Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

@Mohicanu - te-ai decis la varianta reparatiei motorului? Sa ne tii la curent cu evolutia.

@Mihail - acolo este problema de uzura motor. Va ramane sa te decizi reparatie, inlocuire. Am mai vorbit despre asta in posturile anterioare.

@RZF - daca omul are compresie 7-8 ce rost mai are sa citeasca alte lucruri? Problema este clara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mohicanu

Cat te-a costat testul compresiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tcsib-are compresie 7-8 si nu-i consuma ulei!?nu prea e clara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF - daca la cald ai compresie mica si la rece e mare, treaba e mai mult decat clara. daca in ambele cazuri e mica, atunci poti sa te gandesti doar la supape.

Din ce ne spune colegul la rece merge bine (compresia e ok)... deci la cald sunt pierderile. Am avut chiar personal masina cu acest tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tcsib

Cand spui uzura motor la ce te referi? Mai exact ce trebuie sa fie verificat,inlocuit?Deja am un nod in gat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te grabi sa umblii in motor.verifica ce ti-am spus,e f simplu.scoate acel racord metalic care face legatura intre carcasa de pe motor si galeria de evacuare si vezi cum merge apoi.sau ar putea fi uzura ambreiaj.cati km are masina?

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF - omul ne spune ca i-a fost luata compresia deja ( 9, 8, 6, 5 ) si ca i s-a recomandat reparatia motor. Ne mai spune ca ambreiajul NU ii patineaza.

Ce nu e clar?? Lui cand i se incinge motorul ii scade compresia.

@Mihail - sfat cu ce ai tu de facut pana sa te gandesti ce si cum faci la motor

- masurat compresie la rece - ne dai valorile

- masurat compresie la cald - ne dai valorile

- aceleasi teste cu ulei picurat in capul pistoanelor - ne dai valorile (cine stie sa verifice asta stie despre ce vorbesc eu acum)

In cati km ai verificat pierderea de ulei? (ml / km) Mizerie (uleioasa) in vasul de la racire exista? iti scoate gaze daca scoti joja cu motorul pornit? Sunt multe de verificat inainte cand ai compresia slaba, dar in nici un caz ambreiaj sau "racord de carcasa motor"

Uzura motor = pistoane, cilindri, segmenti, supape, etc...

Lasa nodurile in gat ca toate se rezolva. Depinde doar cat de simplu.

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF

Nu sunt sigur de km masinii.In bord are 120000

M-am gandit si eu la ambreiaj mai ales cand am auzit acel zgomot subtire in momentul apasarii pedalei de ambreiaj ,doar ca toata lumea zice ca daca nu patineaza nu e de acolo

@ tcsib

Mentionez ca masina dupa 3000 de turatii trage bine. In treapta a 5 a la 110km/h cand o calc se simte foarte bine puterea. Spun asta pentru ca nu cunosc foarte multe despre motoare si ma gandesc ca e un detaliu folositor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul detaliu care este folositor si care trebuie clarificat sunt valorile scazute ale compresiei. Vei mai auzi si alte pareri si vei vedea ca vor fi la fel.

Eu cand am dat masina (cu AZD pe ea) aveam asa:

Cil 1 - compresie la rece 12 - la cald 11

Cil 2 - compresie la rece 12 - la cald 9

Cil 3 - compresie la rece 11 - la cald 7

Cil 4 - compresie la rece 12 - la cald 11

Dupa cum vezi, pe cilindrii din mijloc (2-3) aveam compresia slaba (stiu si ce s-a intamplat, lucru care a agravat uzura) si masina mergea exact cum descrii tu. Am avut ocazia sa fac un schimb avantajos (masina cu totul), dar daca nu schimbam motorul complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca stii ce s-a intamplat ,nu ne spui si noua?de aia e forum.prin a schimba motorul complet inseamna a schimba cu altul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa nu divagam discutia. S-a mers cu incredere dupa schimbarea sondei de temperatura am din comert. Nu pe original.

