Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

@Mike: te duci si cumperi o bobina Beru(e 130 de lei una), ajungi acasa, dai jos de pe motor incinta filtrului de aer cu totul, si incepi dinspre distributie spre cutie sau invers cum vrei tu si faci urmatoarea operatiune: cu motorul pornit scoti mufa primei bobine pe care o alegi si apoi pornesti motorul si vezi daca merge si mai prost. Daca merge mai prost, bobina careia i-ai tras mufa e buna. Se repeta operatiunea pana cand scotand mufa unei bobine nu se simte ca motorul merge mai prost. Aia e cea defecta si se inlocuieste.

Dupa ce pornesti motorul si vezi daca se schimba ceva in mersul motorului sau nu, il opresti cand infigi mufa la loc in bobina. Sa nu scoti sau bagi mufa in bobina cu motorul pornit.

P.S.: Ca sa scoti mufa din bobina, se face asa: iei o surubelnita, bagi cumva pe marginea bobinei, o ridici putin, iar mufa bobinei are pe dedesubt o fanta unde bagi surubelnita ca s-o deblochezi.

Bineinteles, tot ce-am zis eu aici e nevoie sa faci doar daca n-ai Vag-com. Daca n-ai, nu merita sa dai cateva zeci de lei ca sa-ti citeasca pe ce cilindru ai rateuri. Tot ce ti-am zis, dureaza 5 minute-presupunand ca nimeresti ultima bobina defecta. :) Vezi ca au pe forum bobine, eu am fost la reprezentanta cand am avut nevoie si mi-au zis ca aduc pe comanda.

P.S.2: pe langa faptul ca trage greu, motorul suna si ca cel de oltcit pana-n 2500 de ture. Incearca sa nu tragi prea tare de motor si nici sa nu pornesti aerul ca-l cocosezi de tot, abia reuseste sa stea pornit in stilul asta daca dai drumul aer.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija.

Nu e recomandat scoaterea mufei din bobina si mersul cu mufa scoasa.

Mai degraba scoateti bobina din capul bujiei. Astfel se diminueaza riscul defectarii sistemului de arpindere. Da, se poate buli ecu!!!

Daca se lasa mufa conectata insa se scoate bobina de pe bujie, se comporta exact ca si cum ea ar fi arsa si astfel te alegi doar cu rateurile aferente si erori in sistem.

Dar, litera de lege, cel mai bine este sa se apeleze la o scanare cu vagcom-ul.

Desigur, nu recomand mersul cu o bobina arsa deoarece al nostru ecu magnetti marelli nu stie sa taie injectia pe cilindrul cu missfire, astfel incat se contamineaza uleiul cu benzina si se poate defecta si catalizatorul daca se merge mult timp asa.

Desigur, personal recomand si schimbul de ulei daca din diferite motive s-a mers cu masina avand bobina arsa.

De altfel, orice proeminenta pe suprafata bobinei indica faptul ca ea in curand va ceda. Suprafata trebuie sa fie plana fara nici un fel de bule sau cine mai stie ce.

Mare atentie cand introduceti bobinele sa nu deteriorati garniturile de etansare ce se afla pe bobina.

Pe bobina se va apasa doar perpendicular, orice apasare in unghi nefiind permisa.

De aceea mare gija si cand le scoateti, desfaceti si suportul de plastic pe care ele stau pt a le putea scoate fara a le forta.

Nu e necesara deconectarea lor din mufe, eu le pot extrage fara sa le fortez cu tot cu mufe. Dar trebuie avut grija si sa nu va grabiti.

Folositi bujii de calitate, recomandat cu platina, deoarece ele solicita mai putin bobinele datortia faptului ca au nevoie de ceva mai putin curent pt a produce scanteia. Nu uitati sa schimbati bujiile, chiar inainte devreme. Am vazut persoane care au mers chiar si 80.000 km cu bobinele originale, desigur, trebuind sa schimbe un set de bobine si bujii pt ca masina mergea ca naiba.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdj - mai bine dai 40-50 de lei pe o diagnoza decat sa cumperi o bobina de 130 aiurea, ca poate nici nu sunt misfire ci altceva si tot la diagnoza ajungi.

