Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Cu placere Laurentiu.

Daca supapa respectiva ticaie ( intradevar se aude destul de tare), nu ai de ce sa-ti faci grij.

La Gabyte, facea zgomot cu motorul oprit, de aici si ipoteza ca supapa nu tine vacuumul in canistra.

Ca tot veni vorba de canistra de carbon.

In interiorul ei se afla un filtru din carbon care are rolul de a retine vaporii de benzina din rezervor.

De aceea, nu se recomanda umplerea pana la refuz a rezervorului, s-au intalnit cazuri cand dupa un astfel de supraplin, pe caldurile astea s-a suprasaturat asa de tare canistra incat aceasta s-a defectat.

Ce intelegem prin supraplin: dupa ce sare pistolul cand chipurile plin rezervorul, daca va incapatanati sa mai bagati benzina, mai intra cca 10-12 l.

Eu procedez astfel ( mai pun cam 7-8l) doar in cazul in care merg pe o distanta mai lunga si am nevoie de o autonomie cat mai mare.

Insa, precum am precizat anterior, nu se recomanda supraplinul si apoi sa stea masina in soare nu stiu cat timp.

Offtopic, cu preturile astea la pompa, a mea mai vede plinul doar cand plec in concediu sau la drumuri f lungi.

La drumuri de pana in 2-300 km, ii ajunge jumatate de rezervor :)

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un kit de admisie similar cu cel din clip, ma bate gandul sa il montez la AZD, a mai montat cineva? merita investitia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Inafara de sunet..mai face ceva?sa nu devina enervant la drum lung...sau turatii mari...ca zici ca iti iei zboru:-))

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica rectificare, filtru benzina MANN pentru acest motor, in niciun caz nu costa 50lei, cel mult 28lei, iar cel de polen cu carbon activ, se gaseste cu 40lei tot MANN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laure, canistra de carbon nici nu se aude din interiorul masinii, asa ca nu-ti face griji. Partea nasoala la tine va fi ca va trebui sa stai cu ochii pe turometru pana vei invata sa auzi motorul masinii deoarece vii de pe un Tdi. Eu cand mi-am luat Leon-ul si am facut schimb de masini cu tata, am urcat in Leon dupa ce condusesem un 1,9 Tdi-PD si am dat sa pornesc motorul, dar era deja pornit! :)) Presupun ca ai idee la ce consumuri va trebui sa te astepti in Bucuresti, nu?

@Zebrocscky: E vreun concurs legat de cel mai mare numar de post-uri in cel mai scurt timp? Ca eu nu stiu de asa ceva. Cu tdi-urile ti-am mai explicat care a fost treaba, asa ca n-am de gand sa ma repet. Si daca am un anume motor si anume masina in semnatura, nu pot cunoaste alte lucruri despre alte motoare?

Asa pentru a evita confuziile, am 5 masini in curte si n-am de gand sa le trec pe toate in semnatura. Eu merg cu Leon-ul 1M pentru ca e pe numele meu si imi place cel mai mult. Restul sunt pe numele tatalui meu sau pe firma.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Colegii...nu m-ati inteles..nu renunt la masinuta mea...e prea ok pentru mine...fratele meu vrea sa isi ia...si eu merg cu el sa ma uit la una alta...dar din pacate nu stiu prea multe despre acest motor si ma interesez pe aici ce si cum...

Faza cu motorul chiar am patit-o...ca nu am auzit cand a pornit:-))...este foarte silentios motorul...

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-ai spus fratelui tau ca ii va fi aproape imposibil sa scoata sub 10% consum in Bucuresti? Eu daca as fi in situatia de a-mi alta masina acum, n-as mai alege motorul asta. As ramane tot pe benzina, dar un motor TSI. Ma gandesc ca probabil el are la dispozitie undeva la 5000 de euro pentru masina si de-aia cauta asa ceva. Mai bine spune-i sa-si ia TDi, vreun ALH sau ceva sub 131 de cai. Am inteles ca 1,9TDi de 131 de cai consuma destul de mult. Cel putin pe Passat B5.5 am auzit ca se invarte consumul in jurul a 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Dispune de 3000e...deci foarte greu sa gaseasca un diesel...nici macar un ALH...sa nu mai vorbim de ASZ...

