Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Si eu am curatat clapeta acum vreo 2 luni si am dat-o jos de pe masina cu borna luata.

Am curatat-o luna ca era dezastru ce era in ea si am actionat clapeta destul de usor si chiar zilele astea am observat ca pentru scurt moment a oscilat relantiul.

Eu cred ca daca nu pui o forta mare asupra acelei clapete nu cred ca ai avea ce sa deteriorezi in ea.Chiar i-am facut cursa pana la maxim dar am dat-o inapoi foarte usor deci daca ai un pic de grija cu ea nu ar avea voie sa se defecteze

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lagul la accelerare apre in cazul clapetei tale? sunt curios, pentru ca la mine apare un lag la accelerare plus ca atunci cand motorul se incalzeste bine am si o oscilatie la relanti.......am cateva posturi in urma in care am scris ce am facut pentru eliminarea acelei variatii. Am facut cam tot ce se scrie pe aici pe forum, in plus apare si o zdranganeala a avansului......parca nu primeste aer motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am lag, insa o idee la idle, turatia sta parca umpic mai mult decat trebuie (cam cu 200 rpm) si cu greu imi coboara spre 700, insa astazi dimineata fiind mai rece in Bacau, am vazut ca nu mai se stabilizeaza la 700 ci undeva sub 900, chiar o data stand minute bune la 1100.

Insa, dupa cum are ea chef isi revine.

Cat timp nu sta la 700, simt ca e mai naravasa la turatii mici deoarece ecu nu lasa turatia sa-mi scada sub 1100 asa usor si accelereaza automat.

Plus ca uneori, la pornire mi se tureaza pana spre 1500, uneori chiar si 2000 rpm, in timp ce normal ar fi pana in 1200-1300 rpm.

Aseara fiicamea nu mi-a dat pace si nu am putut asista tot timpul la testarea clapetei, a fost testata sub tensiune, a venit el cu un transformator variabil si alte cele si din 5 incercari 2 au fost esuate si anume ca tensiunea care porneste undeva de la 0.45v are variatii pana insre 1 v destul de maricele, ceea ce corespunde unei suprafete destul de importante, deoarece aici e plaja ralantiului. In unele documentatii de pe net, se dau valorile corecte a tensiunii rezultate de pe potentiometru, atunci cand clapeta e in repaos in plaja 0.4-1v, insa cert e ca aceasta plaja e cea de ralanti la rece si cald, adica 900-700 rpm.

Bine, variatiile masurate sunt mici ca si valoare, bara respectiva de pe voltmetru ajutand sa se vada aceste variatii, pt ca de altfel ele sunt prea mici pt a fi masurata corect cu un multimetru. De aceea cu un multimetru ieftin nu iti poti da seama decat in cazuri mai grave daca e buna sau nu clapeta.

Insa aceste variatii mici indica faptul ca nu transmite tensiune liniara catre ecu, astfel ca el da eroare de contact intermitent. Decand am curatat cu spray-ul lubrifiant tehnic, nu mi-a mai dat eroare, dar nici nu cred ca va rezista nu stiu cat pana sa mai dea din nou.

Cu exceptia suprafetei de start cativa mm, suprafata potentiometrului se prezinta in stare f buna.

Plus ca, contacul grisant al potentiometrului ( care sunt in numar de 4, cate unul pt fiecare traseu) si-a facut in timp niste santulete pe suprafata de grafit sau din ce o fi ea, electronistul zicea de ceva strat ce are in componenta si ceva ceramica.

Eu presupun ca clapeta fiind fortata sa se inchida la maxim, ceea ce inseamna sa se miste sub nivelul unde calca opritorul arcului cam cu 3-4 mm, contactele glisante ale potentiometrului au escaladat sa zic asa buza santului facut , si probabil la revenire, au luat cu ele si ceva farimituri din acea buza cauzand daune. Pentru ca, in zona de start sub lupa vazusem niste grauntele f mici care nu se mai regaseau altundeva pe suprafata potentiometrului. De accea eu banuiesc ca acolo s-a uzat si mai tare suprafata si asa destul de uzata.

