Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ieri, am patit si eu o traznaie. Am venit de la mare pe autostrada si am cam tras de masina cum n-am mai facut de mult. Am tinut-o in 5000rpm si 160km/h vreo 200km. La 20km de Bucuresti mi s-a aprins becul de PRESIUNE ULEI :STOP blah blah. Am tras pe dreapta, am oprit motorul, am repornit si am venit usor cu 100km/h pana acasa. Nu s-a mai aprins deloc.

Teoria mea este ca uleiul, din cauza temperaturii si turatiei mari, s-a suprarincins si si-a pierdut proprietatile de ungere. Dupa ce s-a racit si-a mai revenit, de nu mi-a mai dat eroare. Ce ziceti, bat campii sau e plauzibila teoria? Aa sa nu uit, acasa am verificat nivelul si era ok, mai scazut decat cu cat am plecat dar peste limita de jumatate de pe joja.

Uleiul este Mobil 1 5w40, are deja 10000km si trebuie schimbat, afara erau 38grade, masina are 185000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu iti fi dat eroarea din cauza pompei de ulei care sa iti fi facut vreo figura la forjarea respectiva.

Insa nu e exclus ca si uleiul sa nu mai fi fost in deplinatatea facultatilor mintale.

Oricum, pt asemenea calduri si asemena forje deja clasicul mobil eu zic ca nu mai e deajuns, mai ales daca e facut prin Turcia&co.

Pt asta iti trebuie un ulei deicat racingului, gen w60 in coada.

Mare grija pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pompa de ulei ce figura ar putea sa faca? Din cate am vazut ea nu mai face presiune daca nu mai e etansa si are uzura, ca altfel e actionata de vilbrochen direct. SI eu m-am gandit la calitatea uleiului si de asta acum la schimb o sa trec pe ceva cu origine definita, poate Liqui Moly. M-am gandit ca totusi 160km/h nu e o provocare foarte mare. Se pare ca nu m-am gandit bine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am senzatia ca trebuie sa incepi sa folosesti 10 w40 sau sa schimbi 5w40-ul la maxim 10.000km.E buna teroria cu uleiu si am mai auzit astfel de cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5000 de ture nu e o provocare prea mare insa nici sa abuzezi de aceasta turatie la temperaturile din zilele acestea.

Consider ca o turatie de 66% ( 4500ture) ar fi mai potrivita pt o exploatare indelungata.

Oricum la turatia aceasta ai in jur de 140 cred si consider ca e destul.

Totusi, e un motor de 105 cai, nu 150+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GabiVVX - Mi-e frica ca daca incep sa folosesc 10w40 o sa am probleme cu pornirea la iarna care si asa nu e grozava. Plus ca 10w40 nu am vazut cu norma 502.00, parca doar cu 501.01.

Dan - ai pus cumparat pana la urma uleiul Ravenol, cum ti se pare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi ce ulei ai acum si de cati km e in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis şi mai sus, mobil 1 s3000 5w40 şi are 10000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabyte,

nu am pus inca Ravenol.

Am abia in jur de 8000 km cu actualul ( tot S3000 5w40) si mai stau pana vine toamna.

Insa de schimbat in shimb cu Ravenol, am auzit numai lucruri bune despre acest ulei.

Legat de 10w40, am mai spus-o, nu e un ulei care sa respecte norma vw pt acest motor, eu personal nu as folosi asa ceva.

Daca acest tip de motor vrea asa un ulei de gros, deja sincer sunt pbme cu segmentii si trebuie intervent in consecinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca motoarele pe benzina de la VAG suporta 3 norme ma refer le cele non long life. VW500.00, VW501.01 SI VW502.00, in care intra si 10w40 si chiar cateva 15w40 desi nu cred ca se incumeta sa foloseasca cineva asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am gasit 10 w 40 cu norma 502.00.si este recomandata si norma 501.01 pt 16 16v AZD.

dizy@.de ce sa nu te incumeti?criteriile de alegere a unui ulei sunt mai multe nu doar o norma!da poate sa fie si 20 w50,atat timp cat are norma recomandata e ok.

http://www.omv.ro/po...FIMzAwMDAwMDA!/

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 185.000km.La toti fabricantii de uleiuri iti apare clar 505.00 si la 10w40 si la 5w40.Daca nu iti consuma ulei mergi in continuare pe 5w40,cat despre faptul ca sa aprins martorul,ce pretentii sa ai la 5000 ture la 40 grade afara(mai mult ca sigur temperatura asfaltului este mult mai mare),si la mers constant cu 200 km/h pe autostrada?Iti garantez ca uleiul sa facut p...t si a atins o temperatura foarte mare.Mergi in continuare pe 5w40 dar nu te mai incapatana sa mergi cu 1.6 cu 200 km/h constant zeci de km si in 5000 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF nu vreau sa ma gandesc cum porneste iarna cu 20w50 probabil nu mai consuma ulei deloc saracul 2.0, dar pana o ia din loc motorul il chinui prea mult. Si este ulei mineral deja la vascozitatea aia se tine destul de putin in motor.

