Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Asa este, nu trebuie neglijata uzura, insa, fiind un motor in care se preteaza uleiuri long life de nou, teoretic, nu ar trebui sa solicite mai mult de 5w40 la un kilometraj de pana in 200.000 km. Insa, asta pt un motor cu uzura normala folosit pe meleagurile noastre.

Eu personal. uitandu-ma la motorul meu ce care aprox 170.000km, care consuma intre schimburi in jur de 500 ml dar asta doar cand merg tare la drum lung, altfel daca merg linistit, in 7000 de km spre exemplu nu mi-a papat decat aprox 2 liniute de pe joja, ccea ce corespunde unei cantitati neglijabile de ulei.

De aceea eu m-as uita mai degraba la un ulei din sursa sigura, ce e corect aditivat si as folosi 5w40 decat sa dau vina pe uzura si sa pun 10w40.

De altfel, daca cautati pe site-urile marilor producatori uleiul recomandat pt motoarele noastre, vedeti ca va scrie 5w40 si alternativ 5w40.

Spre exemplu, pt motoarele non long life care au 5w40, respectiv 10w40.

Mobil, respectvi Castrol sustin ca atat timp cat un motor a folosit un ulei de calitate schimbat la timp, la un numar mai mare de km poate folosi in continuare acel tip de ulei, nu e neaparat necesar sa se foloseasca gama lor de produse destinata motoarelor cu numar mare de km. Ei au scos acele tipuri de uleiuri pt acele motoare care nu au un istoric al servisarii si consuma ulei tocmai datorita folosirii unor uleiuri nu foarte bune calitativ si/sau schimbarii tarzii a uleiului.

Am spus-o de multe ori si o repet. Un azd ce acum a depasit bariera a 600.000 km, foloseste in continuare 5w40, cu un consum de pana in 1 l intre schimburi. Stiu ca foloseste Mobil, in Germania ce-i drept, insa acest lucru confirma faptul ca servisat corect, acest motor chiar e long life.

Inca ceva ce mi-a venit in minte: un ulei cu cat e mai sintetic cu atat e mai stabil si isi face treaba mia bine. Cele mai sintetice uleiuri sunt tocmai cele long life, anume 5w30. si cele 5w40 sunt full sintetice, insa nu se ridica chiar la nivelul celor long life.

Din ce stiu eu, uleiurile 10w40 sunt semisintetice indiferent de ce scrie pe cutie. Pt ale noastre motoare, nu am vazut la marii producatori uleiuri 10w40 ce respecta norma vw502.00 . La altii exista, insa procentul de sintetic din aceste uleiuri nu se ridica la nivelul celor din gama 5w.

Iar precum colegul Solar ne-a aratat, acest motor ajunge sa consume ulei nu din cauza uzurii, ci din cauza calaminei ce se depune pe segemntii de ungere si ii intepeneste, astfel incat ei nu mai pot rade pelicula de ulei astfel incat consumul de ulei va creste. Aceasta calamina se depune datorita unui ulei neschimbat la timp sau de slaba calitate.

Asadar, uitandu-ma in urma cu aprox 10 ani cand marii producatori s-au confruntat cu probleme grave legate de ulei, nu pot decat sa recomand folosirea uleiurilor full sintetice de calitate, doar ele putand face fata cu adevarat solicitarilor termice si mecanice din motoarele moderne.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda multam ma duc sa iau motul specific,numai bine mai convins muraru,stie cineva un site care are motul specific wv 5w40

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca am folosit pana acum vreo 2 schimburi ulei 10W40, sa-l schimb acum cu 5W-40?Am mers pe castrol 10W-40, e bun de ceva si castrol 5w-40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol. mobil sunt uleiuri foarte bune insa cele originale. Din pacate, cele made in ue, care sigur sunt prin Turcia imbuteliate, nu se compara la calitate cu cele din Germania spre exemplu.

Eu am simtit-o pe pielea mea, am avut un amic ce aducea din Germania uleiuri si am folosit vreo 3 schiburi de Castol 5w40. Cand nu a mai adus, am pus Castrol din Romania. Nu zic ca e diferenta f mare, insa sincer, iarna se simtea.

Acum folosesc Mobil luat dini Ro, care nu stiu ce sa zic daca e mai bun sau nu decat Castrol, parca o idee la rece toarce mai frumos, insa luna viitoare trebuie sa efectuez schimbul si voi merge pe Rheinol sau Ravenol, vad eu. Sunt asemanatoare aceste 2 uleiuri si ce ma face sa le folosesc este ca sunt fabricate in Germania.

