Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am fost la service si am facut testul de compresie i-am intrebat pe aia daca trebuie facut si la rece si au zis ca nu.Vad pe forum pareri ca ar trebui facut si la rece.

Pe aparat arata in jur de 14.5 la toti cilindri.Mi-au zis aia de la service ca de la simeringurile de la supapae e si ca trebuie sa rectific si chiulasa.

Mi-au dat un pret in jur de 10-12 milioane.

Ce se intampla daca mai merg vreo 2000-3000 de km cu ea asa.. adica sa urmaresc nivelul uleiului si sa il completez.Vine perioada de concediu si eu in loc sa imi fac concediu bag bani in cazan,As vrea sa o fac dar mai pe la toamna ca nu sunt finante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost astazi sa intreb unele chestii si cat costa si mi-a zis ca pentru testul de compresie ar fi bine sa vin dimineata si sa merg usor cu masina sa nu se incalzeasca prea tare! Asta ca sa se raceasca mai repede motorul, ca trebuie facut testul si la rece si la cald si a mai zis ceva dar nu mai tin minte! Ca pret 50 de lei! Si inca o chestie, mi-a mai zis ca motoarele care consuma ulei si nu scot fum au probleme la simeringurile supapelor si cele care papa si scot fum ca ar fi de la segmenti! :dry:

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta s-a zis si mai sus.

Mike, eu cred ca poti merge cu masina asa pana te hotarasti sa o repari, numai sa fii pregatit cu ulei. Intr-adevar e corect ce ti-au zis la service, insa pretul mi se pare cam mare. Sa mai ceri scoruri si din alte parti cand vrei sa rezolvi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam care ar fi un pret corect?

am inteles ca ar trebui schimbat simerigurile , sa fac planeitatea chiuloasei si mai ce trebuie facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca semeringurile de la supape sunt uzate motorul nu scoate fum?

ciudat ca eu stiu daca sunt uzate semeringurile ajunge ulei in camera de ardere si ar trebui sa scoata fum nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca semeringurile de la supape sunt uzate motorul nu scoate fum?

ciudat ca eu stiu daca sunt uzate semeringurile ajunge ulei in camera de ardere si ar trebui sa scoata fum nu?

Asa mi s-a spus! Daca a zis o prostie, asta zic si eu! Cand o sa fac testul de compresie si sa rezolv problema postez aici ce si cum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si treaba asta cu fum...

adica daca o turez pe loc in 5000 de ture , normal scoate fum nu?ca e motorul turat.. fumul e gri.eu n-am vazut fum albastrui..cred ca o sa pun pe cineva sa o tureze si sa ii fac un film :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si treaba asta cu fum...

adica daca o turez pe loc in 5000 de ture , normal scoate fum nu?ca e motorul turat.. fumul e gri.eu n-am vazut fum albastrui..cred ca o sa pun pe cineva sa o tureze si sa ii fac un film :).

Ar trebuie s a scoata, dar e posibil sa scoata mai mult cand e motorul in sarcina, adica in mers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune pe cineva sa o tureze si ai sa vezi ca scoate fum albastru asta daca motorul mananca ulei

mikemaniack in mod normal un motor care are filtrele schimbate la timp si motorul merge in parametrii lui normali nu are voie sa scoata fum deloc daca o turezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. pai filtrele sunt toate schimbate .toate is mann.au trecut 1000 de km de la revizie.din cate stiu eu cam scoate un fum gri parca la turatii ridicate .uite o sa ma uit sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune pe cineva sa o tureze si ai sa vezi ca scoate fum albastru asta daca motorul mananca ulei

mikemaniack in mod normal un motor care are filtrele schimbate la timp si motorul merge in parametrii lui normali nu are voie sa scoata fum deloc daca o turezi

La mine merge super fin motorul, de cand e la mine de 2 ani pot sa spun ca e super intretinuta, ce a fost inainte nu pot sa spun! Nu mi-a papat decat vreo 180 de grame in 3000 de km, deci nu e mult si tot scoate fum! Poate o fi de la aral, habar nu am!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu aral merg si eu 5w40 si ii mai completez si eu.Fum am vazut ca nu imi scoate

In schimb pierd ulei la busonul de golire si acum ii completez ceva mai mult.

Cei de la reprezentanta mi-au zis ca e normal sa consume ulei si atata timp cat motorul trage bine,nu scoate fum si bujiile arata bine,porneste la cheie nu o mai bag in seama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ea a mers numai cu castrol 5w40, dar acum i-am bagat aral 10w40 si cam de atunci a inceput sa scoata asa fum! Tot la fel porneste la sfert de cheie! Trebuie sa o rezolv pana la urma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca abea am schimbat pistoanele acuma cam 4000 5000 km ce ma sfatuiti sa folosesc 5w40 sau 10w40 ? pistoanele au venit cu segmenti noi.

