nu mai rezista la o a doua intindere si sa nu se rupa, garnitura de chiulasa, care oricum costa ceva cu tot cu manopera si se poate ca problema sa persiste! Am zis de segmentare, in ideea in care daca tot desfac motorul sa-l fac cap coada, sa nu-l desfac de 2 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca ghidurile de la supape au un joc extrem de mare astfel incat sa-ti ajunga in camera de ardere ulei, doar atunci poti umbla doar la supape.

Daca iti consuma ulei fara sa-ti scoata fum, puteai invinui doar semeringurile supapelor.

Asadar trebuie investigat in amanunt motorul, care doar la desfacere isi va arata ranile.

Noi aici doar putem a ne da cu parerea despre posibilele cauze pt problema ta, insa adevaratul vinovat se va gasi doar la desfacerea motorului si la masurarea jocurilor.

Precum colegul Solar a patit-o, din cauza neschimbului la timp a uleiului, sau a folosirii unui ulei de proasta calitate, se depune mai ales pe segmentii de ungere calamina, care cauzeaza blocarea lor in calanul de pe cilindru, astfel incat iti va papa ulei tocmai datorita faptului ca semeringul ramane blocat pe cilindru si nu mia poate nivela stratul de ulei de pe camasa. Astfel, e deajuns sa se arda surplusul de ulei si iti va apare fumul albastru.

De aceea, recomandarea mea e desfacerea motorului si verificarea lui amanuntita.

Dar, chiar daca se vor dovedi a fi doar ghidurile, respectiv semeringurile supapelor, daca tot ajungi sa desfaci motorul schimba si segmentii, pt ca nu segmentii costa mult, ci manopera. De aceea impusti 2 iepuri deodata si iti iei de o grija.

Dar, preliminar, fa un test de compresie la rece si unul la cald.

Pentru ca, daca ai variatie mare de la rece la cald, atunci sigur sunt segmentii cu probleme.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca ghidurile de la supape au un joc extrem de mare astfel incat sa-ti ajunga in camera de ardere ulei, doar atunci poti umbla doar la supape.

Daca iti consuma ulei fara sa-ti scoata fum, puteai invinui doar semeringurile supapelor.

Asadar trebuie investigat in amanunt motorul, care doar la desfacere isi va arata ranile.

Noi aici doar putem a ne da cu parerea despre posibilele cauze pt problema ta, insa adevaratul vinovat se va gasi doar la desfacerea motorului si la masurarea jocurilor.

Precum colegul Solar a patit-o, din cauza neschimbului la timp a uleiului, sau a folosirii unui ulei de proasta calitate, se depune mai ales pe segmentii de ungere calamina, care cauzeaza blocarea lor in calanul de pe cilindru, astfel incat iti va papa ulei tocmai datorita faptului ca semeringul ramane blocat pe cilindru si nu mia poate nivela stratul de ulei de pe camasa. Astfel, e deajuns sa se arda surplusul de ulei si iti va apare fumul albastru.

De aceea, recomandarea mea e desfacerea motorului si verificarea lui amanuntita.

Dar, chiar daca se vor dovedi a fi doar ghidurile, respectiv semeringurile supapelor, daca tot ajungi sa desfaci motorul schimba si segmentii, pt ca nu segmentii costa mult, ci manopera. De aceea impusti 2 iepuri deodata si iti iei de o grija.

Dar, preliminar, fa un test de compresie la rece si unul la cald.

Pentru ca, daca ai variatie mare de la rece la cald, atunci sigur sunt segmentii cu probleme.

Nu mai fac inca un test de compresie pentru ca sunt hotarat sa fac motorul cap coada daca tot umblu in el! Ideea e ca daca merg preponderent oras nu consuma ulei cine stie ce, consuma mai mult la drum lung cand motorul e in sarcina o perioda mai mare! Daca as avea in cap sa schimb doar semeringurile la supape, l-as duce chiar maine, dar mai astept putin si schimb si segmentii! M-as putea risca sa desfac doar partea superioara si sa vad cum se comporta, dar nu vreau sa-l desfac de doua ori degeaba! Mi-l face o cunostinta si nu-mi ia decat 400 de lei manopera pentru tot! Trebuie doar sa iau piesele!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare! am o bora 1.6 16v! pun benzina numai premium 99 de la petrom! cineva imi spunea ca nu e bn! ar trebui sa pun 95???? ce parere aveti dauneaza daca pun numai 99???eu zic ca nu dauneaza........ decat la buzunar! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAND PIESE VW BORA 1.6 16V anul fabricatiei 2001, km 150.000 km! contact: 0741263850

P.S. (nu am putut posta acest anunt pe un topic de specialitate de pe vw forum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cronel draga, motoarele noastre adora benzina cu cifra octanica mare.