Oricum, nu zic ca deacum gata, doar clapeta e reponsabila de variatiile ralantiului, ralanti ridicat, tremurat smdp, insa, daca in rest totul e verificat si nu se gasesc probleme, din pacate poate sa fie de la clapeta.

De aceea, trebuie manifestata o atentie deosebita atunci cand se sterge clapeta si mai ales cand trebuie sa se miste aripioara pt a se sterge cantul acesteia,respectiv zona de pe corpul clapetei care se invecineaza cu aripioara.

Acum astept clapeta noua, multumita lui volksman am gasit una noua la un pret acceptabil si abia astept sa o montez sa simt din nou masina mergand bine.

Voi reveni cu detalii.

Am primit mail de la VDO, probabil in timp ce redactam postul anterior, spunandu-mi sa nu ma joc cu siguranta masinii pentru ca ei nu dau nici o procedura pt repararea clapetei. Este fara servisare, deci teoretic daca pica trebuie schimbata.

Ma asteptam la mai multe documentatii de la ei, pentru ca pe siteurile din sua vad ca sunt documentatii despre cum sa verifici macar un TPS.

Acum am primit si clapeta, multumesc inca o data Volksman pt promptitudine.

In pauza de masa o montez si dau o tura cu masina.

img148b.jpg

img156r.jpg

img157m.jpg

Vad ca e fabricata in saptamana 25 anul acesta.

Si cand ma gandesc ca pt un cod scris nu pe corpul clapetei ci pe capac, cu ceva semne ale vw audi, dai cu 1100 lei mai mult la reprezentanta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu ai lag si masina trage bine nu inteleg de ce ai mai cumparat alta clapeta, doar pentru ca relantiul nu sta exact la 670-700 rpm...........vad ca cea noua are capsat capacul, eu pe a mea am desfacut-o si eu si am sters pe acolo ce se putea sterge......mare branza n-am facut. Sa ne spui cum se "simte" masina cu noua clapeta, trage mai bine....consuma mai putin......relanti "batut in cuie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu am lag, insa nu merge perfect rotund, asa cum mergea inainte, plus ca oscileaza ralantiul intre 700 si 1100 cum are el chef. Nu sunt variatii bruste, insa in functie de cat de bine citeste potentiometrul asa sta si el. Si nu ii place sa o subturez sub 1100, simt cum forteaza sa traga, nu accepta o valoare mai scazuta de turatie, ceea ce nu e normal.

Plus ca nu prezinta siguranta in exploatare. Nu am nici o certitudine ca nu imi va face fite si cum e vorba de o piesa cruciala in functionarea motorului nu risc.

Ca si exemplu imi vine in minte o depasire in forta ( ea pe langa acest ralanti ridicat, poate face probleme dupa spusele ROSHHTECH si la acceleratii sau deccelaratii bruste) si daca imi da emission workshop, se comporta ca si cum ai merge cu o bobina arsa. tuseste, tremura si daca fortez ma limiteaza la 2000 rpm. Ce sentampla atunci? O frana de motor de numa numa, cu consecinte atat pt transmisie, nu mai zic ca pot face vre-un accident.

Da, e adevarat ca daca opresc motorul si il repornesc merge ca si cum nu s-ar intampla nimic, ramanand doar eroarea stocata in ECU, insa nu ma joc.

Iti dai seama ca mi-a fost greu sa scot 830 de lei din buzunar (m-am imprimutat sincer), insa siguranta mea si a celorlalti e mult mai importanta. Plus ca mor de draci daca nu merge perfect rotund motorul. Asta e, am si eu pasarelele mele.

