Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Daca reusesti sa scoti bratele stergatoarelor, poti s-o rezolvi singur daca ai si niste furtun de schimb. O problema asemanatoare am si eu, dar n-am reusit sa scot bratele stergatoarelor, sunt intepenite bine acolo si am dat si cu degripant, dar degeaba. Cred ca trebuie o presa care sa prinda bratul si sa impinga in surubul axului, dar n-am una asa mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bratele stergatoarelor se scot foarte usor cu o presa mica sau cu cheia speciala de scos bobinele de inductie, cine are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema destul de ciudata la Golful meu cu motor AZD: de cateva zile a inceput sa se auda "infundat" motorul ca si cum as avea o toba sport sau eventual toba sparta (nu am reusit inca sa verific daca asta ar fi cauza, dar slabe sanse). In urma cu 2aaptamani i-am schimbat bujiile cu NGK PZFR6J-11 si tot atunci i-am verificat uleiul (era peste limita maxima de pe joja si aveam deja 2000km de la revizie). De vineri cand am observat zgomotul mai mare si o crestere semnificativa la ralanti (de la ~800 la ~1100) am obtinut si un consum mai mare pe Bucuresti-Mangalia (7.6 fata de 6.5-6.7 in urma cu 2saptamani) la acelasi stil de mers: 120-130 pe pilot automat.

Azi am verificat si nivelul uleiului si deja aveam vreo 3mm sub maxim pe joja dupa cam 1100km de la schimbarea bujiilor. Erori nu am, am verificat cu vagcom. De la ce ar putea sa fie aceste simptome? sa nu fii strans bujiile suficient? (jumate de tura peste insurubarea cu mana) Ce ar trebui sa mai verific, pentru ca mi se pare ciudat ca s-au adunat toate simptomele astea?

Modificat de KingOBeer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

La masina din semnatura ii uzat cauciucul tamponului de la motor din partea dreapta (partea unde ii si bateria).

In functie de datele masinii un prieten mi-a dat aceste preturi:

- Lemforde - 27 lei

- Ruville - 29.29 lei

- Corteco - 36 lei

Acel cauciuc arata ca cel din poza atasata. Este bun pentru motorul meu? Si ce parere aveti despre preturi?

In caz ca nu se potriveste as dori daca puteti sa imi spuneti cum arata si eventual ceva preturi.

Multumesc anticipat.

post-66758-0-49020500-1342960502_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seamana cu bucsele de octavia alea de vin dub caroserie

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@neohq, piesa din poza ce ai atasat-o nu face parte din suportul motorului, la acel suport din cate stiu eu nu se poate schimba doar cauciucul, ci se schimba cu totul, eu l-am schimbat acum un an si a costat aprox 130 lei!

asa arata suportul motor http://www.vest-auto.ro/versiune/14590/tree/10638/articol/43586026/piesa/piese-auto-1.6-16V_Suport-motor/vezi_toate_all.html

dar trebuie sa se potriveasca cu codul tau motor, adica AZD, cum vad in semnatura, eu am pus linkul doar sa vezi poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat la fel ca n-ai cum sa scoti doar cauciucul sa-l schimbi. Din cate am observat, cauciucul e prins pe partea suportului care sta pe lonjeron, iar din partea care sta pe motor vine un cui metalic si intra in cauciucul ala. Ce ai pus tu in poza, chiar n-are cum sa fie pentru ca are o bucsa metalica pe centru si n-are cum sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci aceasta piesa numita "Tampon amortizor motor (Burduf cauciuc, suport motor) " ce este si la se foloseste?

http://www.vest-auto...otor.html#focus

Nu mi se pare absolut deloc logic sa schimb acel suport din metal din moment de doar cauciucul din interior este defect.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va cred, pentru ca daca stiam exact nu intrebam aici.

Dar totusi ar putea cineva sa imi raspunda la intrebarea de mai sus? Ce ii cu aceea piesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am ce e cu piesa respectiva. Cred ca e pusa total aiurea acolo. In primul rand ca nu cunosc niciuna din marcile de-acolo, nici de firma care le are expuse spre vanzare nu am auzit si in al doilea rand daca o sa te uiti si tu la suportul de motor, ai sa vezi ca nu seamana deloc cu cauciucul din suportul, care e oarecum patrat. Nici nu stiu daca poti separa partile suportului, daramite sa mai si schimbi cauciucul dinauntru.

