Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am scos mufa de la egr si tot asa face , nu mai face asa cand scot furtunu de la cutia aia neagra de mai sus ...sa fie chestia aia de vine? Vacuum ii zice ? :D

Si inca ceva cum verific bujiile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste canistra de carbon....

La bujii, desfaci una si te uiti, din cate stiu eu, vizual se verifica, cel putin la mine asa am procedat si se vedea uzura.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bujii cand sunt duse, se vede ca se subtiaza electrodul de "+", ca sa zic asa. Adica cel care iese din corpul bujiei. Cel putin la Bosch-urile care le-am dat de pe masina acum cativa ani, asa se vedeau: se subtiase electrodul din corpul bujiei, se vedea clar ca e mancat fata de cum se prezentau bujiile noi.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 4 bobine acolo, le tragi afara (in sus) apoi o sa vezi bujiile.

post-66758-0-07471600-1348436717_thumb.j

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plus ca pentru a scoate bujiile ai nevoie de o cheie pt bujii...e vreo 10lei (daca nu ai deja)

post-90737-0-57321000-1348468994_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cheie de 10 lei ai toate sansele sa nu reusesti sa le scoti si sa rupi cheia , sunt patit :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile nu trebuie stranse tare. In teorie se zice ca din momentul in care se termina de infiletat, se vor strange inca un sfert dintr-o rotatie.

Dar asta in teorie.

Eu unul cand ajung la capat de filet, mai strang usor bujia care oricum din ce simt nu se mai misca decat cateva grade sa zic asa.

In nici un caz nu strang ca t de tare pot bujia, pentru ca daca se strange tare, una la mana ca se poate deteriora filetul din blocul motor, dar si din cauza depunerilor cu atat mai mult se vor intepeni pe bloc si se vor desface mai greu. De aceea e bine ca odata pe an sa se desfaca bujiile, ocazie cu care sa se verifice starea lor.

Iar eu folosesc de 4 ani o cheie de 7 lei care inca nu s-a rupt :)

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se desfac bujiile anual si nu se strang pe urma de le ia naiba le poti desface si cu cheie de 7 lei . Eu cand am schimbat bujiile la bora am rupt de 3 ori cheia de 7 lei , asa intepenite erau bujiile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine luati o tubulara de 16 lunga si cu prelungitor merge de minune si sigur nu se rupe. Eu am luat una B&D la 15 lei cu cap magnetic de prinde si bujia. Foarte buna scula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am luat si eu si de atunci nu am mai avut probleme cu desfacutul bujiilor .

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu reusesc nici cum sa rezolv relantiu-l...am curatat de 2 ori EGR-ul si clapeta de acceleratie...si tot oscileaza cand accelerez si dau drumu la acceleratie...da sa se inece motoru , dar doar cand ii cald.

Am observat ca atunci cand scot furtunu din canistra de carbon nu mai face figuri , are ceva daca merg cu furtunu din canistra de carbon scos ? (in acel furtun bag un furtun cu o gaura mai mica)

Imi pare rau ca va tot deranjez cu atatea intrebari dar as vrea sa invat singur chestiile astea deoarece nu stiu prea multe :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand mergi macar 100 de km cu o benzina cu cifra octanica cea mai mare si apoi vezi ce se mai intampla. Din ce zici tu acolo, ai defecta ori clapeta ori EGR-ul. Gandeste-te cum lucreaza clapeta cand accelerezi si apoi dai drumul acceleratiei...ea se inchide si nu se opreste pe pozitia ei, mai oscileaza. Daca mai cauti pe-aici,ai sa vezi poze cu corpul clapetei desfacut si cu dintii aia care nu mai calca bine, cei din zona ralanti-ului si pana pe la 2000RPM, zona a rotitelor care este cea mai folosita si care se uzeaza cel mai tare. Eu cred ca aici e problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flock aceeasi simptoma am avut si eu, am curatat clapeta,am facut adaptare si s-a rezolvat ..Daca persista si dupa adaptare, inseamna ca este ceva mai mult acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am si eu o nelamurire ,trebuie sa fac schimbu de ulei la azd-ul meu am in el 10w40 bardahl si mi-a luat cam 700ml intre schimburi ,si as vrea sa ii bag motul 5w40 din ala specific wv si care zice sa bag tot 10w care zic ca sa fac schimbarea,ceva indrumari pareri. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

700 grame de la schimb la schimb este perfect.Eu sa nu schimbi nici uleiul nici marca.Ce ulei ai bagat?bardahl :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi in continuare pe el,si nu face nici un fel de schimbare.Repet cantitatea de 700 grame de la schimb la schimb..este neglijabila si perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da majoritatea zic asta da ma gandeam ca motul e cu aprobarile alea de la wv si despre bardahl se zice ca e mai mult pentru moto si isi cam pierde pelicula dupa vreo 3000-5000km ce am citit vazut pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skiro sunt curios la ce nr de km ai facut schimbul de ulei ?

Mie la 15000 de km cat am facut intr-un an mi-a mancat cel mult 400ml si folosesc doar LiquiMoly 5w40...masina avea cca. 137mii km

Nici mie nu mi se pare mult 700ml, acum depinde si la cat ai facut schimbul, 10mii sau 15mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu lam facut inca ca sunt indecis de acu are putin peste 10mii, am mai intrebat mecanici si au zis ca 16v-urile mai consuma fara nici o problema,dar ma gandeam sa bag motul specific wv si daca ar fi vreo problema daca de la 10w40 trec la 5w40 si are tot asa vreo 148mii merci

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca acestui tip de motor, ii este mai mult potrivit 5w40 decat 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara 10w40 este mult mai bun decat 5w40.Cu toate ca indicii de fluiditate la caldura te duc cu gandul spre folosirea unui 5w40,mult mai bun este 10w40 pt ca este mai gros vara.Sunt multe aspecte de luat in seama la alegerea uleiului:nr de km,masina consuma ulei..etc.Am vazut un golf care cu 5w40 pe caldurile de asta vara avea probleme cu aprinderea martorului de presiune rosu.Au schimbat uleiul cu 10w40 si problemele au disparut instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!