De aceea clapeta actuala nu o voi vinde, prietenul asta al meu o vrea sa incerce sa dea cu nu stiu ce substanta pe suprafata potentiometrului in speranta ca ii va reda functionalitatea. Ma rog, o voi tine pt mne in caz de vre-un Doamne fereste, desi sper ca asta noua sa ma tina mult si bine.

De aceea repet, daca o clapeta incepe sa dea intermitente, sfatul meu e sa o inlocuiti.

Si, repet, mare grija cum o stergeti, mai exact cum actionati aripioara, fara bruscari sau actionat pana la capat de cursa smdp. Se dovedesc totusi destul de fragile aceste potentiometre mai ales dupa o anumita varsta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum inteles.......deci atunci cand da in nas si nu merge cum trebuie se aprinde CHECK Engine......ceva asemanator se intampla la o fabia AUB, adica accelerez bate avansul f tare si deodata parca da in nas dupa care se aprinde CHECK, isi revine dupa aprinderea CHECK.(la Fabia 1,4 16 AUB este aceeasi clapeta ca pe ATN, AUS, AZD, BCB). Zilele astea am sa o controlez un pic cu VAG-COM -ul sa vad ce erori stocheaza......Vezi ca astazi este sarbatoare :).....amana montarea clapetei pana maine, desi nu cred ca ai rabdare:).

Potentiometrul este chestia mica de plastic alb.........

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu reset tripul.apas pe butonul ala si nu se intampla nimic.Nu mi se reseteaza contorul.

Cateodata imi sta si mie relantiul mai sus decat de obicei si apa e la 90 de grade, relantiul fiind in jur de 900 fara clima pornita..

Si rar imi mai trepideaza masina la relanti dar relantiul sta batut in cuie..

Tot de la clapeta poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike,Teoretic da, practic poate sa fie din mai multe surse, precum senzor de rotatie axa cu came, cel de la cutie, smdp. Insa, precum patania mea nu e exclus.

Referitor la reset, e posibil sa nu-ti mai apese cum trebuie tija respectiva pe buton, sau poate s-a stricat butonul insusi.

Revin cu detalii

UAUUUUU

Cred ca am zis tot.

Nu mai recunosc masina.

Am zis eu ca mergea f bine inainte?

Acum merge demential. Nici un tremur, nici o vibratie, toarce incredibil de frumos, mama lui ca parca e alt motor.

Aveam unele momente cand spre exemplu opream in trafic si eram in rampa iar cand plecam de pe loc, mai ales daca era motorul cald ( ralatiu scazut), mai trepida putin.Nu de fiecare data, insa mai facea, Ziceam ca-i de la ambreiaj, ca na, are si el o varsta. Uite ca si clapeta avea partea ei de vina.

Nu stiu, insa acum merge extrem de lin, pleaca de pe loc cum nu a plecat de cand o am.

In trafic? Reprize excelente, practic cu benzina de 95 imi merge cum mergea inainte cu 100.

Am mers desigur prin imprejurimile Bacaului, unde am multe serpentine si dealuri ( am chiulit de la servici, asta e, va dati seama ca eram telighidat :) )

Ca tot aveam vreo 2 liniute din rezervor si cum am consumat aproape una dandu-ma prin dealuri, am pus benzina de 100 pana s-a facut jumatate de rezervor.

UAU? Dublu UAU

Are niste reprize de la 2800 in sus cum nu am crezut ca poate avea motorul asta.

Parca i-am facut tuning.

AM mers si am tras de el cam 200 de km cu viteza medie de 70 si am scos consum de... 6.2.

Duminica merg la Onesti ( cam 110 km dus intors) cu fetita la nasii ei si cum nu pot merge f repede cu ea ( are rau de masina daca o dau cam tare prin curbe), trebuie sa merg perfect legal. Sunt curios ce consum scot acum.

Eu cred ca in sarcina medie a motorului ( 3000 ture) scot cu 0.3, poate 0.5l mai putin decat scoteam iniante.

Dar asta e doar o extimare, il vad eu la drum lung.

