Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Mama ei de treaba. Astazi dimineata, i-am dat cheie si a pornit ca si cum ieri nu ar fi avut nimic. Nici pictograma cu check engine, nimic. Dar parca la ralanti nu merge asa de rotund cum stiam eu. In fine, am lasat masina acasa si pana nu o scanez sa vad si eu de unde problema asta nu o mai pornesc.

Ce mi se pare ciudat e ca dupa ce mi-a aparut deodata in mers check engine in bord, martorii EPC si cel cu pictograma motorului ( neclipind doar aprins) motorul a inceput sa tremure si mai mult de 2000 de ture nu se mai tura.

Am mers asa cateva sute de metrii pana acasa, unde dupa cum am spus si mai sus, am oprit, m-am uitat si am verificat vizual clapeta si alte cele pe la motor, am zis hai sa-i dau o cheie sa vad cum mai face, fiind sigur ca m-a lasat vreo bobina.

Culmea, a pornit bine, insa dupa cca 1 min a inceput usor iar sa tremure, in tot timpul asta doar pictograma cu engine-ul stand aprinsa in bord.

Acum ma gandesc dat fiind ca astazi dim a pornit bine ca fie m-am pricopsit cu vre-un gunoi de pe alimentare, fie trebuie sa recalibrez clapeta.

Sper sa gasesc pe cineva in Bacau sa ma ajute cu o scanare astazi si va tin la curent cu eroarea stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan cam aceleasi simptome le-am avut si eu si a fost din cauza benzinei.

Acum si-a revenit dar in pun benzina de 100 si merge motorelu super bine.

Exact la fel am patit ca tine si pana la urma si-a dat drumul.

uita-te aici razvanrudy

Sigurante G4.pdf

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca tot din cauza benzinei, pt ca, la ultima alimentare ( am alimentat de 50 de lei ) pompa celor de la rompetrol mergea in suturi. Si chiar ma gandeam daca nu cumva benzina are gunoaie in ea.

Daca se dovedeste a fi de la benzina lor au pus-o. Chit ca nu rezolv nimic, insa le fac un tambalau de toata frumusetea. Si nu merg singur, imi iau si pretenii cu mine sa facem galagie. Mama lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am patit-o cu lukoilu si crede-ma abia mai mergea masina si am vrut sa merg sa fac scandal dar stiu ca ma enervez repede si doamne fereste cine stie ce faceam si mai intram si la alte belele.

Oricum e sub orice critica benzina si vad ca de cand ii pun 99+ merge foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia e ca rompetrol face benzina buna, nu se compara cu lokoil-ul nici in ruptul capului.

Eu decand am masina e prima data cand imi face fite de la benzina. desigur, pananu scanez nu voi sti cu exactitate, acum mi dau doar cu presupus-ul.

Dar sigur e chestia de la pompa din benzinarie, nu neaparat de la benzina insasi. Fie aveau filtrele infundate, fie pompa nu tragea bine, fie un nivel scazut in rezervoare si tragea gunoaie, cine stie, chestia e ca pompa aia facea ca dracii si am stat sa alimentez cu cativa litrii cat as fi stat sa alimentez jumatate de rezervor. Deci e vina benzinariei insasi nu neaparat a producatorului.

Dar mai ales daca tii mortis ca benzina ta e de forarte buna calitate, nu ataca sistemul de alimentare bla bla bla, m-ai pus sa ma inregistrez pe site-ul tau ca vezi tu doamne asa o sa fiu sigur ca nu voi avea pbme pe partea de alimentare daca-ti folosesc produsul, cu atat mai mult le fac panarama.

Plus ca numai la statia respectiva al;imentez, si ma stiu din vedere toti angajatii. Vai de capul lor o sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt asa sigur ca e de la gunoate din benzina. La sorbul din pompa de benzina din rezervor ai o sita extrem de densa si mai ai si filtrul de benzina care opreste eventualele impuritati. Plus ca daca ai avea gunoaie in rezervor acestea ar sta pe fund.

