Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salutari

Cred ca golf-ul meu (1.6 16V AZD, 2002) are o problema. Cam mananca ulei. In jur de 500 ml / 1000 km. Pe bord are 193.000 km dar cred ca are in realitate ceva mai mult (e la mine din luna martie).

Inainte sa o duc in service am cateva intrebari:

E normal ca martorul de ulei sa ramana aprins dupa am completat cu ulei (trebuie stearsa eroarea)?

Care sunt cauzele probabile pentru consumul de ulei?

Care sunt costurile pentru remedierea lor?

Mentionez ca masina merge bine (nu am mai condus alt 1.6 dar mie mi se pare ok) si consumul e bun (7.4% in afara cu clima pornita, 6.6% era prin martie - deci fara clima).

Stiu ca lucruri de genul asta sunt discutate si rasdicutate dar topicurile sunt foarte stufoase.

Multumesc

Aaa, si daca stiti un service/mecanic de incredere prin Timisoara.

Later Edit: Uleiul l-am schimbat acum vreo 2000-3000 km timp in care am completat cam 1.4l. 5W40 Mobil 1

Modificat de godFather89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele si solutiile pentru consumul de ulei sunt descrise putin mai sus pe pagina asta si probabil si pe pagina anterioara.

Nu e normal sa ramana aprins becul de ulei dupa ce ai completat. Cu ce culoare e aprins? sta tot timpul aprins sau e aprins intermitent?

Ori ai o problema la senzorul de ulei, ori la pompa de ulei, trebuie verificat. Iar consumul, sigur ca nu e bun. Un consum acceptabil dupa parerea mea ar fi fost 500ml la 10.000 de km, dar nici chiar asa nu e bine la un benzinar. Un asemenea consum se mai putea regla si schimband vascozitatea si marca, dar la tine nu se pune problema sa rezolvi ceva in felul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul de la ulei ramane aprins. E galben (sau portocaliu).

S-a aprins prima oara in mers. Am oprit. Intr-adevar era scazut uleiul, am completat si nu s-a mai stins.

De atunci e aprins intr-una de cand pun contactul.

App: nu scoate fum negru.

Modificat de godFather89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am descoperit care ar fi problema! S-ar putea sa fie supapele de pe un cilindru pentru ca la galeria de evacuare in dreptul cilindrului 4 am gasit o dara mica de ulei de unde si fumul! Din asta am dedus ca ar putea fi o scapare la supapele acelui cilindru! Masina va merge la service pentru test luni pentru ca nu am avut timp sa o las peste noapte acolo ca sa o gaseasca mecanicul cu motorul rece!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan - nu ma refeream la motor nou nout. Sa fim seriosi. Nu stiu cum de s-a inteles asa. Dar poti cumpara motor de pe una facuta salata, daca la o compresie are 14 sa zicem este suficient sa te tina ani buni daca nu iti bati joc de el. Asta din cauza ca daca te apuci sa "il faci" ai sanse mari sa nu iasa ce asteptai sau costurile sa fie nasoale. "Facutul motorului" e loteria atat financiara cat si calitativa. Manopera poate fi undeva la 200 Euro iar piesele cand desfaci se inmultesc de te sperii. Cad tragi linie poate treci de 500-600 Euro dupa munci grele cand cu jumate din bani il pui sub capota cu si pa !

@Mohicanu - 600 la 3 luni garantie doar e mult daca e doar motorul !! Reprezentantele cumpara un motor sh de unde ti-am spus cam la 3-400 cu TVA dar fara accesorii (garantie minim 3 luni. reprezentanta are obligatia sa dea garantie). Depinde ce anume vrei tu. Complet dezlegat din tampoane doar (atunci e ok 600) sau doar motorul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are sens sa fac un test de compresie, asa de curiozitate sa vad ce valori am ? Motorul merge bine insa m-ati facut curios cu cifrele alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n-ai ce face cu banii respectivi, poti sa faci si test de compresie. Daca nu iti consuma ulei si merge rotund, lasa-l in pace. Mai bine sa nu stii ce e acolo ca pe urma nu mai dormi linistit. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am valori bune, masina nu scoate fum si motorul trage bine.. dar consuma ulei?