Offtopic, insa sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc si sa vedeti ce inseamna un ulei prost imbuteliat:

Am auzit ca la inceputurile producerii la Craiova a automobilelor Daewoo, foloseau ulei adus din afara dar care era aditivat si imbuteliat la Rafo Onesti.

Ce faceau baietii, pe langa clasicul obicei Romanesc de a fura la aditiv, imbuteliau in butoaie de 100 de l si pana ajungea respectivul ulei sa fie folosit se sedimenta aditivul pe fundul butoiului.

Astfel au fost pbme cu axele cu came la Daewoo tocmai din aceasta cauza.

Nu degeaba recomandau schimbul la 6 luni sau 10000 km, desi se folosea ulei 5w30.

Deci conteaza enorm cum e imbuteliat respectivul ulei.

De aceea, eu sincer nu recomand decat in ultima instanta folosirea uleiurilor ce se gasesc in supermarketuri, chiar si in magazinele de profil care nu sunt de la mamica lor.

Revenind la problema ta Mike, 5w40 e superior 10w40. E mai sintetic decat 10W si ar trebui sa nu ai pbme.

Mai ales ca vine iarna, eu as merge pe 5w40. In cazul in care nu iti papa ulei in cantitati alarmante, eu zic sa-l folosesti pe 5w.

Acum depinde mult si de sanatatea motorului.

Insa, precum am mentionat, comanda-ti uleiurile mentionate de mine, sunt topic-uri pt fiecare dintre ele, iar ca si pret ajunge in jur de 100 de ron pt un schimb pt 4l de ulei, ceea ce mi se pare foarte bine.

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Voi ce cheie de bujii aveti? Ca am incercat sa schimb bujiile azi cu cheie din comert, nicio sansa! Nu s-a rupt, dar s-a torsionat cheia, s-a rasucit manerul dar bujia nimic! Am luat de la un vecin o cheie facuta de el, destul de solida, nicio sansa, nu se clintesc deloc!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am si eu o intrebare. ce rol are valva de la busonul de ulei care este pe un furtun ce intra in filtru de aer la un golf 4 1.6 16 v bcb? nu de alta dar am impresia ca la mine este pe invers. multumesc

are un cod pe ea 036103175A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Voi ce cheie de bujii aveti? Ca am incercat sa schimb bujiile azi cu cheie din comert, nicio sansa! Nu s-a rupt, dar s-a torsionat cheia, s-a rasucit manerul dar bujia nimic! Am luat de la un vecin o cheie facuta de el, destul de solida, nicio sansa, nu se clintesc deloc!

Cand am schimbat bujiile la fel am patit si eu , erau intepenite . Am rupt cheia din comert de 7 lei de vreo 3 ori , o sudam , se rupea in alta parte . Am luat o tubulara serioasa + prelungitor si am pus un cliket mare pe el . Asa am reusit sa le desfac .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Voi ce cheie de bujii aveti? Ca am incercat sa schimb bujiile azi cu cheie din comert, nicio sansa! Nu s-a rupt, dar s-a torsionat cheia, s-a rasucit manerul dar bujia nimic! Am luat de la un vecin o cheie facuta de el, destul de solida, nicio sansa, nu se clintesc deloc!

Cand am schimbat bujiile la fel am patit si eu , erau intepenite . Am rupt cheia din comert de 7 lei de vreo 3 ori , o sudam , se rupea in alta parte . Am luat o tubulara serioasa + prelungitor si am pus un cliket mare pe el . Asa am reusit sa le desfac .

Mersi! Sa vad de unde fac rost de tubulara cu cliket, care sa fie destul de lunga! Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Scriu in numele unui prieten cu 1.4 AXP! A dat jos bobinele si pe bujiile din centru (doua din cele 4) era ulei cam mult. Nu sub bujie ci deasupra cum le desfaci! Intr-un final se vedea ca pierde ulei pe la garnitura de la capac culbutori, cred ca asa ii zice si pe la suruburile de strangere ale acesteia, unde este incercuit in poza! Sa fie de la garnitura si de la semeringurile de supape, ca de la suruburile de prindere cred ca s-a strans ulei in locasul bobinelor?! Masina a inceput sa scoata fum si sa consume ulei! De pornit porneste f bine si trage ok pentru 1.4! Ms!

post-77500-0-50246400-1348939905_thumb.j

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna AZD-isti,

imi pare rau daca redeschid o alta problema, postul are fff multe topic-uri,

Motor AZD, fff ok , am o problema care nu are nimic de-a face cu functionarea motorului, slava domnului, motorul merge ca uns, dar am observat ca dupa ce parcurg macar 50Km si intru in turatii mari (>4000rot/min) se aprinde checkul.

pa vagcom apar urm. erori:

17584-Bank 1 -O2 (lambda) correction behind catalyst: control limit reached

P1176-35-10---intermitent

16524-oxygen (lambda) sensor B1 S2 : No Activity

P0140-35-10---intermitent

am curatat la ambele lambda contactele, si ce nu inteleg este faptul ca pe vagcom sondele lucreaza bine, in oras de ex. nu am nicio problema,

as intentiona sa inlocuiesc sonda 2 ca e mai ieftina ca prima, motorul are 146.000 km.

ce ma sfatuiti ?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnox, ai eroare la sonda lambda2 cea de dupa catalizator. Fie nu face contact ceva bine in mufa, fie saraca e pe duca.