Oricum, nu imi pare rau deloc pt inlocuirea clapetei, sincer, multe, multe din tremuraturi, vibratii, variatii smdp acum cu mana pe inima daca ceilalti senzori nu sunt cu pbme le imput clapetei de acceleratie.

Pe viitor, sa nu am pbme, si sa nu ma chinui sa o curat, la fiecare 5000 de km o voi curata, astfel incat mizeria se va duce doar la presiunea sprayului,. nefiind nevoit sa frec suprafata clapetei sau sa fiu nevoit sa o misc prea mult din pozitia ei.

Asta sa menajez la maxim potentiometrul si sa nu-i cauzez cumva neplaceri.

Cu asta, inchei experienta mea cu clapeta de accelatie si ma bucur intr-un fel ca am mai gasit un vinovat pentru micile nereguri in functionarea motorului.

Un vinvat care din pacate e destul de costisitor, insa, eu zic ca 150-200.000 de km o clapeta e proiectata sa mearga cum trebuie.

Peste depinde mult de cum a fost intretinuta si exploatata, deoarece, eu stiu un azd cu 600.000 de km ce are totul la motor original, insa, a fost exploatat pe autostrazile din Germania, f putin a mers chiar si in oras acolo, si asta conteaza enorm pt o clapeta si pt orice element in miscare a masinii.

Insa la noi, cu traficul nostru de tot rahatul (scuzati expresia, insa la noi in oras s-au apucat sa faca peste tot sensuri giratorii care momentan nu fluidizeaza circulatia deloc, ba din contra) nu ai ce sa ceri unei masini, sa tina cum tine dincolo.

Am fugit ca mai am 2 liniute si vreau sa pap toata benzina, ca nu m-am saturat de dat cu ea.

Toate bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moraru Dan ma bucur pt tine ca i-ai dat de cap pana la urma, so plimbi cu placare si fara alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, clapeta noua... mmm.... Si eu am probleme cu relanti-ul din cand in cand si sunt 90% sigur ca e clapeta de vina. Se observa cum atunci cand nu am AC pornit si relanti-ul e jos merge destul de ciudatel si mai are episoade cand scutura parca se ineaca. Daca pornesc AC-ul si urca relanti-ul la 900rpm se stabilizeaza totul. Probabil ca unghi-ul clapetei face diferenta. O trec si eu wishlist acum ca am si confirmarea ca exista diferente in bine. Felicitari Dan sa o stapanesti sanatos. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de urari.

Intradevar, masina e de nerecunoscut.

Ieri m-am dus inspre Iasi pana la sensul giratoriu unde poti merge inspre Suceava si Iasi si m-am intors inapoi, iar cei ce au fost pe acest drum european stiti cum e drumul, ca e ca in palma si desi am tras de ea nu abuziv insa nu am mers deloc constant, la o viteaza medie de 73 km am scos consum: 5.8l. Incredibil insa adevarat.

La 100km/h, dupa ce se stabilizeaza, serios ca am vazut consum instantaneu chiar si pt catava secunde de 2,7-2,9l, stand mai tot timpul la 3 si ceva, 4, rar 5.

Niciodata nu am vazut consum instant de 2l si ceva. De data asta nu am fost singur, am fost cu prietenul meu electronisct si chiar el m-a atentionat ce consum instant mic am.

Deci clar ca imi va consuma mai putin.

Azi noapte numai masina am visat, parca as avea o jucarie noua.

Si ca tot schimbul clapetei i-a redat vlaga din tinerete, ma gandesc sa-i schimb si galeria de admisie intr-un viitor cat se poate de apropiat.

Depuneri pe peretii acesteia sunt, nu zic ca nu, insa stau totusi si ma gandesc cat de mult infruenteaza negativ aceste depuneri curgerea aerului.

Sincer, nu cred ca va schimba ceva in bine, insa de schimbat tot o voi schimba.