Rezultatul e lesne de inteles. Chiulasa "putin deformata", segmenti......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu divagam cu nimic.sunt chestii de fuctionare AZD(am avut BCB,am avut aceleasi simtome de care se vorbeste.in acel capac de pe motor unde e o clapeta comandata de un termostat care directioneaza aerul si era blocata pe regim de iarna.dupa ce am fixat-o pe regim de vara au disparut simtomele.de aceea m-am bagat in discutie).daca am inteles eu bine,ai cumparat un g62 din comert si nu unul pe original?si cea care ai luat-o ti-a arata o temp eronata,mai mica,si de aici si cele de care vorbesti?prin a schimba motorul complet inseamna a schimba cu altul?

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te inteleg perfect ce spui. Dar cand nu mai are compresie, nu mai discutam despre alte prioritati. Acolo e o problema.

Da, ma refer la schimbarea lui completa. Vad destule cazuri de motoare care "nu ies" ok. n probleme dupa la preturi mari. Dar eu spun ce as face eu personal. Decat sa imi vad lista de piese crescand de la o zi la alta si manopera la fel, il cumpar, il pun sub capota si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am compresie 18 pe toate pistoanele, motorul merge rotund si totusi vorbim despre un consum de aprox. 1 litru de ulei la 500 km si evident fum. Recomandarea care mi s-a facut la service (serios) este ca simeringuri supape si tot ce ste prin chiulasa putin probabil sa reprezinta cauza acestei probleme, segmentii fiind in colimator.

P.S.: Cand accelerati agresiv, deodata sau accelerati motorul fiind subturat, se aude un crancanit la motor, eu stiind ca acesta fiind avansul care se regleaza electronic ...sau ma insel? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tcsib

Deci cu alte cuvinte sfatul tau e sa imi caut alt motor sh?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mohicanu - da, este avansul. cu cat benzina este mai proasta il vei auzi mai tare. dar nu este recomadat sa il tot auzi. asa se poate ajunge la fisuri in piston.

@Mihail - Fa teste-le care ti le-am zis ca sa fii sigur ca este intradevar cazul. Intre a repara un motor si a pune unul la cheie eu as alege a doua varianta. Ca din uzina nu il vei face cu piese am neam veac !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca isi cauta un alt motor SH, nici in ala nu stie ce e, poate e mai copt decat al lui. Asa avem vreo 2 colegi pe-aici care au segmentat un astfel de motor si a iesit bine pentru ei, motoarele merg in continuare.

Nu exista compresie asa mica fara consum de ulei. Logic, ar trebui sa urce ulei in capul pistoanelor la ce fante sunt intre capetele segmentilor la cald.

Si eu nu cred acel service serios care se arunca direct sa-ti segmenteze motorul pe banii tai! Fa un pact cu seful service-ului si intreaba-l daca e de acord sa-ti dea banii inapoi si pe piese si pe manopera in caz ca nu se rezolva problema dupa segmentare si eu cred ca o sa fie dispus sa dea intai chiulasa jos ca sa vada daca e adevarata legenda cu simeringurile si scaunele supapelor.

Recomandarea mea e ca tu daca vrei neaparat sa elimini acest consum de ulei sa cauti un atelier care se ocupa NUMAI cu reconditionarea chiulaselor si tot ce tine de probleme la aceasta si sa mergi direct acolo cu masina, fara sa mai treci pe la service-ul ala serios. In caz ca nu o fi asta, e mai bine sa platesti intai reparatia mai ieftina si s-o excluzi din calcul decat sa platesti reparatia mai scumpa si sa trebuiasca apoi s-o platesti si p-asta ieftina ca nu ai rezolvat nimic desi te-ai usurat de 400 de euro.

Eu asa as face, nu trebuie neaparat sa faci ca mine. Asta e pentru cel care zicea ca are compresie 18 si-i consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care cumperi SH, poti apela la o firma si sa ai si garantie. In nici un caz nu ma refer de la samsari.