Sfatul meu e sa verifici contactele, cablurile sa nu fie cu pbme si daca electric nu e nici o pbma, inlocuieste sonda.

E normal sa nu ai pbme in functionarea motoruluui, deoarece sonda 2 are doar rol de monitorizare a emisiilor, comparativ cu sonda 1 care iti regelaza amestecul.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot este vb de sonda 2,ce se intampla daca scot catalizatorul,acesta sa desprins in interior si a inceput sa zarnaie,acum nu stiu ce sa fac am 3 variante ;sa scot catalizatorul de tot, sa montez unul universal,sau sa iau s.h evacuarea de la galerie pana dupa sonda 2 .va multumesc si ast sfaturile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flaviusmaff,ca sa umblii acolo trebuie sa dai distributia jos.Sa dus etansarea de la capacul de tacheti.Etansarea original sa face cu un ''clei''special pe care fabricantul il foloseste decat in primul montaj.Apoi se foloseste un silicon special care costa in functie de solutia alesa:original 140 lei tubul de 50 grame si af 30 lei tubul de Victor Rainz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pt raspunsul promt,

am sa inlocuiesc sonda 2 , peste o luna cred, straniu este ca am facut un drum de 300km, cu mers batranesc 90-100km/h max 3000tur/min, si nu s-a aprins niciun checkengine., cand sa intru in oras, i-am dat pt sufletul meu 1km de w.o.t. si gata jucaria., au aparut erorile,

multumesc inca o data, va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate raspunde cineva si la pb mea,va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal, eu iti spun o opinie,

parerea mea este urmatoarea:

presupunand ca ai sonda lambda 2 ok, nu vad de ce sa inlocuiesti totul inclusiv precat`ul (cel cu serpisorii in care se infileteaza lambda 1)ala fiind fff scump.

in mod normal, daca ai cat`ul bulit, nu mai ai gazele in parametrii si trebuie sa ai check`ul aprins in permanenta.

eu as face un test de NOx sa stiu sigur daca e cat`ul, si daca trebuie inlocuit, as achizitiona unul aftermarket, dar specific motorului tau, nu universal.

ai grija ca zbarnaitul poate sa fie si de la racordul flexibil, care poa sa bata pe undeva la smucituri sau vibratii, sau chiar el sa fie bulit in interior. -asta ar fi ideal, ca ar fi costuri mici. nu sunt adeptul lucrurilor second hand.

doar o parere....

Modificat de johnox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur e catalizatorul nr 2 , ca ala zarnaie,si se aude la turatii mici pana in 3000 ture.oricum trebuie sa desfac toata evacuarea sa vad ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu o nelamurire....ma bate gandul pana sa intru in iarna sa schimb bujiile la masina,din cate imi aduc eu aminte am pus NGK pe masina si au cam 25000 km de cand nu le-am schimbat. oare trebuie schimbate.....? Mentionez ca masina nu face nici cea mai mica figura la pronire, nici asta iarna la -25 grade...La cat timp se schimba si ce bujii sa pun? multumesc! motor 1.6 16v AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre ce valori trebuie sa fie compresia la 1.6 16v? Mie mi-a iesit 11 pe toate pistoanele! Din ce stiu trebuie sa fie intre 10-15, dar la reprezentanta zice ca intre 7-21!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Engine codes ATN, AUS, AZD, BCB

New: 14...21 bar

Wear limit: 7 bar

Maximum permissible difference between all cylinders: 3 bar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flaviusmaff,iti consuma ulei masina?Compresia nu este slaba..este buna.Daca ajungi la valoarea de 8 este nasol..deja la 7 motorul e pe moarte si trebuie secmentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu o nelamurire....ma bate gandul pana sa intru in iarna sa schimb bujiile la masina,din cate imi aduc eu aminte am pus NGK pe masina si au cam 25000 km de cand nu le-am schimbat. oare trebuie schimbate.....? Mentionez ca masina nu face nici cea mai mica figura la pronire, nici iarna trecuta la -25 grade...La cat timp se schimba si ce bujii sa pun? multumesc! motor 1.6 16v AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!