Plus ca rateurile pe un cilindru nu inseamna automat bobina. Poate sa insemne si bujie umezita de ulei sau nefunctionala si injector infundat si altele. Testarea bobinei se face mutand-o pe un cilindru fara eroare si uramarind cu vag-com daca se muta si eroarea. Daca se muta o data cu bobina e clar ca e bobina, daca nu, trebuie cautat altceva.

Cat despre scoaterea mufelor in timpul mersului am mai scris. Nici eu nu recomand asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mike: te duci si cumperi o bobina Beru(e 130 de lei una), ajungi acasa, dai jos de pe motor incinta filtrului de aer cu totul, si incepi dinspre distributie spre cutie sau invers cum vrei tu si faci urmatoarea operatiune: cu motorul pornit scoti mufa primei bobine pe care o alegi si apoi pornesti motorul si vezi daca merge si mai prost. Daca merge mai prost, bobina careia i-ai tras mufa e buna. Se repeta operatiunea pana cand scotand mufa unei bobine nu se simte ca motorul merge mai prost. Aia e cea defecta si se inlocuieste.

Dupa ce pornesti motorul si vezi daca se schimba ceva in mersul motorului sau nu, il opresti cand infigi mufa la loc in bobina. Sa nu scoti sau bagi mufa in bobina cu motorul pornit.

P.S.: Ca sa scoti mufa din bobina, se face asa: iei o surubelnita, bagi cumva pe marginea bobinei, o ridici putin, iar mufa bobinei are pe dedesubt o fanta unde bagi surubelnita ca s-o deblochezi.

Bineinteles, tot ce-am zis eu aici e nevoie sa faci doar daca n-ai Vag-com. Daca n-ai, nu merita sa dai cateva zeci de lei ca sa-ti citeasca pe ce cilindru ai rateuri. Tot ce ti-am zis, dureaza 5 minute-presupunand ca nimeresti ultima bobina defecta. :) Vezi ca au pe forum bobine, eu am fost la reprezentanta cand am avut nevoie si mi-au zis ca aduc pe comanda.

P.S.2: pe langa faptul ca trage greu, motorul suna si ca cel de oltcit pana-n 2500 de ture. Incearca sa nu tragi prea tare de motor si nici sa nu pornesti aerul ca-l cocosezi de tot, abia reuseste sa stea pornit in stilul asta daca dai drumul aer.

Eu asa le-am verificat neavand Vag-com la indemana, dar la fel cum ati zis si voi, eu am tras si bobina de pe bujie, care oricum trebuie trasa ca sa poti scoate mufa de pe ea. N-ai cum sa scoti bobina din slot-ul ei de pe blocul-motor, decat pe cilindrul 4 si parca si 3 merge fara sa desfaci tot plasticul ala. Lungimea firului disponibil pentru manevra, creste odata cu numarul cilindrului.

Iar dupa simptomele descrise de el si dupa ceea ce cunoastem noi forumistii despre bobinele motoarelor ce le detinem, eu sunt foarte sigur ca de-acolo e problema. Mie mi s-a intamplat plecand cu masina de pe loc de la semafor. Am facut 5 metri si pe urma a dat motorul sa moara de am crezut in prima instanta ca mi-a sarit distributia de la punct.

Si din cate stiu eu, "Check engine" nu palpaie intermitent in bord decat la rateuri cauzate de bobina arsa.

Eu am facut vreo 250 de km in 3 cilindri, dar ma gandeam ca poate Ecu taie alimentarea pe cilindrul bolnav, insa acum stiu ca nu e asa datorita voua, iar data viitoare daca se mai arde, o trag in prima parcare si n-o mai mut decat dupa ce-i schimb bujia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Check engine palpaie atunci cand sonda lambda 2 sesizeaza nereguli in functionarea catalizatorului. Cum benzina nearsa intra in catalizator si daca el este cald, transforma benzina in apa, sonda lamba 2 va da tot timpul semnale cum ca nu e in regula arderea.