Ceea ce spui tu despre cheltuiala enorma, am mari dubii ca vei gasi un service care sa dea astfel de garantii. Ei dau drumul la munca, dau drumul si la taxare. Si noi platin ore in care nici nu se lucreaza la masina. Dar pericolul cel mai mare este pronirea de la estimarea cheltuielii si urcarea acesteia pana in pragul in care faci cu nervii. Nici un service sau mecanic nu iti va spune de la inceput "te costa atat"....dimpotriva, arunca o suma mica astfel incat sa te prinda sa puna sculele la desfacut. Dupa, vei umbla tu dupa ei si sa faci rost de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai. Cel mai bine sa mearga intai sa-si faca chiulasa boboc si abia apoi daca vrea poate sa inceapa si operatiunea mai costisitoare. Insa eu sunt convins ca la colegul cu compresie 18, consumul de ulei se va rezolva prin reconditionarea chiulasei si eventual schimbarea garniturii de chiulasa daca sunt ceva dubii in legatura cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident, daca vor fi probleme la chiulasa acestea se vor remedia, dar in principiu segmentarea e actiunea principala. Mi se acorda garantie, iar service-ul e Coso Garaj (nu fac publicitate) despre care se stie ca executa lucrari bune. Mi s-a spus ca e posibil sa fie si o buza crapata/fisurata desi nu am zgomot metalic in motor de nici un fel. Piesele pentru aceasta operatiune nu vor fi afer market.

Cat despre motoare sh ...o garantie de 3-6 luni nu ma incanta, personal, cu nimic avand in vedere ca un motor de prin 2002 costa in jur de 600-700 de euro la care se adauga costuri cu distributie, RAR etc.

LE: prima vorba din partea acelui domn de la service a fost ...cumpara alt motor, dar si dumnealui a recunoscut ca e cu vino-ncoa ..avand in vedere ca ultimul an de fabricatie petru Golf 4 a fost 2004 ..deja un motor din acel asa sa gasesti sa cumperi intr-un pret rezonabil are deja 8 ani iar despre istoricul de exploatare cu tot ce cuprinde nu se poate verifica.

LE2: Mie mi s-a spus ca tocmai operatiunea la chiulasa este mai costisitoare decat cea exclusiv de segmentare.

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai costisitoare probabil daca inlocuiesti toate supapele, n-am idee care sunt exact preturile.

Oricum si setul de segmenti OEM e probabil vreo 150 de euro, trebuie refacuta planeitatea chiulasei, schimbate prezoanele de chiulasa, poate facuta din nou si distributia daca sunt piesele vechi...

Eu nu contest priceperea oamenilor in mecanica, ci contestam diagnosticul lor. Cum e posibil sa ai compresie 18 si sa piarda atata ulei? Din moment ce valorile normale de compresie pentru motoarele astea sunt intre 15-21 de bari, iar tu te incadrezi exact la jumatate. Poate sa ai la vreun piston rupt capatul segmentului de dedesubt si astfel sa-ti traga ulei...altfel nu-mi dau seama cum poate sa dea valori bune si sa consume ulei.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ..o supapa OEM e in jur de 13-15 lei. Segmentii OEM in jur de 100 de euro, schimb si distributia ca oricum e veche (are 2 ani si ceva parca, dar nu si numar de km). Voi merge pe repararea motorului si faptul ca primesc o garantie consistenta in nr de km e ok plus ca totul se face ca la carte (desfacut, curatat, inlocuit, strans, montat etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa fie toate bune. 6-700 euro? Nu ai cautat unde si cum trebuie. Cand eram eu in dubii, gasisem la 400 dar neaccesorizat, imi dadeau garantie 6 luni.

Oricum sa ne tii la curent. Cand incepi operatiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb la un service (preventiv) si mi s-a dat un pret de 1900lei fara manopera in care intra maximul de piese ce se pot schimba in cazul asta,punand ce e mai rau in fata problemei. Mai exact-segmenti,supape,cuzineti,semeringuri,bolturi,rectificare chiulasa daca e cazul..etc. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

importanta este calitatea lucrarii!degeaba dai mult sau putin!eu zic sa nu te hazardezi sa umblii in motor,doar atunci cand va consuma mult ulei sau va devenii zgomotos(atat la rece cat si la cald) sau va fierbe sau nu va mai avea vlaga deloc.mai consulta si alti mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!