Din cauza sumei restranse s-a gandit la o masina pe benzina..si ceva mai de mijloc...intre 1.4 si 2.0...reiese 1.6:-)) si el se tot da mare sofer care stie sa mearga la consum...

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru bucuresteni. Puteti sa-mi recomandati un magazin de piese auto pentru Volkswagen in Bucuresti (preferabil intr-o locatie in oras, nu in comunele limitrofe) cu preturi bune si bine aprovizionat, eventual sa aiba si un contact/email unde sa pot cere informatii despre ce am nevoie , daca au pe stoc, etc.

Daca nu e voie aici si se considera reclama trimiteti-mi va rog un mesaj privat.

Multumesc!

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia legatura cu colegul volksman: :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor!

Am o Bora 1.6 16v, tip motor AZD care, în aprox. 10 zile mi-a făcut de 4 ori următoarea figură: aflat în mers, constat că pedala de acceleraţie nu mai răspunde la apăsare, motorul scade în ture dar nu se opreşte. Mi s-a întâmplat de două ori în a II-a, odată în a III-a şi odată în a IV-a. Se remediază dacă scot şi bag înapoi în viteză (acceaşi treaptă sau inferioară).

Ca menţiuni:

- relanti-ul stă fix la 850 de ture, deşi uneori (după drum lung) tinde să mai oscileze însă f. puţin sesizabil.

- clapeta de acceleraţie a fost curăţată la service acum circa 6 luni, fără a fi demontată.

- alimentez aleator cu 95 sau 98, în raport de financiar;

- bateria este pe ducă.

Are cineva idee de la ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una la mana.

O baterie pe duca, cauzeaza multe batai de cap si neregularitati in functionarea motorului.

Daca tensiunea la gol pe bornele bateriei este sub 12.5v, atunci se recomanda incarcarea pe redresor si nu se recomanda pornirea masinii cu o valoare mai scazuta.

Doi, curatarea clapetei cu ea montata nu a facut decat sa-ti bage toata mizeria din aceasta in motor. Plus, ca nici nu ai siguranta ca aceasta e curata, deoarece cea mai mare parte a mizeriei se depune sub zona vizibila a clapetei, care din proprie experienta iti spun, daca nu demontezi clapeta nu ai cum sa o cureti cum trebuie.

Daca nu ai clima ( sau ac-ul) pornita, atunci ralantiul tau e la o valoare putin mi mare decat normal, care ar trebui sa fie 700 rpm fara clima si 900 cu clima pornita.

Verifica acumulatorul, apoi dupa ce acesta e in regula vezi cum se manifesta motorul.

Desigur, curata cum trebuie clapeta si pune preventiv o solutie pt curatat injectoare ( se pune in rezervor inainte de alimentare) si astfel sa speram ca o mare parte din mizeria ce s-ar fi putut depune de supape se va curata.

Pana nu rezolvi aceste lucruri nu ne putem da cu presupusul mai departe.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al dreaqu bec s-a stins tocmai azi. ;)

cred ca dupa 10 porniri s-a stins.am scos si eu mufa de la - a bateriei am lasat-o 10 minute si tot nu s-a stins,am facut asta vineri.Azi dupa masa sa stins fara sa ii fac nimic .yupii :) stresante mai sunt becurile prin bord. acum e liniste:).multumesc tuturor de sfaturi ce bine ca exista forum.O intrebare : filtru epurator unde se gaseste si cum am acces la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

su galeria de admisie...urmareste traseul furtunului din stanga] filtrului de aer.Mergand in jos pe el,ajungi la epurato]r.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie in regula sa postez aici "problema".

Pe scurt,vreau sa iau un ECU de pe o Bora 2001 AZD si sa il pun in locul ecu'lui meu,Golf4 2001 AZD.Singura diferenta intre masini e climatronicul pe care il am eu,cealalta avand AC conventional.Nici una nu are esp,computer de bord,asr,incalzire in scaune sau alte dotari.