Dupa remediere sta doar aprins, cel putin la mine ( neavand vagcom la indemana) dupa cca 10 porniri mi s-a stins martorul.

Deci cand martorul clipeste, se intampla ceva grav, iar cand sta doar aprins va avertizeaza ca sunt erori stocate. Posibil si pana se curata catalizatorul si sonda.

Eu am patit-o cand fiind in a 4-a am uitat sa retrogradez si motorul fiind f subturat ( 20km/h) mi s-a ars o bobina.

Culmea, stiam de ea, o aveam in portbagaj si intentionam sa o schimb in ziua urmatoare. Am mers cca 4 km pana la service ( eram in primul an decand aveam masina si nu stiam cum se scot bobinele). De aceea va spun ca si uleiul se contamineaza, al meu mirosea puternic a benzina.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp, dupa ce opresc motorul aud un tiuit intermitent, iar in mintea mea era ca auzeam o alarma undeva departe si nu i-am dat atentie. Astazi am parcat intr-un loc unde era foarte liniste si auzeam numai in interior tiuitul ala. Am ridicat capota şi surpriza, tiuitul e de la canistra de carbon. Repet, cu motorul oprit. Cu motorul pornit are tacanitul ei specific fara tiuit. Mai exact furtunasul care apare in filmulet face asa urat. Dacă pun mana pe el chiar se simte ca vibreaza in timp ce tiuie, iar dacă pun mana la gaurica aia de aerisire tace dar incepe din nou dupa. Ce sa fie oare, cu asta chiar nu am mai avut probleme pana acum?

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se elibereaza ceva aer sub presiune prin gaurica aia si astfel apare fenomenul asta de fluier. Nu stiu, ma gandesc si eu. Parca am auzit si eu asa ceva candva, dar nu i-am dat importanta si n-am mai auzit sa faca asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca aer este, dar nu stiu daca e normal sa faca asa, de fapt sunt aproape sigur ca nu trebuie sa faca asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De curand am observat prezenta unui fasait in frana de motor la peste 2000 rpm. Seamana foarte mult cu fasaitul care se aude cand apesi pedala de acceleratie. Pare sa se auda cam o data la o secunda iar frecventa nu pare sa fie influentata de turatia motorului.

Ati experimentat si voi asa ceva? De la ce ar putea fi? Motorul e un AZD.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat bobinele asa:

- am scos mufa primei bobine (cea de langa distributie). am pornit masina.a pornit dar se oprea imedita nu ramanea deloc la relanti.bobina era in soclul ei. doar mufa din ea am scos-o

- am pus mufa la loc la prima bobina si am scos-o pe a doua.motorul a pornit fara probleme iar ca simptome la fel.nici o diferenta intre 3 bobine conectate si intre 4 bobine,.

- am repetat operatiunea si pe bobina 3 si 4 si la fel.Pornea masina dar mergea la relanti ca si cu 4 bobine.

Sa se fi stricat cele 3 bobine?mie greu sa cred.Ce se intampla daca mai merg asa cu masina?am tot facut vreo 40-50 de km de cand mi sa aprins becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti mufa unei bobine si se schimba mersul motorului, bobina respectiva e buna. Deoarece tie iti mai merg doar 3, iar daca scoti mufa uneia dintre alea 3 care merg, mai raman doar 2 care merg si motorul va merge mai prost. Daca scoti mufa unei bobine si pornesti motorul si merge la fel, ca si cu mufa ei conectata, aia e cea arsa.

Din ce ai zis tu, pare ca bobina de pe cilindrul 2 e cea arsa. Daca ai scos mufa celei de-a 2 bobina si mergea motorul ca si cu ea conectata, atunci e cea arsa.