@Gabyte eu as repeta testul cu un ulei nou dar testul e destul de scump daca nu mai ai drum la mare.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20w50 si 15w40 sunt uleiuri minerale si se foloseste la masinile foarte vechi de generatie pana in 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dizy,pornirile greoaie iarna nu-s neaparat din cauza vascozitatii uleiului.si ce daca e mineral,spune undeva ca trebuie sa fie full sintetic,sintetic sau semisintetic?tie producatorul iti recomanda o norma!plus ca recomandarea nu e o obligatie.de exemlu 10w60 este un ulei full sintetic dar mai vascos decat un 20w50 mineral.repet,criteriile de alegere a unui ulei sunt multiple!pt tipul meu de motor sunt recomandate de catre producator trei norme 500.00,501.01 si 502.00.adica eu daca gasesc un 15w40 cu norma de 501.01 nu-l pun in motor ca se foloseste doar la masini de generatie veghe pana in anii 90?de unde ai scos-o GABIVVX@ pe asta?Te rog posteaza o recomandare oficiala vw legata de cele afirmate de tine.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac schimbul de ulei tot cu un 5w40 deocamdata. Poate Ravenol si o sa vad cum se comporta. In ceea ce priveste repetarea testului... sincer nu m-as incumeta ca sunt trecut prin multe alte probleme cu presiunea uleiului si nu vreau sa ma joc cu focul. :))

Ceea ce nu inteleg eu este de ce ziceti ca 10w40 este un ulei mai vascos decat 5w40? La cald se comporta la fel, adica respecta SAE40, in schimb la frig 5w ramane in parametri optimi la temperaturi mai joase decat 10w. Daca ar fi dupa mine cred ca noua in Ro ne-ar trebui 0w50, dar nu exista asa ceva.

Am avut o perioada, acum ceva ani cand imi placea sa trag de motor si mergeam mai sportiv, asa ca i-am pus un singur schimb de Castrol racing 10w60 cu care chiar m-am inteles foarte bine, dupa care m-am cumintit si am trecut pe 5w30, iar dupa pe 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@R Z F,incearca sa iti bagi in masina proprie 15w40.

VW 501.01 is very similar to the VW 500.00 specification, and can be used for the same applications in older petrol and some diesel engines, except those referred to under other specifications.

Oils listed in this section meet the VW 501.01 specification. This is an “old” oil specification and is applicable to engines built before model year 2000 (up to August 1999). Oils with an approval made post March 1997 will have been given an alternative, later VW specification.

Fa un sondaj de opinie pe forum si vezi cati din colegii nostri folosesc un astfel de ulei.wink.png (evident ma refer la masini cu fabricatie dupa 1997 benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RZF, eu nu am gasit sa fie specificata norma vw 502 00 pt 10w40

Dar precum am mai spus intr-un post anterior:

Pt un motor facut din fabrica sa foloseasca ulei long life ( tolerante mai mici decat intr-un motor non long life), daca ajungi sa-i pui 10w40 nu mai zic 15w-40, clar ca acel motor trebuie revizuit.

Iar faptul ca uleiul 5w40 e mai vascos iarna, tocmai acest lucru indica faptul ca e mai fluid decat 10w-40, chiar daca indicele la cald e acelasi.

Nu mai spun si faptul ca e full sintetic.

Pentru ca, in vremuri nu demult apuse ( mijlocul anilor 90), la introducerea motoarelor cu baie de ulei de capacitate mai mica ( atunci au aparut vestitele 1.8 ale caror configuratie imbunatatita au ajuns si pe golf 4, la aceasta capacitate cilindrica raportandu-se cele mai multe probleme), cum e si al nostru cu doar 3.2l in loc de 4.5 cat are un motor normal de aceeasi capacitate, a aparut fenonemul de oil sludge.

Acest lucru se datora mai ales folosirii unui ulei de tip vechi, slab adiftivat, neschimbarea lui la timp, si multe alte cauze.

Remediul a fost scoaterea si imbunatatirea uleiurilor sintetice, care garanteaza o mai mare stabilitate decat cele minerale.