Ca sa evit si alte intrebari,vreau sa fac acest lucru pt ca am o problema cu clapeta de acc.Are "lag".Am inlocuit'o cu una care nu avea problema asta,injectoare curatate,bobine,fara erori,etc,etc.Acum am ocazia sa testez si asta si as vrea sa stiu daca pot strica ceva.Am interfata vcds.

Din cate am vazut ar trebui doar imperecherea imobilizatorului cu nou ecu,folosind procedura : http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si eu interesat de ceea ce vrei sa faci.......te rog sa postezi rezultatele experimetului. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin,cum sa nu.Astept sa vada Florin sau Al,ca ei s'au mai intalnit cu asemenea situatii.

OFF:fara a faca nici un fel de discriminare fata de ceilalti membri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una la mana.

O baterie pe duca, cauzeaza multe batai de cap si neregularitati in functionarea motorului.

Daca tensiunea la gol pe bornele bateriei este sub 12.5v, atunci se recomanda incarcarea pe redresor si nu se recomanda pornirea masinii cu o valoare mai scazuta.

Am pus-o azi pe redresor, aştept să văd ce efect va avea.

Doi, curatarea clapetei cu ea montata nu a facut decat sa-ti bage toata mizeria din aceasta in motor. Plus, ca nici nu ai siguranta ca aceasta e curata, deoarece cea mai mare parte a mizeriei se depune sub zona vizibila a clapetei, care din proprie experienta iti spun, daca nu demontezi clapeta nu ai cum sa o cureti cum trebuie.

În weekend o dau jos să o curăţ.

Daca nu ai clima ( sau ac-ul) pornita, atunci ralantiul tau e la o valoare putin mi mare decat normal, care ar trebui sa fie 700 rpm fara clima si 900 cu clima pornita.

Am greşit :mellow: . O fracţiune din aia înseamnă 200 de ture, deci acum meu stă la 750 de ture, deci oricum un pic mai mare decât normal.

Mulţumesc pentru feedback-ul rapid!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am o problema cu masina... Am martorul de check engine aprins si in urma scanarii cu vag com am ajuns la concluzia ca e sonda lambda... (Prima cred) De cand am problema asta, imi mananca si ulei... Sa fie o

coincidenta si cauza pt consumul de ulei sa fie uzura motorului sau e posibil sa fie din cauza sondei? Km reali in jur de 200.000. Am folosit ulei 5W-40 si am completat cu 10W40 in ideea de a-l schimba intr-un final in 10W40 avand in vedere km...

P.S. Completez cam cu 700ml la 2000 de km....

Modificat de Andrei601
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la sonda nu cred ca ar fi rezultat un consum asa mare de ulei! Sunt cazuri cand s-a schimbat sonda si ori mergea la fel fara nicio diferenta ori a crescut consumul! Iti scoate fum la consumul asta de ulei? in special cand o calci putin sau la pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi scoate deloc fum... Consumul de ulei sa fie si din cauza faptului ca o forjez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca o masina cu care se merge mai tare in majoritatea timpului sa consume mai mult ulei ca una mearsa mai lejer, aici avand in vedere si vechimea, si numarul de kilometri! Daca trage bine, se poate sa fie ceva din motor, gen segmenti (nu e 100% asta problema). Incearca cu 10W40, si vezi cum se comporta, nu are rost sa umbli in motor deocamdata daca masina trage si nu scoate fum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deodata motorul a inceput sa tremure si mia aparut emission wrkshop. Problema e ca dupa ce am repornit nu mai tremura insa eroarea tot apare. Deci sigur exclud bobinele. Posibil vreun gunoi, cine stie. Nu am mers decat cateva sute de metri asa. Cine ma poate ajuta cu un vagcom, din bacau desigur. Ms

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca e cam oftopic dar nu am reusit sa gasesc nicaieri si tinand cont ca am motorul din titlu sper sa nu se supere nimeni

ma intereseaza daca are cineva un tabel cu sigurantele , am cautat si prin manuale dar nu am reusit sa le gasesc

vreau sa stiu exact fiecare siguranta pentru ce e

am tabelul acela cu semne dar parca e mai practic un tabel de genu sig1-claxon , sig - faza scurta , etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!