Inca ceva, dupa ce scoti mufa dintr-o bobina si constati ca n-are nicio problema bobina si treci la urmatoarea, bagi mufa inapoi in bobina anterioara. Astfel, sa ai 3 bobine conectate si una deconectata(cea pe care o incerci).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-i mai simplu cu vagcom-ul decat toate aceste combinatii incoerente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveam Vag-com, probabil ca nu mai faceam aceste "combinatii incoerente". Ti se pare o combinatie incoerenta faptul ca scoti mufele de la bobine pe rand ca s-o gasesti pe cea arsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALOOOO....unii chiar scriu sa adune posturi....Alex,ai gresit'o si cu tdi'urile,acum faci omul sa isi cumpere bobine.Daca ai scos la bobina in timp ce fctioneaza motorul,sansele ca sa o arzi sunt 99,9%.La sistemul de aprindere clasic,cu fise se testeaza asa cum ai zis tu.Tu ai cu fise pe fiecare cilindru,nu bobina pe fiecare cilindru.Motorul tau difera de AZD!Daca a luat omul de buna ce ai zis...vezi sa nu iti ceara bani de bobine :)...plus ca o diagnoza gasesti oriunde...dar o bobina e 120ron in sus.

O bobina afectata,are denivelari pe suprafata plata(ca o besica) in majoritatea cazurilor.

Daca nu s'ar mai fi discutat si ras-discutat.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat la ele nici una nu are nici o basica pe suprafata ei.

si le-am testat pe rand pe toate.am bagat mufa la loc la celelalte bobine in timp ce testam una.porneam masina cu 3 bobine conectate si cate una am tesat-o pe rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la o diagnoza si mi-a dat eroare pe cilindru 3.Au scos bobina au pus-o pe alt cilindru 4.si a dat aceasi eroare.

M-am dus am cumparat bobina am montat-o, dar becul de check engine tot a ramas aprins.Masina merge bine acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu se lamureste ecu ca nu mai e nici o pbma o sa-ti ramana aprins becul. Important e ca nu clipeste.

Daca poti, sterge eroarea stocata si nu ar mai trebui sa ti se aprinda. Pt asta ai nevoie de Vagcom.

Eu cand am avut aceeasi pbma, cam dupa 10 porniri mi s-a stins martorul din bord.

Asa ca stai linistit, isi revine ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca dispare becul, eroare ramane stocata. Trebuie stersa cu vag-com sau scoasa borna de la baterie 30 min.

@zebrocksky - alex are 1.6 16v BCB, semnatura lui e incorecta. Are bobine ca noi, dar sunt de acord cu tine si am zis-o de mai multe ori: vag-com e singura varianta de testare ca la carte.

PS. La filmuletul meu se uita cineva, ca azi facea din ce in ce mai tare? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu am apelat la un vag com cam dupa 6 luni de la patanie si culmea, nu aveam nici o eroare stocata.

Deci in timp dispare.

Dar, sfant e vagcom-ul desigur si nu cred ca se poate generaliza aceasta stergere automata a erorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salutare..intentionez sa iau un golf4 1.6 16v...

La ce sa ma uit?ca bube sa ii caut?la ce sa fiu atent?ma refer la motor..ca in rest stiu masina destul de bine...

Am vazut unul aseara..care cica nu a fost pornit de mult timp...si am observat ceva...la voi martorul EPC sta aprins pana pornesti motorul?nu se opreste cu restul martorilor?

Dupa 2 ani de nefunctionare masina a pornit foarte bine...si motorul era foarte silentios...nici nu se auzea...asta mi-a placut...

In schimb are eroarea Airbag fault si sta martorul aprins mereu si intra foarte greu in viteze...s-or fi blocat ghidajele alea pe acolo?:-(

Multumesc

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oprimul rand schimba-i absolut toate fluidele si filtrele

ulei motor,ulei cutie, ulei servodirectei, lichid frana, apa+antigel, filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu.

Apoi curata claepta, egr,

La timonerie, poti incerca sa o cureti si sa gresezi parghiile.

Verifica suprafata bobinelor de inductie, nu e o regula generala, insa de obicei daca suprafata lor nu e plana, ci prezinta bule ca niste basici, te poti astepta la defectiuni ale bobinelor.

Verifica, eventual schimba bujiile.