Logica mea zice ca daca un injector ar fi infundat, ar ramane infundat. Nu are cum sa porneasca bine si se se infunde la loc, dupa care iar sa se desfunde la urmatoarea pornire.

Cum mergi cu masina, mergi de obicei la consum cu schimbat subturat sau o mai si calci?

PS. Am mai auzit, parca tot de pe forum, ca mai exista si varianta in care filtrul de benzina extrem de prost sa se dezintegreze si gunoaiele sa o ia spre injectoare.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg mosnegeste, schimb intre 2000 si 3000, insa daca e deal sau se cere, schimb si peste 3000.

Sub 2000 la mine nu prea sta acul, decat in cazuri exceptionale si atunci am grija sa dozez pedala cum trebuie.

Adevarul e ca pana acum nu mi s-a intamplat asa ceva decand am masina.

I-am mai dat o cheie in pauza de masa de la servici, chiar am facut si un scurt drum cu ea si a mers bine, numai ca parca scutura umpic la ralanti.

Eu cred ca am nimetrti benzina proasta, probabil cu apa, cu mama lor va sti cu ce.

Insa deocamdata nu am gasit nici un vag com, mi-am comandat eu unul insa cred ca-mi ajunge luni.

Dupa mine, eu am mai intalnit asta, e posibil sa fie si de la clapeta de acceleratie.

Adevarul e ca desi o mentin curata, nu am recalibrat-o din 2007.

E posibil sa vrea si ea o recalibrare.

Dar pana nu vad eroarea stocata e doar presupunere.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu aveam treaba mi-am dat.

Cum sunt in asteptarea interfetei, m-am gandit sa mai sterg inca o data clapeta, desi avea doar o usoara gazare cu ulei pe una dintre aripioare.

Zis si facut, o dau cu spray si cand am rotit aripioara sa sterg si muchia respectiv corpul clapetei unde se invecineaza cu aripioara, la revenire ( am actionat-o incet desigur) am auzit un clank arc. Practic, arcul cand se detensioneaza la o anumita pozitie a clapetei se detensioneaza cu zgomot. Nu face de fiecare data, insa nu stiu daca e normal sau nu sa faca asa.

Si cum nu aveam ce face, am decis sa desfac clapeta sa fiu sigur ca nu e nimic in neregula acolo.

Constructiv, e de o simplitate izbitoare, desigur arcul pare a nu avea nimic, pur si simplu cand are chef face acel zgomot. Astazi o sa inicerc sa curat f bine tot arcul deoarece are pe el o pulbere usoara maronie ( nu e numai pe arc s\ci si pe piesele invecinate lui) ce pare a fi de la praful de potentiometru ce se afla exact dedesuptul arcului. Practic, sunt 4 linii de potentiometre, de unde 4 fire pleaca direct in mufa de la clapeta. Celelalte 2 fire ce mai sunt in mufa alimenteaza motorul pas cu pas.

Clapeta nu prezinta absolut nici o urma de uzura a vreunui mecanism, insa as vrea sa va aflu parerea voastra daca merita sa ung dintii rotilor ce antreneaza aripioara, respectiv suprafata arcului cu valesila aderenta cu inalta rezistenta la presiune si temperatura.

Am un tub de astfel de vaselina la servici, wurth hhs2000 si e special facuta pt balamale, clapeta de acceleratie, ambreiaj, lacate si tot ce e supusla presiuni mari. Are o vascozitate medie (curge ca apa cand o aplici si se ingroasa usor dupa ceva timp) si ma gandesc sa ung suprafetele de contact cu un betisor astfel incat sa pun o pelicula fina pe acestea in speranta ca le voi prelungi viata, respectiv sa le reduc frecarea.

Nu se pune problema sa pun un strat grosier, astfel incat sa existe riscul sa curga pe alte parti.

