Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Semeringurile de la supape e posibil sa fie uzate.

In privinta uleiului am avut eu Texaco Havoline si am fost super multumit de el dar din pacate pretul este cam piperat si eu unul nu imi permit

Acum merg cu Aral 5w40 si am si eu un consum de ulei dar undeva la 500ml la 10.000 km

Ai zis ca ai schimbat bujiile vechi si ca ai gasit ceva urme de ulei pe ea nu?Atunci e clar ca iti scapa ulei pe la semeringul de la supape.

Si totusi fai un test de compresie si vezi exact cat are

E logic ce zici tu cum ca daca nu ar avea compresie nu mai trage sau ai probleme cu pornirea dar asta nu inseamna ca nu poti sa ai valorii diferite pe cilindrii la compresie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 15000km mi-a papat doar 400ml (cel mult) cu Liqui Moly 5w40. Ulei direct de la importator, pret de distribuitor, certitudinea calitatii si amprenta nemteasca m-au motivat sa folosesc acest ulei si pe viitor.

Am descoperit acest ulei tot aici pe forum, sunt mai multi colegi cu motoare similare care il folosesc si au fost si sunt multumiti.

Pretul: 128lei bidon de 5l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde cumperi tu Liqui Moly cu 128 lei pe bidon?.......da-mi si mie un link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da sincer o fi piperat dar cu banii dati pe inca 2- 3 litri de ulei in 15.000 km tot acolo ajungi asa ca serios chiar nu conteaza pretul ....de cand am masin asta nu m-am uitat la bani numai pe original i-am luat piese si toate nebuniile ....m-ar interesa si pe mine voi de unde va luati uleiul ....atat Texaco cat si Liqui Moly e un site ceva??.....cat despre bujii avea putin ulei ..nu te gandi ca mustea uleiul pe acolo....si inainte sa desfac motorul mai bine mai incerc 2 uleiuri ca ,chiar si asa am inteles ca in cel mai rau caz ti se depune ulei pe catalizator si atat....motorul atata timp cat are ulei nu va avea probleme......oricum cand am luat masina ...avea 164.000.....carte de service ....toate reviziile la volkswagen DE ....km chiar sunt reali pentru ca am verificat ultima inregistrare la VW DE si aia sunt ..dar cred ca avea un ulei mai gros ..mi-e sa nu fii avut 10 w 40 si eu acum de 2 ori i-am pus 5 w 40 si de aici poate si consumul asta.....oricum pe Castrol clar nu mai merg decat daca fac rost din Germania ....asta se papa imediat parca e apa asa e de subtire ....dar tu de unde ti-ai luat Texaco si cum anume se numea uleiul ? ..si ce vascozitate avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va las numarul distribuitorului de pe ardeal: dl. Marin 0744516413 si eventual il intrebati pe dansul de un nr de tel pentru zona voastra.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ..multumim frumos....si e deutchelander uleiul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e adus din Germania. E mic pretul deoarece nu are adaosul magazinului, il iei direct de la distribuitor. In magazine am impresia ca este in jur de 200lei bidonul de 5l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dat 170 lei pe 5 l de ulei TopTec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun asa ms frumos ....am sa-l incerc si pe asta si pe ala Texaco ca eu cam merg cu masina in 9 luni 22.000 de km....numai in Bucuresti si in tara facuti...le incerc si pe cele 2 si daca nu se vad imbunatatiri cred ca va trebui desfacut motorul ..mai exact care ulei e ala High Tech full sintetic ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pff...am uitat sa precizez ce tip de ulei, am uitat ca sunt mai multe. Eu vorbeam de Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40 = 128lei

Pe site'ul asta vad ca au preturi bune: http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-c-21_77.html?osCsid=5e7ccc5cbbc06497bb0d21dd4107807c

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma intereseaza sa fie adus din Germania ...pt ca astea din tara sunt turcisme si toti au avut prob cu uleiul dupa ce si-au adus masinile din Germania si au pus licorile locale ..care au mare pus EU dar sa fim seriosi ..toti se scuza ca nu se mai fac in Germania ca s-au extins ....da normal ca sa-ti vinzi marfa zici orice la PR e un ulei Castrol mi l-a recomandat un prieten care lucreaza acolo , e un ulei log life si e 60 de lei litru ....as incerca dar mi-e teama sa ma bag iar pe castrol ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi, pe acelasi principiu merg si eu :) e masina mea si vreau ce e mai bun pt ea. Tot de pe acest forum am auzit ca nici Castrol nu mai e cum a fost candva (adica e mai prost acum), plus ca e plin de turcisme, asa cum zici. Macar cu uleiul asta am siguranta calitatii, si pt mine asta conteaza cel mai mult, plus ca pretul e super ok !

Daca vorbesti cu dl Marin iti va spune mai multe despre fiecare ulei in parte, evident din gama Liqui Moly. Chiar nu fac reclama, nu am nimic de castigat din asta, vreau sa ajut, cum pot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumim frumos ca ne impartasesti cunostintele tale ..mai am o intrebare cati km are bora ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rusen de ce nu incerci sa ii pui Aral Hight Tronic 5w40 full syntetic.Eu cu asta merg si am vazut ca scrie pe el Made in Germany,acum nu stiu daca chiar acolo o fi facut.

Inainte si eu aveam Castrol Magnatec 5w40 si ajungeam sa ii pun si 1 litru de ulei la 2000 km facutii si de cand am trecut la Aral chiar foarte multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha deci am vazut ca si tu aveai cam aceeasi problema ..pai serios eu zic ca e uleiul ca altceva nu e cu siguranta ...am 7000 cu uleiu asta mai fac 3000 si gata revizie ......schimbam saracia asta de ulei ca nu se mai poate..dar la Aral iti mai consuma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu Aral nu imi mai consuma asa mult.

oricum la masinile noastre e normal sa consume ulei

cu aral imi ia undeva la 10.000 de km 500-600 ml ulei ceea ce e super bine fata de castrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..mai am o intrebare cati km are bora ta?