Verifica scurgerile de ulei ( la blocul motor unde e garnitura de chiulasa, in spatele motorului unde e filtrul epurator, la busoanele de umplere si golire.

Astfel, daca nu exista scrugeri totul e bine, Desigur, daca exista la filtrul epurator nu ai de ce sa-ti faci griji se schimba oringurile f ieftin si nu e ceva anormal sa pice dupa ani buni de utilizare.

Apoi, daca motorul suna bine asta e un lucru f bun, indica faptul ca nu are probleme interne.

Daca nu ai un istoric al schimbului curelei de distributie, pe viitor ia in calcul si acest schimb.

Altceva nu are rost sa desfaci, respectiv sa umblii, eventual poti scana cu vagcomul sa vezi daca are erori stocate.

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Merci merci...ca si costuri de intretinere imi puteti da niste repere?

Ulei+filtre

Bujii..bobine

Distributie(e tot ca la 1.4? 2 curele si 4 role)

Ambreiaj...

Multumesc anticipat

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si costuri ( din memorie):

-ulei: depinde de producator, recomand revenol in jur de 100 lei un schimb pt ca este produs in germania.

-filtru de ulei: ini jur de 20 lei, recomand doar de firma ( mann, mahle, bosch in ultima instanta, altceva nu merita)

-Filtru de aer in jur de 60 lei

-filtru de polen activ: in jur de 70-80 lei, cel fara polen activ fiind in jur de 30 lei

-filtru de benzina in jur de 50 lei

-bujii, cele cu dubla platina in jur de 200 ron setul, altceva personal nu iti recomand, desi poti pune si bujii la 100 lei setul. Aici ai ngk si bosch, desigur si cele inscriptionate oem. Eu am ales cele oem, care sunt de fapt bosch si acum jumatate de an am dat la reprezentanta in jur de 160 ron setul.

-Distributie cred ca in jur de 800-900 ron ( role, 2 curele, pompa apa), recomandat continental curele, role ina si pompa swag, hepu, la pompe nu imi vine nimic acum in mintre. Eu personal am curele bosch, role ina si pompa febi si nu am avut pana acum in 4 ani nici un fel de pbme.

-Kit ambreiaj in jur de 600 lei, recomandat sachs

Cam acestea sunt orientative

Pe parte de bucse, daca ai probleme, doar lemforder sau oem,

O bobina de inductie in jur de 120 lei pe original.

Eu am avut surprize f placute la reprezentanta, unde pt un pret chiar mai mic am luat piese oem, pe care,daca le luam de la diferite firme din oras erau ca producator de prima echipare si costau mai mult.

De ce spun asta: desi piesele oem erau la scumpe la reprezetnanta, mi-au oferit 20% discount pt ca masinile noastre sunt intr-un program de fidelizare din partea vw.

Desi vw nu face piese, cele oem cel putin vandute la reprezentanta se bucura de un control de calitate mai strict si de aici certitudinea ca sunt f bune calitativ.

Nu degeaba cele de prima fabricatie sunt cele mai bune calitativ, datorita unui control de calitate extrem de sever.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabyte, la problema ta cu tiuitul, acolo este o supapa care asigura trecerea vaoprilor din rezervor in canistra si nu invers.

Vaporii din canistra sunt aspirati datorita vacuumului in galeria de admisie.

Ma gandesc ca respectiva supapa are o membrana care in cazul tau s-a fisurat si astfel iti face tiuitul acela deoarece iti aspira aerul din afara.

De aceea cand pui degetul pe gaura nu-ti mai tiuie.

Din pacate cred ca singura solutie la tine e sa-ti schimbi supapa respectiva.

Nu se defecteaza aceste canistre chiar asa de usor, insa nici nu tin la nesfarsit. Pana la urma orice e in miscare e supus uzurii si odata si odata cedeaza.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Sa stii ca acel tiuit se aude si la masina aia de am vazut-o aseara...si canistra de carbon...are un ticait cam tare...dar am inteles sa nu imi fac probleme...sa imi fac probleme daca nu mai ticaie...

Merci frumos dan pentru informatii...

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!