De altfel, as curata si suprafata pe care culiseaza potentiometrul. Din ce stiu, alcool izopropilic e recomandat pt potentiometre. Ce ziceti e bun sau recomant\dati altceva pt curatarea potentiometrului?

Nu am la indemana nici o poza sa vedeti cum arata clapeta desfacuta, le am pe aparatul foto acasa si cand ajung le voi posta.

De desfacut s-a desfacut relativ usor, am taiat colierul de metal ce tine capacul, capac care are o garnitura de cauciuc pt etansare. Cand o voi monta, de jur imprejur o sa pun silicon negru rezistent la temperatura, nu voi mai pune colierul de metal. sincer nu stiu de ce s-au complicat cu respectivul colier, puteau frumos sa faca niste cleme respectivului capac, insa sigur nu s-au gandit si nici nu e proiectata sa fie servisata clapeta,deoarece repet, totul arata extraordinar de bine inauntru.

Pe capac nu se afla nimic, nu ca la alte clapete unde se afla traseele potentiometrului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am promis, revin cu poze.

Am curatat tot praful de pe partile interne ale clapetei, am curatat potentiometrul cu alcol izopropil si maine urmeaza sa lipesc capacul.

clapeta inainte de curatare

img7903v.th.jpg

clapeta curatata.

img7910b.th.jpg

img7911q.th.jpg

img7912h.th.jpg

pt curatare am folosit o pensula folosita in electronica si un spray cu aer comprimat.

Am gresat zonele de cotact ale rotilor dintate cu vaselona wurth 2000. Am pus cu varful unei pensete doar unde se vedeau urmele ca se incaleca dintii si pelicula formata e f fina, abia se vede sub lupa.

Dupa cele efectuate, nu am mai auzit zgomotul arcului si o idee rotitele fac mai putin zgomot.

Acum ma cam dor ochii, ca numai sub lumina lampii si sub lupa am mesterit, maine voi verifica din nou sa fiu sigur ca totul e in ordine si cum tot maine primesc si vag-ul ii fac o recalibrare si un test. Asta inainte de lupirea capacului cu silicon. Pentru a nu intra praful voi infasura capacul clapetei cu o carpa de bumbac si ii trag de jur imprejur o brida. Tot cu o brida dupa lipire voi folosi pentru a fi sigur ca capacul nu va cadea de acolo.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru vreau sa corectez.

Desi alcoolul izopropilic nu dauneaza potentiometrelor, el totusi usuca suprafata si acest lucru poate cauza neregularitati in valorile citite.

De aceea, la recomandarea unui bun prieten electronist, am achizitionat un spray special pentru contacte liniare si rotative care este un spray lubrifiant tehnic ce curata si lubrifiaza suprafata. Pe tub scrie lubrifiant tehnic M-33.

In brosura lui scrie ca e potrivit si pt ungerea micromotoraselor, pt ungerea incuietorilor, pt eliminarea scartaitului de la geamuri, faciliteaza contactele electrice si e recomandat pt toata gama de comutatoare si intrerupatoare.

Deci a se tine minte, pe potentiometre e recomandat un spray tehnic insa care si lubrifiaza, nu care doar curata.

In seara asta pun si masina pe tester, sper sa pot citi erorile fara sa pornesc motorul.

Daca siliconul negru ce-l am nu ma va multumi cum va tine cutia clapetei, voi pune mastic ce se foloseste la lipirea parbrizelor. Cu acela sigur va sta teapan si nu voi avea pbme. Insa sper sa se intareasca suficient de mult si siliconul. Oricum minim 24 de ore voi lasa siliconul sa se intareasca.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan acum sincer vorbind nu stiu ce ti-a trebuit sa umbli acolo.Exact aceeasi problema ca tine am avut si eu,si la diagnoza nu a iesit nici o eroare.La mine din cauza benzinei mergea ca draqu masina,tremura relantiul,nu se mai accelera,mergea in suturi.Pana nu am golit toata benzina din rezevor si am pus 99+ nu a mers nici in ruptul capului.