Desigur, nu doar acest lucru si anume cantitatea mai mica de ulei necesita un ulei sintetic corect aditivat, ci si faptul ca din cauza normelor tot mai stricte din partea autoritatilor de mediu s-a crescut temperatura de ardere, de aceea s-au introdus elementele de aluminiu in componenta motoarelor din aceasta categorie. Si acest lucru tot in acea perioada isi are originea.

De aceea, un ulei trebuie sa faca fata unor temperaturi si unui stres termic mult mai mare, iar cele sintetice fiind mai bune decat cele partial minerale, respectiv minerale la acest capitol.

Sunt multe de spus in legatura cu necesitatea unui ulei conform pt acest motor, de aceea personal consider ca maxim 5w-40 e potrivit, insa asta nu inseamna ca orice ulei 5w-40 e bun.

Mie practica mi-a demonstrat ca uleiurile Castrol, Mobil &co comercializate la noi in tara sunt mai slabe decat cele comercializate in vestul europei, insa acest lucru nu e unul strain majoritatii membrilor acestui forum.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.motorspot...y10vw50502.html ulei motul 10w40 cu 502.00

Cat despre 5w fata de 10w, diferenta este facuta de aditivi si nu de vascozitate, daca ar fi asa s-ar pastra diferenta si la cald. 10w care ar fi mai vascos cum zici tu, ar trebui, la cald sa fie de SAE 50 sau 60, nu de 40.

"I can't tell you how many times I have heard someone, usually an auto mechanic, say that they wouldn't use a 5W-30 motor oil because it is, "Too thin." Then they may use a 10W-30 or SAE 30 motor oil. At engine operating temperatures these oils are the same. The only time the 5W-30 oil is "thin" is at cold start up conditions where you need it to be "thin.""

citat dintr-un articol foarte interesant despre uleiuri de motor : http://www.upmpg.com...roil_viscosity/

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija mare.10W30 se foloseste la masinile americane si la o anumita gama japoneza.Asemeni 5w30 care este special pt Ford si Mazda e total diferit fata de 5w30 pt vag si alte marci consacrate.

post-64586-0-61555800-1343666209_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan,am gasit inca un 10w40 cu norma 502.00.daca vrei gasesti.acum daca tie 5w40 ti se pare uleiul bun pt tine e f ok dar nu inseamna ca doar ala e pt AZD.daca masina e pe long life clar 502.00,dar si in acest caz e alta discutie si nu poate fi generalizata.

http://www.repsoloil...ivalvulas-10w40

@GABIVVX,am folosit si 20w50(vara si doar 5mii km) si motorul raspunde mult mai bine decat 5w40 la 30gr din toate punctele de vedere.una e inainte de anii '90 si alta e inainte de anii '00.masina mea e '00 dar motorul e generatie '90.legat de acel sondaj,sunt colegi care folosesc cu brio 10w60.nu stiu daca vreunul respecta acele norme.

@gabyte00,uleiurile cu sae 40 au vascozitatea la 100 gr cuprinsa intre 85 si 105.un 5w nu va depasii 90-92 pe cand un 10w poate ajunge si la 105,deci 10w40 mai vascos decat 5w40.intr-adevar sae 50 face diferenta.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 w60 e alta mancare de peste.Nu-l baga in categorie cu 10 w40.10W60 este un ulei cu o gama restransa de utilizare :Bmw m,Rs,Porsche etc..etc.E un ulei care rezista la temperaturi inalte si la turatii mari fara sa isi piarda din proprietati.Cifra 60 din coada spune multe despre fluiditatea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat comanda si maine ridic Ravenol-ul. Am ales VSI-ul 5w40. Dupa schimb revin cu impresii.

Am gasit ceva interesant apropo de vascozitatea la rece a VSI-ul:

Mai exista un filmulet tot al rusilor in care e si VSI-ul de la Ravenol si un LiquiMoly in care LiquiMoly chiar a iesit ultimul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 10w60 este 60 lei litru :lol: ,e mai scump decat esp-ul care se foloseste la ultimele generatii de motorizari.Maine ma uit la job pe fisa tehnica de la mobil sa vedem ce spune.Castrol pe 10w60 face 2 game de uleiuri: normal si tws.Ala normal da asa:SAE 10W-60,ACEA A3/B3, A3/4,API SN/CF aprobare exclusivă pentru modelele BMW M,si tws ACEA A3/B3, A3/B4,API SN/CF, VW 501 01 / 505 00,Exclusive Approval For BMW M-Models.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!