De altfel, in teorie nici cea de 95 nu ar trebui sa dauneze, insa acolo se va simti f tare benzina de slaba calitate.

Multi mosnegi ca altfel nu ii pot numi, considera ca o benzina "de avion" cum o mai numesc ei pe la mine in cartier, iti arde supapele, iti topeste furtunele si alte prostii.

Nu e decat o falsa impresie, data probabil de soferii de pe vechea dacie, unde fiabilitatea componentelor era deficitara si unde o piesa nu tinea nici a zecea parte cat tine pe un vw.

Deci, pune fara retinere de 99 sau 100 ca nu dauneaza sub nici o forma motorului, ba chiar ii asigura o ardere mai buna, ceea ce se traduce printr-un raspuns mai prompt al acestuia mai ales la turatii scazute, la vibratii mai mici si la depuneri mai mici pe piesele componente, ceea ce duce la o prelungire a vietii componentelor interne a motorului.

Acest sortiment de benzina nu are decat un singur minus, si anume ca te arde la buzunar mai tare decat cea de 95. Atat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Weekendu asta am facut un drum lung in jur de 900 km.Dupa vreo 500 de km mi s-a aprins becul de ulei si am completat, dar cand m-am uitat si la vasul de expansiune nivelul era crescut peste maxim.Sa incep sa am probleme cu garnitura de chiulasa?

Se pot regla tacheti la golf 4?Reduce consumul daca reglezi tacheti?La un drum in afara , mers preponderent 120-130, autostrada 140-160, e normal sa consume 9l/100 km? (2 insi + bagaje fara clima).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii la golf 4 sunt hidraulici si nu se pot regla.Ai verificat daca ai pete de ulei in vasul de expansiune?Acul la temperatura era la 90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike, antigelul din vas ce culoare are acum? In mod normal trebuie sa fie roz. Daca si-a schimbat culoarea e de la uleiul ce ti-a intrat in antigel. In cel mai bun caz ma gandesc la garnitura de chiulasa. Daca nu, e de vreo fisura.

Oricum ai lua-o nu e de joaca si trebuie vazut de cineva competent.

Tachetii sunt hidraulici si asta inseamna ca ei regleaza automat jocul. Asta inseamna pana la urma hidraulic.

La mine la 130 am in jur de 7 consum. Daca ma duc spre 160 logic ca consumul sub 8 nu va fi. Asta la un mers constant, Deci 9 cat ti-a luat nu e anormal deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cand aveam bora 1.6 azd am avut si eu o problema doar ca mie mi-a intrat antigel in ulei . Problema a fost la garnitura de chiulasa . Mecanicul mi-a zis atunci ca daca intra ulei in antigel poate fi si de la termoflot deci nu strica o verificare si la asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acul sta fix la 90 de grade.culoarea nu prea mai e roz e spre maroniu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...am observat astazi apasand putin(1cm) pedala de ambreiaj in timp ce merg cu masina ca acesta are un tremurat ca la diesel cand e volantul pe duca in sensul ca-l simt cum tremura. Lucrul asta nu se intampla daca-l apas la relanti numai atunci cand accelerez. Repet il apas foarte putin nu apuca sa cupleze. Rugamintea daca imi puteti confirma acest lucru la alte golfuri benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu la benzinare sa cada volant.Sincer sa iti zic nu am auzit pe nimeni sa se planga de volant sau sa zica ca a picat volant la benzinare.

Referitor la problema ta este posibil sa fie din volant dar poate fi si din altceva,gen rulment de presiune sau ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa face si la mn ,in mers daca apas putin pedala se simte un tremurat cam mare,da stau linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

E primul post asa ca sper sa fie in sectiunea corecta.

Sunt fericitul posesor(zic eu) al unui golf 4 1.6 16v(2002) proaspat trimis acasa de la Rar.

Masina este adusa de curand si s-a plimbat pana acolo in vederea formalitatilor de rulare legala prin gropile din Bucuresti.

Km la bord 128k...si inainte de a ma prezenta in fata instantei supreme s-a efectuat schimb filtre ulei pompa apa..."cateva bucse"...baterie+bujii originale+distributie si rolele aferente...etc..."ce de bani" & lambda schimbata recent(cf mecanic):)

Problema este urmatoarea:...domnii au spus ca scoate cam multe noxe pentru un euro 4 adica pune benzina de 100 si come back.