Gabyte, legat de pbma ta,

La fiecare inclinare a aripioarei, automat se misca si potentiometrul, el fiind legat direct pe acelasi ax. Acest potentiometru e practic un divizor de tensiune, el fiind alimentat cu 5V si prin acul sau culegandu-se tensiunea ce e trimisa direct catre ECU.

Pe toata cursa potentiometrului, valoarea rezistentei, respectiv tensiunea ce e culeasa trebuie sa creasca constant, fara variatii bruste sau scaderi ale valorii acesteia.

De obicei chiar zona de inceput ce se duce cel mai repede, daca valorile nu sunt cele ideale, automat, ecu nu mai primeste exact tensiunea care trebuie, rezultand un amestec aer nepotrivit si de aici simptome mai mult sau mai putin suparatoare.

Pt ca, va dati seama, clapeta va fi mai mult sau mai putin deschisa, insa ecu regelaza injectia in functie de valoarea tensiunii ce ii vine din clapeta, tensiune care daca nu este echivalenta cu cea normala potrivita pozitiei clapetei, ecu va avea practic o informatie eronata.

Micile variatii de turatie de datoreaza unei valori incorecte a rezistentiei in zona respectiva, probleme mai grave fiind ca in cazul meu cand deja valoarea e mult diminuata sau poate chiar lipsi,astfel incat da peste cap toate valorile de injectie.

Din ce am citit, daca o clapeta da fluctuatii mari, sau da spre infinit, deci in zona respectiva nu mai are practic deloc grafit, clapeta trebuie inlocuita, nerecomandandu-se repararea ei.

Acum, cat mai tine o clapeta ce da un ralanti instabil, insa pastreaza totusi valoarea sa la cald de 700 rpm, nu va pot spune, pt ca nici o clapeta nu se uzeaza la fel.

Am vazut in cautarile mele pe net o firma din UK care reconditiona clapete, banuiesc ca schimbau aceste potentiometre, nu mai am adresa lor insa merita sa cautam pe net, poate gasim o sursa pt astfel de potentiometre.

Insa dupa mine, schimbarea sa e una dificila, deoarece fiind sub ansamblul cu arc ce vine prins de axul aripioarei, trebuie demontat practic tot subsansamblul si mai mult ca sigur vor trebui schimbati atat cei 2 rulmenti cat si semeringurile ce etanseaza rulmentii care vin pe axul aripioarei.

Firma din uk cerea intre 110 si 150 lire pt o clapeta reconditionata, zic eu f mult, insa fiind o operatie destul de complexa isi justifica cumva pretul.

Banuiesc ca or fi si clapete ce nu se mai produc si astfel sunt doritori ce le reconditioneaza, pt ca altfel nu vad cine ar reconditiona o clapeta la pretul asta dat fiind cat costa de noua. Ori poate dincolo preturile la piese noi sunt mai mari

Dar atentie, scriu boldit sa iasa in evidenta din contextul de mai sus:

Un ralanti fluctuant poate fi nu doar din clapeta, ci si din alti senzori, deci inainte de toate trebuie investigat, eventual inlocuiti senzori precum cel de turatie, cel de presiune pe galeria de adminie si cam tot ce are directa legatura cu mapele de injectie din ECU. Posibil sa fie si injectoarele de vina. Sa nu uit si de sondele lambda care si ele au un rol in amestec, deci sunt multe variabile ce trebuie eliminate din ecuatie.

Deci nu gata, am ralanti instabil e clapeta de acceleratie si o schimb.

Week placut tuturor

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum inteles.......deci atunci cand da in nas si nu merge cum trebuie se aprinde CHECK Engine......ceva asemanator se intampla la o fabia AUB, adica accelerez bate avansul f tare si deodata parca da in nas dupa care se aprinde CHECK, isi revine dupa aprinderea CHECK.(la Fabia 1,4 16 AUB este aceeasi clapeta ca pe ATN, AUS, AZD, BCB). Zilele astea am sa o controlez un pic cu VAG-COM -ul sa vad ce erori stocheaza......Vezi ca astazi este sarbatoare :).....amana montarea clapetei pana maine, desi nu cred ca ai rabdare:).