Momentan iam pus 10W40 Castrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seoro, daca motorul are compresie buna, pune 5w40.

Dupa mine, uleiul 10w nu e potrivit pe acest motor, eu sincer daca nu ma insel cred ca cel semisintetic nici nu intruneste norma VW 502.00 strict necesara acestui motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal... eu la masina mea folosesc de 3 ani numai mobil 1 esp formula 5w30, la 10000 km il schimb si completez cu vreo 150-200 ml ulei in toti acest km. recomand acest ulei...cu toate ca se spune ca e destinat climei mai reci...nu am avut probleme :D numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are masina iuliane?

Referitor la ulieul ce-l folosesti tu, e ulei long life si teoretic e cel mai bun ulei pt acest tip de motor.

Doar ca dupa un anumit kilometraj, datorita uzurii motorului il papa, acest ulei fiind foarte subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si va rog , asa ca un sfat final, merita sa segmentez motorul si/sau orice alte operatiuni trebuie intreprinse pentru a rezolva problema consumului de ulei? Sau pur si simplu sa vand masina si sa ma scutesc de dureri de cap ulterioare? Pentru ca sunt niste bani acolo si as vrea cumva sa am certitudinea ca nu-i arunc pe fereastra asa doar de dragul de a "repara masina". Asadar, o vand chiar daca pierd lejer cateva sute de euro din start sau bag cateva sute de euro sa remediez problema consumului de ulei si motorul va avea fiabilitate dupa aceasta operatiune? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cat tii la masina :)....Oricum,obiectiv vorbind,eu unul as segmenta'o...daca se face treaba ca la carte cu piese bune,nu are de ce sa nu tina macar 100k km inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca o vinzi si pierzi niste bani, ce masina iti iei pe urma? Ca va trebui sa pui niste bani peste cei pe care-i iei pe masina ca sa-ti cumperi una asemanatoare si nici macar n-ai garantia ca o sa fie mai buna decat asta.

Asa ca daca ti-o faci p-asta sa mearga ceas, macar stii pentru ce dai niste bani. La o alta masina e posibil sa mai bagi bani si-n articulatii si suspensie si poate ca la a ta deja i-ai rezolvat aceste probleme, deci parerea mea e ca merita reparata asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate exact pe unde pierde nu se va sti decat la desfacerea motorului. De aceea se recoanda pe langa efectuarea pleneitatii si schimbul semeringurilor de la supape sa se schimbe si segmentii daca ai probleme la compresie si tot desfaci motorul.

Poate si doar o supapa de pe evacuare care nu inchide bine si de aceea iti ies valori mai mici la compresie, insa in acest caz ar fi diferente intre cilindrii.

Sfatul meu, daca tii la masina, fa operatia si nu vei mai avea pbme.

Nimeni nu-ti va garanta ca o alta masina nu va avea probleme poate chiar mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mohicanu - sfatul meu, ia in calcul si varianta inlocuirii motorului complet. Eu asa as proceda. Cu pierderea de ulei te mai poti descurca pana iti vine un motor.

Nu se vinde o masina daca o componenta se uzeaza. Decat daca ai o varianta de ocazie care sa te multumeasca pe toate planurile stare/km/an/pret/etc

Sa nu intelegi ca vreau sa iti vand eu motor. Stiu unde se comanda, nu stiu daca pot scrie aici ca sa nu se creada ca fac reclama.

Daca o schimbi cu alta la care in 2 luni ai probleme gramada? Plus ca pierderea la vanzare si cumparare nu va fi doar de cateva sute. Ori un motor cu garantie, testat inainte, etc nu iti face o gaura asa mare in buget. Am avut AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor nou nout?

Pai zine si noua cat costa si de unde se comanda ( presupun ca nu de la reprezentanta).

Macar sa nu murim prosti, cum e vorba romaneasca.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu motor nou ...cred ca e cat masina .. :) Am intrebat si eu asa ce am gasit pe net si mi s-a dat un pret de 600 de euro pentru motor 1.6 16v AZD (i-am cerut si anul fabricatiei si km -- revin cu info) garantie 3 luni ...dar ma gandesc sa 100% trebuie schimbata si distributia ...plus probabil alte lucruri...mi se pare si mai mare investita si poate mai nesigura ...

P.S.: de la o alta firma de dezmembrari am primit oferta 1.6 16v AUS din 2002 120.000km garantie 6 luni 3500 lei ...nu mi se pare deloc rentabil.

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea ma miram, pentru ca stiu ca un motor nou nout fara auxiliare costa undeva in jur de 6000 euro la reprezentanta.

Un 5-600 de euro pt un motor sh s-ar merita nu zic nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!