eu ar trebui sa raman cu inima impacata?trebuie sa imi caut un mecanic sa se uite la simeriguri.poate sa imi recomande cineva pe pm un mecanic bun?.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am valori bune, masina nu scoate fum si motorul trage bine.. dar consuma ulei?

eu ar trebui sa raman cu inima impacata?trebuie sa imi caut un mecanic sa se uite la simeriguri.poate sa imi recomande cineva pe pm un mecanic bun?.multumesc.

Pai vezi sa nu fie de la segmenti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai valori bune la compresie inseamna ca segmentii sunt buni

daca ai uzura la segmentii compresia ti-o da in baia de ulei si de aici arunca ulei pe la joja si in filtru de aer prin epurator

cel mai probabil sunt semeringurile de la supape dar eu stiu ca daca sunt uzate ar trebuie sa ai urme de ulei pe bujii la rece

ca uleiul trecand de semeringul de la supapa tot in camera de ardere ajunge si ar trebui sa scoata fum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, tot acolo ajunge uleiul, dar ajunge ceva mai putin si probabil de-aia nu se observa fumul la fel ca in cazul unui defect la segmenti. Atata timp cat nu se ajunge cu reparatia in blocul-motor si se ramane deasupra pistoanelor, am observat ca sunt preturi acceptabile la piese si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, am o problema putin mai ciudata la masina mea, e vorba de un G4 1.6 16V cod motor AZD, in urma cu 2 luni a aparut un zgomot metalic la motor, inca nu am reusit sa il identific unde e mai exact dar el apare atunci cand masina e subturata sau in urcare, in urcare mai apare si daca trec peste 2800RPM, am citit pe tot aici pe forum ca ar fi posibil ca zgomotul sa fie produs de lipsa de ulei in cutia de viteze. Avand in vedere ca nu l-am schimbat de mult timp am facut-o dar fara nici un rezultat. Am schimbat si tampoanele de la motor stanga-dreapta si cel de la cutie dar tot asa fara nici un rezultat. Zgmomotul e metalic si parca ar fi o bucata de tabla care vibreaza iar daca apas ambreajul dispare, iar acest zgomot apare in orice viteza. Nu e un fasait ca de la rulment. M-am uitat la motor si de jos si de sus dar nu pare sa fie ceva desprins, iar alte simptome nu am observat la el. As vrea sa fac o calatorie mai lunga (1000+ km) luna aceasta spre sfarsit si nu stiu ce sa fac. A mai intalnit cineva problema asta? Daca da, cum s-a rezolvat si ce a fost ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mare expert dar cumnatul meu trece acum cam prin aceiasi situatie la un passat b6 si dupa lungi diagnostice sunetul pare sa vina de la volant ambreiaj , daca nu mai apare cand apesi ambreiajul ar putea fi relationat cu asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce a schimbat la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva similar se intampla si la mine la Bora tot AZD, am schimbat racordul flexibil de sub motor si nu se mai aude acel zgomot, el se uzeaza din cauza socurilor cum ar fi: demarari, frana de motor.

Modificat de kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand nu trebuia sa deschizi un topic nou ca sa mai discutat problema ta

volant nu are nici o treaba.Ar fi chiar o performanta sa distrugi o volant la golf 4 1.6 16v

ai verificat toba si prinderile ei?poate de acolo provine zgomotul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa fie doar de la o prindere de toba, ideea e ca am puso pe canal si i-am dat putin cu ciocanul in toba fara nici un rezultat, dar sincer la prinderile de la motor nu m-am uitat, in schimb in iarna am sudat toba chiar langa tamponul de la cutia de viteze, s-a rupt un brat care o tinea, o sa verific daca nu cumva de pe acolo e problema. o sa revin cu detalii. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un coleg care stie un mecanic bun in Bacau ce se pricepe bine la VW Golf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce problema ai Seoro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Sorin

Salutare oameni buni!