Potentiometrul este chestia mica de plastic alb.........

D-zeu sa ma ierte ca am mesterit la masina cand e sarbatoare, insa ar trebui nici la munca sa nu mai merg nu-i asa?

Ma intelege EL.

Referitor la clapeta:

intradevar, cosform site-ului VDO, clapeta de pe GOLF 1.6 16v este aceeasi cu cea de pe fabia 1.4 16V. AUB.

Potentiometrul este sub arc.

In poza clapetei inainte de curatare, ai asa:

ansamblul arcului, iar dedesupt capacelul acela alb este bratul potentiometrului iar traseele sunt de culoare inchisa. Se vad si ele.

Piesa aceea alba de deasupra arcului are si rol de opritor, insa, daca se forteaza, cum santamplat la mine, aripioara se mai inchide cu cativa mm, deci si potentiometrul se retrage mai mult decat e normal, putand cauza neregularitati suprafetei.

Insa scaneaza masina si daca-ti da eroare de clapeta inseamna ca de acolo e.

Repet, desi la mine s-au aprins si EPC si/sau check engine, nu am avut nici o alta eroare in afara de cea cu clapeta.

Nu de fiecare data imi aparea EPC, doar de doua ori cand se comporta ca si cum mi s-ar fi ars o bobina. tremurand si tusind apa pe teava de esapament.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci VAG-COM-ul a cam gasit eroarea......adica clapeta. Mersi pentru informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Ca tot se vorbeste de fluctuatii de relantiu, azi am patit si eu o treaba la masina din semnatura! am oprit sa intru la magazin si am lasat motorul pornit si cand m-am dat jos am auzit cum imi oscileaza relantiu cu vreo 200 de ture, nu am mai auzit-o sa faca asa pina acum (doar cu motoru rece, in special dimineata mai are o fluctuatie si apoi isi revine dar nu tot timpul)! si stiu ca am probleme si cu sonda lambda de dupa catalizator, mi se tot aprinde check engine din cand in cand si intamplarea face ca acum sa fie aprins! se poate sa aiba legatura cu fluctuatia relantiului cu defectul de la sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, teoretic da, insa, cel putin sonda lambda 1 este si ea raspunzatoare de rglarea consumului.

Sonda 2 are rol doar de verificare a emisiilor si mai exact verifica corecta functionare a catalizatorului.

E posibil sa fie si de la sonda, nu este exclus.

Insa, nu stiu sa-ti spun procedura de verificare a sondelor lambda, stiu ca sunt ceva mai complex de realizat.

Facut astazi 130 km cu viteza medie de 56km, consum 5,3 l. Pe acelasi traseu, la acelasi stil scoteam inainte in jur de 5,5, deci am avut dreptate cand am spus ca imi va scade consumul. Extrem de multumit de cum merge. Desigur, ieri consumand toata benzina de 100, am pus azi doar de 95, deci consumul a fost facut cu acest sortiment de benzina.

Am vazut astazi pe discovery o emisiune (wheelers dealers) unde cei de acolo au curatat un motor pe benzina cu un aparat asemanator cu cel de umplere cu freon operatia putand numele de decarbonizare a motorului.

Practic se deconecteaza turul si returul de la sistemul de alimentare si se conecteaza la acest aparat ce alimenteaza motorul cu un combustibil cu cifra octanica f mare, presupun ca un fel de kerosen si in cca 1 ora iti curata motorul de depunerile de carbon, redandu-i din vlaga.

De asa ceva vorbesc

http://www.uni-max.r...bonizare-uni/d/

In emisiune aparatul era mult mai sofisticat, insa avea acelasi principiu,

In uK pentru un motor de 4000 cmc a costat 70 de lire operatia.