139900

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral High Tronic 5w40 fully synthetic VW 502 00 si 505 00 (01/97) este bun pentru VW Golf 4 1.6 16V AZD benzinar nui cu pompe duze ... Astept parerea voastra va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor ! Sunt pentru prima data pe acest forum si asta pentru ca am devenit de curand posesorul unui golf 4 AZD :)

Ceea ce ma aduce aici, in primul rand, e faptul ca am o problema si incerc sa aflu pareri, care in combinatie cu investigatiile facute sa ma poata conduce catre un rezultat final in urma caruia sa pot lua o decizie in ceea ce priveste functionarea motorului meu. Problema e urmatoarea:

-Motorul se comporta bine la rece. La prima cheie,invarte 1 sec si jumatate , de la a doua cheie pornind la sfert. Trage bine la rece dar dupa 15 minute de mers,motorul fiind deja cald simt o lipsa de putere pana in 3000 de turatii,dupa aceasta turatie simt ca trage mai bine,insa pana in 3000 de turatii se cam chinuie,simt ca trag de el. Uneori cand calc acceleratia in treapta a doua si motorul e undeva in jur de 1500 de turatii (se mai intampla in oras) simt o infranare pt o secunda dupa care raspunde accelerarii. Tot pana in 2500 turatii nu merge rotund si se aude destul de tare avansul

Am efectuat urmatoarele verificari,interventii:

-Verificare distributie

-Curatat Egr

-Curatat epurator

-Curatat si adaptat clapeta(mai oscila la relanti)

-Curatat injectoare

-verificat pompa de benzina

-Verificat Catalizator

-schimbat bujii

-Verificat doua bobine care pareau a fi neinlocuite vreodata (originale)

-curatat senzor Map

Ieri am zis sa ii fac un test de compresie si mi s-a spus ca e destul de mica. Valorile ar fi 9, 8, 6, 5 . si ca ar trebui sa desfac motorul si sa vedem ce e acolo.

Intrebarea mea e urmatoarea: Daca compresia e atat de mica nu ar trebui sa imi scoata fum, sa pape ulei, si sa nu imi traga nici macar la rece? Mentionez ca nu scoate fum, nu am vazut sa imi fi scazut vreun pic nivelul pe joja (stiu ca 1500 de km nu sunt concludenti pt nivelul uleiului). Ca o mica precizare tot dupa incalzirea motorului cand calc pedala de ambreiaj se aude un tiuit, si simt ca intra mai greu in viteze (m-am gandit la rulment dupa zgomot si la placa de presiune avand in vedere ca nu intra atat de usor in viteze). De patinat nu patineaza ambreiajul.

Ce ma sfatuiti sa fac? Va multumesc anticipat celor care vor citi si vor raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, valorile de comresi ce ti lea dat tie cilindru 1 : 9 , cilindru 2 : 8, cilindru 3 : 6 si cilindru 4 : 5 sunt foarte mici valorile cred ca ai o sa fi nevoit sa segmentezi motorul, eu am 16 - 16 - 16 - 15.96 compresia o compresie ce scade cub 10 - 11 multi zic ca incepe sa fie cam cu problema.

Motorul iti papa ulei scoate fum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc pt raspuns ;)

,

ai dreptate valorile sunt foarte mici , probabil ca ma incapatanez sa nu cred ceea ce am verificat,voi face din nou un test de compresie si daca imi iese la fel ma voi indrepta catre obtiunea plina de suspans...segmentare ,rectificare etc...Multumesc inca o data;) pt raspuns....am nevoie de o indrumare catre un service foarte bun in Iasi care sa imi poata rezolva problema!Ma poate indruma careva? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, valorile pt azd trebuie sa fie cuprinse intre 15 si 21 bari.

Limita minima acceptabil e de 7 bari, desi sub 10 deja sunt mici valorile.

Diferenta intre cilindrii nu trebuie sa fie mai mare de 3 bari.

E si normal sa se simta mai tare la cald, deoarece se dilata cilindrii si iti scapa si mai multa compresie.

Compresia cum ai facut-o?

In mod normal se efectueaza atat la rece, cat si la cald.

Legat de zgomotul ambreiajului, cred ca placa de presiunea titi face probleme.

Rulmentul din ce am auzit pica greu, pt ca nu actioneaza el direct placa de presiune ( la AZD-uri e alt sistem de ambreiaj fata de cel clasic) si e in capatul tijei treptei a 5-a.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Seoro - Nu papa ulei, nu scoate fum. Te gandesti ca ar fi doar supapele?

@Dan- Compresia a fost verificata doar la cald,dar banuiesc ca la asemenea valori nu mai conteaza masurarea la rece ( e doar o parere neavizata).Cat despre zgomotul ambreiajului ,nu stiam pana acum ca si placa de presiune poate produce un zgomot cand e defecta,la apasarea pedalei :)

In concluzie ce riscuri sunt dupa aceasta interventie la motor? si anume segmentare cu tot ce presupune ea?!

Multumesc

-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut si eu compresia si pe toti cilindrii am 18 bari. Remediere consumului de ulei, asa cum mi s-a precizat se va face prin segmentare, nu se va umbla in chiulasa sub nici o forma. De altfel mi s-a spus ca e un fel de legenda faptul ca un consum de ulei se datoreaza unor simeringuri la supape, cauza e clar segmentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!