Am si eu o Bora 1.6,16v,105cp,azd

Ieri,cand ma intorceam de la mare,am oprit undeva sa ma destind iar cand am pus contactul mi-a aparut pe bord "service jetzt".

Masina merge bine nu mi-a facut nici o problema,ce ar putea fi,de la ce sa fi aparut acest mesaj?

Multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul "service jetzt" te anunta ca trebuie sa faci revizia de 1 an/15000km sau 2 ani/30000km in functie de cum este configurat. Este doar un contor, se poate reseta fie folosind o combinatie intre butoanele de pe instrument cluster fie cu o interfata vag-com. Cauta "resetare interval service"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am pedala moale de frana, trebuie sa fac o aerisire la sistemul de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai intervenit la sistemul de franare de trebuie aerisit? Daca nu ai nimic fisurat, nu-ti pierde lichid de frana pe nicaieri , nu are voie sa se inmoaie pedala.

Pe langa aerisirea de rigoare, inspecteaza f bine toate furtunele, conductele si imbinarile dintre acestea.

Insa nici o pedala tare nu trebuie sa fie. Daca e prea tare pedala e lipsa de vacuum, sau membranele din servifrana sunt cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost acum vreo 2 sapt la service sa imi schimbe bucsele spate.am inteles ca se umbla si la niste furtune de frana cand se da puntea jos.mi se pare cam moale pedala.apas cam mult pe ea cand fac frana usoara.poate sa fie si de la placute uzate?alea pe spate sunt cam uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut..am si eu o mare intrebare pentru voi dragi azd-isti ...am masina din semnatura de un an ...am mers cam 25.000 de km de cand o am are cam 180.000 de km ....ideea ar fi ca imi cam papa ulei ...un litru la 3000 de km.....indiferenta ca am avut mobil 1 super 3000 sau castrol magnatec ....amandoua 5 w 40....am o ruda director de se4rvice la mercedes si un prieten mecanic la Porsche ambii mi-au zis ca ar fi de la ulei.....motorul merge impecabil se aude normal .rotund .fara probleme ..nu scoate pic de fum ..garniturile de la epurator sunt ok sunt schimbate.....nu pierde ulei pe nicaieri nu-l arunca pe nicaieri..can am schimbat bujiile prin februarie ..era putin ulei acolo ..dar nu fusesera schimbate niciodata...ideeea care ar fi ....ca toti zic de segmentii de la supape..ok sunt perfect de acord asta ar fi primul lucru la care negandim ca practic segmentii aiai sunt niste plastice, cauciucri care in timp se uzeaza ..si uleiul este impins necorespunzator de supape..dar une e fumul???? unede e uleiul....in filtrul de aer da e putin...da am vazut la multe alte golfuri..ce e drept eu nu schimb mai jos de 3000 ...iar in afara sub 120 niciodata ..poate fi si ritmul de mers...dar ce ne facem noi cu uleiurile care toate sunt UE ..dar de fapt made in Turkey ....e ca benzina de 100 care de fapt cine stie daca e 98 macar ....intr-un final concluzionez .....am 2 optiuni venite de la omanei priceputi ...sa incerc un Texaco Hvoline care desi e full sintetic am intele ca ar fi ma gros.....sa incerc un log life Castrol de la PR ...sau sa strec pe 10 w 40 .....ca de desfacut motorul nu cred ca are rost daca nu incerc si asta....compresia sigur e buna pt ca un motor fara compresie ..are probleme la posnire...si nu mai trage ..a mea nu are prob de genu asta ...vreau sa scap de prob asta ....daca v-ati lovit de ea va rog ajutati-mi tzigana din poza ...:)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!