Normal ca imbatraneste cauciucul si de-aia trebuie schimbat suportul, ar fi anormal sa se sparga metalul ala sau alte defectiuni de genul asta. E alegerea ta pana la urma. Daca tu crezi ca se potriveste ce-ai gasit pe un site de pe net, atunci comanda-ti cauciucul ala si spor la treaba!

Nu stiu cat de mult te pricepi la mecanica, insa ceea ce doresti tu sa faci, nu e tocmai ortodox, si nici o solutie de durata, e mai degraba o carpeala. Si daca alegi sa te carpesti de mai multe ori, pana la urma se vor strange atatia bani de bagat in masina si o sa faci un efort foarte mare ca s-o aduci la o stare buna de functionare.

Cine ti-a zis ca trebuie schimbat suportul asta si ce simptome ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq de ce vrei sa te complici?

daca ai probleme cu suportul de la cutia de viteze acesta se schimba cu totul.Costa vreo 150 lei si il montezi si mergi cu siguranta ca nu ai facut vreo tiganie acolo.Acel suport de la cutia de viteze tine motorul si pentru nimic din lume nu te apuca sa desfaci pe acolo si sa schimbi vreun cauciuc.

Mai jos ai o poza cu un suport de la motor.Din ce vad eu nu cred ca se schimba vreun cauciuc pe acolo

post-46557-0-56920300-1343029225_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex

Nu stiu de unde ai scos concluzia ca vreau sa fac "tiganeala", niciodata nu am facut si niciodata nu m-am zgarcit cand vine vorba de masina si de a pune o piesa cat de cat buna pe ea.

Deoarece nu am mai avut probleme la tampon pur si simplu am intrebat daca se schimba cauciucul separat sau tot tamponul (cu suportul de metal). Am continuat putin discutia pentru ca am vrut sa aud mai multe pareri sa fiu sigur de aceasta treaba.

Cine ti-a zis ca trebuie schimbat suportul asta si ce simptome ai?

Cateodata cand pornesc dimineata imi tremura tot motorul, simt cand accelerez, simt cand las acceleratia (in viteza, in mers), tremura la relanti.

Si cea mai importanta "simptoma" ii ca am pus mana pe motor si l-am putut misca fara sa ma chinui deloc si se observa pe tamponul din dreapta (cel de langa baterie) cum are joc foarte mare, fata de cel din stanga care deabea se misca. Un prieten care se pricepe la masini mi-a spus acelasi lucru, "tamponul din dreapta ii dus".

@Razvan

Suportul din dreapta de la motor ii problema. Cel din stanga ii in stare perfecta iar cel de jos de la cutie nu stiu.

Nu vreau sa ma complic deloc, vroiam sa fiu sigur. Daca chestia cu cauciucul ii "vrajeala" ma duc si imi cumpar un tampon cu 150 lei si gata treaba.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur e vrajeala cu cauciucul ala. Probabil ca e de la alta masina la care se poate face asta sau e pur si simplu alta piesa. Nu poti avea incredere 100% in toate site-urile ca localizeaza corect piesele pentru toate masinile pe care le au pe-acolo.

Ar trebui sa auzi si o bataie ca de planetara pe curbe cand e suportul asta dus. Presupun ca iti si bocane cand accelerezi si in special cand schimbi vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un sunet nimica, sau poate nu destul de accentuat sa il aud.

In viteza las acceleratia iar cand accelerez din nou simt cu tremura motorul 1-2 secunde, dupa aceea merge normal. Pot sa ii zic o "smuncitura", care se simte in toata masina.

Problema asta o am de foarte mult timp, poate chiar mai mult de 6 luni.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel cauciuc care l-ai speficat in link este pentru suportul de jos (cel in forma de os) de sub motor, tampon cutie. La el se schimba acel cauciuc impreuna cu alte 2 care insa nu le gasesti OEM.