Acum masina merge impecabil,trage super bine,porneste bine dar bag numai 99+ si sunt foarte multumit

Cel putin pana acum nu am vazut sau auzit pe cineva sa zica ca din cauza clapetei de acceleratie sa nu mai mearga masina sau sa nu se mai accelereze etc.

Si eu am curatat clapeta si nici nu am adaptat-o si merge impecabil deci nu cred ca trebuia sa umbli acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine clapeta facea un clank cand revenea aripioara..

Iar eroarea stocata in motor e de la clapeta.

Plus alta data de aprinderea martorului emission workshop care e din cauza unui amestec mai bogat. Banuiesc ca clapeta nu baga aer cat trebuie si astfel raportul aer/benzina era compromis.

Deci nu e de la benzina.

Am testat masina cu o alta clapeta si functioneaza perfect.

Am aflat si de unde problema: ii aratam unui vecin ce are o jetta 1.6 cum sta treaba privind curatatul clapetei si cum trebuie sa arate ea curata si fara sa vad, un bolovan de vecin ce statea pe acolo si casca ochii mi-a apasat fara sa vrea pe clapeta fortand-o sa se inchida la maxim.

Astazi am aflat, dupa ce am luat lucrurile mai in amanuntit si mi-a marturisit, fara sa stie ce a facut, ca a apasat putin pe clapeta pur si simplu din curiozitate. Macar bine ca astiu ce santamplat, ca era prea de tot.

Problema e ca a apasat cand era contacul pus, deci motorul nu era pornit, dar isi facure calibrarea si eu dupa ce am pus capacul motorului am dat cheie nestiind ca clapeta e dereglata. Si asta cred ca a dat calibrarea peste cap, calculatorul nemai ducand clapeta la punctul zero sa zic asa.

Pentru ca, daca din pozitia normal dau sa se inchida, ea mai merge putin pana ajunge la opritorul arcului acela fiind punctul minim absolut.

Dar, pozitia de normal e umpic mai sus decat acel punct.

Si de aici toata nebunia.

Dar nu neg ca eram si curios ce e inauntru si nu mi-a fost frica sa-mi bag nasul pt ca mai vazusem clepate desfacute, modelul ce vine din fabrica prinsa cu cleme. Acel model difera de acesta al nostru, care e mai bine facut din punctul meu de vedere.

Rau eu zic ca nu i-am facut, ba din contra, dupa curatare mergand mai usor decat inainte, la actionarea aripioarei cu ea desfacuta si necuratata prezentand si un usor scartait, presupun ca rotitele faceau asa.

Pus ca ungerea cu lubrifiant tehnic rau nu face potentiometrului, ba din contra.

Insa, sa nu ma intelegeti gresit, clapeta este fabricata exemplar, a mea nerezentand urme de uzura si daca va merge totul bine nu aveti absolut nici un motiv sa-mi calcati pe urme.

Maine voi face si o recalibrare, apoi o voi inchide definitiv si am certitudinea ca va merge brici.

Voi reveni cu detalii.

Deci, inca o data spun, nu are treaba benzina de 95 atat timp cat ea e de buna calitate. Daca cu benzina de 95 acest tip de motor nu functioneaza perfect, eu zic ca are ceva in neregula, pentru ca nu are voie sa nu o faca.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apar probleme din cauza clapetei(sa nu se accelere]ze cum se zicea mai sus,spre exemplu) problema e software(ceva la partea de actionare electronica a clapetei) nicidecum din cauza ca nu se deschide;in fond si la urma urmei e doar un obturator care permite intrarea aerului mai mult sau mai putin,iar acea deschizatura(de 3 grade) e doar pentru stabilizarea relantiului la turatia predefinita(daca sta complet inchisa de unde sa isi mai ia aer?).In cazul in care "nu tine" relantiul,atunci se curata in special cantul clapetei,astfel incat fanta ce permite trecerea aerului sa aiba curbura uniforma.