Doar ca inainte de a merge la Rar am fost la o "masuratoare" intr-o unitate sa zicem "de cartier" probata cu succes si de alti amici unde am primit unda verde la toate masuratorile.

Ajuns la rar totul ok mai putin noxele care spun urmatoarele:

HC: 83 ppm

CO: 1.06 %

CO2: 14.25 %

O2: 0.09%

CO Corr: 1.03% aici e buba cf Inginer Rar max 0,20%(notat pe biletel)

Lambda: 0.970

NO: --- ppm

Temp.ulei: 19^C (aici pare foarte dubios pentru mine)

RPM: 2655 rpm (putin cam mare mi se pare mie)

Cam asta a obtinut azi masinuta dupa un drum de aprox 40 m prin Buc pe la ora 8.20 cu un motor incalzit normal si timp de asteptare pana la masuratoare maxim 30-35 m timp in care masina a mai fost pornita.

M-am simtit deosebit de bine dupa ce stiam ca am facut tot ce mi-a stat in putere ca totul sa mearga ok...domnul inginer mi-a spus sa revin si sa pun benizina de 100 si sa dau forje domnule sa se curete(oare nu am forjat-o suficient cei 400 km cat am facut atunci cand am adus-o in Buc?)

Ce a urmat ?!?...mi-am adunat bratul de hartiute de la stimabila doamna de la ghiseu si am plecat....unde?....la Midocar...daca nici aici atunci unde?(aveam bani de dat pe geam)

Masinuta a fost luata in primire si a obtinut urmatoarele:

Masurare relanti

Turatie 680 /min

Lambda 0.991

CO 0.184 %

CO2 15.68 %

HC 82 ppm

O2 0.01 %

COcor 0.184 % (minune)

Turatie ridicata

Turatie 2300

Lambda 1.004

CO 0.214 %

CO2 15.55 %

HC 48 ppm

O2 0.28 %

COcor 0.214 % (minune)

Mai scria ceva aici insa concluzia este ca totul este OK.

Precizez ca testul la Mido l-am efectuat la interval de 40 min de la rejectul RaR mers normal si aceeasi benzina 95.

Ce a urmat.....?!...am incercat autostrada Bucuresti-Ploiesti dus si la intoarcere am alimentat cu benzina de 100 de la OMV.

Ce as putea sa fac?!...e rea vointa...??...greseala de masuratoare??...sau trebuie sa bag benizina de 100RON ?

Cert este ca maine ma intorc la masuratori umil cu capul plecat...oare scap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu fosta bora 1.6 16v am facut doua ITP-uri si de fiecare data am avut probleme cu noxele , prima data nu au iesit ca aveam toba sparta , a doua oara nu au stiut nici ei de ce , suspectau sonda lambda . De fiecare data am trecut ITP-ul cu aportul inginerului care si-a primit rasplata . Masina a mers cu benzina 99 de la petrom si nu am circulat cu ea subturat niciodata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, de cateva zile sunt posesor de golf 4 / 1.6 AZD din 2001 (luna 12)

singura problema care o am la ea ar fi fumul alb/gri si se manifesta dupa cum urmeaza: la pornirea motorului (rece) acesta scoate mult fum, nici nu tre sa ma dau jos din masina ca daca bate vantul din spate se face un mic nor dupa care acesta dispare odata cu incalzirea motorului pana se comporta normal....dar asta la relanti (consum indicat in bord 0.7l, ceea ce-am inteles ca-i normal la acest motor)

dupa care cand accelerez scoate iar fum alb/gri mult si suipa pe asfalt apa (cred, sper sa nu fie bezina...desi consumul mediu e de 10.4 mers doar prin oras nici linistit nici tare)

imi poate spune cineva cam ce ar fi (eu am fost la un mecanic care mi-a spus ca poate fi catalizatorul si m-am lasat paguas, inca caut un mecanic care are idee ce-i cu ea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si am scapat....am trecut proba cu benizina de 100RON....tipic romanesc...nu o sa ne vindecam niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se intampla cand nu ies noxele . La o frana , directie nu se baga , te pun sa remediezi problema si pe urma sa te intorci . La noxe se trece asa . Unde am facut eu itp-ul aveau masina personala pusa pe pozitie pentru a baga sonda si a scoate bonul cu noxele ok .

- glide nivelul la ulei , antigel cum sunt ?

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!