Deci pt motoarele noastre nu ar trebui sa fie zic eu mai mult de 30-40 euro operatia.

A-ti auzit vreo firma care face astfel de operatii si cu ce rezultate?

Pt ca sincer m-asi incumeta la o decarbonizare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, invidios pe Muraru Dan si pe clapeta lui noua :)), am zis sa ma duc sa-mi cumpar un spray si sa ma apuc de curatat clapeta ca nu am mai facut-o de vreo 2 ani. Mi-am luat un spray de la Holts pe care scrie ca e multi functional, curata, unge, protejeaza bla bla si m-am apucat sa desfac suruburile de la clapeta.

Din pacate operatiunea s-a oprit aici ca nu am reusit sub nici o forma sa desfac cele patru suruburi cu cap imbus. Am incercat cu 3 imbusuri de aceeasi marime din seturi diferite dar sub nici o forma nu am reusit sa fac priza. In toate suruburile imbusurile au un joc milimetric, ca si cum ar fi prea mic pentru capul surubului si cand incerc sa desfac chiar si cu cea mai mica forta imbusul se da peste cap si mananca din capul surubului care parca e facut din plastilina.

Unul dintre suruburi are capul aproape rotund de la incercarile succesive si nici macar nu s-a clintit pentru ca nu am cum sa trag de el ca imediat se da peste cap. La celelalte nu am insitat atat, dar e aceeasi situatie.

Ce e ciudat este ca acelasi cap de surub il am si la cele care tin capacul de la axele cu came si acolo se poatrivesc imbusurile de minune. Stau fest si pot sa trag de ele chiar tare sa le desfac si fara sa se dea peste cap.

Problema e ca nu stiu cum sa le desfac fara sa fiu nevoit sa apelez la un service ca am mai fost insituatii din astea si ce mutre si figuri au facut cand ii rogi sa te ajute....

Dupa ce reusesc sa le desfac e clar ca va trebui sa le inlocuiesc cu unele noi care nu mai se comporta ca o marmelada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un burghiu mare dai gaura pana ce se rupe capul surubului , dupa care scoti clapeta si cu un patent , cleste sau ceva de genu scoti restul surubului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand un mox d-ala mic pentru a face ce-a zis Aurelian. Nu de alta, dar mox-ul are o alta prindere care nu-ti oboseste mana si ai mai multe sanse de reusita cu el. Daca n-ai, da-mi PM si trec intr-o dimineata sa ti-l las, cand plec la munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabyte, incearca sa dai in prelabil cu spray pt desfacut suruburi sa-ti pape din depunerile din zona de contact al surubului cu clapeta.

Apoi, cum a spus si alexanderdj, cu un mox, sau cheie fraceza mica apuca de capul surubului si incearca sa le desfaci asa. Trebuie sa mearga, mai greu o sa fie cu surubul ce e in dreptul motorasului din clapeta pt ca acela o sa fie mai greu de prins.

Clapeta nu e recomandat sa o cureti cu o solutie ce unge, pt ca unsoarea lasata de aceasta va atrage si mai mult mizeria.

Sunt spray-uri pt curatat carburatoare si clapete de acceleratie si sunt cele mai bune. In ultima instanta daca nu gasesti, poti incerca cu spray pt curatat frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sprayuri speciale pt clapeta:2+2 si GARAMBA superbune.Iti poti lua si un CARBUROL de 10 lei si poti curata clapeta cu o pensuluca .Sunt unele depuneri in partea de la galerie care nu prea se curata si trebuie insistat cu o carpa si un suport de lemn.Asemeni sa cureti si garnitura clapetei(o foita de tabla)care si ea are depuneri si galeria in partea superioare exact locasul unde iti intra racordul care duce la EGR.Nush cum nu ai putut sa desfaci suruburile,le acum o saptamana le-am desfacut foarte bine si era prima desfacere.Fa rost de un imbus bun cu un crichet maricel si un prelungitor care iti ofera forta de strangere/desfacere.Esti primul caz auzit ..care nu a putut desface suruburile.