Cu benzina e arhidiscutata problema;s-au facut si topuri ale benzinariilor,blablabla.Cum iti inveti masina si mai ales cu ce produse o inveti,asa merge.Experimentele,gen la fiecare schimb de ulei se schimba fabricantul)normal ca masina sa aiba un comportament diferit(cand in rau cand in bine).Asa e si cu benzina.ECU are o perioada de auto adaptare e timpilor de injectie,de avans,la fel ca si sonda lamba(long term,short term),"actiune" pe care o aplica de fiecare data cand e schimbat carburantul(diferenta cifrei octanice).Umbland intr'una,ba ia hai sa mai fac o adaptare,ia hai sa mai curat bujiile,sau mai stiu eu ce,ECU isi ia valori noi din ce in ce mai des,efect care se rasfrange in functionarea motorului.

Am intalnit o persoana(ca sa nu exagerez si sa spun "persoane") care si-a cumparat stetoscop....ca i se parea lui ca se aude nu stiu ce.In cazurile asemanatoare,recomand un control ORL,nu de alta da' nu cumva sa ii zangane lui ceva intre urechi si sa dea vina pe motor.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta mea era perfect curata, fusese curatata cu 1000 km in urma si ea este in intregime controlata de ecu.

Practic, are 6 fire 4 fiind conectate direct la potentiometru si 2 se duc la motorul pas cu pas. Nu am vazut cu exceptia unei bobine pusa acolo sa dea impulsuri motorului pas cu pas nici un circuit electronic. Insa, daca ecu stie niste valori ale potentiometrului iar el are real de fapt altele, trebuie recalibrata si de aici problemele.

Chestia e ca la mine s-a manifestat dupa cca 4-5 km dupa ce am pornit masina, a fost o manifestare violenta, asemanatoare cu a unei bobine arse si cu timpul, cu fiecare repornire si-a revenit, doar atat ca la ralanti simteam o vibratie in plus fata de normal si din cand in cand mai tusea si mi se aprindea emission workshop in bord. Insa culmea, daca opream si porneam imi disparea si eroarea iar masina mergea bine.

De aceea dupa ceva timp de la patanie am ajuns la concluzia ca e de la clapeta, ca ceva sa intamplat cu ea, si scanarea mi-a confirmat acest lucru.

Probabil ca o simpla recalibrare i-ar fi fost de ajuns, insa nu-mi placea ( sau e efectul placebo) ca auzeam din cand in cand arcul cum se detensiona.

Asta m-a determinat sa o desfac.

Astazi o lipesc si dupa 2 zile o voi monta pe masina.

Iar eu incerc sa mentin motorul cat mai curat, curat clapeta o data pe an, bujiile le schimb inainte de vreme, la fel ca si celelalte consumabile, insa recunosc, recalibrare la clapeta eu nu i-am facut din 2007.

Nu cred sa fi avut asta vreo treaba, ci pampalaul ce mi-a apasat pe clapeta, asftel incat modificand valoarea reala a potentiometrului care nu a mai corespuns cu valoarea stocata de ecu determinand problemele in cazul meu.

Iar in cazul schibarii benzinei, doar daca se pune benzina proasta calitativ ar trebui sa se simta o inrautatire in manifestarea motorului, altfel nu are voie sa mearga prost.

Eu mai alimentam in trecut si de la mol, si cu 95 si cu 99 si niciodata nu am avut pbme, doar atat ca folosind benzina cu cifra octanica superioara tragea mai bine motorul. Insa decand cu euro5, doar de la rompetrol alimentez si fara nici o pbma. Insa decand cu scumpirea asta, cu exceptia drumurilor mai lungi ce trebuie sa la fac cu masina plina, folosesc efix 95.

