Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

salutare,

am o mica intrebare si as aprecia raspunsurile voastra.

Am schimbat uleiul la golf anul trecut in martie, acum suntem in august si am acelasi ulei in motor.

AM facut doar 5000Km intre timp.

Este cazul sa-l schimb? Sa-l mai las?

Uleiul bagat acum un an : Castrol 5W-30 din cate stiu.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu faci km este recomandat sa il schimbi la un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

As vrea sa va intreb, daca se poate desface toba finala de restul esapamentului sau trebuie taiat? Imi zdrangane ceva in teava in zona acea si as vrea sa il dau jos sa il curat, eventual daca trebuie schimbat ceva sa ma duc sa il schimbe.

ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sistemul de evacuare este cel original trebuie taiat.esti sigur ca in acea zona zdrangane?cum ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul este cel original. Zgomotul de aude la relanti sau la accelerare finuta. De verificat m-am asezat sub masina si am ascultat zona de unde unde vine, si se aude clar ca este ceva pe teava dintre aceste doua tobe, acolo zdrangane.

Acum am vazut pe schema originala ca este ceva colier in care cele doua tobe sunt prinse una de cealalta(tevile acestora). Eu la mine nu am obs sa am acel colier, totusi am sa ma mai uit sa vedem. Insa imi dau seama ca daca chiar exista este tare ruginit si cam greu de desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat la mijlocul masinii sistemul de prindere al tobei de caroserie?Toba de mijloc e prinsa de caroserie de 2 tampoane si o traversa de care se prinde toba prin tampoanele de cauciuc.Sunt 2 sisteme de esapament in functie de anul de fabricatie.La ambele toba intermediara(mijloc)este identica.Verifica locul incercuit de mine la prinderea tobei de mijloc.Verifica in zona incercuita de mine pt ca daca se desprind urechile de prindere..iti da vibratii in toata toba.

post-64586-0-83748100-1343979920_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am verificat acum. Sunetul este 100% din toba finala, daca il lovesc se scutura ceva in el... s-a fi desprins ceva in el. Nasol este ca trebuie taiat si sudat ca este dintr-o bucata pana la catalizator, unde este un colier extrem de ruginit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce anume ai in toba? N-a avut careva ce face sau ti-a ajuns vreo bucata de catalizator in toba aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golful16,inseamna ca toba e modificata.Toba la golf vine pe secmente demontabile si independente unul fata de celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e modificat nimic,este exact invers.daca a fost ceva schimbat e din bucati.linia originala are o singura mufa care este intre catalizator si toba intermediara.

daca zgomotul e din toba finala pe semne ca e imbatranita si s-au desprins filtrele sau separatoarele prin ea.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fi pus careva ceva in toba:) si nici bucati de catalizator, pentru ca acestea trebuiau sa treaca mai intai de cea intermediara. Varsta cred ca si-a zis cuvantul. Ce model imi recomandati sa sune cat mai finut, sa nu fie galagie mare?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa imi lasi o serie de caroserie sa ma uit mai bine sa vedem ce gasim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am dus sa cumpar 4L ulei 5W30 dar vanzatorul de acolo mi-a zis ca pt golful meu de 10 ani ar fi bine sa iau 5W40 ?! Am renuntat sa cumpar pe moment si am zis sa intreb si pe forum totusi. O alta parere conteaza intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde.vanzatorul poate sa fie subiectiv(marketing)sau slab informat.ce ulei ai folosit pana acum,ai fost multumit de el,il consuma,cati km are masina,cati km faci pe an,ce stil de condus ai?sunt f multi factori dupa care se alege un ulei,inclusiv atat de aclamata norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai asa:toba intermediara 1J0 253 209 ,colier prindere inainte de toba intermediara 191 253 141 F ,colier prindere dupa toba intermediara 1H0 253 141 B ,toba finala 1J6 253 609 AA.Deci piesele in mod normal vin pe bucati independente una de alta.Pt toba finala care te intereseaza ai pe af:MTS 01.94210(250 lei),VECTOR 020104(220 lei),KLARIUS 240505(350 lei) etc..etc.In situatia ta trebuie mers la un ''tobagiu'' daca se constata ca treseul tobei de esapament este din o bucata.El stie ce are de facut si ce trebuie sa taie si ce trecuie sa mufeze.

Restul de componente si schema cu sistemul de esapament le gasesti in postul meu anterior unda am pus schema cu dispunerea si codurile lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la subiectul tobe.

Eu am esapamentul original si exista un singur colier, dupa catalizator.

Atat.

In rest, toba intermediara si cea finala sunt dintr-o singura piesa.

Este adevarat ca dupa anul 2003 s-a renuntat la toba intermediara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e original? Eu l-am avut dintr-o bucata din fata pana in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza care si cum sunt,la o eventuala schimbare a unei din piesele componente(daca toba este originala),se desface se masoara se taie si se inlocuieste.Indiferent daca e vorba de 2-3 centimetri de ''greseala la masuratori'' ai colierul de legatura manson care iti permite sa lucrezi si sa jonglezi cu toba in fata sau in spate.Asta din imagine spre exemplu are 12 centimetri lungime.

post-64586-0-39700600-1344057887_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Masina mea are un sunet foarte urat inca de pe la 1000 ture. Am schimbat: toba finala, toba intermediara, racord, am verificat tampoanele evacuarii si nimic se aude mai nasol decat un diesel. Mai am o banuiala catalizatorul . Cum il pot verifca daca e infundat? Cand am schimbat intermediara m-am uitat spre el pe teava si pareau sitele ok, dar spre partea din fata nu am cum sa verific. De ce zic ca ar fi catalizatorul: Masina intre 900-1800 si dupa 3000 urca greu se tureaza foarte greu si putere mai deloc si parca trebuie impinsa pedala de acceleratie cu ceva forta, parca tine ceva contra. Ceva putere simt doar intre 2000-3000 ture. Inca un lucru: nu ies gazele la ITP. Ce parere aveti, unde sa fie buba?

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus testerul pe ea, nu are erori si nici becuri aprinse in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca segmentii nu prezinta fisuri sau alte urme grave de uzura are rost sa ii schimb la segmentare motor? Sau ..cum ar trebui sa arate un piston care trebuie schimbat din cauza uzurii? Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonele se uzeaza in ultima instanta...ordinea este :1 secmenti,2 bloc motor,3 pistoane.Secmentarea asta denota,schimbarea secmentilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!