Roaga un coleg sau un vecin sa iti imprumute o trusa de scule ...si sigur o sa reusesti.

Daca nu reusesti...exista un set de imbusuri speciale pt desfacut suruburi cu cap stalat sau imbus ,special facute pt a desface capatele cu circumferinta deteliorata.Eu am folosit un astfel de imbus special la epurator..nu am putut sa desfac unul din suruburi...neam.Am apelat la cineva,a scos imbusul minune,a batut cu un ciocan mititel in el pana si-a facut sanfen si in 2 minute a terminat lucrarea.Oricum in prealabil trebuie sa iti achizitionezi 4 suruburi de clapeta noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca nu stiu nici eu cum de se incapataneaza sa nu se desfaca, mai ales ca surubul nu intra in materialul blocului, ci intr-un material galben, cupru sau ceva in genul, care nu oxideaza deloc surubul.

E posibil sa ti se fi intepenit la saiba ce vine dedesupt de capului surubului, sa se fi "sudat" de corpul clapetei. De accea zic sa incerci cu spray degripant si sa lasi sa actioneze cateva minute bune.

La azd, nu exista garnitura metalica, este un oring de cauciuc ( insa de sectiune patrata, nu rotunda) si la montare trebuie avut grija sa nu fie rupta si sa fie curata.

Partea de dedesupt a clapetei, cea dinspre galerie se va murdari cel mai mult si va fi cel mai greu de curatat daca operatia nu se face la un interval nu foarte mare de timp, respectiv km.

Eu recomand sa se curete la maxim 1 an sau 15.000km, desi precum am spus personal o voi curata la fiecare 5000 de km pentru ca, atunci depunerile vor fi extrem de usor de curatat si nu va trebui sa frec deloc suprafata clapetei.

Pentru ca, daca te uiti la clapeta si o vezi curata, asta nu inseamna ca partea de dedesupt nu e murdara. Daca si partea deasupra e murdara, atunci dedesupt de jale.

Sper sa reusesti sa desfaci suruburile, pe care oricum va trebui sa le inlocuiesti.

Sfatul meu e sa cauti la dezmenbrari sau daca nu, la reprezentanta.

Aviz amatorilor, clapeta noua nu vine nici cu suruburi nici cu granitura, garnitura face practic parte din galeria de admisie si nu din clapeta.

Daca ea se deterioreaza si nu gasiti garnitura de cauciuc noua, se poate substitui cu silicon negru sau rosu ce rezista la hidrocarburi si temepraturi inalte.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la un AZD , am curatat zilele trecute EGR-ul , scotea un fasait (nu se auzea pana sa curat) , motoru tragea mai bine , dar relantiu oscila ...am fost la mecanici sa imi regleze relantiu si eu zis ca ii reglat bine , dar tot continua sa oscileze...am curatat si clapeta de acceleratie si la fel.

Inainte de asta nu aveam probleme cu relantiu , mergea perfect.

Stie cineva o solutie? Cum verific daca EGR merge ?

Mi-am comandat cablu de date pentru Vag-Com , stie cineva toate setarile pentru a functiona bine motoru? Deoarece maine imi ajunge :D

Am uitat sa mentionez ca relantiul sta bine cand scot furtunul de la vacoom de tot si il las liber iar in capul furtunului introduc un furtunas mai mic.

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o problema la sistemul de evaporare combustibil (ii zice cumva vacuum sau ma insel ?) la un vw bora 1.6 16v AZD , am dat cutia aceea neagra din poza jos si am constatat ca in partea de jos un furtun lipseste...asa trebuie sa fie sau imi lipseste mie ?

M-am uitat dupa un furtun in plus dar nu am gasit nimic.

http://imageshack.us...0/img0793dg.jpg

img0793dg.jpg

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!