Insa nu pot spune ca atunci cand am mers cu masina incarcata folosind benzina de 95 masina a mers prost, doar atat ca la deal spre exemplu, nu are vlaga data de benzina de 100. Atat si nimic mai mult.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am si eu un golf 4 motor 1,6 16 valve cod azd si de ceva vreme imi tremura rau la relantiu ,inainte doar cand mergeam ceva mai spotiv adica schimbam peste 3000rpm ,dar acum tremura si dupa 2 minute dupa ce am pornit motorul,de tras motorul trage bine zic eu ,clapeteta de acceleratie mia reglato un mecanic doar ca merge din ce in ce mai rau si consumul e mare in oras imi arata consum de 13 la suta........mentionez ca am schimbat catalizatorul si toba finala pt ca nu ieseam bine la noxe si am martorul bord aprins de la motor care nu a vrut sa ramana stins dupa schimbarea catalizatorului pe care am tot dat vina vizavi de martorul aprins dar nu a fost asa .........astept ceva sfaturi sau cei de facut in situatia mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calu, fa o diagnoza si apoi vedem exact despre ce e vorba.

Revin cu detalii.

Am inchis aseara provizoriu clapeta, astazi dimineata am montat-o si i-am dat recalibrare.

Merge bine insa, aseara un prieten electronist, ce mi-a recomandat spray-ul respectiv s-a uitat si el in clapeta si nu mi-a dat vesti prea bune.

Zona de start e cam uzata si el crede ca mult nu mai duce.

Am sapat pe unele forumuri din afara si intradevar, incep sa apara probleme cu aceste clapete, mai exact cu potentiometrul din ele, care de fapt sunt 2 senzori hall.

In functie de pozitie, voltajul la iesire trebuie sa fie undeva intre 0.4-4.5 sau 5 v maxim.

Astazi imi va aduce un multimetru digital ce are sub cifre o bara grafica, chipurile cele fara bara nu pot citi variatiile f mici ale rezistentei.

Ma rog, stie el ce face.

Ideea e ca va masura valoarea rezistentei in timp ce miscam clapeta pe toata plaja ei de lucru sa vedem ce valori ne da. Insa, indiferent de valori, mai important e ca cresterea rezistentei sa fie liniara, fara variatii bruste. De aici si necesitatea unui multimetru analog cu oglinda sau unul digital cu bara dedesupt(certificate true rms).

Am citit si diverse pdf-uri de pe net privind verificarea acestui TPS si unii recomanda chiar verificarea sub tensiune, pt ca unele potentiometre ar avea o valoare mult prea mare.

O sa vad, am trimis un mail celor de la Continental cerandu-le sfatul privind verificarea acestui potentiometru. Sper sa-mi si raspunda.

Insa oricum, am gasit mai multe scheme de clapete ce seamana cu cea vdo, cred eu ca doar valorile rezistentei difera, astfel incat, daca nu o sa mearga cu multimetrul, o sa aplic si varianta cu masurarea sub tensiune.

Am gasit si firme ce reconditioneaza astfel de clapate ( schimba potentiometrul ) insa sunt din uk si cer un pret destul de piperat.

Oricum, astazi l-am strans de gat pe vecinul asta el meu la propriu si daca cumva imi pica clapeta e bun de plata.

Deja ma interesez de achizitionarea uneia, cel putin m-a cam speriat electronstul asta al meu.

Ce-i drept, daca misc pozitia clapetei, sub lupa se vede ca primii aprox 5mm sunt mai uzati decat restul.

E bine sa se stie, iar daca intampinati probleme gen ralanti ridicat, vibratii la ralanti smdp iar voi stiti ca bobinele, bujiile sunt ok, sincer, de la clapeta se trage.

Cam acestea sunt simptomele inceputului sfarsitului unei clapete.

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza am facut si nu a gasit nici o eroare la clapeta unde am facuto nici mecanicului nui placea ca se tura cand porneam motorul dar pe tester ia dato ok ,voi mai face un test si in legatura cu martorul aprins de la motor mia iesit la tester ca am debitul prea mic de gaze si am schimbat catalizatorul si asa am trecut rarul dar spre surpinderea mea sa aprins martorul din nou

,voi mai face o diagnoza si sa vedem ce va iesi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am parcurs astazi cam 150 de km.