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e adevarat

dogbone nu are asa bucsa care se schimba

nu am acum o poza sa iti arat cum arata

si DA doar la dogbone se pot schimba cauciucul

post-46557-0-84104700-1343041047_thumb.j

post-46557-0-26599600-1343041050_thumb.j

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e una care ai omis-o. Cred ca asta este ce zice colegul mai sus.

post-22767-0-10661400-1343041657_thumb.j

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca e mai mica.In linku lui neohq mi se parea prea mare pentru montarea ei acolo

E bine de stiut ca aceea bucsa vine la dogbone

:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit si eu acuma. Multumesc de info baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e varza site-ul respectiv si de acolo toata confuzia. La specificatii, cauciucul ala apare ca se monteaza pe partea dreapta, iar suportul de care vorbiti voi, vine pe jumatate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema destul de ciudata la Golful meu cu motor AZD: de cateva zile a inceput sa se auda "infundat" motorul ca si cum as avea o toba sport sau eventual toba sparta (nu am reusit inca sa verific daca asta ar fi cauza, dar slabe sanse). In urma cu 2aaptamani i-am schimbat bujiile cu NGK PZFR6J-11 si tot atunci i-am verificat uleiul (era peste limita maxima de pe joja si aveam deja 2000km de la revizie). De vineri cand am observat zgomotul mai mare si o crestere semnificativa la ralanti (de la ~800 la ~1100) am obtinut si un consum mai mare pe Bucuresti-Mangalia (7.6 fata de 6.5-6.7 in urma cu 2saptamani) la acelasi stil de mers: 120-130 pe pilot automat.

Azi am verificat si nivelul uleiului si deja aveam vreo 3mm sub maxim pe joja dupa cam 1100km de la schimbarea bujiilor. Erori nu am, am verificat cu vagcom. De la ce ar putea sa fie aceste simptome? sa nu fii strans bujiile suficient? (jumate de tura peste insurubarea cu mana) Ce ar trebui sa mai verific, pentru ca mi se pare ciudat ca s-au adunat toate simptomele astea?

Vad ca n-am primit nici o sugestie la postul meu anterior, asa ca revin cu un update. Din momentul respectiv am mai facut cam 400km, zgomotul infundat am motorului nu s-a schimbat si am facut si consumul pentru un drum Bucuresti - Mangalia - (Saturn, Neptun, Olimp) - Mangalia - Bucuresti, un surprinzator 9.1%. Am plecat din Bucuresti cu plinul facut si dupa fix 601km am intrat pe rosu la benzina, asa ca am calculat 601/55 => 9.1%

Surpriza a fost in schimb ieri cand dupa 10-15km prin Bucuresti am vazut pe parcursul a 2km cum imi creste temperatura la lichidul de racire, ajungand la ~110grade; asteptand in coloana si-a revenit la 90, urmand ca 2-3km mai tarziu sa aud un beep si sa vad pe bord martorul rosu de ulei aprins cu mesajul "OIL PRESSURE. STOP". N-am putut sa opresc imediat asa ca in urmatoarele 2 minute am oprit motorul, am stat putin si l-am repornit. Nu mai aveam nimic pe bord, temperatura la racire 90. La 1km de destinatie, acelasi mesaj, temperatura a ramas la 90 n-am putut sa opresc asa ca am mers catre parcare.

Dupa 6 ore m-am dus sa verific nivelul uleiului (are cam 3200km) si era fix la limita maxima pe joja, repetand operatiunea si acum cateva minute, dupa 24 de ore (surprinzator fata de acum o saptamana cand era cu 3linii sub maxim - eu n-am completat deloc intre timp, verificarea facand-o la peste 10ore dupa oprire). O sa ajung la service cat de curand, dar am inteles ca ar putea fi o legatura intre sunetul grav al motorului si problema asta cu presiunea la ulei

PS: Am bagat vagcom-ul si n-am erori legate de asa ceva acolo, doar o intermitenta pe sonda lamba 2 mai veche

Pareri?

Modificat de KingOBeer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil sa fie o legatura intre sunetul motorului si problema cu uleiul

dar verifica cat mai urgent problema cu uleiul ca nu e de joaca.Poti face pagube mai mari

E posibil sa ai probleme cu pompa de ulei,sau sa iti manance ulei.Fai un test de compresie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este legatura intre sunetul motorului si lipsa presiunii suficiente a uleiului.Investigheaza rapid si nu mai merge asa cu ea.Ai cumva apa in vas murdara cu pete de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!