Masina mai face fite, parca cateodata nu sta ralantiul fix la 700 cu motorul cald cum statea inainte.

Insa, daca verificarile din seara asta nu imi sunt pe plac, imi voi achizitiona o clapeta nou nouta pt ca sincer imi sta pe creier uzura aceea a potentiometrului.

Asta e, eu sunt tipicar, stiu cum mergea masina inainte si nu accept in ruptul capului sa nu mearga perfect.

Va tin la curent cu verificarile clapetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan, parerea mea, inaine de a schimba clapeta incearca un plin de benzina 99+ sa vezi, poate isi revine.

Eu am masina de 1 an si jumatate, am alimentat numai cu benzina 99+ si nu am avut nici o pb. Poti sa incerci si asta inainte de a da bani multi pe clapeta.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treba cu benzina.

Am mers cu o alta clapeta buna si merge ceas.

Iar faptul ca deodata dupa un anuit rulaj masina nu mai merge bine cu benzina de 95, ci cere doar 99+ si poate si atunci nu merge asa lin cum mergea de obicei, se datoreaza tocmai uzurii respectivului potentiometru. E deajuns ca tensiunea sa oscileze catusi de putin si da peste cap mersul rotund al motorului. Pentru ca la mine eroarea stocata era de contact intermitent.

Ca veni vorba de eroare, am avut urmatoarea eroare stocata in ecu:

17953-Throttle Valve Controller: Malfunction ( e in clapeta acest controller)

P1545-35-10 intermittent.

Aceasta eroare o poate da daca: clapeta e defecta ( potentiometrul cu pbme), respectiv daca e murdara si trebuie curatata.

Am citit asta pe cateva forumuri din afara, am vazut firme care in strainatate reconditioneaza aceste potentiometre ( le inlocuiesc cred) insa la un pret astronomic pt noi (in jur de 110-150 lire).

Iar ca si pret, o clapeta sh e in jur de 300-400 ron, iar colegii de la volksman mi-au gasuit clapeta noua, VDO cu 830 lei.

La reprezentanta nu va zic cat costa ca faceti infarct: 1944 lei, cu reducere ca e masina mai veche de 5 ani: 1710 lei.

Mai scumpa decat un compresor? Sa fim seriosi. Japca pe fata.

M-am lamurit pe deplin ca clapeta e responsabila de multe neregularitati in mersul motorului, inclusiv tremurat la ralanti, valoare ridicata a ralantiului, oscilatii a ralantiului, dat in nas la schimbari bruste de acceleratie, smdp.

Plus, ca nu neaparat ca e vina vecinului ca s-antamplat ce santamplat cu clapeta, practic uzura era acolo, el a fost catalizatorul sa zic asa.

In fine, dat fiind faptul ca m-am facut cu 2 butoaie de muraturi zic eu ca s-a achitat de greseala :)

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, ok, atunci asta e.

Sper sa-ti rezolvi cat mai repede problema si sa-ti mearga masinuta ca inainte.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms sebax, iti dai seama ca daca nu incercam cu alta clapeta eram sceptic acum si cautam alte raspunsuri incercand sa dau vina pe alte cele.

Dar asta este adevarul.

De aceea prudenta maxima cand stergeti clapeta, sa actionati balnd asupra ei sa nu cumva sa deranjati potentiometrul de pe traseul sau ca uite ce sentampla.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai pus si pe mine pe ganduri, si la mine la relanti cam tremura usor motorul, adica nu merge uniform, si mi se pare ca si oscileaza putin acul la turometru. Clapeta a fost curatata (ca la carte) anul asta de 2ori si adaptata apoi. Sa fie oare aceeasi cauza si la mine ? Nu am nicio eroare cu vag-com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!